Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Afwatering onder de parafaan controleren, waarschijnlijk zit deze verstopt en loopt het zo de auto binnen
10 oktober 2011 om 12:36 In reactie op: Nieuw op het Opel-forum How-To’s. (Gewijzigd-24-09-2012) #17895587Ik heb er inmiddels wat opgezet (in het Astra gedeelte). Deze zijn vanuit de ” oude” how-to daarheen gezet. Ik heb ze dus niet zelf gemaakt!
10 oktober 2011 om 10:56 In reactie op: Nieuw op het Opel-forum How-To’s. (Gewijzigd-24-09-2012) #17895583En met ” knippen en plakken”? Zo kan iedereen de tekst verplaatsten..
10 oktober 2011 om 08:36 In reactie op: Nieuw op het Opel-forum How-To’s. (Gewijzigd-24-09-2012) #17895580Worden alle how-to’s die nu op het forum staan daar ook in gezet?
In Geldrop zit iemand die airco”s van nieuwe en oude auto”s vult/controleert en test. Hij is niet duur en doet dit aan huis! Misschien kan je hem vragen hoe het zit?
http://link.marktplaats.nl/453596319″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.astraownersclub.com/technical_guides.php” onclick=”window.open(this.href);return false;
En dan: Astra MK4 technical guides-interior-How to fit cruise control
Vraag meteen even of ze die voor een Astra G station hebben… Blijkbaar snappen ze het bij Driessen in Eindhoven niet zo goed..
Het valt me trouwens ook op dat VW (bijna) dezelfde antennevoet gebruikt als de Astra. Misschien dat VW de rubbers wel los levert?
Zover ik weet, is alles aangelegd als die blauwe stekkers achter de bumper hangen. Misschien eens bij de garage vragen hoe het zit met dat relais en zekering verhaal voordat je zelf kabels gaat leggen?
Het is maar een tip…
Las dit net in het Astra gedeelte, gaat over een Astra H, dus zal ook wel met een Zafira B gaan:
“- Astra op contact zetten
– Knop om deuren te sluiten 5 seconden inhouden
– Bij de pieptoon loslaten.Zodra je nu boven de 10km/u komt gaan de deuren dicht, als je de motor uitzet gaan ze open (en natuurlijk als je van binnenuit aan de hendel trekt.)
De-activeren gaat trouwens op dezelfde manier”
Gisteren in Geldrop gespot:
Een zilvergrijze Vectra B station met zwarte motorkap en nog verdere aanpassingen. Heb hem al vaker zien rijden hier in de buurt, ziet er netjes uit!Ik heb me gisteren maar weer eens staan te verbazen hoe smerig de Astra al een tijdje is… :hmmz
Heb je een foto van die zonder nav?
De kabels zijn niet standaard aanwezig, maar dat kan je makkelijk zien: achter de bumper zitten dan blauwe stekkers/kabels, deze zijn dus voor de mistlampen.
Bedenk wel dat je ook nog zekeringen en een relais moet plaatsen…
Kun je de sleutel van bv een Zafira B niet gebruiken voor om te bouwen? Dat is al een klapsleutel en van Opel…
tjezus…..dat moet toch echt beter kunnen!
Ik zal eens informeren bij “de technische centrale”, misschien dat zij mij wel kunnen helpen.
Ik kreeg dit trouwens als antwoord op mijn mailtje naar de dealer:
“Het rubber van de antennevoet wordt niet los geleverd , is deel van de voet. Deze voet kost rond de 50 euro , is afhankelijk van chassisnummer.
Hopelijk weet je zo voldoende”25 augustus 2011 om 07:19 In reactie op: EGR klep afdoppen en gasklep uitboren Waar en wie? #17890389Moet je ook nog iets van materiaal kopen voordat je hier aan begint, zoals pakkingen oid??
Wat ik er uit op kan maken is dat je jou veerpoten op moet sturen en dat zij die dan ombouwen…
5 augustus 2011 om 06:12 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794445Testen ze dit zelf niet dan? Het lijkt me dat ze de motor toch wel even laten draaien en zelfs een stukje gaan rijden om te kijken of alles wel zit zoals het hoort..
Misschien tijdgebrek ofzo, maar de “klant” is de dupe..
Het probleem is alleen dat het bij hem waarschijnlijk niet alleen maar een hendeltje is, maar een compleet systeem wat niet zo maar even in te bouwen is..
stootstrip :D
Klinkt als een schokbreker die kapot is, iig iets aan de ophanging.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, de standaard remmen vind ik persoonlijk niet echt top, maar om nou meteen Brembo’s te plaatsen is volgens mij ook overdreven. Mijn schijven zijn ook een beetje krom, dus als ik ze toch moet vervangen, dan liever door iets wat meteen een stuk beter aangrijpt en stopt!
-
AuteurBerichten