Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1865740&tid=140404&author=Astra1.6sport]hoi,
wat kan dan de probleem zijn als mijn kachel wel warm word en de temp. maar bij 80 blijft schommelen?? zelfs na een lange afstand rijden wilt hij niet de 90 graden bereiken!
gr
Varun[/rquote]
Denk ook de thermostaat. De kachel werd bij mij wel een soort van warm, maar zeker niet heet. Nu dus wel, met een nieuwe thermostaat!
[rquote=1864407&tid=142361&author=DeMeistah]heb ze toevallig vorige week voor in mn angel eyes gehaald, de naam weet ik niet precies maar ze hebben ze bij Autostyle! je bedoelt die met zo’n soort chrome laagje eroverheen toch?[/rquote]
Die bedoel ik ja!
Ik zie wel wat prijzen voor die Osram lampjes….die zijn niet voor niks zeg!
Zo, vandaag eindelijk tijd gehad om de thermostaat te vervangen.
Hij was idd kapot, dat kleine pinnetje lag er een beetje in te bungelen en na vervangen stijgt de temperatuur netjes tegen de 90 graden aan. Eindelijk een warme kachel met koud weer en een blok dat weer op de juiste temperatuur komt tijdens het rijden!Vervangen was niet echt moeilijk, als je maar het juiste gereedschap hebt!
Dat moet nog wel lukken lijkt me….
Aha, eens kijken of ik dat ding er af krijg…..
Top!
Heb je ook een prijsje van zo’n hendel? zonder cruisecontrol, bc oid?
Maar ik heb inmiddels wel aangifte gedaan, met een beetje geluk pakken ze die hufter(s) en kan ik ze aansprakelijk stellen voor de schade. Als ik geen aangifte doe, heb ik geen poot om op te staan als ze hem (hun) wel vinden.
Ik was eigenlijk niet eens echt kwaad, leuk vond ik het natuurlijk niet, maar er zijn ergere dingen. De spiegel was al kapot, ik heb niet gezien wie het waren en kon het absoluut niet voorkomen, dus ja…
Ach, ik heb een dochtertje van 2 maanden, als je die weer ziet dan maakt zo’n spiegel ook niet veel meer uit..
[rquote=1860902&tid=142018&author=Hans van Dijk]ken je niet iemand met een flinke doberman pinscher, die brengt de boodschap wat beter over. :D
[/rquote]Ik heb wel iets anders, die eet een doberman pincher als lunch, onze Bordeauxdog:
misschien moet ik die gewoon in de auto laten zitten…

Dit gaat over je diesel Astra neem ik aan?
Is dat niet hetzelfde als een interieur uit een 5 deurs Astra??
vocht + electronica=kapot
zie mijn eerdere post:
[rquote=1855433&tid=141599&author=jericho]-Deurrubbers controleren (eventueel met tuinslang, ga dus zelf IN de auto zitten!)
-afwateringen bij schutbord checken
-zoals al gezegd de recirculatieklep
-zijn de vloermatten droog?
-raamrubbers nog heel?
[/rquote]Hoe bedoel je dat??
-Deurrubbers controleren (eventueel met tuinslang, ga dus zelf IN de auto zitten!)
-afwateringen bij schutbord checken
-zoals al gezegd de recirculatieklep
-zijn de vloermatten droog?
-raamrubbers nog heel?tja, zoals ik al aangegeven had duurt het bij mij een eeuwigheid voordat hij de 80 graden bereikt, zelfs bij het stilstaan kruipt hij niet naar de 90, maar blijft op de 82/83 steken..
Met de kachel op warm is het helemaal geen doen, dan wordt de motor niet eens 80 graden na 30 minuten rijden..Met deze symptomen is de thermostaat toch bijna zeker wel overleden en is vervangen wel een goede optie.. Of zit ik fout?
De beschrijving uit de vraagbaak:
-Open de koelvloeistofaftapplug en vang de uitstromende koelvloeistof op.
-Maak de koelvloeistofslang(en) los van het thermostaathuis.
-Verwijder bij motortype X16XEL het thermostaathuisdeksel met de thermostaat van het thermostaathuis
-Reinig de afdichtvalkken en verwijder pakkingsresten
-Monteer de nieuwe thermostaat en een nieuwe afdichtring
-sluit de slangen aan.
-vul het systeem tot de KALT-aanduidng en laat de motor warmdraaien tot de thermostaat zich opent (92 graden). Het koelsysteem ontlucht zichzelf tijdens het warmdraaien van de motor.
-Controleer nogmaals het koelvloeistofpeil in het expansietankje als de motor weer is afgekoeld. Vul eventueel bij tot de KALT-markering.Zoiets moet het zijn denk ik…
[rquote=1848994&tid=141038&author=The Undertaker]Doet de mijne ook met koud weer, als het weer warmer wordt wordt hij weer netjes 90 graden. Blijft hij echt in het blauwe staan dan zou ik de boel vervangen, eerder niet.[/rquote]
Toch zou hij met koud weer ook netjes de 90 graden moeten halen, dit is namelijk de bedrijfstemperatuur van de motor.
Ik ga hem dus wel vervangen volgende week!
@poloer: ik woon in regio EindhovenMArktplaats zie ik ze niet op en bij autostyle kun je volgens mij niet direct online bestellen??
Ik weet niet waar je vandaan komt???
1 tip: haal deze NIET bij de dealer…die zetten je echt giga af!
Het blijkt trouwens wel 1 geheel te zijn, huis+thermostaat…
Ten eerste: super bedankt!
Ik vind het idd ook niet lelijk, ik heb dan wel een zwarte Astra, maar dan nog, je ziet tegenwoordig toch erg veel stations die dit standaard op de bumper hebben.
Ik eens kijken of ik zo’n ding ergens voor een mooi prijsje op de kop kan tikken..
waar had jij die van jou ook al weer gehaald?
Gr, Maarten
Ik heb dus precies hetzelfde probleem! Volgens mij heb jij ook een X1.6XEL motor, dus ook dezelfde thermostaat. Bij mij komt de temperatuur ook zelden boven de 80 graden, zelf bij lange ritten niet.
Gisteren heb ik een thermostaat gehaald, als ik de uitwendige torx dop binnen heb, ga ik hem vervangen. Kosten incl 7 liter koelvloeistof: €78,-
De dealer vertelde me namelijk dat je het hele huis moest vervangen….
Zoveelste informatie dan die niet klopt van DriessenDe dealer vertelde me namelijk dat je het hele huis moest vervangen….
Zoveelste informatie dan die niet klopt van Driessen@Willem:
Ik zie net in de vraagbaak dat je bij een x1.6xel niet het hele thermostaathuis hoeft te vervangen maar dus alleen de thermostaat, klopt dit?? -
AuteurBerichten