Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geloof de NCDC 25.
Boordcomputer blijft gewoon via de radio bedienbaar als ik de ervaringen hier op t forum er op na sla.
Te bedienen via instellingen
Gebeld met Navaudio, kabel is onderweg, helaas kan doordat mn Signum de oude stekker heeft de bedieningsknoppen op t stuur niet behouden blijven.
Das dan wel weer jammer
Nog even een vraag voordat ik aan mn bougies kan beginnen.
Afgezien van wat lpg slangen en dergelijke, geeft het geen gedonder voor de ECU waneer de inlaat eraf komt?
Zo te zien gaat de gasklep met de inlaat mee dus moet deze electronisch even afgekoppeld worden.
Is dit na t aansluiten weer normaal of moet de laptop er weer bij om de ECU weer rustig te krijgen?
Nog een merk aan te raden? Of af te raden? :ass
Dank je :thumb
Dit weekend ging er toevallig ook een xenonlamp stuk.
Weet iemand wel type lamp erin moet? d1S D2s?
Kan ik ze alvast bestellen en vervangen als de koplamp eruit gaat.
Dank je wel, ziet er erg duidelijk uit allemaal.
Binnekort koplamp eruit halen en verder bekijken.
Zelfs waneer er ruimte is zie je nog weinig idd.
Moet even oppassen dat ik niet teveel tegelijk ga doen.
Aircoverhaaltje loopt nog en moet ook nog bougies wisselen.
Behoorlijk sjouwtje bij een 3,2SE.
Gelukkig staat de lens aardig in het midden dus levert het geen problemen op snachts.Vandaag luchtinlaat aan de kant gesleuteld en met opcom de foutcodes gerest.
Waneer je dit doet word de afl weer op nulpositie gezet na wat heen en weer bewegen.
Links is dit geen probleem maar rechts is te horen dat het stelmotortje of het tandwieltje ervan ergens overheen glijd.Staat ook nog wat langer te proberen dan de andere kant en dan gooit de ecu hem weer in storing.
Lijkt erop dat t servotje toch niet meer lekker werkt.
Iemand tips?
De dealer verdenkt de aircounit in de auto.
Deze opgestuurd voor revisie.
Dan weer proberen.
Pomp draait wel maar signaal komt er niet doorDat klopt ja, ben zelf ook opzoek naar zo’n uitlaat
Maxituning adverteerd daarentegen ook met leuk spul voor niet teveel
Mocht je een afbreker spotten pb dan ff
Ik zoek nog meer dan aleen de uitlaat ;)
Storing op een stelmotortje,
Alles is gereset en blijft nu wel weg,
Had gister de stekker nog maar eens nagekeken.
Nog niet kunnen testen, auto blijft een nachtje over bij monteur.Word momenteel gekeken waarom de airco niet werkt.
Net nog even gecheckt xenonlampen blijven ook staan, niet omhoog/omlaag links rechts
De foutcode staat er nu nog in morgen word t zaakje weer uitgelezen en gereset.
Hopelijk dan wat resultaat.Het betreft een Signum van 2004(geen facelift model)
Ja idd
Fouten gewist met opcom maar komt meteen weer terug.
Kon met. Opcom wel alles testen en toen werkte het wel dus gelukkig zijn de stelmotortjes en de lampen gewoon heel.Als het nu ook gewoon zou werken :???:
Afgelopen weekend auto uitgelezen met Opcom.
Geen fouten te vinden mbt airco.Waneer je de airco optie aanvinkt hoor je het stationair toerental wel iets veranderen
Dus heb wel het idee dat de pomp draait.
Koelen komt helaas weinig van, ook al is het systeem net afgevult.Heb m vanavond uitgelezen met Opcom
Storing stappenmotor AFL rechts geen functiesignaal.
Stekker is los geweest maar zit er nu gewoon op.
Bij functie test branden ze wel.Misschien opnieuw inleren of resetten, ben nieuw met dat opcom kon dat soort functies niet meteen waarnemen
Top daar zal ik dan even voor zorgen.
Kan een van de lamdasondes ook de oorzaak zijn?
Sonde 2 rechterkant liet bij uitlezen afwijkende schommelende waardes zien.
Of komt dit dan door een beroerde bougie of bobine?Niet dat ik ook een lamdasonde vervang die misschien wel weer rustig word na een vers rijtje bougies.
Knappen de bobines nog op na een schoonmaakactie of zijn ze na 180000 km wel aan pensioen toe?
Topper Wim dank je wel :)
Om niet al te veel topics te creeren heb ik nog wat vraagjes.
Welke viscositeit is voor de Z32SE nou t best? 5W30 of 5W40?
En ook een airco vraagje.
Airco doet t niet, magneetspoel handmatig een pulsje gegeven geen repons.
Nou blijkt na wat zoekwerk dat dit een variabele pomp is waar de magneet spoel niet losvan te wisselen is.
Systeem is gevuld en op druk.Lampje op de aircounit springt ook niet aan.
Nieuwe pomp is 400 ex dusvoor ik me spaarvarken stuksla heeft misschien iemand hier nog tips of ooit hetzelfde aan dehand gehad?
Das balen.
Als je die schakelaar kwijt wil kan ik m misschien wel overnemen :)Wat koste die schakelaar en waar heb je m vandaan?
Ik moet bij mn Signum ook een andere schakelaar om mn lichtsensor werkend te krijgen.Dank je wel,
Is het dan wijs om de inlaatpakking bij de hand te hebben of blijft deze wel heel?
Oke dat is niet heel moeilijk.
Moet er veel opzij gesleuteld worden om bij de bobines te komen?
Daar heb ik al aardig wat over gelezen idd.
Maar er zijn ook mensen waarbij het wel goed gaat toch?
Komt die koplamp na de bovenste 2 boutjes los te halen dan al los of zit er
aan de onderzijde ook nog iets?Gaat om xenon af-fabriek met hoogteregeling
Groetjes Jer
Dank je dan kan ik daar alvast wat voor zoeken.
Zijn dat je weet de koplampen eenvoudig los te halen of moet daarvoor de voorbumper eraf?Groetjes Jer
-
AuteurBerichten