Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
is een hoofdrem cilinder van een Dtje geen ideetje dan??
origineel gepost door schuitje
hartstikke bedankt :thumbup maar dat is idd een redmiddel echt een rotwerk. doen we op het werk ook wel eens maar duurt echt eeuwen als je alle oude remolie eruit wilt hebben. dus ik wil graag een ander reservoir zodat ik gewoon de drukketel erop kan zetten en in mijn eentje rustig kan verversen.maar wel echt bedankt voor de snelle reactie
je kan het ook op de “beun” manier doen…. moet wel met 2 man (is wel het makkelijkst)
je draait dan de dopjes van de reservoirs af vult ze tot de nok toe af…..
1 persoon gaat met het opvang potje naar de kant die ontlucht moet worden draait gewoon het nippel open en sluit het potje aan. zodra persoon 1 dat heeft gedaan, geeft hij dat door aan persoon 2.
persoon 2 zit achter het stuur en zodra die het sein krijgt gaat hij met een pompende beweging de rem bedienen, tot er bij het aftapnippel door persoon 1 geen belletjes meer te zien zijn of tot er schone remvloeistof uitkomt.
en dit herhaal je tot je elk nippel hebt gehad.
zorg wel dat de potjes gevuld blijven (hoeft niet helemaal maar ze mogen niet droog komen te staan) dat is ivm lucht dat dan in je systeem komt….
maar zolang je zorgt dat je reservoirs gevuld blijven moet het goed gaan…. (zelf ook een paar keer gedaan al zo)
ik hoop dat je er wat aan hebt als laatste redmiddel
groeten jens
origineel gepost door Xavte
http://img16.imageshack.us/img16/3344/opelcorsabgsig400.jpg die wielkasdingetjes eraan plamuren? is dat wel sterk genoeg?wil je die naad die daar zit wegplamuren??? om er 1 geheel van te maken???
zoja, dan kan je dat wel plamuren…. je heb daar geloof ik speciaal plamuur voor die hecht op kunstof EN op metaal.
weet iemand toevallig het adres????
ik wil ook wel komen namelijk :D lijkt me wel vet… ik moet nog steeds me eerste meeting doen.
(morgen de eerste trouwens, kadett D meeting op de meern vanaf 12.00)
ik hoor het wel, groeten jens
toch bedankt voor het kijken
@mayhem
ik heb gelukkig altijd een overall aan :P (maar ik heb er wel m’n handen aan af geveegt :afro)@ max
bij mij worden het er 4 aan de voorkant, er komen nog 2 mistlampen onder te hangen recht onder gewone koplampen… vind ik altijd wel mooi staan.
zoooo,
ik heb vanmiddag “even” snel de bakolie uit m’n nieuwe versnellingsbak laten lopen… ik zag wel tot mijn verbasing dat de olie rood was… zelf dacht ik aan stuurolie of hydraulische olie, ik vond het in ieder geval best vreemd… daarna nog even de versn.bak steunen eraf gehaald, die worden schoon gemaakt en mischien opnieuw gespoten.
(weet iemand mischien een andere logische reden voor deze “verkeerde” olie in de bak?? mischien voor vet houden tijdens langere opslag ofzo..)
morgen ga ik de bak verder uit elkaar halen om er zeker van te zijn dat het een goede bak is en om te kijken of hij gereinigd moet worden vanbinnen… en de bak zelf krijgt ook nog een nieuw fris kleurtje.
vorderingen en fotos hiervan zal ik snel weer posten
greetz…
@ stender
hij is een hele tijd geleden uit duitsland gehaald, maar ik ben de eerste die op kenteken heeft gezet in nederland.
@custom
ja ik ben er ook zeker blij mee met de kleur, alleen hij heeft z’n gebruiks plekjes….. maar tot nagenoeg geen roest.@ bettus accu
die van jou volg ik ook al op de voet :afrogreetz
origineel gepost door laus
Heb nu op papier gele platen en wil orginele blauwe platen.
De 1ste eigenaar was zijn papieren kwijt.
vandaar!
dat mag niet terug gedraaid worden, als je eenmaal geel hebt mag er GEEN blauw meer op….
dat probleem had ik ook toen ik mijn civic uit ’78 nog had…. wou ik ook weer blauw op hebben maar dat mocht niet meer….
origineel gepost door GH45T
origineel gepost door jens276
ik heb nu een f10/5 bak gevonden voor 100 euri is goed met garantie….. is dat een redelijke prijs???Redelijk duur vind ik. Heb zelf wel eens voor 75 euro een f13/5 gekocht van net 10 jaar oud met nog geen 90k gelopen en in goede staat.
Is natuurlijk altijd een kwestie van vraag en aanbod, maar ik zou geen 100 euro voor een f10/5 betalen.
oke dank je wel voor de tip, ik was zelf ook al aan het twijfelen dus ik dacht laat ik het eerst maar vragen.
6 juni 2009 om 17:10 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470599man man man, ik ben een tijdje een stille volger van je topic maar nu kan ik me mond echt niet meer houden…… HIJ IS ECHT VET!!!!!! mooi spul heb je liggen!!! en ik ben er van overtuigd dat het goed komt!!!
keep it up
ik heb nu een f10/5 bak gevonden voor 100 euri is goed met garantie….. is dat een redelijke prijs???
origineel gepost door sjeis
ik heb nog een setje zgan, -80 veren voor de d kadett liggen die kunnen voor een prikkie weg-80? dat is iets te laag voor het mooie, bij mij in de wijk en in de buurt van m’n werk gaat dat niet lukken met die drempels… :P
origineel gepost door mayhem
marktplaats staan er zat op. over t algemeen zijn ze nog redelijk universeel ook. je kan ze in een bepaalde mate breder en smaller zetten.
ik heb pas een golf I dakrek gepast op mijn corsa A, geloof dat deze van een audi was.ehhhhmmmm heb je toevallig een term voor mij waar je onder moet zoeken of een link naar een imperial :D…. ik ben al een tijdje op zoek maar ik kan echt niks vinden…. me zoek skills zijn ook niet alles dus uhhhhhh tjah :angel
dit soort auto’s doen mijn slapende vlinders in m’n buik weer sneller kloppen!!!! echt een mooi topic om te lezen… die imperial maakt het echt af!! (ik durf het haast niet te vragen, maar waar heb je die imperial vandaan?) of weet je toevallig nog een adresje daarvoor? ben al een tijdje opzoek naar zo’n imperial voor mijn D-kadettje…. ik vind je “bak” echt superstrak!!! ga zo door man!!
origineel gepost door jrt
Had het zelfde probleem met men D 12 S (ovh dus).Gewoon een f10 5 bak van een kadett E 13S geplaatst ;was plug and play .
Scheelt aardig wat in verbruik op de snelweg:thumbup
owww oke bedankt voor de tip, ik ga eens even rond neuzen dan
groetjes
origineel gepost door mkopelHangt er vanaf wat voor motor erin zit.Als er een 12N of S in ligt van het OHV type (oude gietijzeren blok) dan past daar geen 5-bak achter.Bij de OHC motoren (nieuwe type 12S, 13N, 13S, 16S) past er zo een vijfbak achter.Goed opletten bij de koppeling, aantal spiebanen is niet overal hetzelfde.
er zit een ohc blok in (staat in ieder geval op het kleppendeksel) een 1.3 berlina (is een N dacht ik)
nieuwere modellen D-kadett hebben toch ook een 5 bak?
het beste is dus als ik bij een 5-bak ook gewoon de koppelingsplaat van dat type versnellingsbak monteer, zodat ik zeker weet dat alles past, toch?
heeft iemand toevallig een 5 bak liggen in de aanbieding?
groetjes jens@ Gsi freak / sebbe gsi: ja ik moet op imageshack nog even uitzoeken hoe je fotos kleiner kunnen :P
@Sebbe GSI: er gaan nog wel wat dingetjes aan gebeuren: hij wordt rondom -40 verlaagd, komt nog een mooie subtiele geluidsinstallatie in en ik wil de velgen antraciet matellic spuiten want ik vind deze kleur te licht….greetz
origineel gepost door EddyReunekerGave D! Mooie uitvoering ook, die Berlina!
thanks, ik werd al voor gek verklaard dat ik een opel ging kopen… tot de mensen het zagen, toen nam iedereen alles terug wat ze over op hadden gezegd :P
@costum: ja daar gaat het mij even om…. maar ik ga morgen even met een rolmaat onder de auto liggen om te kijken wat het scheelt, want ik heb 2 set op het oog ligt eraan of ik konische of cilinderische veren heb….. het wordt of -55 -40 of -60 -40….. en het is inderdaad wel voor de looks :P
@ ramon_46: ik wil het standaard staal wat eronder zit houden dat vind ik namelijk wel mooi staan bij oudere verlaagde autos en anders mischien nog een keer ergens gtE velgjes op de kop tikken
greetz
ik heb even op de site van V-maxx gekeken en ik ben er uit ik ga 99% voor de -40 set laag genoeg voor mij denk ik en ander wordt het de -60-40 set.
greetz
oke bedankt.
dan ga ik eens even bekijken wat ik wil…..
als je 4cm verlaagt valt dat wel op toch? hoeveel hebben jullie verlaagt als ik vragen mag? staan van jullie “kadetten” ook fotos op het forum? zodat ik kan zien hoe het eruit ziet ivm de laagte….
greetz
weet jij toevallig een typenr? of kan ik hem gewoon een pm sturen?
greetz
-
AuteurBerichten



