Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
een oranje manta B met op de achterruit zo’n jalouzie…. bij afrit charlois
een beige C kadett bij een Q8 tankstation langs de A15 richting rotterdam
ja denk je dat je de verleiding kan weerstaan om er een ander blok in te lepelen??? :angel
grtz jensdoen!!! zekerste weten doen!!
ziet er erg strak uit!!
even oftopic….. ruim 500 euri voor revisiedelen?? ik was 380 kwijt met alles erop en eraan…..
zuigerveren, lagerschalen, kop vlakken, kleppen opnieuw inslijpen, blok nahonen zuiger schoonmaken enz enzen zit er nog leven in het project? ziet er erg mooi en veelbelovend uit :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
dat wordt zeker een mooie TR!! met een hele lekkere brute motor :wors
ik zou het eerst lekker met de hand proberen, daar kom je meestal ook een heel eind mee hoor vooral als de velg randen al gepolijst zijn… gewoon met een mooie schone poetsdoek of zo’n rond sponsje waar je ook autowax mee in kan poetsen…
grtz jens
ze verkopen bij de meeste automatt. zaken wel tube’s flessen poetsmiddel voor gepolijste velgen of metalen oppervlakte…
ik zou het daar eens proberen…
leuke velgjes trouwens.grtz jens
19 augustus 2010 om 16:45 In reactie op: kadett D 1.3 berlina>>> kadett D 2.0 8V berlina OP #17488993nee daar had ik nog niet eens aan gedacht :P het is industriële reiniger voor de transport sector staat er op de jerrycan…
schijnt in vrachtwagen wasstraten te zitten maar dan heel erg verdunt….ik heb het lekker puur gebruikt :D
grtz jens
origineel gepost door sylvester1
Hier dan ook mijn 2l 8v.


dat ziet er heel erg strak uit allemaal!! echt een mooi blokje in een mooie TR :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
origineel gepost door Maartuh
Ik zal vanavond even kijken of ik ze zonder WW online kan zetten
Wordt wel pas laatdat zou geweldig zijn!!
ik zit vanaf nu aan de pc gekluisterd :jerryniemand die z’n wachtwoorden ter beschikking wil stellen via u2u?? ik zou het heel aardig vinden hoor :P
ik denk als een gewone gesloten deur, maar dan houd de deurkaart iets hoger op… ben er ook wel benieuwd naar hoe het van binnenuit eruit ziet :kewlpics
ziet er goed uit!! heel strak vooral!!
18 augustus 2010 om 19:40 In reactie op: kadett D 1.3 berlina>>> kadett D 2.0 8V berlina OP #17488990zo het is weer een hele tijd geleden dat ik hier een update heb geplaatst maar ik heb gelukkig niet stil gezeten!
ik ben sinds de laatste update heel eigenwijs verder gaan schuren aan m’n lexmaul inlaat als het niet zou lukken zou ik het alsnog laten doen, maar ik ben blij met het eindresultaat (hij hoeft alleen nog een laagje blanke lak)

de oliepomp heeft ook een goede schoonmaakbeurt gehad, lekker een tijdje laten weken in reinigingsmiddel een beetje poetsen met een spons en het pompje is weer mooi schoon…
zowel de buitenkant als de binnenkant is schoon en ontdaan van verbrande olieresten…
voor:

na:

het gasklephuis is ook lekker opgefrist, alles lekker schoongemaakt en gepoetst

het nokkenashuis en kleppendeksel zijn ook even onder handen genomen. die hebben net als de rest van de onderdelen een goede schoonmaakbeurt gehad met een super schoonmaak middel! schrobben is niet nodig, alles bruist er vanzelf af king:
voor:

tijdens (lekker bruisen):

na:

dit was het wel weer zo’n beetje… op 1 dingetje na: de zuigers zijn ook weer terug gemonteerd in het blok, alleen daar zijn geen foto’s van. die komen de volgende keer weer :D
grtz jens
18 augustus 2010 om 19:23 In reactie op: Project 2: Opel Commodore B 2.8 -> 3.6 Irmscher!! #17703185hey bettus,
hoe staat het met het mooie project van je broertje?
ziet er weer geweldig uit! volgens mij zit restaureren bij jullie in het bloed :jerryqua formaat ziet het er wel uit als een stukje zuigerveer, maar dat moet dan gewoon oud zeer zijn… of inwendig iets uit de oliepomp ofzo…
ik zou het verder echt niet weten.
origineel gepost door Vinci
origineel gepost door jens276
normaal gesproken als een zuigerveer breekt blijft hij wel gewoon op z’n “plek” zitten…. hij kan niet langs de cilinderwand en de zuiger naar het carter glijden of via een andere manier…. dus dat is hoogst waarschijnlijk oud zeer…
dat ronde dingetje komt mij niet bekend voor, het lijkt wel iets waar je deze of geen mee kan vastdraaien…Dat klinkt als een hele geruststelling!:wors:wors zucht….:angel
Leek me ook al raar, het stukje is ook zo raar gebogen dat er wel enorme schade zou moeten zijn aan de cylinder wand, dan zou je toch minstens rook moeten zien uit de uitlaat? Of andere klachten, rare kleur bougies, slechte ontbranding, slecht lopen of iets dergelijks?:hmmz
Vergeef me hoor, ben best technisch, alleen nog niet heel ervaren met auto’s….:angel
het is gewoon onmogelijk om langs de zuiger en cilinderwand te glijden… daar is het stukje metaal gewoon te dik voor…
als je zuigerveer kapot is zou je hoogst waarschijnlijk wel compressie verlies moeten meten bij 1 v/d cilinders…misschien dat het een stukje uit je oliepomp is, overdruk ventiel bijvoorbeeld (dat ronde dingetje) het stukje gebroken metaal kan ik zo 1,2,3 ook niet opkomen…
normaal gesproken als een zuigerveer breekt blijft hij wel gewoon op z’n “plek” zitten…. hij kan niet langs de cilinderwand en de zuiger naar het carter glijden of via een andere manier…. dus dat is hoogst waarschijnlijk oud zeer…
dat ronde dingetje komt mij niet bekend voor, het lijkt wel iets waar je deze of geen mee kan vastdraaien…thnx:D
zijn er geen andere mensen die de wachtwoorden door kunnen geven??? er zijn al zat mensen die ze hebben :jerry
owwwww hmmmmmm, ik denk dat ik hem dan maar origneel wit zou houden en zou laten zakken :P
roze/paars is vrij “apart” op zo’n auto ;)wat had je ermee gedaan toen hij voor het eerst in je bezit was? ook “gepimped”? ik zou hem maken zoals hij toen ook was… nostalgie :D
grtz jens
en wat als ik er al aan heb gezeten om het koperen pakking ringetje te vervangen?
-
AuteurBerichten