Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Tusk wrote:
De black mountain pass gereden in Wales (3x). Ergggg gaaf! Sport knopje aan en gas geven! :)

Daar heeft top gear ook de CLK63 AMG black edition getest.
http://www.youtube.com/watch?v=pZ6yrYY50Do” onclick=”window.open(this.href);return false;BAM! Prachtvakantie, ga deze winter naar Schotland en Ierland.
Jefkere
Even in het sop gezet voor de rit naar Parijs morgen.
Hopelijk blijft hij heel tussen de Franse rij-/parkeerkunstenaars, gaat daar alleszins meteen de garage binnen gedurende het verblijf :thumbStabilisator-koppelstangetjes vervangen.
Had hetzelfde voor vorige week, staat nog een topic over op de 1e of 2e pagina.
Het is zo een holle klop zo, moeilijk te beschrijven.
Kostte mij €15 bij de dealer (enkel onderdelen, zelf vervangen). Vervangen op 15min en rijden maar.Jefkere
Bij mij is het ook een kwestie van enkele druppels, ook steeds bestuurderskant.
Ook moet het echt al stevig regenen ofwel als ik hem was met de hogedrukreiniger, maar zoals ik al zei, het is een kwestie van enkele druppels, nietecht overdreven veel.Dat is bij elke Astra hoor… bij mij hangen er ook wat druppels in de deurstijl vanbinnen, ook als ik hem afwas of als het fel regent.
Maak je er maar geen zorgen over… tenzij het echt overdreven veel is, maar dat kan ik mij niet voorstellen…Jefkere
Als je nadat je je grill gedemonteerd hebt tussen de bumperbalk en de bumper kijkt zie je een kabel naar je ondergrill lopen/hangen.
Kan je makkelijk met je arm tussen van bovenaf en dan voel je de temperatuursensor aan het einde van de kabel, trek die gewoon uit je ondergrill.
Dan bestaat er gewoon geen kans dat je hem kapottrekt.Blijf bewondering hebben voor deze oude krijgers :)
Ziet er goed uit, Jeroen! :thumb
Kan moeilijk geloven dat de lampen en kap verschillend zijn hoor… de rest kan ik wel aannemen.
Beste is sowieso om je bumper daarvoor te demonteren.
1) Motorkap open
2) De 4 drukker aan je grill, daar zie je in het midden een stukje inzitten, die moet je erdoor duwen, dan kan je die loshalen

3) In je wielkast, lans beide kanten 2 torxen lossen + onder de wagen met een tang 3 lange delen uit de schroeven halen

4) onder de grill, 2 drukkers waarvan je met een platte schroevendraaier het bovenste stukje omhoog moet liften

5) Langs de zijkant lostrekken envooraan de klipjes lossen met een schroevendraaier die hem vasthoudt en zo loshalen

6) LET OP! Trek je temperatuurmeter niet kapot, zit vastklikt in je ondergrillMistlichten plaatsen terwijl hij er nog aanzit is moeilijker dan hem er even afhalen hoor.
De 1e keer gaat het misschien moeizaam, maar nadien doe je het op 5 minuten.Jefkere
Kleur + code:
Black Sapphire – 2HU – 20R
Staat ook in de deurlijst van de passagier als het goed is.Kan ik bevestigen, echt een hebbedingetje.
Ook een mooie service, bij mij was er zomaar iets afgebroken aan de bovenkant en mocht hem kostenloos terugsturen.
Had hem na 2 dagen al terug in huis zonder problemen, gewoon een compleet nieuwe.
Al ben ik niet zo fan van de lichtshow, heb het vooral gekocht voor alle andere extra opties.Jefkere
Niet helemaal, bij het gros van de Astra’s niet, hoewel bijna elke Astra wel verw. + el. verstelb. spiegels heeft.
Als je kijkt op de link kan je kijken of het voorbereid zit op een Astra door naar de 2 soorten stekkers te kijken.
In de afbeelding rechts op de pagina zie je het verschil.
Ik zou er niet al te veel op rekenen, ik ben ook redelijk actief op het AstraOwnersNetwork.co.uk en daar heeft vrijwel niemand dit voorbereid op enkele uitzonderingen na.Bij een Signum is dit misschien anders en is er meer bekabeling voorbereid…
Probleem is meestal de de bekabeling niet voorbereid zit, Nor.
De stukken op zich vallen “makkelijk” te vinden… maar het is de kabelboom…
Ik blijf het toch dom vinden van veel mensen. Die optie kost in catalogus bij bestelling €157 ofzo, dat is zijn geld MEER dan waard en toch zie ik zo weinig Astra’s die ermee uitgerust zijn. Jammer genoeg heb ik de mijne niet nieuw gekocht, anders was hij er zeker mee uitgerust geweest.
In omstreken Brussel zijn het ook specialisten in spiegels afrijden hoor ;)Jefkere
Het is een serieuse klus en ik zou voor het totaal aan stukken al minstens een paar honderd euro rekenen. Je hebt nieuwe spiegels nodig etc, met die motor in. Je moet een nieuwe kabelboom “maken”, een nieuw paneeltje met knopjes voor in je deur, programmeren (kost niets als je een opcom hebt ofzo) In Engeland bestaat er een kit voor, maar die werkt enkel voor Engelse wagens. Kost alles inbegrepen +- £270 pond, das dus +- €300. Misschien kan je die firma eens een mailtje sturen ofzo of ze voor jou iets kunnen maken, maar inclusief verzending etc zal dit jou toch een aardige euro kosten, ik zou op €350 rekenen. Dat is het voor mij niet waard, hoe graag ik ook deze optie wil.
http://www.courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/finishing-touches/power-fold-mirrors-astra-h-3-dr/prod_589.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even de website gezocht… is enkel voor een 3deurs in dit geval ook… dus weet niet of alles hetzelfde is bij een 5deurs
Jefkere
@Eric_Cantona wrote:
Helaas, 2 verschillende stekkertjes. Vanalles losgehaald en nu krijg ik de kap tussen stuur en tellerunit niet meer goed terug. Ding zit los en ik ben er niks mee opgeschoten :(
Ik denk dat ’t een no-go is.
Die kap is bij mij ook en zowat elke H heeft er last van… trek je sleutel uit het contact, stuurslot aan en met wat gesleur krijg je hem weer op zijn plaats ;)
Nee, radio los, ECC los, schroeven daarachter lossen van de omlijsting van je middenconsole, die losklikken nadien en dan komt er een schroef tevoorschijn waarmee die sierlijst boven je handschoenenkastje vastzit. :)
Bedankt voor de vele meningen!
@RISL: Ik snap niet wat je bedoelt met leder bekleden.
Ik heb half leder/leder stuurwiel en de deurkaarten staat nu een “gezocht” advertentie hier op MP.
Als daar niets uit voortkomt, dan laat ik de delen in het deurpaneel bekleden… kan niet zo duur zijn denk ik… toch?Bedankt :)
Ik ga dit ook eens proberen met mijn oude strip… maakt niet uit of ik hem verpruts
Ik wil hem namelijk graag in pianolak zwart zetten :)Jefkere
@Juffer1 wrote:
@ Arend, mooie G in en hele mooie kleur !
Skirts staan erg goed, al zou ik de voorlip ook in de kleur spuiten (gaat prima zelf met primer en spuitbusje)
Inderdaad, Arend. Hier in de straat staat een G in dezelfde kleur, maar in vergelijking met die G, rolt de jouwe net van de band in de fabriek.
Mooi onderhouden :thumbKan je die plastiek voorlip spuiten Juffer?
Ik heb onlangs een nieuwe gehaald (mijne was erg verweerd en had wat krassen). Ik zou wel is willen proberen om die oude te spuiten… kan je die plastiek zomaar spuiten met een speciale primer?Jefkere
@roadrad wrote:
@Spacejam wrote:
Klopt, maar antwoord verwachten is een 2e.
Een tip aan roadrad: via de zoekfunctie zijn zeer uitgebreide how-to’s vinden met tientallen pagina’s volgeschreven.
Het forum is geen “helpdesk” maar een plek waar mensen elkaar vooruit helpen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
ik weet heus wel hoe een forum werkt… ben zelf admin/beheerder van een forum voor bepaalde type motoren.. alleen doen wij niet zo moeilijk als er voor de 20ste keer hetzelfde wordt gevraagd… Bovendien ben ik niet de TS. Maar goed, laten we stoppen met topic vervuiling ..
Bedankt daarvoor,
mocht je toch iets van vragen hebben, mag je altijd een PM sturen ook.
Jefkere
Mooi werk :)
Hierzo ook nog een lijstje ^^
Jefkere
Nee.. de stuurwielbediening kan zo loshalen met die torxschroefjes achteraan… :)
Nette GSI ^^
Veel geluk/plezier ermee :)
Kan je zelf ook proberen eh.
Draai achter je stuur met een kleine torx de schroefjes los, dan komt de stuurwielbediening eraf.
Verander dan eens van plaats :)Tijd: 10min
-
AuteurBerichten