Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Raynbow6 wrote:
:wtf Een para…… wat???
Waar zit dat???Hahaha xD
Jij dacht waarschijnlijk al aan legertoestanden enz.@Inayat: Hahaha :jerry
-offtopicIk heb een h en daar zitten er clipjes in de gaten achteraan.
In een G zitten daar denk ik torx-schroeven in, dan komt de airbag los… Niet vergeten de accu te ontkoppelen op voorhand en dan enkele minuten wachten. Als je de airbag los hebt, leg hem dan ergens buiten de auto, op een goede plaats. Dan kom je nog een grote torx tegen die wat vastzit met loctite. Het best is om een dop met torx te kopen en een ratel te gebruiken, aangezien je vrij veel kracht nodig hebt. Zorg dat het stuur goed in het midden staat, best in het slot, alvorens je het er afhaald. Miss kan je best wat aanduidingen maken. :thumb
Ik denk dat het zo wel moet lukken…
Het wijst zichzelf wel uit en ik denk dat anderen dit ook wel al gedaan hebben op dit forum, dus het zal wel ergens te vinden zijn.Jeffrey
Hmm…
Mijn neef heeft hetzelfde probleem… met een Astra GTC, zoals de mijne.
Terwijl mijn oom zijn Astra Station dit amper doet… lijkt raar, want de onderdeelnummers zijn exact hetzelfde…Mysterieus…
Hoop ook dat iemand dit weet eigenlijk…
Mijn slot is vervangen geweest achteraan, ook in de G2 garantie,
het heeft niets te maken met het lampje, maar wel dat mijn koffer moeilijk in zijn slot ging,
soms moest ik hem 5-6 keer dichtSLAAN voor hij echt dicht was.
Hij ging zo eens open tijden het rijden ook, dus meteen naar de garage gereden…
Uiteraard binnen de garantie vervangen, maar de magazijnier (met wie ik bevriend ben) zei dat het wel een redelijk duur onderdeel was,
hoeveel precies zei hij niet…Sorry voor -offtopic
Jeffrey
Daar hebben jullie het toch fout jongens :p
Enkel de dagteller staat op nul en inderdaad de boordcomputer, voor de rest moet je NIKS opnieuw ingeven bij een Astra H.
Datum tijd zoekt hij zelf weer, maar dat kan wel zijn omdat ik een CD70 Navi heb en hij daarom radiogestuurd de tijd ontvangt.Haal je batterij los, ga een koffietje drinken (of iets anders :p ) en kom dan terug om te beginnen.
Wees rustig, geen geweld nodig, alles komt normaal gezien op een subtiele manier los, zeker de airbag… leg die dan ergens weg.
Het is wel wat zoeken voor de klemmetjes die je moet openduwen, maar ik heb nog een technische tekening van een opel-werknemer die één en ander verduidelijkt. Pm me als je ze graag wil.
éénmaal je doorhebt hoe zo’n klemmetje opengaat en het eens gelukt is doe je 10 airbags per minuut los :p
In het begin is het dus een beetje zoeken. Voor de rest kinderspel! :thumbupJeffrey
Op die manier… dan zal ik denk ik de bi-xenon laten voor wat het is …
Bedankt voor de info.
Er is voorziening voor AFL, maar ik ben niet van plan om deze werkende te maken.
@Spacejam: Ik weet wel dat er mogelijkheden genoemd weren, maar wat ik een beetje verwacht is één of andere how to…Alvast bedankt voor de reacties,
Jeffrey
Dat kan ook natuurlijk, maar je weet nooit ;)
@wim-v6 wrote:
Als ze de sleutel niet geprogrammeerd krijgen zal er geen chip in zitten, is het niet een IMI sleutel??
Is het een originele, maak m open en Controleer of er een Chip in zit.
Willem
Ik zou hem zelf niet openmaken, want als ze dat zien in de garage beginnen ze weer over garantie… blablabla
@Baas J. wrote:
Gaat om een Ferrari?
:lol: :wors :thumbup
Astraman,
Kan normaal ook met een opcom, maar als hij spreekt over een nieuwe auto zal het wss een J zijn en dat weet ik niet of dat kan.
Dealer kan dit normaal ALTIJD, dusja, ik zou zelf niet zitten te klooien met een sleutel en mijn opcom en voor zoiets toch naar de dealer gaan denk ik. Nogal belangrijk.Mooie deal lijkt mij :D
Maar als ik hem eerst programmeerde, dan stond er eerst 110km (bij een tank die iets over de helft vol is) en nadien toen ik die andere dan is programmeerde stond hij op 0km en toen ik dan weer die eerste (scherminstelling bij codeindex) programmeerde stond er daar ook 0km. Tijdens die 70km die ik vandaag reed is er niets veranderd…
De check control zal ik inderdaad nog is onder de loep moeten nemen, het was gewoon om eens te zien welke meldingen ik zou krijgen… dus om te kijken of de metingsapparatuur die nodig is (ruitenvloeistof meter etc.) aanwezig was, want die check control is geen noodzaak voor mij. :)
Werkend gekregen :jerry
Via de opcom (mijn weg)
Diagnose – 2005 – Astra H – Infotainment – Display – Program variant – Volgende – Boordcomputer (Aanwezig) – Programmeren (Check control staat op de volgende pagina indien je dat ook wil progr.)
Nu heb je het tabblad, maar nog niet de inhoud (idee jwvanyperen :wors ), dus:
Diagnose – 2005 – Astra H – Infotainment – Display – Code Index Programmeren, Dan krijg je de codes en door te er op te klikken kan je zien wat deze inhouden, bij mij stonden er 3 over het beeldscherm tussen, 2 ervan zijn (met boordcomputer), als je daar op klikt en je klikt op programmeren werkt het normaal. Het wijst zichzelf uit.MAAR nu heb ik een nieuw probleem, of misschien is het dat niet.
De reikwijdte blijft maar op 0km staan.
Moet ik daarvoor iets resetten ofzo, of een bepaald aantal km gereden hebben, tanken,… ?
De rest werkt naar behoren :)
Vandaag 70km afgelegd en mooi gemiddelde. Gem. snelheid 55km/h – Gem. vebruik 4,9l/100km, wat wel mooi is denk ik. Dit even ter zijde.
De Check control heb ik denk ik aangezet (weet het nietmeer zeker), ik trok dus de stekker van mijn achterlichten is los, maar kreeg geen meldingen… zou dit ook ergens apart geprogrammeerd moeten worden…?Laatste keer online is idd al dik anderhalve maand geleden… forum beu…? Neeeeee, kan niet :jerry
Ik heb na veel Duits en Engels te lezen via google een paar mogelijkheden gevonden om dingen in de code index te vervangen.
Ik ga die mogelijkheden nu eens aftasten en als ik het juiste gevonden heb, dan post ik het, voor mensen die dit ook zouden willen doen :)
Want echt iemand die het duidelijk neerschrijft vind ik niet, zelfs niet via google (Duits-Engels)…
Er was ooit zo’n freeforum over opcom open waar dat allemaal opstond, die how-to’s, maar dat forum is verwijderd :hmmzEnig idee que kosten?
Zou het echt een hulp/voordeel/verbetering zijn voor de batterij?Alvast bedankt.
-offtopic
Maar ik moet het even vragen…
Iemand een idee waar ik aan zo’n omhulsel voor mijn batterij kan geraken zoals op de foto hierboven?110ah lijkt mij ‘ietsje’ teveel :hmmz Maarja, dat is je eigen keuze.
Overigens, benzine ziet dan ook wel minder af om te starten als diesel, afzien is misschien niet her juiste woord, maar je hebt meer nodig om te starten… :vertag
En aangezien je een G hebt, zitten er ook minder verbruikers in als in een redelijk uitgeruste H (zoals de mijne) en aangezien ik veel lees van Spacejam weet ik dat hij héél wat opties heeft…Jeffrey
UP(DATE)
Vandaag wel gelukt om het te programmeren.
Ik heb dus het tabbladhttp://i1197.photobucket.com/albums/aa439/Jefkere/IMAG0130.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zoals jullie hier zien…
Maar ik krijg enkel de datum en niet het gemiddeld verbruik & de afstand die ik nog kan rijden met mijn tank.
Weet iemand hoe ik dit kan regelen?
Dit krijg ik overigens als ik er op duw…http://i1197.photobucket.com/albums/aa439/Jefkere/IMAG0131.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

@jelmer_astra wrote:
Ja klopt, dat weet ik. Heb een print screen bijgevoegd misschien dat dat wat meer duidelijkheid geeft.

Zoals je kunt zien kan ik de onderste 2 opties wel wijzigen, maar kan het niet opslaan.
Vandaag ook geprobeerd :)
Zoals je hier ziet kan je de onderste 2 aanpassen, maar niet opslaan/programmeren volgens jullie.
Het is WEL mogelijk.
Je moet de onderste 2 aanpassen en dan “Perform SBR coding”
Zoals jullie zien zijn de onderste 2 aanpasbare zaken voorafgegaan door SBR.
Als je dit gedaan hebt zijn deze opgeslaan/geprogrammeerd.
Als je alles afkoppelt en opnieuw probeert blijven de instellingen die je veranderd hebt staan.
1 probleem bij mij, ik heb de mijne aangepast zoals deze bij Jelmer staan nu en ik krijg geen geluidje/lampje,
ik denk dus dat je ook wel een voorbereiding nodig hebt…
Misschien kan iemand die er vanaf wil dit ook eens proberen aanpassen en zien of het wel werkt om alles uit te schakelen…
Inschakelen lukt dus niet denk ik, misschien wel als je de voorbereiding hebt, maar ik heb die dus waarschijnlijk niet.Jeffrey
Spacejam, ik zou dit graag ook eens meten, zou je mij eens kunnen vertellen hoe je dat juist gedaan hebt?
Ik heb bijna alles spullen bij elkaar, nog 1 ballast en d2s lampen.
Ik twijfel nu nog, om de stekker intern om te bouwen of zoals juffer zegt, de stekkers aanpassen…
Wat zou het makkelijkst zijn. Ik moet bij de keuring wel de boel kunnen wisselen…
Hier in België maakt het namelijk niet uit hoe oud je auto is, hij moet voorzien zijn van aut. hoogteregeling en sproeiers :swearBeste forumleden,
Vandaag een mooi verjaardagscadeau op de opel wintercheck.
De batterij was inderdaad defect.
Prijs: 246 euro incl btw (21% in België) en plaatsing – 70aH Varta.
De man achter de receptie moest eens groen lachen toen ik zei: “Ik kan al niet veel meer verdienen op mijn verjaardag.”
Hij had het sarcastische gedeelte niet door denk ik :jerry
Ik moest trouwens nog aandringen om ze meteen te plaatsen, want op de wintercheck kijken ze normaal juist na zeiden ze, vervangen zou achteraf gebeuren. Achja, nieuwe batterij erin, nu weer voor enkele jaren gerust denk ik, althans dat hoop ik toch voor die prijs….Jeffrey
Wat Ahrend bedoelt is dat wij geen garage zijn, waar je zomaar vragen stelt en antwoorden krijgt.
Iedereen kent hier iedereen een beetje en wij geven daarom ook graag adviezen aan elkaar, ter hulp.
Het is niet de bedoeling dat je zomaar aanmeldt en direct je vraag stelt.
Ik denk niet dat er nu veel mensen zin hebben om antwoord te geven op je vraag…
als je jezelf niet zou voorstellen in één zinnetje, maar een beetje uitgebreid,
dan weet ik zeker dat de mensen je hier graag zullen helpen :DOja, de mensen hier houden ook van :kewlpics :jerry
Veel succes met het voorstellen en de zoektocht naar je probleem.
Alvast welkom! -
AuteurBerichten