Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dan ga ik straks eens kijken met mijn opcom, weet ik tenminste zeker of ik het ooit zal werkende krijgen of niet :)
Succes ermee, iquick ;)Kan je vinden op de sloop ook, voor geen geld… ik denk dat het je max €40-50 gaat kosten op de sloop.
Handig topic…
één vraag:
Waar zie je dit?Benziner mit Schaltgetriebe, Kennungen: YN YJ XJ FJ CE XD UG XY YE UW ZA XK UA ZJ FC (mit Grün sicher gut!)
Diesel mit Schaltgetriebe, Kennugen: TF UX XR UE ZQ FH YS CJevtl. RS
sicher nicht: ZR PD FX PF XF
wahrscheinlich nicht: BN
Volgende winters zullen er veel meer aircotjes draaien en overleven dankzij dit topic :thumb
De mijne doet het uitstekend… zoals Mark eerder al aangaf, laat ik de mijne ook af en toe eens lopen…
Ehm… als je je originele paneeltje erin steekt, zonder sportknop en je zet hem dan op actief, dan zou je moeten een foutcode krijgen daarvan…
Als je dat niet krijgt heb je inderdaad niet het juiste instrumentenpaneel ofz, dat is ook de reden waarom ik er geen heb…@opel-mark wrote:
@Jefkere wrote:
Geen verborgen menu zei je, Mark? king:
http://www.youtube.com/watch?v=sVUaLqxDkvs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik zal het meteen aan het forum lid doorgeven waarvan ik de info heb.
Bij mij zal het nooit gaan werken omdat ik geen stuurbediening heb, ik vraag me af of het wel helemaal voorbereid is en of ik dus enkel de bedieningsknoppen over hoef te zetten om ook stuurbediening te hebben.Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Kan je bekijken… je kan die plaatjes eraf schroeven, maar ik vermoed niet dat er iets achter zal zitten.
Mocht je is zin en tijd hebben om je airbag eruit te halen (truc met de clipjes, eens je die door hebt haal je er 50 op een uur uit, maar in het begin is het wat zoeken om hem los te krijgen). Dan kan je kijken of er een stekker in de stuurmodule voorzien is waar de gele kabel van een stuur met stuurbediening in moet… anders koop je gewoon een 2ehands stuur zonder airbag met de voorbereiding en knoppen en dan kan je het aansluiten. Heeft ook wel wat opcom/tech2 nodig om alles werkende te krijgen.Geen verborgen menu zei je, Mark? king:
http://www.youtube.com/watch?v=sVUaLqxDkvs” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat dacht ik wel al, maar welke versie heb jij dan gebruikt?
Eentje van het net? Zo ja, heb je misschien nog een link?
Of die van de cd-rom die bij je opcom zelf kwam?Wil het ook wel is graag proberen met de Engelse…
Haha, dat kost bij ons —- zet u goed recht op u stoel —- €35 :)
Das mij toch net iets te veel hoor… ik wacht wel tot na mijn examens tot ik bij mijn vriend met een Tech2 kan gaan.
Kost mij een biertje ;)Heb je toevallig een linkje naar die software? :)
Of heb je die van de CD gebruikt die bij je opcom zat?Alvast bedankt!
En de oplossing is? Heb versie 1.44… dus de nieuwste versie…
-offtopic Wat ik mij afvraag, hoe raakt zo’n schroef daar altijd zo recht in?!
Is makkelijk, heb ik ook gedaan bij het herbekleden.
1) Maak je batterij los en wacht een kwartiertje, anders krijg je foutmeldingen achteraf (indien je het contact opzet zonder airbag) en ook een beetje voor de veiligheid.
2) Trek de bekleding achter onder de stoel los en je zal zien dat de achterkant volgt.
3) De airbag zit langs binnen vast met 3 moertjes (in de hoeken), zijn vrij klein, een 8 denk ik ofzo.
4) Plug hem los
5) Nieuwe in op zelfde manier, aansluiten + aandraaien, niet te strak, want die draad wil al is breken.
6) Bekleding weer in elkaar klikken en onderaan vastmaken.Op ebay gooien ze ze naar je hoofd, ik kom ze voornamelijk wel is tegen op de Engelse ebay.
Je kan ook gaan kijken op de sloop, daar hebben ze die meestal ook wel liggen.Jefkere
Vooraan
Pirelli P Zero Nero 225 40 18 ( 18″ opel speedline’s)
Achteraan
Vredestein Ultrac 225 40 18Goede banden, heb eerder op 16″ een slechte ervaring gehad met Yokohama.
Mijn grootouders hebben Uniroyal Rainsport op hun Mercedes E250 zitten uit 2002 en zweren ook bij dat merk.
Mijn opa en ik zetten hem dikwijls eens in slecht weer met onze voet tegen de grond en hij wil niet uit het spoor gaan, top banden, op achtertractie fantastisch. Mijn vader zijn C250 uit 2008 rijdt op Bridgestone Potenza en daar ga ik alle kanten mee op in de regen als ik eens op zijn staart trap. Heeft inmiddels Continentals steken en is nietveel verbetering. Gaat waarschijnlijk ook naar Uniroyal na de komende winter.
Mijn andere opa met z’n Vectra, die zweert bij Michelin.@Spacejam wrote:
@Juffer1 wrote:
Ik zit even naar de foto van jefkere te kijken en er valt mij iets op…
We hebben beide half leer en een cosmo uitvoering. Toch heb ik stelknoppen aan beide stoelen boven de middentunnel zitten en hij niet ?
Waar zou ik bij mij dan die armsteun moeten bevestigen zodat ik dan ook die knop nog kan blijven bedienen ?
Daarnaast is de Irmscher steun door zowel de bestuurder als passagier te gebruiken, als deze aan de stoel vastzit met ik er al 2 kopen.De armsteun zit er net onder, ik heb het beide en het past gewoon prima.
Ik heb mijn lendensteunknop bij het herbekleden afgebroken… dus heb ik hem goed ingesteld en eruit gelaten.
De knop past inderdaad hoor, zit mooi afgescheiden van de armsteun… Mijn passagier gebruikt de armsteun ook hoor, zit mooi in het midden.Ik zou zwart/wit doen, vind ik het mooiste van de 3 :)
Ik heb de mijne van eBay Duitsland, met mechanisme enzo bij.
Staan er regelmatig op om te bieden, ik geloof dat ik rond de €60 betaald heb.
Soms gaan ze hoger, soms lager. Ik had wat geluk, want toen ik er één zocht gingen de meeste weg voor +- €80-85.
Weet niet hoe het nu zit… als de markt en dus de vraag een beetje verzadigd is zakken logischerwijs de prijzen.Jefkere
Astra H GTC Cosmo 2005
76.076 km :)Leuke gadgets :)
Zoals beloofd… foto’s.
Alvast mijn excuses voor de gsm kwaliteit ;)




Groeten,
Jefkere
Over de G kan ik niet oordelen, want ik heb het nog nooit gezien in een G, evenals de Armster in een G, ook nog nooit gezien.
Ik vind het enkel een beetje onnatuurlijk en niet-origineel look in dat bakje geschroefd en ik gebruik dat wel frequent ook, maar dat is mijn mening.
Als ik er zoals Arjan al enkele afgebroken zou hebben, zou ik ook overschakelen op zo’n armster…Ik heb de originele lederen armsteun die in de stoel zit in combinatie met een half lederen interieur.
Vond het mooier staan als die armsteun die in dat bakje geschoefd zit, ik heb dat bakje trouwens vervangen door een drankhouder van Opel.
Zal vanavond eens een foto maken.
Enig nadeel (bij een GTC), als je de stoel naar voor rolt en kantelt,komt hij tegen je handrem/versnelling aan, je moet dus op voorhand hem omhoog doen. Bij mij is dat niet zo’n probleem, ik rijd meestal alleen of met 2. Als er iemand extra meegaat gaat de passagiersstoel omlaag.
Van afbreken heb ik ook nog geen last gehad, wetende dat mijn vader met zijn 100kg als hij moet uitstappen er zijn volle gewicht opzet.Jefkere
-
AuteurBerichten