Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb dat asje al helemaal ingedraaid, maar zoals ik normaliter in de auto zit is het nog een hele klus om je voet op de rempedaal te krijgen. Maar ik ga morgen even creatief bezig, het is en blijft dood spul, en dat wint nooit.
En dan blijf ik bij het vage probleem dat de laatste 2 aansluitingen van de remkrachtverdeler geen vloeistof krijgen.
Heb het zaakje dus vadaag omgebouwd. De rempedaal staat bij mijn weten veels te hoog. Is bijna niet te doen.
Verder krijg helemaal geen remvloeistof uit de laatste 2 aansluitingen van de remkrachtverdeler. Een kameraad van me zei dat het asje die de remcilinder aan moet drukken te lang is, en dus niet ver genoeg terug gaat om vloeistof in de laatste 2 aansluitingen te krijgen.
Ik ga dit morgen sowieso even proberen, draai hem eerst gewoon een stukje los om te kijken of er dan wel vloeistof heen stroomt.
Kan het zijn dat ik ander materiaal dan jullie heb gebruikt? Ik heb gewoon 1 van een e-kadett gsi gepakt, een 8 klepper.
oke, ik zal de rembekrachtiger nog even van een kleurtje voorzien, en dan ga ik hem er maar opzetten denk ik. Heb met de achteras, en voorremmen geen problemen gehad met andere nippels, dus dat gaat zo wel passen denk ik.
En dat asje valt niet aan te passen dan?
Wat gebeurt er anders met je pedaalstand?
Nu doemt het volgende probleem op. Had wat andere velgen gehaald, en eronder gezet. Het leek op het ook dat het wiel aan de bijrijderskant voor, een beetje verder naar achteren in de wielkast zit dan degene aan de bestuurderskant.
Even opgemeten, linkerzijde was hoh. 2515mm. De rechterzijde was meer dan 10mm langer.
Volgens de gegevens moet de lengte 2514mm zijn, dat kan een tollerantie in mijn meetlintje zijn :D
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb de draagarmbevestigingspunten al bekeken. Volgens mij zitten die nog waar ze moeten zitten. Alleen viel me wel op dat de fusee wel erg schuin op de draagarm zit (maar dit is weer de linkerzijde, die volgens de gegevens goed moet zijn).
Ik snap er de ballen niet meer van. Hopelijk iemand van jullie nog wel.
oke, dan heb ik dus een nieuwer type tank te pakken. Maar die zit er wel gewoon onder nu. Hangt een beetje scheef, maar dat ga ik dit weekend nog oplossen.
Gaat de achteras van een e-kadett gsi (jullie weten nu ongeveer welk bouwjaar) ook onder mijn d-kadett passen? De breedte van de e-kadett as is 110 cm, gemeten op de buitenkant van de draaipunten.
Dan rest me alleen nog een andere bak, omdat deze zonder olie staat. Omdat het houdertje voor de remslang een gat in de bak heeft gesleten. Dus die moet dan ook even verplaatst. En een andere bak is er ook al.
Dan direct maar icm. e-kadett poten, en gsi remmerij.
Dan lijkt het mij alweer aardig de goeie kant op te gaan.
Zal binnenkort eens wat foto’s maken, en posten. Voor de liefhebber. Let dan niet op de uiterlijke staat. Ik wil hem eerst technisch goed hebben, en dan geheel strippen, restaureren en weer opnieuw opbouwen.
Niemand die hier wat vanaf weet? Ben er inmiddels zelf al achter
hoe het één en ander inelkaar zit.Nu alleen nog een nokkenashuis met de goede verdeler, bobine en module.
Inmiddels ook al een lagedrukpomp geregeld. Maar denk dat dit een winterprojectje wordt.
Er staat ook nog steeds een gereviseerde fiat punto in gt uitvoering te wachten op de laatste loodjes. Moet zometeen zo’n 180 pk ophoesten met een koppel van ca. 300 nm.
Dus kwestie van prioriteiten stellen. En de crosser gaat hard zat nu. Alleen ff de spaghetti klaarmaken.
Bij een kameraad van mij hebben we nu een 2.2 onderblok staan. Alleen zag ik
dat hier ook balansassen in zitten. Is dit dan wel het juiste type onderblok?Hij had het erover dat je het deel waar de balansassen in zitten kan komen te
vervallen. Dan zou je alleen een paar gaatjes voor de smering hiervan dicht moeten
zetten.Zal vanavond nog even om een motorcode zoeken.
Jij weet waarschijnlijk net zo goed als ik, dat bijna niemand meer std is. Maar is voor een klasse waar zulke praktijken toegestaan zijn.
Ik houd me nog steeds aanbevolen voor een onderblok :-D
Komen de zuigers van een 2.2 niet tot de bovenkant van het onderblok dan? Want in de verbrandingskamer is niet veel ruimte meer.
Weet ook iemand hoe hoog een std 8v kop is? Heb wat zitten meten, en kwam gemiddeld op zo’n 96 mm.
Oké, dan is dat duidelijk. Ik zat er namelijk mee of het verschil in de slag in de krukas, of in de drijfstangen zat.
Nu nog een onderblok vinden.
8v zuigers heb ik nog wel, maar hoe krijg ik die om de pistonpen heen. Omdat ik hier verhalen lees dat deze geperst, danwel, koud/warm, erin zijn gezet.
Ik moet toch nog wat onderzoek doen, omdat mijn krukas ook is overleden. Even uitzoeken wat er allemaal in gaat passen, en dan de juiste keuze maken. Dus als nog iemand een goede krukas over heeft, bied maar aan, dan neem ik wel weer contact met je op.
@noorpoolgsi –> het regelement is dat je alleen met opgesneden banden mag rijden. Dus geen noppenbanden of blokbanden. Ikzelf rijd met 14″ winterbanden met M+S profiel. Ik heb ze in de omtrek 192 en 194 cm. Deze trekt die beide goed.
Waarmee de astra rijdt weet ik niet met zekerheid te zeggen, maar dat zal zeker 15″ zijn. Je kunt uit de bochten ook wel horen dat die constant met wheelspin rijdt.
-
AuteurBerichten