Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
al op marktplaats gekeken ?
daar staan die corsa’s met 2.0 motoren al vanaf €1800,- :wtfga morgen dat draadje eens opzoeken :)
bedankt, denk dat dat het probleem is :Dbij een beunhaas moet het voor zo’n €100,- lukken.
als je zelf aan de gang gaat ben je zo’n €30,- / €40,- aan verf en blanke lak kwijt + dat je het zelf nooit zo netjes krijgt als de vakman ;)Zou hem persoonlijk laten spuiten
is het je gril of je bumper ?
ik was bij een beunhaas €100,- kwijt voor het spuiten van mijn complete bumper.
8 januari 2012 om 11:23 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969741heel tof dat jullie zoiets doen :thumbup
nee, die baksteun was het probleem niet ;)
die nieuwe motorsteun bleek niet goed te zijn. Die hebben we bijgebogen. En toen bleek de boel wel te passen :Dprobleem is opgelost.
Dr moest een geschakelde plus en de toerentellerdraad op + die stekker met die 2 draden die bovenop zit :)bedankt voor het meedenken :thumbup
probleem opgelost.
Die nieuwe motorsteun bleek idd geen 90 graden te zijn. Die is aangepast en het blok zit nu goed :Dok,
dus een geschakelde + op de zwarte van de motorkabelboom.
en de groene op de bobine en die stekker met die 2 draden ( totaal dan maar 3 draden op de bobine ? ) .
ga het van de week weer proberen.de draden die ik daar in mn hand heb komen allemaal uit mn motorkabelboom.
de groene hebben we al op de bobine gehad samen met de zwarte van de kabelboom. Zonder succes dus.
toen hebben we bij de zwarte draad van de kabelboom die op de bobine zat een extra plus gegeven. Daarop heeft de motor heel even gelopen :hmmz :-D Alleen begon toen mn motorstoringslampje te branden.Dus:
groene op de bobine, dat weten we nu zeker.
zit ik alleen nog met die zwarte van de motorkabelboom. Moet die op de geschakelde plus ?en wat moet er dan nog meer op de bobine ? heb daar dan namelijk een aansluiting over.
Het lijkt dat de bobine nog goed is. ( er is voor de zekerheid een andere onderweg hiernaartoe )
Op corsa-novatuning staat ook een stukje over het opvoeren van een 2.0 8v ;)
http://www.corsa-novatuning.nl/nl/Tuningc20ne.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
net even foto’s wezen maken.
Op de kabelboom van de auto ( bij die ronde stekker) lopen een aantal draden. De meeste daarvan hebben we aangesloten alleen blijven er 2 over ( foto 2 ). Een zwarte en een groene. Moeten die 2 op de bobine ?
Op de bobine aan de bovenkant zitten ook al een zwarte en een groene maar dat zat al zo aan de kabelboom te we het blok aangeleverd kregen.de rode en de zwarte draad die ik nu op de bobine heb zitten moet je ven niet meerekenen, die zijn helemaal fout.
Even voor de duidelijkheid, de motor zit in een corsa en de bedrading is tijdelijk aangesloten om te proberen of het blok goed is. Als alles werkt ga ik de boel netjes solderen.
*( my ride is mijn broer en we werken aan dezelfde auto )*
ik heb zo’n type bobine als freek.
Bovenop een stekker met een groene en volgens mij een zwarte.
Dan zitten en nog 2 aansluitingen op met schroefdraad.
de 1 hebben we een geschakelde + opzitten. En de ander hadden we op de massa. Nu vertelde mn collega vandaag dat die massa niet goed is ( om te beginnen )
Nu heb ik nog een zwarte draad over van mn originele kabelboom. Moet die op de bobine ?ik ken iemand die zn corsa ook verhoogd heeft. Die heeft een bus onder zn binnenscherm gelast en daar de veerpoot weer ondergelast. Werkt prima voor de autocross, zou er alleen niet de weg mee opgaan ;)
wat een andere optie is is een bus onder je veer maken zodat je veer wat strakker aangedrukt word waardoor je auto iets omhoog komt. Maar dat zou hooguit een paar cm helpen. En komt niet in de buurt van zo’n golf.
nou, het blok zit er inmiddels al in :D
heb de originele bak gehouden.
De auto hoeft max 120 te kunnen dus dat gaat makkelijk lukken :)@ jurgen, dat zal ik aankomend weekend even doen.
Vind die steun ook een beetje raar zitten.@ freek, welke steun bedoelen jullie ?
dit is namelijkl degene van fearles:
en dit is de mijne:
lijken mij hetzelfde toch ?
Maar die steun zat standaard onder deze corsa, en de bak blijft toch op dezelfde plek zitten als hij zat ?
Of bedoel je de steun die onder de auto zit ?
daar hoef ik toch ook niks aan te doen ?

@wim-v6 wrote:
Hoop dat het helemaal goed is straks met vers rubber ertussen.
Willem
ik ook, dan krijg ik mijn mooie afgekitte motorsteun weer terug :cry
@ klopper, bij een autozaak zo rond de €50,- pst
die ringen gaan er tussenuit ;)
alleen heb ik dat van die 12mm pas gisteravond gelezen dus dit is even om het blok er recht in te krijgen.
Zal van de week nog eens kijken maar het lijkt of de dynamo net niet past .
hoeveel mm speling heb jij tussen je dynamopoelie en je balk ?magoed, zal de boel aankomende week eens goed bekijken ;)
bedankt voor de hulp tot zover :thumbnou, vandaag maar verder mee gegaan.
En met best wat succes :D
de motor zit er eigenlijk helemaal recht in. Heb aan de distrikant er nu een aantal ringen tussengemaakt ( tijdelijk ) en de achterste baksteun ook vastgemaakt.
enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat de motorsteun waar de ringen aanzitten iets scheef voor het rubber staat :wtfEn we kwamen er vandaag ook achter dat we de dynamo niet kunnen stellen omdat er geen stelmechanisme aan zit :shock: Nu denk ik dat er bij de vorige eigenaar van dit blok er airco / of stuurbekrachtiging heeft gezeten. Vandaar ook de multiriem en geen v-snaar. Dus even over nadenken wat makkelijker is: of de boel indeuken bij het voorscherm, of 2 andere poellies aan de krukas/dynamo.
Met een beetje geluk kan ik dan het stelmechanisme van de oude 1.4 gebruiken.heb net even het topic van fearless doorgespit ( waar ik trouwens mijn oude digidash tegenkwam :D )
zoals ik het nu zie heb ik dezelfde baksteun als dat jij op de sloop hebt opgehaald viewtopic.php?f=27&t=71933&start=375
Dat zou dus betekenen dat ik alleen de motorsteun aan de distrikant moet aanpassen door daar spacers tussen te maken ?
het is idd een corsa b uit 1994 5 deurs
ik snap het even niet, is de baksteun die op foto 6 staat niet goed ? Daar moet een andere voor komen ?
of moet de motorsteun aan de distri kant aangepast worden? Op corsa-nova staat namelijk dit : De motorsteun van M-Tech is niet compatibel met deze ombouw.
Je moet 3 gaten opnieuw geboren.
Het blok komt namelijk 12 mm meer naar rechts doordat de orginele versnellingsbak wordt gebruikt.dus daaruit begrijp ik dat de steun die aan de distri kant zit ( dat vleugeltje ) daar de gaten van aangepast moeten worden
knap werk hoor :shock: :wors
nou, heb inmiddels ook contact gehad met corsa-novatuning en die geven aan dat hij bij weggedrag eigenlijk altijd goed gaat.
daar komt bij dat de f13 / f15 bakken goedkoper en lichter zijn.
kortom, we gaan het proberen met de originele bak. Als het fout gaat kunnen we alsnog de bak vervangen voor een andere.
Bedankt voor het meedenken tot zover :thumbupkreeg nou net te horen de de f16 weer niet zo betrouwbaar zou zijn :hmmz
maar heb je ook ervaring met de f13 bak ?
-
AuteurBerichten






