Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vond het al zo vreemd.
c20ne staat er bij mij namelijk ook gewoon in opcom.maar toch bedankt voor de moeite ;)
hoe kan ik dat oplossen ?
nou, ben inmiddels al weer heel wat wijzer.
we hebben de afgelopen keer met water gereden, maar de bedoeling in om de volgende keer met kvs te gaan rijden. Er is immers toch bijna geen controle op.
Daarnaast gaan we de koelkap 100% luchtdicht maken. Er zit een passat diesel radiateur in in combinatie met en dubbele koelvin van een peugeot 406 coupe welke nu nog handgeschakeld zijn.
Dat handgeschakelde gaat er af en daar gaan we een thermoschakelaar voor gebruiken die schakelt bij de 85 graden en aanblijft tot 80 graden en dan weer uitgaat. Op die manier hoef ik niet meer op de koelmeter te schakelen want die begint pas bij 90 graden.
Heb stalen c.v. leidingen voor de koeling met standaard rubberen aansluitingen (mn radiateur zit achterin )En of dat hard gaat met zo’n 2.0 8v ? :hmmz
Heb er de afgelopen cross een audi quattro 2.8 op mn sokken uitgereden, net zoals de subaru leggancy 4×4 en een vr6’je ( weet niet zeker of die vr6 100% in orde was maar die audi en die leggancy zeker wel )
Alleen die opgevoerde kadett en die opgevoerde astra had ik het moeilijk mee :hmmzEn raar dat de mensen dan staan te kijken als je met je corsa’tje 5 deurs wegblaast :afro
nee, dan wil het nog niet :???:
maar met die van het werk bedoel ik zo’n universele uitleeskast, geen tech 2 ;)nou, het niet echt het idee dat het aan de auto ligt :???:
Met de computer van het werk kunnen ze hem wel gewoon uitlezen ?
of is dat weer anders dan met de pc uitlezen ?gisteren binnengekregen, hij werk in ieder geval de de corsa’s gsi’s uit 2000.
Nu nog even wachten op de verloopstekker want die komt uit de UK . Was bij hem €20,- en op ebay €11,-ja, ga het ook doen ;)
weet alleen nog niet of ik voor nieuw of gebruikt origineel ga.sterkte met t herstel wim :(
Gelukkig ben je zelf nog heel
dank u
ga het setje bestellen.
laat het even weten of het werkt.juistem, maar dat berekenen word hem niet :hmmz
koelwatertemperatuur werd nu net 100 graden ( heeft heel even de 100 aangetikt )
er vanuit gaand dat die link die jij me gaf het goed heeft zit mn olietemperatuur dan zo rond de 120 graden. ( achteraf was mn spruitstuk ook lek en dat zal er ook niet aan meehelpen ) Nu ga ik de koeling nog iets aanpassen maar dat zal maar een klein beetje helpen.
Dus….. lijkt het mij verstandig om zo’n oliekoeler te plaatsen met eventueel een kleine vin ( computervinachtig ) en die te laten draaien.
als ik mn motor er 3 graden mee kan terugkoelen ben ik al blij :D@ kaneelschep, heb je een link naar die advertentie ?
ok, dat is me dus duidelijk
maar als ik er een koeler opzet, met hoeveel graden zou ik mn motortemperatuur dan terug kunnen krijgen ?leuk :D
misschien een keer schade gehad in het verleden i.v.m. die koplampen :mrgreen:
Hoi Willen
Duurde even voor de nieuwe steunen er onder zaten.
Resultaat is verbluffend en de prijs meer dan waard en kan het een ieder aanraden
die dit zelfde probleem heeft.
Ik ken de auto niet weer, zo stil als hij geworden is.
Dank voor je bijdrage hier in.
ge hans.ok,
en dan de kvs tank naar achteren met een t-stuk.
En die slang die vanaf mn kvs tank kwam die naar die kunststof buis loopt kan die gasklep leiding gewoon op ? ( gasklepleiding was nu afgedopt )niemand ? :(
bleek idd de niveaumeter te zijn.
Volgende vraag, hoe kan ik die aansluiten op een waarschuwingslampje?18 februari 2012 om 20:39 In reactie op: koelvloeistof komt naar buiten corsa 2.0* foto update 02-02* #17959471nou, €200,- verder maar het probleem lijkt met de nieuwe koppakking opgelost te zijn :afro
aan dat draad zit een stekkertje en die zit op die voeler.
En bij dat stekkertje was het draad niet helemaal fijn :D
probleem is opgelost, bedankt :thumbup2 februari 2012 om 20:12 In reactie op: koelvloeistof komt naar buiten corsa 2.0* foto update 02-02* #179594691 februari 2012 om 17:57 In reactie op: koelvloeistof komt naar buiten corsa 2.0* foto update 02-02* #17959468thermostaat gaat wel open, net in een pan met kokend water gegooid :???: ( was wel interessant om dat ook eens te zien trouwens als leek zijnde )
morgen eens kijken of er geen verstoppingen in het systeem zitten en anders toch de kop er maar af halen :(1 februari 2012 om 15:48 In reactie op: koelvloeistof komt naar buiten corsa 2.0* foto update 02-02* #17959467nou, het blok heeft dus waarschijnlijk een aantal jaren stil gestaan denken we.
De thermostaat heeft het wel gedaan de 1e keer dat we hem startte.
Maar heb de thermostaat er uitgehaald en ga hem vanaaf eens in een pan met heet water gooien.
zal mij benieuwen.
in het koelvloeistof reservoir gebeurt buiten het heet worden niet zo heel veel.1 februari 2012 om 11:44 In reactie op: koelvloeistof komt naar buiten corsa 2.0* foto update 02-02* #17959465jah, alle koelslangen worden warm :hmmz
thermostaat heb ik zelf ook aan zitten denken. Zal hem er vanmiddag er eens uitslopen :???:
rare is dat er hoofdzakenlijk stoom uit de kant van het blok komt.
Zit geen schuim in het expansievat, geen mayo bij mn oliedop.
Maar heb ook het idee dat de boel niet goed circuleert :???:welkom hier :D
31 januari 2012 om 20:31 In reactie op: koelvloeistof komt naar buiten corsa 2.0* foto update 02-02* #17959459de leiding vanaf de thermostaat hebben we afgedopt ( maar daar heb ik hem ontlucht )
Vanaf de gasklep loopt geen uitgaande slang ( waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar die weggehaald ) Waar zou die uit moeten komen ?
De vorige eigenaar had het blok in zn astra willen maken maar dat is er nooit van gekomen en toen heb ik dat blok overgenomen.De leiding die vanaf de thermostaat komt ( die afgedopte ) kwam nu de laatste keer de stoom uit.
-
AuteurBerichten




