Jaydeem

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 148)
  • Auteur
    Berichten
  • Jaydeem
    Deelnemer

    Heb dit al eerder gehad, heb 2 jaar in een A-corsa met 2.0seh gereden, nooit wat gehad gelukkig…..

    Viel me op dat bij alle ombouw projecten hier nooit iets over die keuring te lezen is :hmmz, dus de meesten rijden onverzekerd rond? Of als je aan de verzekering meld dat er een andere motor in zit ben je wel verzekerd?

    Ik zou haast denken dat als je de verzekering zou bellen, en zou melden dat je een 2.0 in je kadettje geknutseld hebt dat ze het niet willen verzekeren…..

    Jaydeem
    Deelnemer

    Oke ben nu bezig met schuren, spuiter is hier geweest, en ga de boel alleen opschuren, en het gronden en strak maken laat ik aan hem over…. zodat het straks wel een strak bakkie wordt….. kost wat, maarja als ik hier op bezuinig krijg ik er vast spijt van.

    De binnenkant, de schermen, motorkap, kofferdeksel worden allemaal mat zwart van binnen, kan ik zelf allemaal doen.

    Nu het einde dichterbij komt (duurd nog wel ff maargoed) begin ik me zorgen te maken of het straks wel de weg op mag, herkeuren kost bij elkaar 700 euro, is dat nodig voor een c-kadett?? Aangezien ik geen cilinderinhoud en vermogen op mijn kenteken zie staan….. wil straks geen gezeik hebben met de verzekering.

    Gr Wouter

    Jaydeem
    Deelnemer

    Wil toch nog wat dingen weten voordat ik met schuren begin.

    Wat is nou de juiste volgorde?

    Was eerst van plan om de auto helemaal kaal te maken mbv afbijt, maar gister was er iemand hier en die zei dat het niet perse nodig is…. de bestaande lak opschuren tot de blanke lak laag weg is en dan in de primer, dit scheeld wel het 1 en ander aan werk.

    Beginnen met schuren korrel ….?
    Plamuur schuren met korrel ….?
    Eerste laag grondverf schuren met korrel 400?
    tweede laag grondverf schuren met korrel 800?

    En kan de menie blijven zitten?

    Jaydeem
    Deelnemer
    In reactie op: B Kadett Station restauratie update 14-3 #17411806
    Jaydeem
    Deelnemer

    oke dan ga ik volgende week eens voorzichtig beginnen met afbijt. Daarna met scotch, en nog eens schuren of niet eens?

    En daarna?
    Op het kale staal een laagje epoxy primer aanbrengen, en hierover de laatste grondverf?

    Jaydeem
    Deelnemer

    ongelovelijk, ik vond dat er aan mijn kadett al veel laswerk zat, maar dit slaat alles haha. Goed bezig hoor, lassen ook je hobby?

    Groeten

    In reactie op: B Kadett Station restauratie update 14-3 #17411803
    Jaydeem
    Deelnemer

    mooi projekt!

    Waarmee hebben jullie de auto kaal geschuurd? Met een soort borstel op de boormachine zie ik?

    Ik ga volgende week beginnen met het (kaal) schuren van mijn auto, en weet nog niet zo goed hoe en wat.

    Groeten!

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360144
    Jaydeem
    Deelnemer

    Even een tijdje niks gedaan. Vorig weekend het laatste laswerk aan de kofferbak gedaan, had wat schade, en de naden waren aan het roesten. Heb de naden maar dichtgelast.

    De auto is nu klaar voor het schuren, heb ook 2 andere deuren gepast die iets beter zijn.

    hier nog een plaatje gezet

    stoelen veilig op zolder staan

    Over 2 weken haal ik de auto weg van m’n werk, en zet ik hem achterthuis neer, zodat ik thuis kan gaan schuren! Zo hoef ik niet steeds naar m’n werk.

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360143
    Jaydeem
    Deelnemer

    Ja ben ook erg tevreden met m’n stoelen, ik ben nogal lang en ik zit er erg comfortabel in :)

    Ik heb ze van maxi cartuning in hengelo, vind ze nog best betaalbaar.

    Heb ook nog een filmpje van mijn motortje:
    Filmpje…..

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360137
    Jaydeem
    Deelnemer

    Weer een update met foto’s, heb de auto vandaag weer buiten onder zeil gezet, even kijken nog wanneer ik weer verder ga. Moet alleen de deuren nog repareren, en dan kan het voorbereiden voor het spuiten beginnen.

    foto’s!

    tussenas gespoten

    voorschem gefixt

    alles werkend :)

    druk metertje ertussen gelaten, vind het wel mooi.

    koude motor

    de stoelen :wub

    booskijkers

    Schiet al aardig op! Vanmorgen nog een paar rondjes op het industrie terein gedaan (leeg en verlaten), en het voelt allemaal best comfortabel en strak aan, en lekker vlot :)

    Groeten

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360135
    Jaydeem
    Deelnemer

    Had idd een massa sluiting op de injectoren, heb draad 5 van stekker X9 doorgeknipt en toen liep hij als een zonnetje :D Wel een opluchting zeg.

    Vandaag ook ff een stukje gereden, viel me niks tegen haha, wel wat probleempjes tegengekomen, carterpan pakking lekte, zo’n klote rubberen pakking…. carterpan losgehaald en dicht gekit met motorafdichting, morgen nieuwe olie erin want deze stonk behoorlijk naar benzine :P en kijken of de boel dicht is.
    En m’n tank filter zit al verstopt of kan niet tegen benzine, morgen de tank aftappen en filter eruit schroeven.

    In reactie op: Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed. #17394971
    Jaydeem
    Deelnemer

    heb draad 5 na stekker X9 doorgeknipt en toen liep hij als een zonnetje! :) Toch een massa sluiting, zal ik zelf wel ergens gemaakt hebben maargoed het is opgelost!

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360134
    Jaydeem
    Deelnemer

    Ja het moet iets met de aarde zijn, ff kijken wat er achter stekker X9 zit. Ik kan natuurlijk alle injectoren loshalen, en dan meten op aansluiting 14 van de regeleenheid, dan moet ik geen verbinding hebben met de massa.

    Als dat het ook niet is zal de regeleenheid wel overleden zijn :hmmz

    Morgen weer even kijken, komt vast goed :P

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360131
    Jaydeem
    Deelnemer

    leidingen zijn wel goed. Dacht eerst ook dat het iets met de brandstoftoevoer zou zijn, maar het is niet goed dat mijn injectoren open staan.

    In reactie op: Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed. #17394968
    Jaydeem
    Deelnemer

    Blok heeft een goede massa, die draden die jij opnoemt zijn al aangesloten mbv een schema.

    Het probleem nu zijn de injectoren die open blijven, en waardoor dat kan komen. Heb alleen aan de bedrading van het stuurrelais gezeten, de rest van de boom is orgineel.

    Hoe wordt normaal bepaald wanneer de injectoren open moeten? Krukas sensor?

    De ontsteking werkt trouwens wel goed, de motor loopt wel (slecht) als ik de brandstofpomp uit laat, maar dat is niet echt de bedoeling

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360129
    Jaydeem
    Deelnemer

    Ja daar heb ik mijn vraag ook neergezet, en ook op problemcar. Hopen dat iemand me verder kan helpen, wordt een beetje wanhopig na al die tijd haha.

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360127
    Jaydeem
    Deelnemer

    Snap er niks van, heb de bedrading gecontroleerd, en klopt allemaal volgens schema. De injectoren zijn massa geschakeld? Als ik hem op contact zet krijg ik 12v op de injectoren, en dus ook een massa. Beide komen direct van de stuurunit af.
    De stationair regeling schakeld ook al als ik hem op contact zet.

    Hier stukje schema:

    In reactie op: Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed. #17394966
    Jaydeem
    Deelnemer

    Snap er niks van, heb de bedrading gecontroleerd, en klopt allemaal volgens schema. De injectoren zijn massa geschakeld? Als ik hem op contact zet krijg ik 12v op de injectoren, en dus ook een massa. Beide komen direct van de stuurunit af.
    De stationair regeling schakeld ook al als ik hem op contact zet.

    Hier stukje schema:

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360125
    Jaydeem
    Deelnemer

    de injectoren worden al open gestuurd zonder dat de motor loopt, dus op contact al. Hoe kan dat dan??

    In reactie op: Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed. #17394964
    Jaydeem
    Deelnemer

    ja worden zonder lopen al open gestuurd, hoe kan dat dan?

    In reactie op: Mijn SEH. Eindelijk ingebouwd, en loopt goed. #17394961
    Jaydeem
    Deelnemer

    Ik had het ook al in mijn kadett topic gepost, maar vraag het hier ook maar.

    Ik heb de motor helemaal ingebouwd en aangesloten, maar krijg hem niet lekker aan het lopen :(

    Als ik de brandstofpomp loshaal loopt de motor redelijk, loopt wel moeilijk en onrustig stationair, en rookt erg, zodra je iets gas geeft gaat het redelijk, maar loopt niet heel mooi.
    Het rare is, zodra je de brandstofpomp aan zet, slaat de motor meteen af, verzuipt, stinkt naar benzine……
    En hij is dan alleen aan de praat te krijgen als je de brandstofpomp er weer af haalt, en starten met de gasklep helemaal open.

    Er zit dus iets niet goed, heb een vonk op alle bougies, timing goed, injectoren gereinigd/getest, heb een druk meter op de toevoer leiding gezet en heb een brandstofdruk van 40psi ofwel 2.75 bar, dat moet mooi zijn.
    De timing van inspuiting en ontsteking haalt de computer toch van de krukassensor?
    Toevoer en retour verkeerd om misschien? Retour is toch de leiding na de drukregelaar, en die gaat drukloos terug de tank in.

    Ik snap niet wat het kan zijn, hoop dat iemand me verder kan helpen…….

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360123
    Jaydeem
    Deelnemer

    Ik had de motor laatst heel even laten lopen en het leek oke, maar gaat nog niet helemaal lekker. Vandaag koelsysteem afgemaakt, dus dacht buiten ff warm draaien……. maar hij loopt nog niet goed.

    Als ik de brandstofpomp loshaal loopt de motor redelijk, loopt moeilijk stationair, en rookt erg, zodra je iets gas geeft gaat het redelijk, maar loopt niet heel mooi.
    Het rare is, zodra je de brandstofpomp aan zet, slaat de motor meteen af, verzuipt, stinkt naar benzine……
    En hij is dan alleen aan de praat te krijgen als je de brandstofpomp er weer af haalt, en starten met de gasklep helemaal open.

    Er zit dus iets niet goed, heb een vonk op alle bougies, timing goed, injectoren gereinigd, heb een druk meter op de toevoer leiding gezet en heb een brandstofdruk van 40psi ofwel 2.75 bar, dat moet mooi zijn.

    Hoop dat iemand me verder kan helpen…….

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360122
    Jaydeem
    Deelnemer

    Zo weer eens een kleine update.

    – Eindelijk de U beugeltjes geregeld, en de tussenas opnieuw gespoten en er tussen gezet, was me aan het klooien vandaag zeg, toen ik de as er tussen wilde zetten schoot er 1 lagerkapje af en lagen alle naaldjes op de grond….. grrrr, de boel schoongemaakt opnieuw ingevet en in elkaar gezet, daarna tape erom gedaan zodat ze er niet weer af konden schieten met monteren :P

    – Olie in de bak en as gedaan, kreeg het nogal moeilijk uit de fles gedrukt, de flessen olie ff in heet water laten staan, en daarna ging het als een tiet :)

    – Koelsysteem zit er helemaal in, maar de radiateur is lek, altijd wat met zo’n project, kan ik morgen een andere radiateur halen en de boel weer loshalen.

    – heb ook al booskijkers aan de motorkap gelast, donderdag komt de spuiter ff kijken of hij het wel wil doen, omdat hij op het moment nogal druk is :(

    – En heb nieuwe stoelen binnen gekregen, zwart leder (look) recardo kuipen :), zijn wel iets aan de brede kant, moet ze wel wat ophogen, daar ga ik morgen mee verder, nog 1 weekje mijn uren op maken en dan is de auto ook klaar om gespoten te worden, dan ga ik het ook wat rustiger aan doen. (wil toch pas rijden met het mooie weer ;))

    Foto’s volgen van de week nog!

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360120
    Jaydeem
    Deelnemer

    heb het ding eindelijk fatsoenlijk aan het lopen!

    In reactie op: C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update #17360119
    Jaydeem
    Deelnemer

    ja laat ik er maar meteen nieuwe kabels opzetten ja, kan vast geen kwaad.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 148)