Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jasper98
DeelnemerGoede vraag. Het houdertje is dus niet afgebroken?
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerDe accu kan over het weekend heen ontladen geraakt zijn of kapot gegaan zijn. Controleer voor de zekerheid of er geen corrosie op de accupolen zit, gezien de accu bij de Corsa B onder de paravan staat.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerBoven de quote staat een link naar een handleiding voor de Astra G, daarin wordt ook de X16SZR motor beschreven (bijna identiek aan de X16SZ)
Op deze pagina staat een vraagbaak voor de Astra F, maar alleen 1.8. en 2 litermodellen.Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerDe motortypes X12XE, C14NZ, C14SE, X14SZ en X14XE hebben de AF13 automaatbak, zie voor verdere info ook http://www.opel-infos.de/getriebe/af13.html
Naar mijn inzien moet het kunnen passen.Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerIk heb mijn filter zonder tang vervangen, maar je kunt evt. een punttang als hulpmiddel gebruiken. Ik had de Corsa op een brug staan, dat maakt het natuurlijk een stuk makkelijker. Let trouwens goed op de doorstroomrichting van het filter als je hem plaatst.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerWelkom op het forum.
Je kunt het beste de auto uit (laten) lezen, er is zonder twijfel een storingscode opgeslagen in het geheugen van het motorregelsysteem.
Groet,
Jasper
8 maart 2017 om 22:29 In reactie op: Onregelmatig stationair en licht bokken tijdens rijden #18340177Jasper98
DeelnemerDan zou je de door mij genoemde dingen na kunnen kijken. Meet ook even de laadspanning aangezien het aanzetten van de lampen of aanjager sterke invloed heeft op het lopen van de motor.
Groet,
Jasper
8 maart 2017 om 21:53 In reactie op: Onregelmatig stationair en licht bokken tijdens rijden #18340171Jasper98
DeelnemerHoi Pepijn,
Heb je eventueel een motorcode? Dat maakt het wat makkelijker.
Onregelmatig stationair lopen kan te maken hebben met een vervuild(e) gasklephuis/stappenmotor.
Bokken of licht stoten tijdens het rijden kan te maken hebben met het EGR systeem, de meeste (zeg maar alle) motoren houden er niet zo van.Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerWaterlekkage kan ook optreden door uitgedroogde kitranden onder de rails van de dakdragers, maar dan moet ook het hemeltje nat zijn. Controleren kan geen kwaad. Op de foto’s lijkt het alsof het water van binnen naar buiten komt, maar je kunt de afdichtingen die er zitten van wat extra kit voorzien.
Je kunt met de tuinslang aan de gang gaan en kijken waar er als eerste water naar binnen komt.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerHet verbruik hangt ook sterk af van de manier waarop de auto gebruikt wordt. In stadsverkeer is het verbruik veel hoger dan op de snelweg.
Mijn gemiddelde verbruik over de laatste 529 km was 37,2 liter, 1:14,2. Ik rijd veel op de snelweg met een gangetje van 110 km/h.Nu je de katalysator weggehaald hebt, kom je dan met een auto die af fabriek standaard een kat heeft niet in de problemen bij een viergasmeting?
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerHoi Marvin,
Nu heb ik geen ervaring met het specifieke contactslot van jouw Astra, maar was het in het algemeen niet zo dat je hem op stand 2 (accessoire stand) moet zetten om de cilinder eruit te kunnen halen?
Misschien dat dit je verder helpt.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerHet kan op een forum best gebeuren dat een bericht niet direct gezien wordt of dat er overheen gelezen wordt. Je kunt dan beter, als er na een paar dagen nog geen reacties geplaatst zijn, het bericht even omhoog schoppen door nogmaals <vriendelijk> om hulp te vragen.
Evenwel mooi dat jouw probleem toch is opgelost.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerVolgens mij wordt de stappenmotor pas aangestuurd wanneer er gestart wordt (regeling voor koude start). De computer herkent dat er gestart wordt doordat het toerental kleiner is dan 450 omw/min. Als de auto dus alleen op contact staat zonder draaiende motor lijkt het mij te kloppen dat de stappenmotor vrij weinig doet.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerDe ellende met dex-cool komt vaak doordat men zonder het systeem goed te spoelen overstapt op een andere koelvloeistof. De twee soorten vloeistof gaan een reactie met elkaar aan wat resulteert in een dikke drab.
Als ik trouwens mijn kenteken invoer (X14SZ motor, zelfde jaar) wordt alleen de blauwe SP-11 vloeistof getoond.
Jasper98
DeelnemerAls je het kenteken van je auto invoert op kroon-oil.com kun je zien welke vloeistoffen veilig toepasbaar zijn.
Ik gebruik zonder problemen blauwe koelvloeistof van dit merk, verdunnen is niet nodig.Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerAls ik snel gas los laat en vervolgens weer intrap voel ik dat ook behoorlijk in de aandrijflijn. Dat hebben veel auto’s en zeker auto’s van bijna 20 jaar oud. Ik probeer deze situatie gewoon te vermijden door rustig en beheerst met het gaspedaal om te gaan.
Hoeveel km heeft jouw Corsa gereden?
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerProbeer het inderdaad maar, niet geschoten is altijd mis. Hoe heb je bepaald dat de sonde kapot is als ik vragen mag? Zat er toch een foutcode op? Ik ben wel benieuwd.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerJe zou de stelmotor voor het stationair toerental goed kunnen schoonmaken, deze zit aan de voorkant van het gasklephuis dus waarschijnlijk heb je hem al gezien.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerOpel Multec brandstofinspuitsysteem
Bij deze een link naar de plek waar ik het bestand geplaatst heb. Voorlopig blijft het daar nog wel een tijdje staan.
Komt uit het boekje ‘Auto-elektronica’ van E. Gernaat uit 1988 isbn 9066749822. Al betwijfel ik of het nog verkrijgbaar is…Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerOk Tjibbe. Denk er wel even aan dat er lucht in het koelsysteem komt als je de sensor uit het spuitstuk hebt gehad. Het koelsysteem is zelfontluchtend maar houdt het vloeistofniveau in de gaten. Controleer ook even of de stekkerverbinding nog goed is. Anders moet je af gaan op de suggesties van bart-gsi.
Ik heb eventueel wel PDF documenten met daarin een overzicht en de basiswerking van het Multec inspuitsysteem dat op jouw en mijn auto zit.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerHoi Tjibbe,
Gezien het verbruik van jouw Corsa zal de motor behoorlijk rijk lopen. Dat kan o.a. komen door een slechte koelvloeistoftemperatuursensor (die aan de achterkant van het inlaatspruitstuk geschroefd zit). Gezien het feit dat de motor bij een koude start een minuut lang 2000 toeren draait, betekend waarschijnlijk dat de koudestartverrijking wel heel erg z’n best doet.
De auto geeft verder geen foutcodes of een motorstoringslampje dat na het starten wat aan de lange kant blijft branden? Even (laten) uitlezen kan weinig kwaad.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerHoi Rick,
Ik heb dit probleem ook eens gehad. Het probleem zat toen in de aansluitstekkers van de achterlichtunits, er zat corrosie op de contacten.
Heb je de spanning gemeten op de aansluitstekkers of op de contacten van de lampen?Werkt de kentekenverlichting nog wel?
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerHier nog wat foto’s



Groet,
Jasper
-
AuteurBerichten