Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jasper98
DeelnemerDe foutcode zal zeer waarschijnlijk wel opgeslagen zijn en is dus uit te lezen. Dat kan bij dit model ook nog met de ‘paperclipmethode’.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerStappenmotor is ook goed op de sloop te vinden, het proberen waard want daar zijn ze vaak niet zo duur. Temp. sensor zou ik wel nieuw doen, eerst vragen bij je lokale onderdelenzaak of FSRS trading. Dealer heeft ze sowieso, maar dan betaal je er ook aardig wat voor.
De temp. sensor voor de ECU zit bij deze motor inderdaad in het inlaatspruitstuk, aan de achterzijde bij het schutbord.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerProberen om de boel helemaal schoon te maken met remmenreiniger o.i.d. zodat je goed kunt zien waar de lekkage ontstaat. In de regel is het inderdaad zo dat het ook van bovenaf kan komen en naar beneden loopt.
Jasper98
DeelnemerOm welk model Corsa en welk type motor gaat het?
Groet,
Jasper
18 januari 2018 om 22:34 In reactie op: ASTRA G 1998 1.6 16V , TIPS VOOR OPLOSSINGEN WELKOM DANK U. #18351925Jasper98
DeelnemerX1 = Data Link Connector, vrij vertaald de EOBD uitleesstekker
18 januari 2018 om 21:05 In reactie op: ASTRA G 1998 1.6 16V , TIPS VOOR OPLOSSINGEN WELKOM DANK U. #18351921Jasper98
Deelnemer

Het gaat volgens bovenstaande afbeelding om pen 11 van de stekker die op jouw foto staat. Functie van die pen kan ik niet direct vinden, wel komt die terug in het schema wat ik eerder gepost heb.
A16/K38/K100 = Electronic Control Unit/System Relay/Pump motor Relay



Jasper98
DeelnemerVerstelling zit daadwerkelijk aan de achterzijde, maar een inbussleutel steek je er vanaf boven in.
Je kunt de reflector trouwens in twee richtingen stellen, omhoog/omlaag en naar links/rechts. De foto hieronder toont de verstelling voor omhoog/omlaag.
Ik zou er wel mee langs de garage gaan zodat ze het met het stelapparaat kunnen doen, de hoogte afstellen kun je zelf redelijk doen, maar dat andere praktisch niet.

Jasper98
DeelnemerOverdag naar de garage rijden, wanneer het licht is buiten?
Zonder gekheid, de verstelling zit aan de achterkant van de lampunit, daar moet je even goed kijken. In het donker voor een garagedeur o.i.d. parkeren en net zo hoog zetten als de andere lamp. Dan staat ie redelijk oké.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerToch hoogstwaarschijnlijk een lek in de koppakking, in dit geval van een oliekanaal naar een koelvloeistof kanaal.
Als je er garantie op hebt zou ik terug gaan naar de garage, als je hem bij een garage gekocht hebt tenminste.
Groet,
Jasper
14 januari 2018 om 19:38 In reactie op: ASTRA G 1998 1.6 16V , TIPS VOOR OPLOSSINGEN WELKOM DANK U. #18351786Jasper98
DeelnemerEen legenda van het schema kan ik je niet direct geven. Het schema heb ik van het programma Autodata 3.40, welke je op internet wel ergens kunt downloaden (heb je niet van mij gehoord…)
In het programma kun je dan actief met het schema aan de slag, zodat je componenten kunt selecteren etc.
Groet,
Jasper
14 januari 2018 om 16:07 In reactie op: ASTRA G 1998 1.6 16V , TIPS VOOR OPLOSSINGEN WELKOM DANK U. #18351783Jasper98
DeelnemerTer info: bovenstaand ABS schema is voor een Astra G X16XEL 1.6 16V 1998-2000
Groet,
Jasper
13 januari 2018 om 22:19 In reactie op: Opel Meriva Knipperlicht relais vervangen, lampjes knipperen nog steeds snel #18351762Jasper98
DeelnemerStekkerdoos van de trekhaak goed controleren, geeft nog wel eens storingen met de verlichting van de auto zelf.
Groet,
Jasper
13 januari 2018 om 20:40 In reactie op: ASTRA G 1998 1.6 16V , TIPS VOOR OPLOSSINGEN WELKOM DANK U. #18351759Jasper98
DeelnemerIk denk dat je caps lock blijft hangen, komt nogal schreeuwerig over.
Ik vermoed dat je ergens een kabelbreuk hebt zitten. Wel toevallig dat het zowel links- als rechtsvoor betreft. Het programma Autodata heeft schema’s van het ABS systeem

Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerMisschien met de bankschroef, ligt eraan hoe het in elkaar zit.
Jasper98
DeelnemerJa, dat klopt. Je moet inderdaad niet aan de kabel lopen draaien maar aan dat blokje wat jij beschrijft. Maar mooi dat het gelukt is!
Groet,
Jasper
Jasper98
Deelnemer@ginkelvanmichiel :dank-u:
Vandaag de laatste dingen gedaan, nieuwe schokdempers voor de achteras, de oude waren nog de originele en waren helemaal op.

De oude veerschotels, nadat ze ze vakkundig (lees: hardhandig) van de chassisbalken zijn afgebeiteld:

Dat afbeitelen viel nog vies tegen trouwens. Ondanks de flinke roestvorming zaten ze toch nog allebei met zo’n vier tot vijf puntlassen stevig vast aan de langsbalken. Het was bijna niet te zien op welke plekken ze waren gepuntlast, dus uitboren was geen beginnen aan.
Maar goed, het eindresultaat mag er zijn:


Het hele project heeft mij bij elkaar zeker drie hele dagen gekost, gelukkig kan ik dit zelf rustig thuis op de brug doen.
Maar wat een verschil met nieuwe dempers zeg, de Corsa ligt nu veel stabieler op de weg en ook verkeersdrempels zijn veel beter te nemen.
Als klap op de vuurpijl maar meteen doorgereden naar de garage voor de apk, de RZ-PZ-32 rolt weer lekker door tot 3 maart 2019!!
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerOp zich heb je wel een goed punt, als je een C20XE in gaat bouwen loont het als de ‘basis’ zeg maar goed is. Ik zou goed kijken wat de staat van de carrosserie is. Als je zelf de gelegenheid hebt om eventueel te lassen kun je er een mooi project van maken.
Hier en daar wat roest is een Corsa B niet vreemd…ahum… Ik ben de afgelopen week bezig geweest met nieuwe veerschotels in te lassen. Toen ik eenmaal begonnen was kwam ik steeds meer roest tegen. Allemaal weggehaald, behandeld, waar nodig nieuw staal ingelast en nu weer beschermen tegen opnieuw roesten.
Maar ja, als je een auto graag mag heb je er veel, dan niet alles, voor over.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerHoi en welkom op het forum!
In dit topic kun je lezen over de motorwissel van mijn Corsa van afgelopen zomer en de zaken waar ik nu mee bezig ben.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerMisschien is het ondertussen al gelukt, maar anders kun je ook een boortje insteken, zodat de krukas vaststaat.
Jasper98
DeelnemerKrukas moet in bepaalde stand staan, met de klok meedraaien totdat de pin helemaal erin gaat. Ik neem aan dat je nu dus bij puntje 4 bent van de Autodata.
Als het niet lukt heb je wellicht niet de juiste pin.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerMaak anders even een foto van jouw situatie, misschien kan ik er dan wel iets zinnigs over zeggen.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerOok namens mij de beste wensen voor dit nieuwe jaar!
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerSteeksleutel op de kabel zetten, is als het goed is een mogelijkheid voor zodat de kabel niet meedraait.
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerInmiddels schieten de laswerkzaamheden aardig op, op de chassisbalken had ik nog meer (oppervlakte) roest gevonden. Ook zat er in beide achterste wielkasten een gat van 5 x 10 cm. Daar heb ik weer vers plaatwerk ingelast, nu alleen nog de linker veerschotel vastlassen en de boel tegen roest beschermen.
Foto’s komen nog, door familieomstandigheden heeft dit ‘project’ behoorlijk vertraging opgelopen.
Bij deze wil ik ook iedereen alvast een gezond en gelukkig 2018 toewensen!
Groet,
Jasper
Jasper98
DeelnemerIk bedoelde dat er copyright op zit, maar dat zal achteraf gezien wel meevallen.
In elk geval, veel succes ermee Marcin! (mooie klus voor voor de vrije dagen misschien haha)
Groet,
Jasper
-
AuteurBerichten