Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
12 september 2008 om 11:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301942
jarno29-01
Deelnemerheeft er iemand toevallig nog een tekening van steuen t.b.v f28 in de corsa b?
motor steunen kon ik wel vinden op internet (en copie gemaakt)
maar nu wil ik eventueel ook de f28 erin hangen heb alleen daar nergens iets ovder gevondenmvg jarno
jarno29-01
Deelnemerorigineel gepost door Bug Killer
Ja het is idd wat wim zegt. liever onbalaste toeren maken. als weinig toeren maken maar erg veel van de motor vragen. en onder de 2500tpm schakelen doe ik nooit…ja onder de 2500 toeren schakel ik wel alleen is dit echter terug naar lagere versnelling:jerry
jarno29-01
Deelnemerwarm rijden altijd een groote discussie
motor is pas warm wanneer olie 90 graden is niet de koelvloeistof.ook is het niet goed voor de motor stationair warm te laten draaien .
maar gewoon rustig aan rijden en het is indd beter om bij 3000 oeren te schakelen dan 2500 omdat die dan te ver terug valt in toeren en je meer op het gas moet wat dus het effect is hogere belasting bij lage toeren.
nou dit is mijn mening king:
en een 2liter 8v kadettje warm rijden waarom planken met die hap haha
maar 16v of turbo toch ff lekker warm rijden :) zeker de ecopech blokken uit de tigramvg Jarno
jarno29-01
Deelnemerde wp is vervangen zat 1 bout niet in bij de ouwe dus vandaar dat die lekte maar alles is verholp[en en tigra loopt weerals een zonnetje en 10 keer sneller dan eerst haha.
jarno29-01
Deelnemererik deze zitten er ook op:D :Dhad ik al naar gekeken :angel
jarno29-01
Deelnemernou eindelijk auto rijd weer .
maar nieuw probleem waterpomp lekt (ja had al gelezen dat die ook nieuw moet bij vervangen distributie maar te laat)
dus volgende week maar weer alles eraf en nieuwe wp plaatsenmvg Jarno
29 augustus 2008 om 10:06 In reactie op: tr corsa:(23-01-2013) Gaat in onderdelen weg, zie te koop! #17374737jarno29-01
Deelnemerhey sylvester
je bent echt goed bezig !! ziet er netjes uit allemaal
mvg Jarno
jarno29-01
Deelnemerjarno29-01
Deelnemerkijk dit dacht ik zelf ook al kan alleen nergens tekens vinden alleen aan de onderkant zie ik dat die rechtnaar beneden moet bedankt voor de reactie kan ik hem eindelijk verder afmaken
is trouwens best een lastige klus bij dit blok vooral inlaat systeem
maar ik laat het weten als die weer looptmvg jarno
jarno29-01
Deelnemerbij mij staat er 2 keer het zelfde nummer op 400098 op het eind weet niet precies wat er voor stond
maar nu weet ik nog niet hoe ze gemonteed moeten wordenjarno29-01
Deelnemervraagbaak indd al gezocht nergens te vinden .
iemand idee waar te halen/lenen?en klopt het dat in en uitlaat precies gelijke nokkesassen zijn?
en als laaste vraag het blijkt een 1.6 kop te zijn op een 1.4 waarop dit zo si geen idee maar is dit anders dan de 1.4 en zo ja is dit slecht??
alvast bedankt voor het meedenken
jarno29-01
Deelnemereindelijk nieuwe cilinder kop binnen distributie snaar etc .
nu staat er op de verkapping van de snaar hoe deze gemonteerd moet worden. geloof er alleen niks van want als ik hem zo zet gaat uitlaat klep open als zuiger naar beneden gaat .
merktekens zouden volgens tekening zo moet staan op nokkenas tantwielen recht omhoog
en krukas recht naar beneden.
kan iemand mij helpen en vertellen hoe de merktekens moeten staan??mvg Jarno
jarno29-01
Deelnemerben benieuwt wat het is succes met dit probleem
jarno29-01
Deelnemernee nog steeds niet gefixed kop is inmiddels wel weg gebracht voor revisie.
ben benieuwt wanneer ik hem terug zie waarscheinlijk woensdag dus ben benieuwt.jarno29-01
Deelnemerhttp://nl.youtube.com/watch?v=7B2OYEMOprw&feature=related
weet niet of die er al stond maar is wel bruut
jarno29-01
Deelnemerja je zou zeggen alles ligt nu toch open gelijk zuiger veren mee te pakken.
is niet eens veel werk denk dat ik dit gelijk maar doe bespaar nu toch al 1200 eurie
wel vergeleken met opel dealer dan die kwam met 1600 euro voor reparatie aan zetten
en nogmaals allemaal bedankt voor de reactiesjarno29-01
Deelnemernog geen idee ik ga maandag langs maar zal rond de 400 liggen
was een cilinder kop van een seat ibiza 16v ook ongeveer
misschien 500 maar veel meer nietjarno29-01
Deelnemerjarno29-01
Deelnemermm denk dat ik dan maar ff langs vege ga nieuwe cilinder kop .
teminste na dat ik de ouwde heb gedemonteerd.
en olie slurper?
als me zuiger nog goed zijn en een goeie cilinder kop moet dat niet mogen maar we zullen zien in ieder geval bedankt voor alle infojarno
-
AuteurBerichten


