Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb dit probleem ook gehad ongeveer 3 weken geleden en alleen het relais vervangen.
Bij mij is de melding niet meer terug gekomen.Ik heb het onderstaande relais bij conrad besteld,
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/505041/Automobielrelais-JSM-1U-15A-12-V” onclick=”window.open(this.href);return false;25 september 2012 om 13:38 In reactie op: Can bus led stadslichten en toch foutmelding op boardcomp #18069141Ik betwijvel of dat wel zo is.
Een stadslampje is geloof ik 5 watt, dit is wat het canbus systeem meet.
Het relais wat hiervoor in de plaats komt zal niet meer dan 1 watt verbruiken en hierdoor zal deze waarschijnlijk een melding blijven geven.
Als je dan een vermogens weerstand bij plaatst zodat je verbruik op 5 watt uit kom zal deze geen melding meer maken.Nogmaals ik heb geen auto met canbus dus kan het zelf niet testen, dit is dus puur theoretisch berekent.
Je zal eea even moeten berekenen dmv de wet van ohm en de waardes van het gebruikte relais.Dat er spanning op de aansluitingen blijft staan bij canbus systemen dat zou maar zo kunnen want daarom knipperen de leds ook, alleen zullen deze pulsen niet genoeg zijn om het relais te bekrachtigen.
25 september 2012 om 11:09 In reactie op: Can bus led stadslichten en toch foutmelding op boardcomp #18069139Ik heb zelf geen canbus auto, maar is het niet mogelijk om de leds dmv een relais te schakelen?
Dus de spoel van het relais op de contacten van het stadslampje en de leds op de geschakelde contacten van het relais.
Zet wel een diode over het relais, en wel zo dat de kathode aan de plus hangt en anode op de min(tegen gesteld dus), hiermee vang je de inductie spanning op die ontstaat zodra het relais uitgeschakeld word.Gebruik bv. een 1N400x diode
Hieronder een schematje zoals het volgens mij zou kunnen werken zonder foutmelding/knipperen

Houd er ook rekening mee dat je auto bij temperaturen onder nul niet of nauwelijks wil starten
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
Zo, vandaag even aangepakt en geen brandend lampje meer.
Al met al een uurtje werk. king:
Is het relais vervangen door een nieuwe of door een gebruikt relais?
Tis maar wat je helaas vind, ik kan hem nu tenminste goedkoop repareren.
Als ik nu een bosch had met storing had ik ws een nieuwe abs-computer moeten kopen.
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
De wonderen zijn de wereld nog niet uit:shock:
Heb nog niet fisiek naar de abs computer gekeken, dus ik schrok wel even van je bericht, maar weet zeker dat de opcom ebc430 aangaf en hierin stond de foutcode C0121.
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
Yep,
De mijne is van nov ’98 dus heb ook een X16XEL-II motor erin liggen.
Nee hoor, gelukkig nog niet.
Dat zijn inderdaad geen leuke gebreken en kunnen aardig in de papieren lopen.
Maar goed je hebt al het juiste besluit genomen door hem te laten staan :thumbup
Is van april 1996 en de apk is twee maanden geleden verlopen
@GTS Vectra wrote:
@sw_reijnders wrote:
@roodrunner wrote:
@GTS Vectra wrote:
Mooie vectra c!!
http://link.marktplaats.nl/578330123″ onclick=”window.open(this.href);return false;Tja :hmmz niet veel bijzonders.
zit weinig irmscher aan, en die achterlichten moet je ook van houden.Groeten,
Patrickja ik denk dat ik ook even in de afkraakmodus ga :jerry
uitlaten niet onaardig, maar ik zou een andere bumperlip hebben gestoken
velgen, zijn ook niet onaardig echter niet mijn smaak (maar dat is persoonlijk)
achterlichten zijn ook echt niet mijn smaak (maar ook dat is persoonlijk)
verder is het een hele SCHRALE uitvoering van de vectra sedan waar zelfs nog een TID in zit :vertagOf iets mooi is of niet blijft persoonlijk, daar om kan je altijd wel iets afkraken.
Maar ik vind hem gewoon mooier dan een standaard sedan!!!Gr Jurgen,
Julie kijken ook alleen maar naar de looks of niet???? :jerry :jerry
Ik kan je zo al drie redenen geven waarom je deze links moet laten liggen.
Er staat in de advertentie volledig dealer onderhouden, maar als je op de foto met het onderhouds boekje kijkt zie je dat dat helemaal niet klopt.
1) Auto is van 2002 en heeft zijn eerste beurt in 2005 gehad bij 58618 KM :hmmz
2) de tweede beurt heeft hij gekregen bij 129036km in 2011 :hmmz
3) de derde beurt heeft hij gekregen bij 134783km in 2012Dus deze auto heeft in 10 jaar tijd 3 beurten gehad(volgens boekje) :wtf
En dat noemt men DEALER ONDERHOUDEN :fy118 juli 2012 om 08:48 In reactie op: Steun Gevraagd !! 1 stem = 1€ donatie voor Opel-Forum ! #18048352done :thumbup
3: Antenne zit in je achterraam, er zit hiervoor een antenne versterker onder de “hoedenplank”.
Als er een niet originele radio inzit dan kan het zijn dat de antenne versterker geen voeding krijgt en hierdoor heb je slechte ontvangst.
Nice ride :thumbsup
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
Een Vectra van 99 heeft nog geen CANBUS, de stuurbediening werkt dmv weerstanden.
Hoe dit precies aangesloten zit weet ik niet, maar wellicht kun je eea meten met een multimeter
@Paul-VectraB wrote:
Ik heb na het inbouwen van de autoradio een poging gedaan om te kijken of de vectra voorbereidt was voor cruise control. Ik was begonnen met het verwijderen van de kappen bij het stuur. Ik dacht dat moet zo gepiept zijn, maar helaas. Na het verwijderen van de 3 schroeven aan de onderkant, bleken er nog 2 schroefjes achter het stuur te zitten. Ik heb nog nooit een stuur verwijdert, dus daar ben ik maar niet aanbegonnen. Verder heb ik nog niet gekeken. Dat ga ik dit weekend doen, als ik ergens in een garage te recht kan. Daar is het immers warmer dan buiten.
Tevens had ik foto’s beloofd, deze hebben jullie ook nog te goed.
Die twee schroeven kun je verwijderen door eerst het stuur een kwart slag naar links te draaien dan kun je het eerste schroefje verwijderen en daarna draai je het stuur een halve slag naar rechts dan kan de andere verwijdert worden.
Ik weet zo even niet meer welke draad je door moest knippen, maar weet wel dat je daarna slechte radio ontvangst hebt.
Dit komt doordat deze draad ook je antenne versterker van stroom voorziet.Kuurtje moet je altijd netjes afmaken :jerry
Zonder gekheid, even uit laten lezen of de temp sensors wel de juiste waarden geven.
Deze willen nog wel eens defect raken.
@stiggel wrote:
Niemand tijd en/of zin????
@stiggel wrote:
Hallo allemaal,
Onderstaande quote kwam ik tegen in het archief. Ik zocht hier naar, aangezien ik vermoed dat ik een vuile egr heb. Mijn motor hikt soms namelijk heel licht bij koude motor laag in de toeren. Ik heb een 120 PK Signum uit 2006 met 243.000 km.
Nu zoek ik iemand (bij voorkeur uit het oosten van het land; omgeving Enschede of Deventer) die bereid is deze mod. bij mij uit te voeren. Uiteraard tegen vergoeding!
Ik ben namelijk een leek op dat gebied, maar ik las wel dat een dergelijk mod. veel voordelen heeft.
Dus wie o wie is bereid?Groeten,
STiGGEL@speaker wrote:
Ik heb op vectra-c.com alle topic gelezen in heb hier ff een interessante samenvatting ( vind ik althans ! )
De CDTi van Opel en de JTD van Fiat zijn nagenoeg gelijk ( de CDTi is aangepast in een samenwerking van GM en Fiat )
Nu heeft Fiat in 2008 alle JTD’s terug geroepen voor een kleine aanpassing bij de EGR. Dit is in feite gewoon een afdichtplaat voor de EGR met 4 kleine gaatjes ( voor de 120pk 8 klepper 3 gaatjes ) er in zodat er wel wat uitlaatgas doorgaat en de ECU dus niet in de war raak.
Het resultaat : een soepel lopende motor en een minder vervuilde motor.Ik wil je er wel mee helpen, heb alleen vanaf as weekend een weekje vakantie.
Ik kom zelf uit RaalteNetjhus zo hoor, maar gaat dat niet enorm klapperen of heb je er wat “demping” tussen zitten??
Ja dat is de juiste
Remschijven + blokken vectra B
http://link.marktplaats.nl/473409627″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Net setje voor een nette prijs dacht ik toch?
Kun je de laadvloer ook niet 2 cm verhogen dmv wat MDF ??
-
AuteurBerichten