Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door chrisvocht
en voor de kosten hoef je het niet telaten , een filter kost 17 euro .
Hier is ie maar 3 euro.
OK wel 14 euro verzendkosten, maar als je het combineert met andere onderhouds delen dan ben je uiteindelijk goedkoper uit.
Jippie eindelijk mijn Op-com binnen.
Heb hem gelijk geïnstalleerd en getest doet het prima.
Kwam alleen het volgende tegen.
Cyl.1 Knock Retard,0 A
Cyl.2 Knock Retard,0 A
Cyl.3 Knock Retard,0 A
Cyl.4 Knock Retard,1 AIemand een idee wat dat betekent ?
In op-com zelf staat er nog een graden teken voor de A
dus bij cylinder 4 staat dan 1 graden teken/A28 december 2009 om 19:44 In reactie op: Omdat jullie het zo graag willen: het show your PUSSY topic #17535460Nou laat ik mijn poesjes ook maar even zien dan.
Hier zijn ze een ongeveer 1 week oud:

En hier een foto van een maand geleden:

vlnr
Mittens Shelly en MinoesAhhh:wub wat lief:angel
Geeft niet, de dealer komt ook altijd met beschrijvingen en onderdelen voor het eerste type.
En inmiddels heb ik de oude pakking al terug gezet en de EGR klep gecontroleerd maar de klep zelf beweegt volledig vrij dus die hapert in ieder geval niet, dus we zullen gewoon moeten afwachten of de melding terug komt.
Zou maar zo kunnen Willem, ik heb hem inderdaad niet gereinigd omdat ik er zo 123 geen zooi aan zag zitten.
Vandaag haal ik hem er ff af en zal eens kijken of hij smerig is.
Is de EGR klep nog te testen door er gewoon 12V op te zetten?
@Sjouke: Ik heb een 2e type X16XEL dus ik hoef alleen de motor cover te verwijderen om bij de EGR klep te komen.euh wat zal die er meer uit kunnen halen dan dat ik zelf al heb gedaan??
Yep eerste storing sinds het afdoppen.
Het vreemde is wel dat ik vaak hoor dat de X16XEL-II een EGR heeft die naar buiten toe opent, maar die van mij opent naar binnen toe.
Morgen maar even de oude pakking terug zetten en kijken wat er dan gebeurt
Ik zat aan zo’n setje te denken wat je via ebay kunt kopen.
Hier iemand al ervaring daarmee?
Vertel mij wat, ik heb altijd problemen met onderdelen.
Ik had bv. een temp. sensor nodig, bestel er één voor de X16XEL wil hem inbouwen blijkt dat ik toch de sensor voor de Z16XE nodig te hebben, en ja hoor die komt wel overeen met diegene die ik op het moment in de motor heb zitten.
Heel vervelend als je ook wel eens je onderdelen vanuit de UK laat komen.
Hmm als ik me ff mag mengen in de discussie.
Ik heb zelf volgens papieren een X16XEL nov-’98 maar hier ligt het tweede type in.
Volgens de VOD zou deze Z16XE genoemd worden.Belangrijkste uiterlijke kenmerken(bron VOD):
Gasklep op inlaat spruitstuk (ipv er onder)
EGR aan de rechterzijde
katalisator meteen na het uitlaatspruitstuk.
Lambda zonde schuin naar boven stekend in het uitlaat spruitstukTer verduidelijking hieronder een afbeelding van mijn motor:
24 november 2009 om 12:22 In reactie op: Haynes werkplaats handboek Vectra A, B1 en B2 . . . Update e #17555256Via onderstaande link is tie sneller te downloaden
origineel gepost door wim-v6
Meneer ass creeper.ik wil niet lastig of vervelend zijn.
maar de manier van antwoorden welke je hanteerd word niet geheel gewaardeerd.
We zijn een redelijk serieus forum en proberen alles op een nette normale manier te bespreken…
en ja, je mag het niet met de politie eens zijn, maar hun doen ook alleen hun werk, net als ik (ook niet het leukste werk (voor mijn wel, maar voor mijn klanten een stukkie minder), ik word meestal niet gewaardeerd als ik aan iemands deur sta en rijd met de bekendste truck van Den Haag ongeveer…, en daarbij werk ik VEEL samen met de politie, en het een en ander omtrend wetgeving omtrend voertuigen komt dan ook regelmatig terug in de gespreksstof…
maargoed iemand moet het werk doen, dat geld ook voor politie agenten.
en van mij mogen ze die gasten met dat paarse 12.000km Xenon alleemaal van de weg halen, is alleen maar iritant licht….
Willem
Hey willem,
Mag ik hier uit op maken dat je berger bent?
Linkerportier voorzien van uitgebreide kabelboom en electrische spiegel.
Het werd helaas alweer donker dus geen tijd om de rechter ook te doen.
Dat moet ik binnenkort dan maar doen.Past zo’n spiegel ook in een Vectra B??
Wat ook nog kan is dat toch je dynamo defect is.
Heb het bij mijn vorige auto (BMW 3.20i) gehad, dat bij het draaien van de motor de dynamo gewoon z’n werk deed, maar zodra de motor afgezet was begon de dynamo 2 ampere te trekken.
Dus controleer hier zeker even op of laat dit controleren.
Ik zou het echt niet durven zeggen.
Heb je kunnen zien wat er op het onderdeel staat?
Als het nl. een thermische zekering is dan staat er meestal een temperatuur op.
Ik weet niet of je een duidelijk foto hebt van de kachelweerstand.Ik bedoel dan van de complete print zonder kunstof behuizing?
origineel gepost door DVO

Als ik het zo goed zie is dat een termische zekering.
Weet niet waar deze zo zou moeten zitten, ik kom ze zelf nog wel eens in analoge kopieermachines (scanlamp) tegen.
Je zou dus eens kunnen kijken op een plek die warm/heet zou kunnen worden.
Dan wel koffie met gebak hé :angel
Graag gedaan, we sturen wel een :vertag
Just Kiddin :P
Even proberen om opnieuw in te lezen.
Ik geloof dat dat als volgt ging:
Deuren dicht, sleutel op contact en dan één van de knoppen van de AB in drukken.
Ter bevestiging zullen de protieren dicht en open gaan.Zal het straks voor de zekerheid ff controleren
origineel gepost door wim-v6
i zonneklep lampjesWillem
Die heb ik inmiddels ook ingebouwd.:thumbup
origineel gepost door VectraDennis
:wub
Die wil ik ook, heb je een ISBN nummer voor mijorigineel gepost door wim-v6
op het kleine pikkie moet + contact (kl’15)en op het trutje moet massa (kl.31)
Willem
Hey wil je niet voor je beurt praten :argue
:jerry:jerry:jerry:jerry
Massa op de brede en 12v op de smalle.
Heb er laatst zelf ook één ingebouwd in combinatie met achter leeslampjes in de handvaten
Hallo willen we niet allemaal te gelijk gaan posten
:jerry:jerry:jerry
Zit ik nou verkeerd te denken.
Of zou je in dit geval gewoon links en recht om moeten wisselen.
Heb je gelijk alles goed staan toch ???
-
AuteurBerichten