Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Correctie net nog een keer getest en vanaf 80 is het schokken minder maar niet volledig weg.
Maar Willem is het normaal dat de drukregelaar “sist”?
Ja filter zit goed gemonteerd, probleem was ook al aanwezig voor het vervangen van het filter.
Ik heb net ff met op-com getest, als ik brandstof relay activeer en dan ff op het piemeltje druk spuit de benzine bijna in mijn gezicht.:swear
Wat ik wel opmerkte is dat de druk regelaar nogal een sissend geluid maakt zolang de pomp aan het pompen is.
Als ik tankontluchtingtest activeer gebeurt er niets(heb ook geen idee wat er zou moeten gebeuren)
Stationair waarden
Air/Fuel Ratio 14.6
Air/Fuel Status LeanGarage bij mij in de buurt had helaas geen drukmeter liggen.
Hij had alleen het idee dat het in de ontsteking zou zitten.Hij gaf aan dat ik eens vijftig moest gaan rijden en dan de auto in de vijfde versnelling zetten en dan het gas pedaal volledig in drukken, om te kijken of hij dan ook begint te stotteren.
Nou dat heb ik net getest met het volgende resultaat:
auto begint dan bij 55km/h te schokken tot de 80km/h en trekt dan gewoon door tot dat ik vind dat het hard genoeg gaat(dus vanaf 80km/h niet meer schokken)
Nou vanochtend de motor even stationair laten draaien vervolgens afgezet en op piemeltje gedrukt, maar er kwam een klein beetje benzine uitstromen, niet echt serieuze druk naar eigen zeggen.
Ik neem aan dat het echt er uit moet spuiten?
Nee, ik heb toen ook via dat ventiel de druk verwijdert.
Ik zal eens wat data verzamelen met op-com en eens kijken of daar wat uitkomt
Ik heb helaas niemand in de buurt waar ik een druk regelaar zou kunnen lenen.
Ik heb laatst wel het brandstoffilter vervangen en toen ook de druk van het systeem gehaald toen vond ik al wel dat er niet zo heel veel druk op stond, brandstof vloeide meer dan dat het onder druk stond, weet alleen niet helemaal zeker hoelang er tussen motor afzetten en druk verwijderen heeft gezeten.
Ik geloof dat er ongeveer een uur tussen heeft gezeten.
Weet dan ook niet hoelang de druk erop blijft staan.Is dit trouwens ook met OP-COM te checken?
Brandstofrail heb ik nog niet losgehad.
Volgens de VOD konden deze bij 130k nog geen problemen veroorzaken.
de drukregelaar zit geloof ik bij mij onder de motorkap rechts achter de motor(zo uit mijn hoofd) voor de helft onder de motor cover.
Ik zal proberen om het probleem iets duidelijker te beschrijven:
Als ik het gas wat dieper in trap vanaf stilstand of bij het hervatten op de snelweg dan begint de auto te schokken, houd ik dan het gaspedaal stil dan blijft de auto schokken, als ik dan het pedaal iets loslaat houd het schokken op en kan ik heel voorzichtig het gaspedaal steeds iets verder indrukken zonder dat de auto gaat schokken.
Past deze pomp ook in mijn veccie:
Ik heb nl. aan beide zijden van de slang aansluiting 1 electrische aansluiting ipv 1 stekkerblokHey Willem,
Heb jij mischien het idee dat mijn probleem aan de opbrengst van de brandstofpomp zou kunnen liggen?
origineel gepost door wim-v6
Zijn er problemen mee dan???Pomp kan je in princiepe van alle Multipoint motoren met Bransdtofdrukregelaar op injector rails pakken.
Willem
Ik heb nog steeds last van schokken/hikken als ik wat vlotter op/doortrek, ik heb het idee dat de brandstof pomp een te lage opbrengst heeft.
Ik kom op hbase en ebay verschillende pompen tegen dus vandaar dat ik begin te twijvelen, kwa aansluitingen zal het allemaal wel passen maar past de pomp ook in de behuizing?
origineel gepost door speaker
Edit : Shootje @ weekendje HelendoornVan het weekend waren we ff lekker weg, maar een shootje met de vec bovenop de Salantseheuvelrug kon niet uitblijven !

Het was een schitterend weekend…. in het najaar mss weer !?!
Hey das bij mij in de buurt, woon in Raalte ongeveer 5-10 km er vandaan.
:jerry:jerry Het is trouwens Sallandse heuvelrug :jerry:jerry
Contact aan
Euh stuurbekrachtigings olie is toch rood ?????
25 februari 2010 om 18:51 In reactie op: Radio in de vectra gezet, en de km teller doet het niet meer #17621142Is dit niet een gevalletje Gasklephuis schoonmaken en carterventilatie pijpje opboren.
zie: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060
Meteen ff EGR schoonmaken.
Tja wat wil je één keer niet naar de VOD om hem uit te lezen en je hebt de kosten er al uit. :P
Werkt inderdaad niet.
Is ook nog geen gekraakte versie van.
Firmware versie maakt niet zo heel veel uit.
Als je een “echte” OP-Com hebt kun je de firmware gewoon updaten.
Die van mij kwam uit Honk-kong en heeft mij € 23,- gekost en kon hem gewoon updaten naar 1.39
Klopt ik heb hier 090821d draaien met firmware 1.39, werkt prima.
Mooie car maar ik kan niet eens de BPM betalen.
Zie bron RWD:
BUGATTI BUGATTI VEYRON 16.4
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk BUGATTI
Handelsbenaming BUGATTI VEYRON 16.4
Brandstof BenzineVervaldatum APK 16-07-2011
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting coupe
Aantal zitplaatsen 2
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) BLAUW
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 16
Cilinderinhoud 7993 cm3
Vermogen 736 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.895 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 2.200 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
– ongeremd 0 kg
– geremd 0 kg
– oplegger geremd N.v.t.
– autonoom geremd N.v.t.
– middenas geremd N.v.t.Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
– stad 40,40 l/100km :wtf
– buitenweg 14,70 l/100km
– gecombineerd 24,10 l/100km
Milieu
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd 571 g/km
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel GDatum eerste toelating 16-07-2007
Datum aanvang laatste tenaamstelling 16-07-2007
Datum eerste afgifte Nederland 16-07-2007
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Geregistreerd als gestolen Nee
Wacht op keuren Nee
Catalogusprijs Niet geregistreerd
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
BPM € 497920 :wtfJa die is al vervangen, heb de auto net een grote beurt gegeven.
Het is zeker handig om thuis te hebben.
Ik ben zelf op het moment aan het troubleshooten en wilde van het weekend ff testen of mijn storing aan de EGR lag.
Dus ff stekker van de EGR af en test rijden, tja dan heb je natuurlijk meteen een foutmelding te pakken en met de OP-COM kon ik deze meteen weer verwijderen.
Ook handig dat je gewoon live de waardes van de sensors kunt bekijken.
Ik heb versie 1.39 wel aan de praat gekregen alleen moet je wel de werkende software voor je pc zien te krijgen.
Welk programma gebruik je daar?
Nou zover ik heb kunnen testen is het geen valse lucht.
Maar ja tijdens stationair vraag je ook niet veel vermogen.Ik heb trouwens even een blokje om gereden met de OP-COM aangesloten en zie wel dat als ik ff vlot doortrek dat de knock-retard nogal van waarde verschiet, weet niet of dit normaal is.
Ik had btw van een monteur van de VOD begrepen dat de bobinebrug van de X16XEL type 2 ook nogal eens defect wil gaan.
Weet iemand of deze ohms door te meten is en zo ja wat moeten de waarden zijn.OK ga ik ook nog ff testen
Maar is vervuiling van injectors en rail goed te zien als ze gedemonteerd zijn?
Kan ik zeker eens een keer naar kijken.
Is vervuiling duidelijk te zien ?
Temp. sensor heb ik pas geleden al vervangen i.v.m. hoog stationairtoerental bij niet koude omstandigheden, sindsdien niet meer voor gekomen.En als het valse lucht is, heb je dan nog suggesties op welke plekken?
Veccie verwent met:
4 nieuwe bougies
1 Pollenfilter(Oude was nogal zwart)
1 Luchtfilter
1 Brandstof filter
1 Olie filter
1 multi-riem
3,5 liter 5w30O ja en mijn Op-Com voorzien van Firmware 1.39
Vraagje heeft iemand ook hoofdstuk 3 voor de B1 ??
-
AuteurBerichten