JanW75

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 315)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Brandstofpomp #17631655

    Correctie net nog een keer getest en vanaf 80 is het schokken minder maar niet volledig weg.

    Maar Willem is het normaal dat de drukregelaar “sist”?

    In reactie op: Brandstofpomp #17631653

    Ja filter zit goed gemonteerd, probleem was ook al aanwezig voor het vervangen van het filter.

    Ik heb net ff met op-com getest, als ik brandstof relay activeer en dan ff op het piemeltje druk spuit de benzine bijna in mijn gezicht.:swear

    Wat ik wel opmerkte is dat de druk regelaar nogal een sissend geluid maakt zolang de pomp aan het pompen is.

    Als ik tankontluchtingtest activeer gebeurt er niets(heb ook geen idee wat er zou moeten gebeuren)

    Stationair waarden
    Air/Fuel Ratio 14.6
    Air/Fuel Status Lean

    Garage bij mij in de buurt had helaas geen drukmeter liggen.
    Hij had alleen het idee dat het in de ontsteking zou zitten.

    Hij gaf aan dat ik eens vijftig moest gaan rijden en dan de auto in de vijfde versnelling zetten en dan het gas pedaal volledig in drukken, om te kijken of hij dan ook begint te stotteren.

    Nou dat heb ik net getest met het volgende resultaat:

    auto begint dan bij 55km/h te schokken tot de 80km/h en trekt dan gewoon door tot dat ik vind dat het hard genoeg gaat(dus vanaf 80km/h niet meer schokken)

    In reactie op: Brandstofpomp #17631651

    Nou vanochtend de motor even stationair laten draaien vervolgens afgezet en op piemeltje gedrukt, maar er kwam een klein beetje benzine uitstromen, niet echt serieuze druk naar eigen zeggen.

    Ik neem aan dat het echt er uit moet spuiten?

    In reactie op: Brandstofpomp #17631649

    Nee, ik heb toen ook via dat ventiel de druk verwijdert.

    Ik zal eens wat data verzamelen met op-com en eens kijken of daar wat uitkomt

    In reactie op: Brandstofpomp #17631647

    Ik heb helaas niemand in de buurt waar ik een druk regelaar zou kunnen lenen.

    Ik heb laatst wel het brandstoffilter vervangen en toen ook de druk van het systeem gehaald toen vond ik al wel dat er niet zo heel veel druk op stond, brandstof vloeide meer dan dat het onder druk stond, weet alleen niet helemaal zeker hoelang er tussen motor afzetten en druk verwijderen heeft gezeten.

    Ik geloof dat er ongeveer een uur tussen heeft gezeten.
    Weet dan ook niet hoelang de druk erop blijft staan.

    Is dit trouwens ook met OP-COM te checken?

    In reactie op: Brandstofpomp #17631645

    Brandstofrail heb ik nog niet losgehad.

    Volgens de VOD konden deze bij 130k nog geen problemen veroorzaken.

    de drukregelaar zit geloof ik bij mij onder de motorkap rechts achter de motor(zo uit mijn hoofd) voor de helft onder de motor cover.

    Ik zal proberen om het probleem iets duidelijker te beschrijven:

    Als ik het gas wat dieper in trap vanaf stilstand of bij het hervatten op de snelweg dan begint de auto te schokken, houd ik dan het gaspedaal stil dan blijft de auto schokken, als ik dan het pedaal iets loslaat houd het schokken op en kan ik heel voorzichtig het gaspedaal steeds iets verder indrukken zonder dat de auto gaat schokken.

    Past deze pomp ook in mijn veccie:
    Ik heb nl. aan beide zijden van de slang aansluiting 1 electrische aansluiting ipv 1 stekkerblok

    http://cgi.ebay.de/KRAFTSTOFFPUMPE-OPEL-ASTRA-G-CORSA-OMEGA-VECTRA-B-TIGRA_W0QQitemZ370340351808QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item563a014f40

    In reactie op: Brandstofpomp #17631643

    Hey Willem,

    Heb jij mischien het idee dat mijn probleem aan de opbrengst van de brandstofpomp zou kunnen liggen?

    In reactie op: Brandstofpomp #17631641

    origineel gepost door wim-v6
    Zijn er problemen mee dan???

    Pomp kan je in princiepe van alle Multipoint motoren met Bransdtofdrukregelaar op injector rails pakken.

    Willem

    Ik heb nog steeds last van schokken/hikken als ik wat vlotter op/doortrek, ik heb het idee dat de brandstof pomp een te lage opbrengst heeft.

    Ik kom op hbase en ebay verschillende pompen tegen dus vandaar dat ik begin te twijvelen, kwa aansluitingen zal het allemaal wel passen maar past de pomp ook in de behuizing?

    In reactie op: De Vec-C van Peter : de vervanger!! #17505286

    origineel gepost door speaker
    Edit : Shootje @ weekendje Helendoorn

    Van het weekend waren we ff lekker weg, maar een shootje met de vec bovenop de Salantseheuvelrug kon niet uitblijven !

    Het was een schitterend weekend…. in het najaar mss weer !?!

    Hey das bij mij in de buurt, woon in Raalte ongeveer 5-10 km er vandaan.

    :jerry:jerry Het is trouwens Sallandse heuvelrug :jerry:jerry

    In reactie op: OP-COM #17575545

    Contact aan

    In reactie op: waar o waar #17624199

    Euh stuurbekrachtigings olie is toch rood ?????

    Is dit niet een gevalletje Gasklephuis schoonmaken en carterventilatie pijpje opboren.

    zie: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=77060

    Meteen ff EGR schoonmaken.

    In reactie op: OP-COM #17575518

    Tja wat wil je één keer niet naar de VOD om hem uit te lezen en je hebt de kosten er al uit. :P

    In reactie op: OP-COM #17575492

    Werkt inderdaad niet.

    Is ook nog geen gekraakte versie van.

    In reactie op: OP-COM #17575457

    Firmware versie maakt niet zo heel veel uit.

    Als je een “echte” OP-Com hebt kun je de firmware gewoon updaten.

    Die van mij kwam uit Honk-kong en heeft mij € 23,- gekost en kon hem gewoon updaten naar 1.39

    In reactie op: OP-COM #17575442

    Klopt ik heb hier 090821d draaien met firmware 1.39, werkt prima.

    In reactie op: Kakker in een Veyron #17614751

    Mooie car maar ik kan niet eens de BPM betalen.

    Zie bron RWD:

    BUGATTI BUGATTI VEYRON 16.4
    Voertuig
    Kenteken
    Voertuigsoort personenauto
    Merk BUGATTI
    Handelsbenaming BUGATTI VEYRON 16.4
    Brandstof Benzine

    Vervaldatum APK 16-07-2011

    Uitvoering
    Omschrijving van de inrichting coupe
    Aantal zitplaatsen 2
    Aantal staanplaatsen N.v.t.
    Kleur(en) BLAUW
    Motor
    Brandstof Benzine
    Aantal cilinders 16
    Cilinderinhoud 7993 cm3
    Vermogen 736 kW
    Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
    Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
    Massa & laadvermogen
    Massa leeg voertuig 1.895 kg
    Laadvermogen N.v.t.
    Toegestane maximum massa voertuig 2.200 kg
    Massa rijklaar Niet geregistreerd
    Aanhangwagen
    Maximum te trekken massa:
    – ongeremd 0 kg
    – geremd 0 kg
    – oplegger geremd N.v.t.
    – autonoom geremd N.v.t.
    – middenas geremd N.v.t.

    Algemeen
    Brandstof Benzine
    G3 Installatie N.v.t.
    Brandstofverbruik
    – stad 40,40 l/100km :wtf
    – buitenweg 14,70 l/100km
    – gecombineerd 24,10 l/100km
    Milieu
    Roetfilter N.v.t.
    CO2 uitstoot gecombineerd 571 g/km
    Euroklasse N.v.t.
    Zuinigheidslabel G

    Datum eerste toelating 16-07-2007
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 16-07-2007
    Datum eerste afgifte Nederland 16-07-2007
    WAM verzekerd geregistreerd Ja
    Geregistreerd als gestolen Nee
    Wacht op keuren Nee
    Catalogusprijs Niet geregistreerd
    Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
    BPM € 497920 :wtf

    In reactie op: Vectra schokt bij vlot rijden (Opgelost) #17601915

    Ja die is al vervangen, heb de auto net een grote beurt gegeven.

    In reactie op: OP-COM #17575408

    Het is zeker handig om thuis te hebben.

    Ik ben zelf op het moment aan het troubleshooten en wilde van het weekend ff testen of mijn storing aan de EGR lag.

    Dus ff stekker van de EGR af en test rijden, tja dan heb je natuurlijk meteen een foutmelding te pakken en met de OP-COM kon ik deze meteen weer verwijderen.

    Ook handig dat je gewoon live de waardes van de sensors kunt bekijken.

    Ik heb versie 1.39 wel aan de praat gekregen alleen moet je wel de werkende software voor je pc zien te krijgen.

    In reactie op: Vectra schokt bij vlot rijden (Opgelost) #17601912

    Welk programma gebruik je daar?

    In reactie op: Vectra schokt bij vlot rijden (Opgelost) #17601909

    Nou zover ik heb kunnen testen is het geen valse lucht.
    Maar ja tijdens stationair vraag je ook niet veel vermogen.

    Ik heb trouwens even een blokje om gereden met de OP-COM aangesloten en zie wel dat als ik ff vlot doortrek dat de knock-retard nogal van waarde verschiet, weet niet of dit normaal is.

    Ik had btw van een monteur van de VOD begrepen dat de bobinebrug van de X16XEL type 2 ook nogal eens defect wil gaan.
    Weet iemand of deze ohms door te meten is en zo ja wat moeten de waarden zijn.

    In reactie op: Vectra schokt bij vlot rijden (Opgelost) #17601908

    OK ga ik ook nog ff testen

    Maar is vervuiling van injectors en rail goed te zien als ze gedemonteerd zijn?

    In reactie op: Vectra schokt bij vlot rijden (Opgelost) #17601906

    Kan ik zeker eens een keer naar kijken.

    Is vervuiling duidelijk te zien ?
    Temp. sensor heb ik pas geleden al vervangen i.v.m. hoog stationairtoerental bij niet koude omstandigheden, sindsdien niet meer voor gekomen.

    En als het valse lucht is, heb je dan nog suggesties op welke plekken?

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17434880

    Veccie verwent met:

    4 nieuwe bougies
    1 Pollenfilter(Oude was nogal zwart)
    1 Luchtfilter
    1 Brandstof filter
    1 Olie filter
    1 multi-riem
    3,5 liter 5w30

    O ja en mijn Op-Com voorzien van Firmware 1.39

    In reactie op: How to…. deurpanelen demonteren #17366318

    Vraagje heeft iemand ook hoofdstuk 3 voor de B1 ??

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 315)