Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Let op alle standaard dingen! Zo had ik zelf naar de motor uitlaat etc gekeken naar aico was stuk.. Rekening van €750 na aankoop erbovenop..
-alle knoppen op dash (airco/lampen/radio wisselaar/ cruise control/ stoelverwarming)
-kijk of alles goed in t slot valt, en de schanieren goed geolied zijn=onderhoud
-onder de motorkap naar geratel luisteren, vind ik zelf lastig omdat elke motor anders klinkt
– banden profiel
-maak een proefrit en kijk wat je van de motor vind. Vorig jaar mijn ouders een nieuwe chevrolet aveo gekocht, een 1.2 met 78pk ofso.maar zonder goede proefrit… Ding is niet vooruit te branden zeker niet met airco aan..@sjoerdie wrote:
Wissel je nou je wielen bij de bandenpomp plek van een tankstation??
Nou,… Ik had punten bij de benzinepomp gespaard voor nieuwe velgen…
Haha, mijn auto kon niet op de bruggen dus hebben we het even voor de garage gedaan. Aan de garage zit een bp vast. ;)
Kleine update van vrijdag:
Nieuwe velgen en banden gehaald king: , vooruitgang?
Ook de nieuwe grill in de motorkap voorzien van hetzelfde gaas en gemonteerd, veel beter zo!
Achterbumper met een paar extra bouten gemonteerd
En vandaag nog even een nieuwe startonderbreker ‘oogje’ in het dashboard geplaatst, deze was afgebroken



Ziet er mooi uit. Zo zie je maar dat je veel profeit van een keuring kan hebben. Heel veel plezier gewenst met de cabrio!
Vanavond mijn stuurwiel adapter geprobeerd op de Alpine headunit, moest wel de perm.+ en contact+ omwisselen anders piepen de speakers als het contact uit staat! Ook de ISO connector door de helft gezaagd omdat de versterkers op de speaker helft zitten. Stuurwiel bediening laat je auto gelijk 100% luxer aanvoelen en dan vanuit engeland (ebay) nog €30 goedkoper ook incl. verzenden!
Daarna even de plakresten verwijderd va de oude booskijkers op de koplampen zodat er morgen de nieuwe op kunnen!


Ik denk dat je voor een vriendelijker budget een c20let netjes kan krijgen, eventueel vervangingsonderdelen zijn wat makkelijker te krijgen (demontage bedrijven). Ik rijd echter zelf nu 2,5 jaar met een z20let en vind het een zeer fijn blok maar heb bij de fabriek configuratie het idee wat je of heel rustig moet rijden (onder 2.000rpm) of heel vlot. Want als de turbo erin komt is het wat meer gassen en rijdt het niet rustig. Ik rijd daarom vaak in 1,2 of 3 versnellingen “te” hoog in de bebouwde kom.
@Vannos wrote:
Ziet er goed uit allemaal, Ik raad je aan om je intercooler eens op druk te zetten. Hierdoor kan je lekage,s opsporen die je al rijdend niet hoort natuurlijk.
zo had ik ook 3 lekage,s terwijl ik alle klemmen aardig had aangedraaid.Ik ga volgende week of die week daar op update,s installeren voor stage 3.5 470cc injectoren/korte inlaat+ 80mm LMM/CDTI luchtbak/ Sportkoppeling/lichtervliegwiel/betere brandstofpomp/
Hoe kan ik hem op druk zetten? En wat voor vermogen ben je van plan te bereiken?
Even ter illustratie, ik had ook wat steenslag en heb dit vorige week laten herstellen: kosten 1250euro(wit) maar wat hebben ze gedaan:
-bodykit was recht V+A losgeraakt en gaan roesten
-allebei de sideskirts hersteld van schade
-achterbumper opnieuw gehangen en verstevigd
-motorkap+motorkapverlenging, V+A bumper, sideskirt x2,RA scherm, RV+LV scherm gespoten, hele middenconsole en koplampkapjes opnieuw gespoten.Alleen het dakpaneel spuiten is dan hooguit E300,-
ik heb het wel in Waalwijk laten doen op het industrieterrein, vijzelweg 13c
ontgrendel je autoradio en trek deze eruit, kijk even achterop of die aansluitingen van dat stekkertje erop zit. zo niet werkt het sowieso niet. Kijk ook even in de inputs van je radio op het scherm of er aux/line in tussen staat!
Verf-föhn erop en met een kunststof hamer erop tikker een idee?
Langzaam aan het dashboard aan het assembleren, wat zijn die asbakken een ***** om uit en in elkaar te krijgen. CD bakje wel mee laten spuiten maar er gaat een opbergvakje in, heb nu geen radio met CD’s..




Probeer het even met een schuursponsje, werkt perfect! :D
Even serieus, als je er niet bij kan idd strips verwijderen. (als ik het goed zeg zitten ze achter alleen geklikt en op de deuren ook met een paar schroefjes vast van binnenuit>deurpaneel verwijderen). Met een beetje terpentine op een zachte doek inwrijven, en na een paar minuten met diezelfde doek proberen weg te poetsen. Werkt zelfs op je uitlaatsierstuk! (kan voor de lak geen kwaad, is het niet agressief genoeg voor)+compliment, ziet er goed uit! (als je nog een keer wil poetsen, ik heb een astra in de aanbieding :D ). Maar even terug komend op de olie, bij 5liter moet je dit zien.. het kan maar op een paar plekken blijven:
-in de cilinders meeverbranden=erg roken en ruik je vaak wel zeker bij die hoeveelheden.
-in de koelvloeistof> kijk naar de koelvloeistof en je ziet gelijk of het daarbij is gekomen
-naar buiten gelekt>cartenpakking/kleppendekselpakking etc.> maak je blok schoon waar je bij kan (ook de onderkant), vul hem helemaal bij, en ga een stukje goed rijden..Ik had hetzelfde maar bij mij was het de pijp van de z20let die weer naar het kleppendeksel gaat, het slangetje bovenop zat niet goed. al de olie zat aan de zijkant van mijn blok kwam ik later achter.. nooit iets zien liggen onder de auto. Gelukkig zitten er sensors in!!
@Maurice89 wrote:
Is die auto niet van een bekende geweest? Velgen komen me bekend voor.
Wel een nette astra :thumb
Ik heb hem nu 2,5jaar, daarvoor lang van een oudere meneer geweest puur voor shows (1jaar tussen apk’s door had hij maar 200km gereden). Heb hem in Waspik gekocht. Helaas zijn de velgen aan vervangen toe, vrouwen…. vrijdag komen er nieuwe velgen+banden onder. Hopelijk staat het mooi (zijn zwarte borbet CW2 18×8.5 ET35) ;)
weer wat aangerommeld om hem binnenkort klaar te hebben (heb een nieuw topic aangemaakt voor mijn coupe), en in 3 weken tijd weer even gas kunnen geven met een “echte” auto :agent , was die 1.4 van mijn moeder wel beu, haha!

Tussendoor met het dashboard bezig, maar kan nog niet gemonteerd worden omdat ik wacht op een stalk/stuurwiel adapter voor de radio en vrijdag wordt er naar het alarm gekeken! Ook nog even wachten op t gaas voor de motorkap en de tape voor de kaplampspoilers zodat hij van buiten weer compleet is! king:
Auto is t/m dinsdag bij de spuiter geweest, ziet er weer goed uit! (bodykit kwam weer los… is weer netjes vastgeplakt :D )




werken de fotos zo?



http://i59.tinypic.com/2edqefm.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Auto heeft wat schade en de bodykit moet opnieuw gespoten worden. Voordat de auto weg gaat een TX intercooler besteld om deze passend te maken op de bumper!
http://oi59.tinypic.com/2edqefm.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://oi60.tinypic.com/344drop.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://oi59.tinypic.com/34otrad.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;als je daar aan komt betaal je 12 euro om binnen te komen (met of zonder auto?). kan je dan je geliefde auto veilig kwijt tussen andere opel liefhebbers of moet je hem op een parkeerterrein dumpen en naar het “feest” lopen?
kan je zo bestellen in allerlei maten, neem er 1 mee naar een automaterialen zaak in de buurt. ik had hetzelfde bij mijn motorkapverlenger.. zoek even in google op kunststof spreidnagel
https://www.foerch.nl/productgroup.aspx?g=e9847f45-6a4e-46f0-9781-93a21020c067″ onclick=”window.open(this.href);return false;Vandaag mijn postert bodykit-bumpers weer gemonteerd.. bout afgebroken in bumper… :argue

Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn vorige astra g. kwam er niet achter wat het was… bij de opeldealer diagnose laten doen (€70 ofso). Het was de inlaatpakking of uitlaatpakking (weet niet meer) maar heb ik toen voor een paar tientjes laten vervangen in de familie.
Als het goed is komende week mijn z20let coupe terug van de spuiter (postert bodykit liet los..) en zal er dan bij zijn! Bij de brabantmeeting verplicht met de chevrolet :hmmz . Hoe is het parkeren in Belgie? Ik wil hem niet achteraf moeten zetten ’s zondags!
-
AuteurBerichten