Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Weer een rip uit mijn lijf, had niet verwacht dat al dat kleine spul spuiten €600 zou zijn als zowat de hele auto + herstellen bodykit €1300 was.
Maar ze hebben wel “gratis” de motorkap + grill opnieuw passend gemaakt en gespoten… :???:




Ziet er allemaal goed uit, kleine ingrepen kunnen een groot verschil maken! Ook een leuke Remus demper zo te zien.
Een stukje verlagen is niet verkeerd! :agent
Voor de grill zou ik persoonlijk alles het zelfde houden, ik heb nu voor alle openingen van de bodykit/bumpers en motorkapgrill heel fijn kippengaas gebruikt 6x8mm ofso in het zwart.
Al die grills lijken toch al zo groot en door fijn racegaas zijn ze wat discreter! :thumbupZiet er goed uit, keep up the good work! :thumbup
Dag Paul, welkom op het forum! :afro Je hebt een goede keus auto gemaakt! Ziet er nog prima uit op de foto en de cabrio’s zijn in astra normen vrij zeldzaam! Veel plezier van de auto en op het forum! Bij vragen en/of problemen weet je waar je meot zijn :D ! Sommige heren van het forum hebben 101 astra’s onder handen genomen!
Hmmm, zal wel een late meeting zijn dan?
Succes met de plaatjes zoals hierboven genoemd, gaat dan prima (kan tot 5 foto’s tegelijkertijd). Laat die foto’s maar zien! Er rijden maar weinig
knappe cabrio’s rond :thumb ! Veel plezier op het forum!Nog een keer ter bevestiging, ook mijn 2.0 turbo verbruikt bij optrekken max 39.7L/100KM, en bij “normaal” gebruik weer 13L/100KM.
Klein tipje, werkt perfect, heb het zondag nog gedaan met het verlengen van de MAF draden van mijn z20let:
Eerst beide te solderen draden voorzien van tin (draadje laten bungelen), soldeerbout en tin tegen het draadje houden en de tin zal in de draadjes trekken (eigenlijk net als bij een de- soldeer draadje)
Nu zit er genoeg tin in de twee draden dus bij elkaar houden en verwarmen en binnen 4seconden zitten ze vast! :DWel lache met kroonsteentjes! Zo deed ik het vroeger ook altijd toen ik nog geen soldeerbout had. (aan solderen kan je overigens weinig fout doen). Je hebt soms wel 4 handen nodig, 1 om elk draadje vast te houden, 1 voor de bout en 1 voor de tin. Ik kom nu, na 7 jaar, achter dat mijn vriendin niet weet wat een kroonsteentje is…. :wtf
Auto vanavond weggebracht naar de spuiter.
-grill zat te strak en lak begon daardoor te bobbelen> wordt passend gemaakt en grill/motorkap opnieuw gespoten
-booskijkers worden gespoten
-spoiler plaatjes worden gespoten en spoiler zelf gedeeltelijk
-Nieuwe M3 look spiegels (elek+licht) en adapterplaten vandaag helemaal uit elkaar gehaald om het makkelijker te spuiten en de “glaasjes” worden smoke.


Ook vandaag nog een nieuwe ATE power disc remschijf binnen gehad, eentje was er gesneuveld tijdens het vervoer. Als de auto terug is kunnen die eronder samen met de EBC redstuff blokken! king:
Foto’s Amersfoort:




Even om terug te komen op luchtfilters, heb er inmiddels 4 verschillende gehad met dezelfde auto/setup:
qua vermogen niet veel merkbaar verschil, ook de direct route niet echt naar mijn idee. Zelfs de intercooler niet maar auto is dan ook niet gechipt.1e was een openluchtfilter (foam) met gedeeltelijke behuizing: zag er leuk uit, merkte er niet veel van, té veel open ruimte
2e ivm noodzakelijke vervanging een openfilter van aluminium met gaas ertussen, zie een paar foto’s terug: Was groter en zag er redelijk uit, qua vermogen zal het niet
positief zijn ivm warme lucht. Maar wat betreft geluid SUPER!! DV blies harder af en het aanzuiggeluid was geweldig, er leek wel een gigantisch biturbo blok onder de kap te zitten.
(krijg van de vriendin nu ook de opmerking dat de niet meer stoer is nu deze is verwijderd) :hmmz
3e zo’n carbon inductie filter wat je voor 50-60 euro overal kan kopen in een kitje. Ten eerste klote om passend te maken en knap ziet t er niet uit. Voor de liefhebber wel een heel zwaar brommend
geluid. Ik vond het niets en heeft er maar een week opgezeten. Veel herrie, hoorde amper de DV nog, en een zwaar geluid komt nog wel een keer met een andere uitlaat.
4e en laatste setup is dus de originele GM CDTI filterbehuizing, ziet er veruit het beste uit en ik zal het dus WSS ook zo laten. Ook het duurst.. koste me bij de dealer €152.75 voor het huis + aanzuigbuizen. Echter, ook al lees ik op het forum anders, het geluid is helemaal niets! Nog geen brommetje, dit is erg jammer aangezien het nu net klinkt als mijn oude 1.6SZR met DV haha :???:
Wellicht nog een verandering met een K&N filter erin.Zondag ochtend voor de meeting in amersfoort nog de 1.9CDTI airbox gemonteerd met de vectra buizen. Dit is echter nog niet zo simpel als de how-to’s laten denken. Hierdoor ook nog te laat voor het inschrijven voor de categoriën…
In het kort:
-buizen in filterhuis aanpassen
-Rubber wat bij het huis zit geleverd gebruiken en goed invetten dat hij makkelijk glijd ;) , oude vervangen deze is eigenlijk te smal.
-afwateringspijpje aan de onderkant van het huis afzagen, anders valt hij er niet diep genoeg in
-MAF sensor kabeltje verlengen met +/- 4cm zodat je de originele cover kan gebruiken en het er netjes uitziet (netjes gesoldeerd)
-Vectra buizen passen eigenlijk voor geen meter, aanzuigbuis zit klem en komt tegen de radiator aanvoer?buis
-aanzuigbuis klemmen afzagen/slijpen
-flexibel tussenstuk en eigenlijk te lang en moet met geweld worden ingedrukt (drukt het luchtfilterhuis naar achteren)
-ophanging huis aan achterkant M6 draad in getapt zodat deze redelijk makkelijk te bevestigen is.Achteraf best een gekut :fy1 maar blij met het resultaat!
Foto’s:




Owhja, op de foto’s ook te zien dat ik vorige week de hoodlifts heb aangepast.
Heb overal rubbertjes voor gemaakt en de ringen veranderd, die rommel wat er bij zat
verbogen helemaal onder de kracht die erop staat.Weer een kleine grote update voor mijn coupé-tje. Ten eerste is een afspraak met de spuiter geplant voor as maandag om de spoiler covers aan de zijkant te spuiten en nog wat dingen. Zo zijn mijn booskijkers gejat en heb daar voor nieuwe gekocht. Ook maar gelijk elektrische M3 look spiegels gekocht met knipperlicht. Mijn rechter is gebroken en de vorige eigenaar heeft er geen elektrische opgezet, dus nu maar meteen goed.

Ik heb bij de dealer ook gelijk een Astra H 1.9 CDTI luchtfilterhuis gekocht en de aanzuigbuizen van de Vectra C, dit natuurlijk een wel bekende modificatie. Ik heb al heel lang een open lucht filter maar vond dit eigenlijk niet mooi (wel een mooi turbo aanzuig geluid). Deze begon te roesten en heb zo’n luchtfilter met behuizing erom besteld en rijdt daar nu 3 dagen mee. Echter maakt dit ding een herrie.. Het lijkt wel een celica met open uitlaat… En ik ben nog geen 50+ dus Toyota komt er niet in.. Wél weer €160 lichter maar ik denk dat de filter het waard is! Hopen voor een mooi geluid! :hmmz
Ook de remblokken zijn slecht dus gelijk maar alles nieuw besteld! 4x ATE power discs gegrooved voor en achter en EBC redstuff blokken rondom. Tegelijk ook even bussen verf laten maken in de kleur van de auto voor de remklauwen! king:

Vandaag ook nog de auto helemaal gepoetst van binnen en van buiten, wel 4,5 uur mee bezig geweest maar hij is weer de originele kleurcode ipv mat grijs! :thumb
Hij is nog niet klaar maar zo kan hij zondag in Amersfoort wel getoond worden op de meeting!


Verdere update volgt als de luchtfilter, remmen en de overige onderdelen zijn gespoten en gemonteerd! :agent
Om te beginnen kan ik het heel goed begrijpen dat je het leuk vindt om zo met de auto bezig te zijn en voldoening te kunnen krijgen als het lukt. Om even terug te komen op 2liter turbo blokken die zonder grote aanpassingen in vrijwel elke astra g passen: z20let (astra g opc) en z20leh (astra h opc). Deze blokken kunnen afhankelijk van modificaties en turbo “veilig” 200-300pk leveren. Ik heb zelf de LET, is een lekkere maar wel vrij hoogtoerige motor. Maar dan inderdaad de kosten, wil je zo’n complete (incl turbo) en in redelijke staat verkerende motor ben je gouw €1500 kwijt. Voor €2500 heb je idd een complete auto met zo’n blok. Je kan daar de motor uit hengelen, heb je gelijk alles compleet eventueel ook uitlaat, kabelboom, ecu etc. De rest van de auto kan je demonteren en verkopen. Misschien niet de optie die jij wilt, maar is het makkelijkste te verkrijgen en met goede verkoop van onderdelen misschien nog goedkoper ook.
@ Stephan,
de band is ongeveer 3cm hoger, dus komt 1,5cm hoger in de wielkast en is 1cm breder. Dit is nog net te doen tenzij de auto verlaagd is. Ik heb zelf 215/35/18, de totale hoogte hiervan is 2,5 cm lager maar auto is wel verlaagd, houdt dus in netjes met 40 over de drempels
houdt even een latje langs je wielkuip en meet het verschil tussen de velg en wat je wilt bereiken. en je hebt je antwoord!
Spacers zijn niet zo’n probleem als het maar goede zijn. Ik denk dat mijn auto nu al zo’n 50.000km voorzien is van spacers en echt geen wiellager problemen (ik zeg niet dat het ideaal is!). Als ik het goed heb voor 15mm spacers en achter 25mm spacers met voorheen ET30 8.5J 18″ en sinds kort ET35. Er zaten dus in principe achter 18×8.5 ET5 en voor 18×8.5 ET15 wielen op. De auto heeft wel een DTM verbredings kit.
Omg, zit net dat filmpje over Nederland/Holland te kijken… Lachen!
Hoop de auto op tijd klaar te hebben en de vriendin over te kunnen halen. Zo ja, dan is de coupe ook van de partij!
Haha, uitleg kan. Foto’s even geen zin in om eerst online te zetten en dan toe te voegen op forum :puke
Korte uitleg: eerst de achterbank eruit zodat je er goed bij kan en geen rare manouvres hoeft uit te voeren.
Zitting kan je zo los klikken, zit met 2 klemmen aan de voorkant. Rugleuning zit met ongeveer 6 torx schroeven vast in 2 of 3 maten, de twee gedeeltes
zitten ook aan elkaar geschroefd en aan de buitenkanten geklikt (erg vervelend).Zo, nu tijd voor de panelen, ben hier voorzichtig mee! Je wil geen klemmen of beugeltjes afbreken! Trek eerst de randen voor+ achter los. Alweer doe dit voorzichtig!
Daarna, steek je hand er tussen en duw van achter het paneel naar voren om de middelste klikdingetjes los te krijgen. NIET van de zijkant trekken! Want dan trek je hoogstwaarschijnlijk
de beugeltjes/klikdinger kapot. Als ze allemaal los zijn kan je het paneel omhoog duwen naar het raam. Het zit met een rail langs het raam geklikt welke omhoog los laat.Nu zie je je speakers. Deze los maken en OEM stekker losmaken (klemmetje). Nu in de auto het OEM stekkertje eraf knippen en er mannetje/vrouwtje steekconnectoren aan maken om aan een
andere speaker te kunnen maken. LET OP! Kabeltje is erg kort, zit geen speling op! Eventueel verlengen..Als laatste de nieuwe speaker plaatsen, 99,99% kans dat de speaker niet past als je een beetje fatsoenlijke speakers hebt, dus… even een setje goede opvulringen bestellen (plaats genoeg achter je paneel). Nu moet je met zelftappende/borende schroeven de opvulringen bevestigen. Deze ringen zijn van hardkunststof, zet ze vast maar niet té! ik heb er zo eentje gebroken, zet je accutolletje op 10 ipv 16 bijv.. Je wilt de ringen op allepunten vastzetten zeker als er zware (gewicht) speakers in komen. En nu de speakers erin en deze zelf vast zetten in de ringen. Alles weer terug monteren en klik de panelen met beleid!!! terug en lijn ze goed uit, ook nu wil je niets forceren.
Laatste opmerking: Wacht hier niet te lang mee. bij mij waren de panelen (omdat ze te lang in de kamer lagen, 2 weken) iets of wat verbogen en moest andere klikdingetjes gebruiken, die standaard van opel lieten weer los. Plan je activiteit dus in bijv. 2 dagen en neem er de tijd voor!
Hoi, ik heb dit vorig jaar bij mijn coupe gedaan. PM me maar met je email dan stuur ik je wat foto’s en tips.
Groetjes Jannick18 september 2014 om 21:30 In reactie op: Opel Astra G Coupe interieur in een Astra G Hatchback 3 drs? #18253651Veel succes, leren interieurs die te koop staan zijn allemaal half kaal. Een mooi zwart/grijs stoffen interieur is toch ook niet verkeerd? Aan mijn eerste astra 3 deurs wilde ik zo veel doen dat ik uiteindelijk maar mijn coupe erbij heb gekocht (leer in top staat, toen 56.000km, prima blokje en turbo) . Later heb ik zelfs de 1.6SZR verkocht, als je de z20let gewend bent… :D
Ja, dat kan zeker! de maat op de banden xx/xxx/15 is xx% hoogte van/ xxx mm breedte.
als de auto niet verlaagd is zal de hoogte nooit een probleem zijn, echter als je te brede velgen hebt ( banden te smal) kunnen ze eraf lopen.
Echter zal dit bij stalen? 15″velgen niet zomaar zijn. Of wil je 10J 15″ velgen eronder? hahaJannick
15 september 2014 om 20:19 In reactie op: Astra G Coupe Z20LET Airbag lampje blijft branden #18252592Foto’s!!! :thumb
er rijden maar weinig mooie coupes rond, laat staan de turbo’s.
en btw 1: 13,5?? Zal dan wel liggen aan die “H” turbo want met de mijn z20let kan ik daar alleen maar van dromen :???:
Marja, auto zit ongeveer op de 80.000 en de turbo is nog toppie! -
AuteurBerichten