janbakker

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vec C1,dynamo,nieuw of gereviseerd? #17745656
    janbakker
    Deelnemer

    Ik vroeg mezelf af wat er nu precies telkens aan die dynamo kapot gaat?
    Is daar wel eens na gekeken?

    In reactie op: Vectra C automaat verstandig? (CDTI) #17746162
    janbakker
    Deelnemer

    @jorisor

    Ik heb je een U2U gestuurd met wat vragen wellicht dat jij deze kan beantwoorden.

    Thx!

    In reactie op: Vectra C automaat verstandig? (CDTI) #17746161
    janbakker
    Deelnemer

    En nog iets:

    2009 Aisin Warner AF40-6 (M36) FWD & (MXE) AWD Transmission
    Type: six speed front wheel drive, electonically controlled automatic tansmission with torque converter clutch
    Maximum engine torque: 400 Nm (Gasoline), 450 Nm (Diesel)
    Gear Ratios: M36 & MXE
    1st 4.148
    2nd 2.37
    3rd 1.556
    4th 1.155
    5th 0.859
    6th 0.686
    REV 3.394
    F/D 2,561 / 2,666 / 2,774 / 2,839 / 2,955 / 3,075 / 3,200 / 3,329 / 3,464 / 3,640 / 3,750
    Ratio spread 6,05:1
    Maximum shift speed: 7000 rpm
    Min input speed: 650 rpm
    Maximum validated gross vehicle weight: 2355 kg (MY09 Opel Insignia HB AF40 AWD A28NET)
    Shifting mechanism: Integrated position sensor with TCM
    Shifting positions: P,R,N,D (by cable) & Tiptronic (by CAN)
    Case material: Die cast aluminum
    Center distance: 197 mm
    Overall length: 358 mm
    Shift pattern: Pulse width modulated solenoid control
    Shift quality: Variable bleed solenoid
    Torque converter clutch: Pulse width modulated solenoid control
    Available control features: Eco Mode
    Selective Sport Mode
    Drivers Adaptive (Fuzzy)
    Manual Mode (Tiptronic)
    Up Hill Control
    Down Hill Control
    Torque Limitation (axle shaft protection)
    Fast Acceleration OFF
    Fast Acceleration ON
    Shift by Temperature
    Brake Assist
    Cornering Control
    Pass-by Noise Test Function
    Differential Protection
    Warm-up Shift Pattern (WUSP)
    Neutral Control
    L-up Slip Control (drive & coast)
    Tip Auto Down
    Tip Auto Up
    Improved Downshift Protection
    Up Shift Prevention
    Low m Conrol
    Highest Gear in Limp Home
    Gear Stabilization

    EOBD II, OBD
    Converter size: 241 & 260
    k-Factor: 142k – 225k
    Torque ratio: 2,0 – 2,32
    Fluid type AW-1 (low friction), lifetime fill
    Transmission weight (dry): 87 kg
    Fluid capacity 6,96 kg (incl. cooler)
    Pressure taps available: Access to all clutches & brakes possible
    Assmbly site: Anjo City, Japan
    Applications: Opel Astra, Zafira, Vectra
    Saab 9-3, Cadillac BLS

    In reactie op: Vectra C automaat verstandig? (CDTI) #17746160
    janbakker
    Deelnemer

    Ik kom nu dit stukje tegen:

    2009 Aisin AW AF40-6 (M36)FWD & (MXE)AWD Automatic Transmission
    The AF40-6 is a compact, lightweight, electronically controlled 6-speed automatic
    transaxle for front-wheel-drive and all-wheel-drive installation.

    APPLICATIONS:
    Opel Astra, Zafira, Vectra, Saab 9-3, Cadillac BLS

    STRUCTURE:
    Die cast aluminum housing with 87 kg weight (dry).
    Ravigneaux-type planetary gear set (Le Pelletier arrangement).
    High-precision clutch hydraulic control system for smooth, highly responsive gear
    shift feel.

    PRODUCT FEATURES:
    High ratio spread of 6,05:1 for optimum drivability & fuel economy.
    Several final drive ratios selectable (2,561 … 3,750).
    Two torque converter sizes with different k-factor options.
    Maximum shift speed is 7000 rpm.
    Several functions available:
    – Eco Mode
    – Selective Sport Mode
    – Drivers Adaptive (Fuzzy)
    – Manual Mode (Tiptronic)
    – Road Load Sensitive Shiftmaps
    – ….. (for more see spec.)

    TRANSMISSION CONTROL MODULE:
    TCM with integrated position sensor mounted on transmission.

    TORQUE CONVERTER:
    6 element dual stage type with lock-up clutch
    6 set bosses for connection to flexplate

    LOW MAINTENANCE:
    Low friction oil AW-1 is certified “fill-for-life”.

    OVERVIEW:
    The AF40 is an automatic transmission built by Aisin AW at its Anjo City plant in Japan. It
    is the one of the lightest front-wheel-drive automatic transmission in its class worldwide.
    The AF40 is designed for gasoline and diesel engines with a max. torque capacity of up to
    450 Nm.

    Thx voor de info jorisor

    In reactie op: Vectra C automaat verstandig? (CDTI) #17746158
    janbakker
    Deelnemer

    Ik las ergens dat je de automaat (op fatsoenlijke werking) kan controleren door hem in zijn D te zetten.
    Daarbij hoort hij niet te bonken of andere geluiden te maken. Daarnaast moet hij natuurlijk fatsoenlijk opschakelen.
    Zijn er nog meer aandachtspunten die je zo kan controleren?

    Nu lijkt het mijn sterk dat ze in een CDTI 150 pk een automaat gebruiken die geen 400Nm aankan?
    Kun je dat ook ergens controleren welke versie hoeveel koppel aan kan?

    Ps. ik heb geen interesse in een GTS ;)

    In reactie op: Vectra C automaat verstandig? (CDTI) #17746150
    janbakker
    Deelnemer

    Ik rij nu ook een wagen met een 6-bak en schakel mezelf lam :)
    Een automaat lijkt me gewoonweg zalig omdat het een kwestie is van gas geven en gaan.
    Dat een wagen niet getuned kan worden is niet het grootste probleem, dan liever ontspannen rijden?

    Maar dat de automaat niet goed met meer koppel kon omgaan was mijn niet bekend weer iets bij geleerd :)
    En is dat punt mbt de koeler ook te controleren?


    @Jan
    ik reageer wel even per mail, natuurlijk heb ik jou advertentie ook zien staan ;)

    In reactie op: Umwelt sticker voor Vec C 1.9 CDTi 2005 #17739010
    janbakker
    Deelnemer

    Die umwelt sticker is ook grote onzin… Althans je loopt een risico om een boete te krijgen van 30 (of 40) euro.
    En daarnaast mag de normale politie je niet bekeuren.. Alleen speciale milieu politie.
    Ik heb zelf in duitsland een umwelt sticker gekocht en eerst een 3/4 dag zonder rond gereden en kwam er zat tegen zonder sticker…

    In reactie op: last van wervelkleppen? #17738123
    janbakker
    Deelnemer

    Als ik dat zo lees kan ik dan beter een 120 pk versie pakken en een beetje kietelen zodat hij 170 pk levert?
    Dan dat ik een 150 pk versie pak en het risico loop dat tzt de wervelkleppen een probleem gaan geven?

    Zitten er, buiten het vermogen, ook nog andere betrouwbare verschillen tussen beide versies? (en klopt het dat een 2006 model geen problemen heeft met de wervelkleppen?)

    In reactie op: wat zijn jullie TOP snelheiden #18139107
    janbakker
    Deelnemer

    – Opel kadett 2.0 8v GSI 212 op de teller
    – Opel Kadett 1.6 190 op de teller
    – Subaru Impreza (tuned) 265 op de teller
    – Ferrari testarossa 240 op de teller (kon nog meer hebben)
    – Ferrari 360 200 op de teller (kon nog meer hebben duuuh)
    – Jaguar XK (model 2006) 220 op de teller (kon nog meer hebben)

    Laatste 3 auto’s waren trouwens niet mijn eigendom :) Daarom kon ik het gas niet verder intrappen :(

    janbakker
    Deelnemer

    En de koppeling / vliegwiel.. Inlaatspruitstuk is wel te controleren…

    janbakker
    Deelnemer

    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het zuur krijg van dit soort dingen.
    Nu heb ik geen vectra maar ben wel druk op zoek naar een fatsoenlijk… En als ik er net ene gekocht heb dan verwacht ik geen onkosten in de zin van duizenden euro’s…

    Dus ik ben erg benieuwd welke versies er wel of geen last van hebben (het zelfde met de inlaat spuitstukken) als iemand die info kan geven..

    In reactie op: WAT IS HET LEVEN SOMS ONEERLIJK!!@! #17732867
    janbakker
    Deelnemer

    Gecondoleerd, het leven heeft zijn mooie kanten maar ook zijn minder mooie kanten zoals deze.
    Persoonlijk probeer ik het altijd zoveel mogelijk te relativeren want na regen komt….

    Enne 61 jaar is jong en ik denk dat het nogmaals bewust maakt hoe BELANGRIJK het is om in je leven plezier te hebben want het kan om zijn voordat je het weet…

    Laten wij hopen dat jij en je familie het verdriet snel te boven komen en weer naar een zonnige toekomst kunnen kijken.

    In reactie op: Toch een executive #17728590
    janbakker
    Deelnemer

    Vette bak :)

    In reactie op: De Vec-C van Peter : de vervanger!! #17505408
    janbakker
    Deelnemer

    Als je het over een OP-COM hebt bedoel je dan deze : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33585
    Die is niet duur :)

    janbakker
    Deelnemer

    Dus 1100 euro + 1000 euro = 2100 euro als je weer helemaal bij de tijd wilt zijn :wtf
    Daarom dat ik liever een auto koop waarbij het allemaal gedaan is, ben daarom ook benieuwd of een 2006 model dezelfde problemen kent?

    janbakker
    Deelnemer

    Ik vroeg mezelf 1 ding af, heeft het nieuw model (eind 2005 / 2006) al een gemodificeerde inlaat?

    janbakker
    Deelnemer

    Thx!

    Dan is de inlaatspruitstuk dus al vernieuwd!

    janbakker
    Deelnemer

    @ inlaatspruitstuk
    Is het gemodificeerde deel dat het stangetje er horizontaal op staat ipv verticaal?

    janbakker
    Deelnemer

    @Jraaf

    Stabistang rubbertjes = een kwaal of na een modificatie geen probleem meer.

    De gemodificeerde inlaatspruitstuk waar kan ik die aan herkennen? Wat mijn opviel is dat hij vrij schoon eruit zag (zat wel wat aluminium folie tussen (ook op meerdere plekken leek op stukje verpakking ?)

    De koppeling komt zo gevoelig? Ik neem aan dat ze het goed in elkaar zetten?


    @speaker

    Welke garage was dat?

    Als ik zo een beetje de reacties lees zou dit wel eens een “afgetrapte” bak kunnen zijn?

    Thx voor jullie snelle reacties!

    In reactie op: Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ? #17715013
    janbakker
    Deelnemer

    Ik heb toch nog een vraag, ben namelijk aan het overwegen LPG / Diesel.

    De volgende wagen:
    http://www.autoweek.nl/occasion.php?id=2WKNQ&make=Opel&model=Vectra&min_year=2004&fuel=LPG+G3&body=stationwagon&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&pagesize=20&total=10&sort=19&pagesize=&position=4&tab=2&cache=no

    Is dat nu die beruchte not done versie of niet?
    Volgens kenteken heeft hij 122 pk en volgens de specs 140 pk met de beruchte not-done motor.

    Thx

    In reactie op: Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ? #17715009
    janbakker
    Deelnemer

    origineel gepost door martklanderman

    origineel gepost door sw_reijnders
    dan heb je nog wel klep smerings systemen, maar ideaal is het niet hoor.
    volgens mij is dat alleen maar uitstel van executie.

    Ja wij zijn zelf een erkend lpg inbouwbedrijf, en bouwen ook gelijk flashlube systemen in. Maar volgens mij helpt dit voor geen meter, is puur alleen om de klant gerust te stellen

    Welke wagen is volgens jullie dan een echte LPG bak?
    Ik rij nu zelf een renault megane II 2.0 16v die dik over de 2ton zit en die rijd nog boven verwachting goed.

    Overige mensen bedankt voor de reacties!

    In reactie op: Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ? #17714996
    janbakker
    Deelnemer

    ja ik kreeg hem door :) Thx

    En hoe los mag het STANGETJE zitten :) (hand los of echt vast) kortom welke definitie :)

    In reactie op: Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ? #17714992
    janbakker
    Deelnemer

    Thx!

    Je bedoeld dat slangetje met die gele sticker ( bovenste foto)

    In reactie op: Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ? #17714990
    janbakker
    Deelnemer

    origineel gepost door speaker
    Je kan best de 1.9cdti 150 pk nemen.
    Check voor je hem koopt of het stangetje onder de zwarte kunststofkap wel vast zit en of er niet allemaal prut omheen zit. Is dit niet het geval: vraag dan of ie al vervangen is ( history )
    Is het wel het geval: zeg dan dat je hem wilt kopen, maar dat je eist dat het complete inlaatspuitstuk(incl. wervelkleppen en actuator ) vervangen wordt voor een gemodificeerde versie ( deze hebben metalen-klepzittingen ipv plastice ) …deze klus kost zo’n bij de delaer al gauw 1000 euro.
    Maar dan weet je zeker dat ie goed is.

    Ten tweede: geef eens gas als de auto in zijn vrij staat en je de koppelingspedaal los hebt….
    geeft de motor dan een ratel als je het gaspedaal loslaat , dan is het dual-mass-vliegwiel ook aan vervanging toe… ( kost al gauw 1500 euro ! )

    Maargoed… als je hem met 1 jaar garantie koopt dan is dit alles geen probleem.

    Verder zijn het perfecte auto’s en rijden als een speer. ( niet redelijk vlot.. maar rete vlot ! )

    Ohja.. en die creme stof in de eerste ad is wel mooi , maar je ziet er alles op !! Oplossing hier voor … ( zoals edvries hier op het forum ook deed ) .. voor 400 euro een creme lederen interieurtje kopen en inbouwen !! :wors ( hulde voor de inbouwer :P )

    kijk hier heb ik wat aan :) THX !!!!

    Echter kun je het “stangetje onder de zwarte kap” nader toelichten? Heb je een foto oid?

    @de bekleding, ik heb nu zwarte bekleding en daar zie ik ook alles op (voornamelijk kattenharen + zand). Dus het modificeren zie ik niet zo zitten.

    Zijn er nog meer zaken waar ik op kan letten? Gas geven en letten op een rookpluim of is dat achterhaald?

    In reactie op: Vectra C betrouwbaar LPG of diesel ? #17714973
    janbakker
    Deelnemer

    Sorry maar een SW (station) is een must :)
    En daarnaast heb ik een inruiler ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)