Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Baas J.
JepWHAHAHAH baaj j :D zie je wel ik steeds met Woosh woosh turbo kapot ^^ kijk nu eens wat er gebeurt nu is het mijn auto die lomp doet hahahahaha volgens die opel dealer reed ik op 3 cilinders LOL… wel veel vermogen dan nog :D en ze hebben geen tijd :'( dus ik kan niet geholpen worden … ? iemand tips
okee thnx ik vraag me af hoe ze dat doen uitlezen ? waar ze een stekker aansluiten :$
thnx
moet je maar bij orginal car parts bestelle :) ben je wel veel geld meer kwijt maar dan past het zeker ! die imitatie rommel is na gemaakte plastic wat soms niet eens past haha :D terug brengen je bedrag storneren bij je bank binnen 7 dagen!
suc6
lol beetje ver voor mij :P kwoon in zuid holland :) thnxxx
met solderen verbrand je het led lampje :) kwou het ook in me astra hebben best lullig ik kon ze nergens kopen met een huls om dat lampje heen :(
gelijk paaltje weg slijpe zeker :P dat het geen 2e keer gebeurd ^^ gelukkig zit ik zo hoog mogelijk in me auto hahaha kan ik alles zien ^^ gemeente betaalt je schade niet met die mini paaltjes, snap eigelijk niet dat het er staat onveilig
hee als het temperatuur zou zijn zou heel nederland last hebben met iedere auto exl de auto’s met z’n key start sleutel
wat een boulshit man ik heb het gisteren gehad,, en heb 3 andere astra rijdes gesproken en die reden al langer dan 6 jaar die auto :S nergens last van 6 zomerss niet. en ik maak het nou ook ineens mee het gaat om het draai mechanische niet over deuren op slot en open… ben totaal 3 uur bezig geweest met het slot.. grafiti erin en prakke met je sleutel net zo lang tot je een draai gevoel krijgt aan die sleutel en dan nog meer grafitti erin douwe… en als je dat niet hebt kan je proberen met een hamertje een tikje te geven of het mechanische iets terug schiet,,, want als je je sleutel eruit haalt schiet er iets mee! en als dat blijf zitten draait het niet meer :) en het was 16 graden en deed ie het ook niet en op 28 graden ook niet haha en snachts ook niet dus warmte? heeft te maken met het smeren.. maar ik ga toch een nieuwe kopen ^^
groetjesss
eeeek wieldoppe :( 1 ding heb je mee :D stoep raken maak nie uit met wieldoppe hahaha suc6 met je astra… laat je niet gek maken bij opel dealers ;) net als ik
origineel gepost door Famempeters
Jan ik heb je al geadviseerd toen je bij me was zon kleine hydrolische krik te kopen voor een paar tientjes heb je al een redelijk krikje .is een stuk veiliger als dat wiebel ding van Opel :o.
zeker omdat je nu toch geld uitgeeft aan wat gereedschap om zelf wat te sleutelen dan is een redelijke /of zelfs een goede krik van groot belang,je weet wat ik gebruik he.
MAAR de echte opel rijder kan zich vast de krik herinderen van de B Kadett.een flens met een stuk draad eind en een zij pen je auto reed vanzelf van de krik af ..met of zelfs zonder wiel ha ha :fy1
Dus Jan nu niet gaan zeuren kom op gooi er 4 tientjes tegen aan en haal zo,n ding van de kijkschop of zo .
en dan ga je niet met vakantie achter de wilde vrouwtjes aan ,, koop je goede krik ,,Ibiza ik kom NIET:thumbup
je grote vriend Bert:D:D:D:D
HAHAHAH die bert!!! ja indd maar ik vroeg me af hoe z’n krik werkte van opel zelf maar ik snap er niks van :D LOL! ik haal wel ff eentje die jij ook hebt :D ik heb vandaag me torx setje binnen en heb me power filter eruit gesloopt en me orginele filter er in gemaakt super beter… veel rustiger loopt ie en niet meer dat lompe gebrom wat geen doel heeft alleen nadelen..
Thnxxx :D as steunen heb ik al
origineel gepost door adam222
Je contactslot vervangen is een duur grapje.Koop eens bij je lokale fietsenboer een busje ABUS slot spray en spray je contactslot in, dat doet wonderen ;)
Dat is speciaal gemaakt om het slot cilinder te smeren, daar kan echt geen WD40 o.i.d. tegenop :)
Zoon busje kost maar een paar eurie, dus zeker het proberen waard voor je aan een nieuw contactslot gaat denken.
ahh dikke mik zoveel verdien ik niet per maand :D ik verdien het wel maah ik krijg het niet hahaha, ik pak wel beetje grafit poeder :) dat doet meer wonderen. onze opel combo was toen weggesleept door z’n geintje.. zo raar ik doe het altijd rustig…. :S
origineel gepost door jacohens
Hallo forumlezers,Ik heb een Astra G Station uit 2002 met een Z16SE motor en 98000 KM op de teller.
De motor maakt een behoorlijk tikkend geluid, en heb te horen gekregen dat de nokkenas versleten is.
Mijn vraag is of dit normaal is bij deze KM stand.
De Opel dealer reageerde nogal raar op die vraag en zei dat het kon gebeuren.Alvast dank voor jullie antwoord.
Groeten Jaco
is het een 8klepper dan? want mijn oude opel astra g uit 98 was een 1.6 8valv en die tikkde ook in het motorblok :) volgens opel dealer maakte dat niks uit… :P
gewoon nooit geen rode auto kopen :D hahaha, of opnieuw rood spuiten met 2 componenten poly urethaan lak en dan een blanke lak erover heen :)
origineel gepost door Dano1.6_8V
Als het een Astra G betreft:Sleutel in contact (niet omdraaien)
Knopje dagteller indrukken (vasthouden), en de sleutel omdraaien (niet starten) En het knopje nog even ingedrukt houden.Dan verdwijnt de melding vanzelf.
grtz
Okee dankje wel !!:wors
origineel gepost door CommoCruiser
VOD kan ‘m resetten, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht…. ;)
Misschien dat er iemand bij je in de buurt een OP-COM heeft, daar moet het ook mee kunnen.Okee raar bij me oude astra g 1.6 8v kon je het met een knopje en nog iets doen zodat insp weg gaat lol
bedankt.
19 april 2010 om 18:00 In reactie op: OPGELOST !!! Astra G blijft lopen met sleutel UIT contact #17657311whahah of je sleutel ding gaat los waardoor je alleen je batterije nog in je hand hebt en de sleutel in het contact :cool: keer gehad en had het amper door LOL:angel
origineel gepost door wim-v6
@ Kabouter:Onze bandenboer wipt ze er altijd vanaf met een HEEELLLEEE lange grote Wringijzer..
heb ze nog NOOIT tegen de wielen zien slaan bij de trucks alhier.
Willem
Ze zijn eraf gegaan bij Bert.. en hij heeft ze schoon geborsteld en daarna in een anus vetje gezet :D en ze gleden erop en gaan :D hopen dat ze niet meer zo vast komen te zitten haha :)
origineel gepost door Famempeters
voor veering en achter veering van een Opel heb je ze al eens stil en geluidloos gezien ????????????????????????::hmmz.ik heb er hier zelf drie Opels en kraken alle 3 als je ze pakt en een paar minuten word dat een stuk minder ,,ook een deawoo tacuma mislukte opel die doet vrolijk mee.
of nu beter te horen geen vliegtuigen :angel
ik ben er aan gewend dus maak ik me niet druk om ik weet alle draag arm en stabilisator rubbers in orde of nieuw ,, lol ik vind het best zo is zelfs beetje weers afhankelijk .
Bert
Okee best dan laat ik het lekker zitten ^^ ik weet wel dat het een goede auto is en geen sloop auto hahah:)
origineel gepost door Famempeters
he Arjontje hij had kriksteunen mee die had hij al hij is super gemotiveerd bezig en erg leergierig maar hij moet het met beleid tot zich nemen .ik sleutel zo veel dat hij vroeg moet je die as steunen niet gebruiken ???
ik voor dit werk niet vertrouw op mijn krik 5000 kg en deze word ook nooit uitgeleend ISSE VAN MIJ EN VOOR MIJ .
hij heeft lijstje gemaakt met spul voor de basis en gaat dit bestelen en kopen .
nogmaals Jan rustig aan en doe het met beleid dan komt het wel goed je wil het en het zal je lukken en altijd welkom .
Bert
haha geweldig :D ik ga het nu bestellen en dan hoop ik het maandag of dinsdag te hhebben althans als ik thuis ben dan,
ik kijk ook alvast ff voor een eind demper.. ff afdwingen op internet :P haha en de veren kraken nog steeds ^^ wel cool geluid nu echt zo of je een piepend bed hoort kraken hahahaaa.nogmaals bedankt.
Groetjes!!:thumbup
origineel gepost door Famempeters
Vandaag Jan hier gehad op zijn verzoek sleutelen leren .Nou is sleutelen leren voor iemand met een technische achtergrond niet zo moeilijk,jan is een getalenteerd huis schilder!!!!!
maar goed zijn eigen auto hebben we een zeg maar grote beurt gegeven met de nadruk de uit leg hoe werken de achter remmen (schijf ) ,hoe vervang ik deze blokjes indien nodig en zo naar voren gegaan de remmen , olie ,olie filter alles met de uitleg .
tevens van de OPC velgen het pas ring gedeelte goed schoon gescheurd en ook de pas rand van de naaf lekker schoongeschuurd en in het ooievaars kuiten vet gedaan en de wielen weer gemonteerd.
nog naar de scheuren in de binnen schermen gekeken zijn door slijt plekken van te grote wielen van ik denk de vorige eigenaar absoluut niet van deze Opc velgen met banden .
dus deze gleuven dicht gekit met zwarte siliconen kit .ik hoop dat er wat vragen beantwoord zijn en dat hij nu het vertrouwen heeft om de eerste olie en filter en bougie wissel zelf te doen .
ik denk dat hij dat zeker moet kunnen is positief jong .
hoop adressen gegeven voor nieuwe en gebruikte onderdelen .ik vond het leuk om wat ??? te laten zien wat voor mij zo gewoon is ,, niet denken meer doen .
al met al ik vond het leuk
Bert
Het was geweldig om te zien hoe Bert het allemaal deed een grote krik eronder, en dan beginnen :P nooit geweten dat het zo inelkaar zat maar nu weet ik het en gelijk thuis opschrijven :) en ik weet zeker dat ik het nu ook zelf kan alleen in het begin durf ik het niet omdat als… ik iets kapot maakt dan ben ik de sjaak en weet niet meer hoe ik het moet oplossen maar als je genoeg kennis hebt op dat gebied kan je het ook weer makkelijk oplossen :wtf haha wel cool me motorblok ziet er netjes schoon uit qua leidingen kapjes dingetjes… morgen me auto wassen en dan foto voor foum :)
hardstikke bedankt bert voor u hulp, ik hoop nog vaker te mogen komen voor meer text en uitleg :wors1. nieuwe uitlaat pot.
2. Grote krik.
3. doppen voor me wielen los te halen met z’n bescherm ding erop.
4. TORX bits alle maten altijd handig.en verdere dingetjes komen vanzelf wel haha grote schuur past veel in.
Groetjes!!!!
Auto: Opel Astra G Edition
Bouwjaar: 2001
Motor: 1.8 16v 92kw
KM Stand: 112.000origineel gepost door Astra F Vaassen
Echt het meeste ‘simpele’ onderhoud is makkelijk zelf te doen. Olie+filter, lucht en interieurfilter, bougies. De remmen zijn te doen vooral schijfremmen. Je moet het alleen even een paar keer zien en zelf doen en als je dan met de van de jongens hier van forum meeloopt kun je je aardig redden denk ik. Want ja de garages vragen er achterlijk veel geld voor vind ik.Ja man Gisteren Bij WIllem V6 langs geweest :D veel dingen weer gehoord en gezien.. ik ga ook heel snel me orginele filter terug plaatsen en me 100 watt h7 bolletjes naar 55 watt toe slecht voor me units.. bedrading enzo.. :( ik zet me K&N filter op marktplaats ofzo 20 euro lol :P
origineel gepost door OPCdriver
Is zonder meer een goed idee om je onderhoud (olie/filters etc) zelf te doen , je weet dan
zeker dat het uitgevoerd is en je kunt er alle tijd voor nemen op een tijdstip wanneer jij dat wilt.
De electrische storingen zijn alleen wat moeilijker te tackelen en zal je toch een specialist
bij nodig hebben.
Leuk dat er ook veel leden je behulpzaam hierbij willen zijn.
Pluim voor deze leden , hoor.:thumbup:thumbup:thumbup
Geeft maar weer aan dat dit forum helemaal top is.king:
Groet Marcelhaha dit forum is zeker top vooral willem die weet echt reuze veel van opel :D ik kwam er nog achter dat ik een oud boekje uit 2000 in me map had zitten van opel :S mijn auto komt uit 2001!!!!!! wat moet ik ermee? naar dealer gaan of gewoon zo laten ?
origineel gepost door royke2000
he jong waar woon je als ik vragen mag?
ik kom uit limburg je mag altijd eens langs komen en mee kijken bij het verbouwen van opels !!
grik kom uit Zuid holland mooi dorpje langs de kust ( Terheijde )
genoemd in omgeving t’ Westland
origineel gepost door Famempeters
Hoi ik ben Bert heb je een 2u2 gestuurd .kom maar met je eigen auto ik wil je wel leren je auto zelf te onderhouden .:angel
zal je in de toekomst veel aan hebben je hebt een mooi algemeen stuk Opel(we hebben er hier 3) dus als je hier mee kan klussen ben je een eind op weg en scheeld een boel geld en je weet zelf heel goed hoe hij er dan voor staat .
en heb veel tips met adressen voor inkoop materiaal zowel nieuw als sloop delen .
ik zet de zweep vast klaar :wub
Bert
is van mij huis naar jouwe 60 km :D uurtje blaze over de a4 200 km pu :D hoppa 40 minute (A) a.s zaterdag?
-
AuteurBerichten