Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat zijn die lui uit de serie ‘The Hills’ op MTV.
Heidi en Spencer heten ze in de serie!
:jerry
*je leert nog eens wat als je voor pampus ’s middags op de bank ligt in je nachtdienst-week*
:jerry
Nice!
Alleen ben ‘k niet zo’n fan van die ronde wielkasten in ’n 3-deurs…
Kijk! Geen halve maatregelen! Ik vind ook dat je beter een groot stuk kan vervangen dat her en der wat uitstukken. Ga je later toch weer last van krijgen…
Ik zal denk ik ook eens ff gaan zoeken naar zo’n setje, lijkt me wel verdomde makkelijk!
thnx!:thumbup
origineel gepost door freek corsa
Gewoon beginnen ;)Zoals de vader van m’n maatje altijd zegt:
“vaak bej te bange!”
Maar inderdaad, ik zal eens een poging gaan wagen!
Thnx! :thumbup
En dan terug naar binnen?
7 juni 2009 om 09:55 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470603:wub:wub:wub
Eergister en gister maar is ff verder geknutseld.
Blok eruit getrokken, kabelboom losgehaald (weet iemand hoe je die makkelijk helemaal kunt verwijderen zonder dat je em kapot hoeft te knippen?)
Tevens een beginnetje gemaakt voor een bok/spit om de corsa in te hangen…
Picca’s natuurlijk:



Mooi werk man!!
Lees ’t project nu voor ’t eerst, maar goed bezig!!
Wat zijn dat voor super handige vasthoudpiemeltjes :wtf waar je het plaatwerk mee op z’n plek houdt?
Mooi werk auwe!! Respect! :thumbup
D’r komt weer een TC4EE1 blok (izusu 17TD)…
Deze was ook al niet standaard, opgeschroefde brandstofpomp, overdrukklep in spruitstuk dicht.
Volgende moet méér druk, intercooler enz. dus meer vermogen! ;)
Laten we het hopen!
Manus in ieder geval vast bedankt!!
origineel gepost door manus
Volgens mij ken ik deze nog uit een grijs verleden toen ik bij opel Bakkenes in Apeldoorn werkte.
Was toen van een oud personeelslid daar die nog mee kwam doen bij de jaarlijkse sterrit van dat bedrijf.
Leuk dat ie een tweede leven krijgt :thumbup.Weet je nog hoe hij heette? Zou je me anders willen pm-en, ben al erg lang op zoek naar degene die em gebouwd heeft!! :vertag
origineel gepost door sw16v
meeste corsas voor 87 zijn stuk harder! je kan wat anders zoeken en daar wat kleine puntjes aan gaan lassen of deze cas hard maken. maar heeft véél werk nodig zie ik wel!we zien het wel :D heb dit altijd leuk corsatje gevonden!
Een Corsa van vóór 87 op diesel is niet te vinden, simpelweg omdat ze pas in 87 gebouwd werden… :(
En van een beetje lassen ben ik niet vies! :D
Hij is origineel van ’88… Dat is toch A2? En hij wordt A2 GSI inderdaad! :D
En wielen heb ik aan de kant gehad, en zo her en der wat met het hamertje geklopt, en het leek mee te vallen…. Wielkasten wil ik ook mee laten stralen voor en achter, en dan maar hopen dat het enigszins meevalt! :P
Veerschotels zijn paar weken terug nog gelast, die waren inderdaad aardig rot!
En het zoeken van een ouder model valt niet mee, omdat deze op diesel is hè! En anders wordt het direct omkeuren enz…
Helaas woon ik hier niet, het is wel een soort van thuis! :D
Is bij een maat van me, en inderdaad, ruimte zat! :P
Adresjes voor goedkope onderdelen zijn altijd welkom, maar bij mij is het e.e.a. aangepast qua distri-opstelling, omdat de motorsteun bij een A-corsa anders zit als bij de B…
Dan is een automaterialenzaak waar ik zelf mag loeren in het magazijn ook wel handig! :DIk reed zonder intercooler! Maar het is wel het plan dat die er voor (of boven) komt straks! Scheelt toch weer 10% vermogen volgens de geleerden…
@ Hacula: klopt! Grote hooizolder van een boerderij, ideaal! Mooi droog, alleen niet helemaal stofvrij zoals je ziet… :P
@m~v: klopt, zou ook kunnen inderdaad… Maar aangezien d’r nu toch veel werk in gaat zitten, moet toch de hele auto gespoten worden, en ga ik wellicht voor een hele andere kleur!Zo…
Alles te koop gezet van m’n astra, hopen dat ik daar wat geld van kan maken voor de Corsa!
Voor de liefhebbers! :P
Vandaag ff bij een carrossier geweest, wezen informeren wat het kost om de ‘probleemgebieden’ te laten stralen (en natuurlijk direct in de primer), zodat ik goed kan zien hoe erg de roest e.d. is.
Viel me erg mee!
Binnenkort ff snel verder strippen, zodat ie weg kan!
Nou… HÉHÉ!!
Ein-de-lijk is de schade-expert gister geweest… Gelukkig was het ook niet al 2,5 week geleden… :swear
Maar zoals iedereen verwachtte, total loss… Waarde werd geschat op €750,= waarvan ik er, als alles goed gaat, €600,= van krijg omdat ik het “wrak” wil houden… :vertag
Nou ja, laten we hopen dat ik die €600,= krijg, heb ik in ieder geval nog wàt om de corsa op te knappen!
Ff auwe koeie uit de sloot… (ja nachtdienst hè…)
Als je de gordels eens bevestigd aan je veerpootbrug? (deze eventueel vervangen door een van staal en vast lassen aan veerpoten)
Of is dat not-done (heb d’r ook de ballen verstand van… :P)
Idd… Het las en schroefwerk ben ik niet zo bang voor…
Maar die kleur… Anders gaan we maar voorlopig voor de rat-look… :D
Ja hoor ja…
Eindelijk komt de schade expert langs… Vrijdag al… Bijna 2 weken na het incident…
Wacht met angst en beven af! :hmmzEr zit een draaiknopje bij om de boost in te stellen, en daarnaast een gewone schakelaar, dus dan kun je kiezen tussen stock, voor gewoon gebruik, en full boost voor de spielerij…
Dat draaiknopje kun je dan ergens uit het zicht plaatsen, want na het afstellen heb je die natuurlijk niet zo vaak meer nodig…Nu wel… Weet ik veel dat je zo snel bent… :jerry
ALS de schade meevalt en hij niet op de sloop terecht komt, zal het voorlopig wel een beetje “rag look” worden ja… (en nee, ik bedoel géén RATlook :P)
@ John (gok ik): U2U terug.
-
AuteurBerichten