Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-

Hoe zijn je turbo’s?
(je hebt op de 1.5 ook een 1.7turbo zitten toch?)
Zoekt d’r nog één een nieuw baasje? :angelorigineel gepost door JackM83
De Grote Beurt :jerryMocht DGB willen dat ze zulke kwaliteit afleveren!! :vertag
Ik kwam van de week Joop’s (Mayhem) vriendinnetje tegen… :angel
Ik vind Joop persoonlijk wat bezitterig… :jerry

EGR of brandstofpomp…
Of heb zo’n ding geen EGR?:P
Nokkenassen zijn uitwisselbaar, ze zien er wel ietsje anders uit, omdat de een mechanische en de andere elektrische ontsteking heeft…
Mijn c16se met 276graden nokkenas ligt hier ook nog… ;)
Harskamp ligt bij Ede in de buurt… Dus niet achterhoek!
@ van het ende: voor jou vanuit Oene is het goed te rijden hoor! Vanuit Epe ben je er met drie kwartier!
http://www.dl-design.nl (zit in Harskamp)
Hij kan veren persen, en ook nieuwe veren op maat maken…
En anders moet je opelvssn is ff U2U-en, die heeft ook extra korte geleuf ik…
origineel gepost door *Hakkie*
Jambon, Zaterdag middag ( gister ) Gespot op de N44 Bij wassenaarKlopt! king:
‘k was een weekendje weg met me meisje @ Noordwijkerhout…
Zaterdagmiddag zijn we naar Leiden en Den Haag geweest…
Heb jou niet gezien helaas… :thumbdown
@ tcat: Helemaal correct!! :thumbup
cd’tje: V.A. Always hardcore 22 cd 1
Ik was d’r wel, alleen zonder corsa… We waren met 2 auto’s gekomen, zonder paddockkaarten… Dus moet je net m’n pannenkoek herkennen! :P
Vandaag op Automaxx Streetpower…
Wel weer de nodige 16v a-corsa’s gespot!
En een flip-flop B-corsa die ook redelijk rap leek…18 februari 2009 om 19:14 In reactie op: wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde #17412004Deel 336:
Willem laat de veren persen en verlaagt de combo met +/- 13cm… :jerry
18 februari 2009 om 19:12 In reactie op: Cheungy.Corsa.A.Project… Kleine Fotoshoot 28-09-'09 V #17371562Da’s wel vet!! Ziet er wel strakker uit dan met alleen kappie verlengt! :thumbup
17 februari 2009 om 18:10 In reactie op: Cheungy.Corsa.A.Project… Kleine Fotoshoot 28-09-'09 V #17371559Als je dan toch aan het shoppen bent… Wil je em dan ook eens shoppen met het hele knipperlicht dichtgelast?!
Zou ik ook wel eens willen zien… :thumbup
16 februari 2009 om 21:14 In reactie op: Cheungy.Corsa.A.Project… Kleine Fotoshoot 28-09-'09 V #17371551goed bezig!!! :kewlpics
ff tipje…
Koop gewoon een nieuwe voorruit… Mét blauwe band dacht ik 7 tientjes of nog niet eens dacht ik…
Goed bezig!!
twee liter d’r ook alweer in hangen? :afro
Een bunder?! :wtf
Da’s 10.000m2… Heb ie vast nog wel een metertje over voor de verkoop? :jerry
Offtopic…
Klinkt leuk… :wubHeb je iets van een soort ombouwbeschrijving?
(rijd zelf met Corsa A 1.7TD Isuzu, die over niet al te lange tijd vervangen dient te worden…)
Beeeetje late reactie…
Roetstop voor Isuzu motoren (1.5, 1.5TD, 1.7 en 1.7TD):
Doppie d’r af, borgmoer los, en 90 graden (niet meer!!) los draaien (of vast, ff proberen… :P)Bij TD kan je eventueel wel meer lossen, maar dan moet je wel een goeie intercooler hebben, anders kan alles wat achter je rijd nix meer zien… :jerry
kwestie van een beetje proberen, bij de geblazen versies voel je het verschil wel aardig, als je een boostmeter hebt, zul je ook zien dat je druk van 0.7 tot ongeveer 1 bar zal stijgen! Houd er wel rekening mee dat ie ook meer toeren gaat draaien, dus dat je niet meteen bij je eerste testrit je blok opblaast… Die van mij draait met de huidige afstelling onbelast ongeveer 6100 toeren, wat natuurlijk veel te veel is… Hij houdt het wel, maar houdt het wel bij uitzonderingen… De verleiding is groot, omdat hij ook onverminderd hard door blijft trekken tot ongeveer 5800 toeren…
En om ff bij het topic te blijven… Voor een turbo is alles wat minder weerstand oplevert in het inlaattraject winst. Zoals open luchtfilter, dikkere piping (niet te dik anders krijg je weer een gruweliijk turbogat), goeie intercooler (geld het zelfde voor als voor piping)
Als je puur voor het vermogen gaat kun je ook nog een bleedvalve plaatsen, zodat je turbodruk op kan schroeven tot ongeveer 1.4 bar. Dit kan het blok nog wel redelijk lijden, alleen moet er niet te lang volgas gereden worden, omdat dan zuigers, kleppen e.d. weg gaan branden… :jerry
En als je turbo’s over hebt kun je ook je uitlaatsysteem flink open gooien, je turbo zal dan sneller opspoelen en dus eerder druk gaan maken. Het snelle opspoelen is ook meteen het nadeel, want hij zal harder slijten omdat ie altijd flink meedraait.Al het bovenstaande zal natuurlijk niet echt meehelpen aan het zuinige karakter van de diesel… Om van het geluidsniveau maar te zwijgen… :jerry
Maar het is wel een hoop lol!
Ik rijd zelf met een Corsa A met 1.7TD Isuzu @ 1 bar met F16CR bak uit Kadett GSI en doe gemiddeld 1:15, maar draai ook 3500tpm @ 120 (2500 is wenselijk) :DDie NT-41-DB is toch wel een gruwelijk vet karretje!! :thumbup
8 februari 2009 om 12:11 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17301980Voor een goede ombouwbeschrijving kun je het beste op corsa-novatuning kijken, daar staat alles stap voor stap beschreven!
Dit topic is meer voor als je problemen tegenkomt waar je zo 1 2 3 niet uitkomt geleuf ik…
origineel gepost door freek corsa
Ik heb alleen een fiets en een OV, dus ik kan niet zo even in Epe langs komen ;)Bumperbalk, daarmee bedoel je de stalen balk, ik heb wel een losse van een A3 liggen.
Voor mijn gevoel zijn de A2 en A3 gelijk aan elkaar.
*Kijkt naar het lijstje wat freek als onderschrift heeft en denkt: ’t zal wel aan mij liggen…* :jerry
Als jij mij nou die balk geeft, kom ik naar Velp, en kan je gelijk mijn assen bekijken! king:
Ik bedoel dus inderdaad die stalen balk, die als versteviging in de bumper zit.
Ik heb ff gaatjes geteld, en die lijken op zich wel overeen te komen, maar of het ook past is natuurlijk vraag 2! Anders neem ik bumpertje ff mee, kan ik ff kijken of het past!Moet je em hooguit misschien iets ‘boxen’ geloof ik dat ze dat zo noemen… :jerry
Gruwelijk zeg… WAT MOET JE D’R MEE?!
Doe mij maar lekkel oldskool 14″ verbreed staal!! :afro
-
AuteurBerichten