jacobnoorlander

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 156)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn manta turbo #18118726

    Klinkt als een hele mooie setup zo! :thumb Bij mij staat een watt link ook nog op het lijstje maar dat is voor later, voorlopig eerst ff een seizoen rijden.

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118724

    Bedankt! Het sper heb ik bij Filip jacobs gekocht, hij kon mij vertellen dat het sper uit een omega a komt. Het zou zomaar kunnen dat een omega b sper ook passend te maken is, meten is weten.
    Ik gebruik het huis van een manta b achteras met een kroon en pignonwiel van 3.67 (ook manta). Ik heb het kruisstukje en olie keerring van een rekord e gebruikt en het staartstuk eraf gehaald, om de lagers van het pignonwiel goed af te kunnen stellen heb ik zelf wat vulringen moeten maken.
    Het manta ashuis heeft bovenop de asbuizen 2 extra bevestigingen gekregen voor de bovenste 4 link ophanging. Bij de onderste bevestigingen zijn de veerschotels vervallen en de onderste armen velengd. Ook de originele bevestiging van de schokdempers op de as is verstevigd met een extra plaatje ijzer en doorgelast, dit voor het schroefsetje wat er onder zit.

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118722

    Afgelopen weekend de manta thuisgebracht, hij is bijna klaar voor een verse apk.
    Elektrisch moet er nog wel het een en ander aangesloten worden en er moet een nieuwe middenconsole aan het dashboard gemaakt worden. Het ziet er naar uit dat alles klaar en gekeurd is voor 1 maart.

    Plaatje hierboven is klikbaar voor een filmpje, de toerenbegrenzer staat nog erg laag en de turbodruk op 0.7 bar maar de wastegate werkt prima als rotjes alternatief :D

    [img]https://i.imgur.com/LxarArZ.jpg[/img]

    [img]https://i.imgur.com/kKJQGbz.jpg[/img]

    In reactie op: Hoofdremcilinder … Senantor 23 mm pasttt ? #18264325

    Ik vind inderdaad ook dat remmen goed moeten aangrijpen, bij mijn manta heb ik staal omvlochten remslangen daarvoor. In combinatie met omega b v6 klauwen en schijven voor en golf gti klauwen met bmw 325 schijven achter vind ik het beter remmen dan een nieuwe golf. :D
    Hoofdzaak is denk ik toch dat remmen direct moeten aanvoelen, dat wekt vertrouwen.

    In reactie op: Hoofdremcilinder … Senantor 23 mm pasttt ? #18264323

    Vanuit de theorie gezien is de beste oplossing: Een grote rembekrachtiger, een kleine hrc en een grote diameter remzuigers. dat in combinatie met grote dikke schijven voor een betere warmte dissipatie zit je goed.

    Som voor het hydrolische gedeelte:
    F = Kracht (gaat in Newtons, 1 kg = 10 Newton
    P = druk (gaat in Pascal, 1 bar = 100000 Pascal) (1 Pascal = 1 Newton per vierkante meter)
    A = Oppervlak (in vierkante meters)

    F = P vermenigvuldigt met A
    Oppervlak van een cirkel is (Pi/4) vermenigvuldigd met de diameter in het kwadraat.
    Oppervlak van de kant met zuigerstang is het grootste oppervlak – het kleinste oppervlak.

    Voor de bekrachtiger en de schijven spreekt het voor zich denk ik, het enige waar je tegenaan kan lopen met grote remklauwen en een kleine hrc is dat je iets meer pedaalslag zou hebben maar dat is te verwaarlozen als je systeem goed ontlucht is.

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118720

    Voor 3 onverdunde gallons en 2 5 liter kannen verdunner ongeveer 325 euro bij classic international. Dat heb je ook gewoon nodig bij een manta, erg dun opzetten in 7 of 8 lagen en het word mooi strak. Maak er geen haastklus van met dikkere lagen trek er gewoon een hele dag voor uit.

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118718

    Hier weer een update, intussen is de manta ge-plastidipt in mat zwart. mijn eerste idee was zwart met fluo oranje delen maar bij nader inzien vind ik het originele rood op de accenten mooier. ook het interieur word rood. Het nieuwe brandstof systeem is inmiddels klaar en ook de lachgas fles is verplaatst naar de kofferbak (springt wat minder in het oog zo :D ) Inmiddels is de vloer ook vrij van geluids isolatie en zijn de voorste chassisbalken verstevigd met kokerprofiel van 40×50 4mm dik met verbindingen naar de rolkooi toe. Er is ook een ander sper differentieel in gegaan, deze komt uit een omega en is omgebouwd naar 75% sper, de lager pasvlakken zijn afgedraaid en aan 2 kanten opgevuld met +/- 6,5 mm aan 2 kanten.

    [img]https://i.imgur.com/Sams73J.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/iegTuUc.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/dJT8arn.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/eA3PjMw.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/DV3PuSQ.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/IFNSCxL.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/1Hf4Jbs.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/XQbWgnC.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/6ync6rO.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/20UfEA8.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/VXVrNGv.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/NKInoaO.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/tgCdPjd.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/QUbylci.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/6oR2ug2.jpg[/img]

    In reactie op: Probleem Turbo druk te hoog en dan in noodloop. #18252810

    Zoals Wesley al zegt, naar een onafhankelijke diagnose zaak gaan en daar de boel goed uit laten lezen. Werkt vaak het beste. Oja, bij sommige modellen kan de magneetklep ook achter de voorbumper zitten aan de bijrijderskant onderaan.

    In reactie op: Daar is ie dan! 66 euro per PK! #18251571

    :shock: Dan weet ik het ook niet meer, foto stond op facebook met reacties erbij over de brand zelf… begin nu wel erg nieusgierig te worden.

    In reactie op: Mijn groene D Kadett project #18250441

    :D ik kom nog wel eens door barendrecht, richting station enzo.

    In reactie op: Probleem Turbo druk te hoog en dan in noodloop. #18252807

    Het probleem herken ik wel uit een astra h 1,3 cdti na het vervangen van de motor kwam het probleem wat omschreven word naar boven. Bleek dat de solenoid van de boostcontroller niet goed werkte. Dit kan herkend worden middels opcom software oid onder het MAP signaal. Deze geeft dan een afwijkende druk aan. Maar het kan zoals al eerder genoemd is ook gewoon een lek zijn, er zit bij een cdti ook nog een lucht accumulator achterop de motor onder de inlaat (zwarte vierkante doos) Deze kan ook lek zijn of een slangetje los. De solenoid zit bij deze motoren aan de bestuurderskant aan het kleppendeksel (1 stekker en 2 slangetjes).

    In reactie op: Probleem Turbo druk te hoog en dan in noodloop. #18252806

    Over welk type motor praten we precies? CDTI, DTH 1,3 1,7 2,0?? Als je goed geholpen wilt worden is het erg fijn dat je het type auto/motor vermeld.

    In reactie op: Daar is ie dan! 66 euro per PK! #18251561

    Hmmm, zag net een foto voorbij komen. Helemaal afgefikt, nieuwe eigenaar had brand gekregen vanuit de fuelcell.
    https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10401954_690591924351530_8070935321488242197_n.jpg?oh=26e77c8dc61daea2e4bb04a3902844b5&oe=5496C6C3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Stationtopic Astra #17390433

    Mijn dagelijkse vervoer:
    Astra g, bj 2003, z16xe, opc2 onderstel en uitbouw.

    In reactie op: Mijn groene D Kadett project #18250439

    Motortje draait intussen weer prima, supercharger terug gezet van 0,7 naar 0,5 bar. Op 0,7 is er niet normaal mee te rijden. :mrgreen:
    Nieuwe krukas gescoord bij een forumlid uit de buurt, altijd gezellig natuurlijk! :thumb
    Filmpje van starten met nieuwe krukas hieronder. Die ballonslangen zijn inmiddels vervangen door silicone exemplaren.

    Lichter vliegwiel is ook echt een aanrader, reed er al 3 jaar mee werkt super!

    In reactie op: piepende achteras #18247753

    :D Dat van dat biertje is altijd een goed idee natuurlijk! Vanaf volgend seizoen ga ik ook zeker wel wat meetings bezoeken, zag van de week op Facebook een mooi filmpje van Vessem voorbij komen. Lijkt me erg leuk om ook eens van de partij te zijn. En je had nog mazzel met het weer ook! king:

    In reactie op: piepende achteras #18247750

    Zowiso een mooi koppel! king: zat inderdaad ff te slapen en heb over die post heen gelezen. :shock: wat ik op de foto’s wel zie is als de hoofdas niet gemonteerd is de flens van de kruiskoppeling keurig in het midden zit en met de as gemonteerd lijkt het alsof alles in het rubber hangt. Wat ook kan is dat de bus van de as in het staartstuk die over de priseas van het dif gaat teveel ruimte heeft (bus ingescheurd of uitgelubberd) zo uit het hoofd loopt die as zonder verdere ondersteuning door het staartstuk (op het rubber na dan)

    In reactie op: piepende achteras #18247748

    Om meer stijfheid in de auto te brengen werkt alleen een gelaste 6 punts kooi volgens de fia annex j. Een geschroefde kooi is al een heel stuk minder goed hierin.

    In reactie op: piepende achteras #18247747

    Zat net even het hele verhaal door te lezen, en ik zou het probleem heel ergens anders gaan zoeken. De carosserie van een manta is niet sterk genoeg voor 222 pk en weet ik niet hoeveel koppel uit een 6 pitter. Ik zou eerst eens met de fabrieksopgaaf ernaast de carosserie nameten, als deze niet verstevigd is met een gelaste rolkooi oid dan kan je er vanuit gaan dat de boel krom is. Dit vertaalt zich in een verkeerde uitlijning van de aandrijflijn, het traverse en de torque tube zijn er in deze uitvoering voor om al het koppel op de weg over te brengen. Ik heb dit zelf meegemaakt met mijn manta en dat heeft heel wat aanpassingen gekost om het goed te krijgen. Ik hoop dat je er wat mee kan, meten is zo gebeurd dan weet je het in ieder geval zeker.

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118714

    ;) ik zal binnenkort maar eens een filmpje maken dan. :mrgreen:

    In reactie op: Mijn groene D Kadett project #18250438

    Huppa! Weer 2 jaar apk erop! king: tot 29 augustus 2016. Maar nu eerst even een andere krukas erin, blijkt toch dat de lagervlakken te ver heen zijn.

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118711

    Dat is een open buis vanaf de externe wastegate, geeft een mooi stukje vuurwerk als de launchcontrol gebruikt word. :mrgreen:

    In reactie op: Mijn groene D Kadett project #18250436

    Origineel een 12s, daarna een 1800gte, daarna een 2.0seh en nu een 2.0 supercharger. :D

    In reactie op: Mijn groene D Kadett project #18250434

    Alvast 1tje gevonden. king:

    In reactie op: Mijn manta turbo #18118708

    Hier weer een update, intussen hangen de deuren van de manta weer keurig recht en sluiten de ramen ook weer zoals het hoort. Verder veel bezig geweest met afwerken en verbeteren van zo’n beetje alles onder de motorkap, nieuwe turbo zit erop en grotere injectoren (1000cc). Voordat deze injectoren erin gingen zaten er 480cc’s in, dat bleek met proefdraaien te weinig te zijn. Het is alles bij elkaar een heel gepuzzel om alles perfect te krijgen, (vorige turbo was te groot en ging stuk) Deze tubo werkt veeeel beter, spoelt beter en eerder en stopt niet met boosten tot je van het gas af gaat. Al met al lijkt deze setup goed te werken en heel te blijven, ben er ook erg tevreden mee nu. Ik ben vanaf nu ook bezig met het afwerken van de rest van de auto, onderkant, aandrijflijn en nog wat restpuntjes. Vooral aan de onderkant zit nog wel wat werk, de chassis balken ga ik vervangen door zwaardere kokerprofielen die ook weer doorlopen naar de bevestigingspunten van de rolkooi. Dit is om het geheel wat stijver te maken, verder heeft de 4 link ophanging van de achteras nog wat afwerking nodig en moet de aandrijf as nog gebalanceerd worden. Het doel is om aan het eind van dit jaar gekeurd de weg op te kunnen.

    [img]https://i.imgur.com/vLvoCyv.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/JzsWQxP.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/p8xTqe0.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/EMU25Zd.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/800qRbK.jpg[/img]
    [img]https://i.imgur.com/ql6gzD4.jpg[/img]

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 156)