Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[img]https://i.imgur.com/ti80qMu.jpg[/img]
Hij kan gedachten lezen….
Heb inderdaad een febi lager met houder besteld, deze heb ik nu volgegoten met vloeibaar rubber. Even een nachtje laten drogen, dan eens kijken of het op deze manier heel blijft.
[img]https://i.imgur.com/hgU59io.jpg[/img]Ook nog wat foto’s van de nieuwe trekstangen.
[img]https://i.imgur.com/rLQpCJh.jpg[/img][img]https://i.imgur.com/ESejmna.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/q6rOSw9.jpg[/img]
@ Fearless, Als je de imbusboutjes van de asflens rondom losdraait kan je de as delen, onder de deling zit een m10 bout die er uit moet. Daarna kan je met een pullytrekker de flens van de as trekken, hiermee zit gelijk het lager opgesloten.
@ jethro, Ik heb er nu idd 1 van een rekord c besteld, zag er op het plaatje wel degelijker uit ja. Zal er eens een foto van maken.
@ maartuh, Dat rubber van drmanta gaat bij mij niet werken omdat ik geen traverse en koppelbuis meer heb, dat is bij mij omgebouwd naar een 4 link ophanging.
Zoiets ja, had al gekeken of powerflex wat heeft daarvoor, maar helaas. Misschien kan ik er 2 tegen elkaar zetten op de as, zal morgen eens meten of dat gaat.
Tijd voor een update, na de powertesting van de mantaclub nog veel dingen afgewerkt aan de manta.
Tijdens de powertest draaide de manta op 0,7 bar turbodruk en maar tot 5000 toeren, dit is inmiddels 1,1 bar turbodruk geworden en de toerenbegrenzer staat nu op 6500 toeren.
Het vermogen is dan ook aanzienlijk hoger dan de 220 pk die er de 1e keer uitkwam, ik kan nu voorzichtig zeggen dat er meer dan 300 pk uitkomt.
Helaas had dat ook wat consequenties voor de achterwiel ophanging, 1 trekstang krom gereden en alle rubbers platgedrukt. :shock:
Gelijk maar nieuwe stangen gefabriceerd met PU rubbers erin, dat voelt een heel stuk degelijker dan wat er onder zat. Het steunlager had ook een flinke duw gekregen waardoor het rubber compleet afgescheurd was, deze ook maar vervangen door een wat zwaarder type.
Ook heeft de manta een nieuwe apk gekregen voor de komende 2 jaar en is de schorsing eraf. king:[img]https://i.imgur.com/ozXQ6US.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/Dxya2G5.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/UzNrgIg.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/OpA5SsN.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/QVcWwC7.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/8qQ29Ff.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/oLADFwq.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/q6rOSw9.jpg[/img]
Inderdaad, is meestal toch wel vruchtbaar. Het schuifstuk kwam uit het gedeelte onder het dashboard van de agila volgens mij is een meriva het zelfde, verder nog wat kruiskoppelingen van een renault clio gekanibaliseerd die hebben de juiste asdiameter en platte kant.
Was gisteren echt een mooie dag! Mooie opkomst!
Ik ben best tevreden met het resultaat, de turbodruk stond op de testbank nog maar op 0,7 bar.[img]https://i.imgur.com/ruFfaTo.jpg[/img]
Nog wat details van het schuifasje op het stuurhuis.
[img]https://i.imgur.com/xW7DRaW.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/TEaZrpv.jpg[/img]
Nog wat details van het schuifasje op het stuurhuis.Ik heb inmiddels een schuifas uit een opel agila gepakt en er nieuwe kruiskoppelingen aangemaakt, dat schuifstuk is erg handig met monteren en demonteren.
Zooo, de stuurinrichting en draagarmen beginnen vorm te krijgen. Voor de bovenste fuseekogel get gat uitgefreesd en de boutgaten ook om meer camber te kunnen maken. Ook het stuur rondsel is vervangen door een kort model van qaife, heeft iemand toevallig een idee welke koppeling ik het best kan gebruiken om de uitgasnde as van de quaife spindle te verbinden met mijn stuuras? Normaal zit hier gelijk een rubber schijf aan geklonken maar het korte stuuhuis heeft alleen een stuk as met 2 platte kanten.
[img]https://i.imgur.com/Z8ubbv2.jpg[/img][img]https://i.imgur.com/p9VSbtv.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/LEm0908.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/zum9gYE.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/e48fV7H.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/wbAtuHp.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/NG8PO0D.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/a8KHvDZ.jpg[/img]
[img]https://i.imgur.com/dtoAKUR.jpg[/img]
Klopt helemaal, ik zit nog niet met (drift) camber op de voorkant en de 4 link ophanging achter heeft best veel grip, dit zorgt ervoor dat de auto erg neigt naar onderstuur (wat opzich voor normaal rijden best ok is) Het enige waar ik nog mee zit is de stuuruitslag, deze word begrensd door de omega remklauwen die er nu opzitten, daar moet ik nog een oplossing voor zoeken. Deze week krijg ik de laatste delen voor de stuurinrichting binnen (kort stuurhuis bij quaiffe vandaan) dit duurde wat langer omdat de stuurrondsels niet meer op voorraad waren. Ik wil dan ook gelijk de bovenste draagarmen instelbaar maken en 20mm spacers op de naven zetten.
Bijna alles is gelijk voor een 6 cilinder, alleen wat specefieke dingen zijn anders. Ik kan ook wel ff een setup voor een 6 cilinder maken hoor :D
In onderstaande link een volledige versie met instellingen om een megasquirt oid aan een cih te knopen, met deze instellingen kan er gestart worden en afgesteld met alle cih motoren.
http://s000.tinyupload.com/?file_id=01198085556651093201″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Scheelt inderdaad een hoop werk en gedoe met een universele kabelboom. Voor het definitief inpakken kan je ook zo’n spiraalband gebruiken, als je er dan wat aan moet veranderen hoef je geen tape ellende weg te halen.
Ben nog even bezig geweest vanmiddag, tankvlotter aangesloten en de knipperlicht indicators op het dashboard zaten verkeerd om… :sleeping
Bleek ook dat rijden en filmen tegelijk niet echt lekker gaat, zal deze week eens ff een beugeltje voor de camera in elkaar flansen.
Ik ben iig best tevreden met hoe het dashboard nu in elkaar staat, nog een paar afwerkpuntjes daar gelaten.Nice! Vems is in theorie het zelfde als megasquirt of kdfi dus als je info nodig hebt kan je als basis mijn instellingen wel gebruiken. Zal ze deze week eens hier op het forum zetten.
nah, ieder zijn ding hee. T zou lullig zijn als iedereen hetzefde kon. :D
Ik zat eraan te denken om zowiso eens een soort handleiding te maken om een andere ecu op een cih blok te bouwen, scheelt dan weer een hoop uitzoek werk.[img]https://i.imgur.com/kkULRgt.jpg[/img]
ben toevallig bezig om een start onderbreker uit een ecu van een bmw 330 te slopen met tunerpro, dit gaat ook gewoon via zo’n bluetooth ding.Alle ecu’s met een “k line” ondersteunen de elm327 bluetooth adapters. Die kan je dan weer uitlezen met torque light of pro (android play store) Erg handig en mooi, met de pro versie kan je ook je eigen dashboard ontwerpen. Je kan zelfs met de juiste software (tunerpro oid) aan de slag met tunen van je motormanagement.
Zeker! :D zal morgen eens een gopro rondje maken.
:thumbup :thumbup geweldig project! En wat een ontzettende berg laswerk, petje af.
en laat je niet van de wijs brengen door mensen die blijven vragen wanneer ie af is oid king:
Ik ben inmiddels bijna klaar met mijn manta en 1 ding is zeker, het is meer dan de moeite waard!
Vooral wanneer je voor het eerst volgas kan, onbetaalbaar. :DHier het nieuwe dashboard.
[img]https://i.imgur.com/osJ3FWZ.jpg[/img]filmpje,
[video src="https://i.imgur.com/rjkJpOx.mp4" /]Afgelopen weekend aan het tunen geweest op de weg, dit weekend weer verder om de puntjes op de i te zetten.
[video src="https://i.imgur.com/xG3OIE5.mp4" /]
[img]https://i.imgur.com/i3vOwet.jpg[/img]
Verder is inmiddels ook het instrumentenpaneel omgebouwd naar digitaal, en dan niet met een kadett gsi digidash maar helemaal custom met vacuum fluorescent displays voor oliedruk, tank inhoud, watertemp, snelheid, boordspanning en algemene informatie.
foto’s volgen nog.voor degenen die gëinteresseerd zijn in stand alone motor managments op een cih motor heb ik in onderstaande link een excel document staan waar een goede ontstekingstabel in staat.
Tevens staat daarin ook hoe ik daartoe gekomen ben op basis van de originele vervroegings curve, en een omschrijving over het tunen van een ontsteking in het algemeen (blad 2 in het engels).
Ook voor het tunen van een standaard cih motor is dit erg nuttig, niet echt in extra pk’s maar meer in het feller worden vanuit lage toerentallen (oppakken).
Ik zal binnenkort ook een paar brandstof tabellen posten voor turbo cih’s maar ook voor standaard cih’s met originele injectoren, de turbo varianten zullen gebaseerd zijn op 480cc bosch injectoren en 1000cc kms injectoren.http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=20845996198647746999″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten

