Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Knap project!!! :thumb :thumb :thumb
Ondertussen zijn we weer een tijdje verderen heb ik verder gedaan aan de LET.
Ik heb de blok volledig gedemonteerd en opgemeten.
de motor is nog in zeer goede staat.
wat er gaat vervangen worde is:
-alle dichtingen van de onderblok
-volledige revisie van de cilinderkop
-Alle lagerschalen van de drijfstangen(speling waarde was goed maar lagers hadden warmte vlekken wat ik maar niets vond)
-alle zuigerveren en olieschraapveren
-arp kopbouten
-arp drijfstangbouten
-arp krukasbouten
-stalen koppakkingVoor de motorsteunen,achter as met schijven en nog wat van die dingen heb ik een donor kadett d met c20let blok bijgekocht.
Deze gaat volledig uit elkaar gezien deze veel roest heeft en in algemene slechtere staat is…






Ok alvast bedankt.
Waar kan ik best de koppakking kopen en de versterkte bouten voor cilinderkop en alle lagerkappen(krukas,drijfstangen)?
Ik dacht om een dikkere koppakking te monteren om zo eventueel een hogere turbo druk te kunnen draaien?
Had namelijk graag 300pk uit de motor gehaald…Is dit mogelijk met enkel een stalen koppakking van originele dikte?
Dit is de tigra en men vorige oldie de ascona..




Nee een volledig originele tigra. Enkel verlaagd en op calibra turbo wielen.
Ik zal wat fotos zoeken van de tigra…misschien dat jullie hem wel kennen.
Ik heb de tigra gekocht van een zekere geert…
maar hij verkocht de tigra voor een vriend van hem..Ok super!
moet ik even opzoek naar zo een achteras! Bedankt!Iemand ervaring met een achteras van een kadett e gsi onder een kadett d?
Iemand hier al ervaring met het inbouwen van een let met f28 in een kadett d?
ivm welke motorsteunen nodig zijn en/of je er aan het chassis moet verlassen?Weet er ook’iemand of een achteras van een kadett e past?
Alvast bedankt
Sper heb ik al in de f28 zitten… ga ook op 17″ rijden en een setje semi slicks.. dus hoop het zo toch wat weg te krijgen.
Van wielophanging heb ik regelbare koni’s gekocht.. in hardheid regelbaar met vaste veren.Ga normaal gezien ook de nokkenassen steken van een xe.
Heb gelezen dat dit ook wel een klein verschil geeft?
Wil er graag een vermogen uit halen dat ook vrij goed op de baan te zetten is..
Bedankt,
Heb er even achter moeten zoeken om 1 te vinden die nog in zulke staat is…
Ben nu aan de let blok bezig om deze een kleine revisie te geven…
Ik wil graag 300pk rijden. Maar weet niet of een dikkere stalen koppakking genoeg gaat zijn om de boel heel te houden?
En of dit mogelijk is met originele turbo?

Men kadett en de c20let




men c20ne

-
AuteurBerichten