Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDit heb ik er vaker achter hangen

Mag totaal 2100 kg laden op de hanger. Omie mag 1700 kg trekken.:o en toch lekker door trekken
Maar toch leuk als je de gezichten ziet als je andere voorbij loopt.:jerry
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHeeft u een telefoon met Bleuthoot????
Zo ja dan zou ik voor een parrot gaan.
Deze is niet merk gebonden daarom ook te gebruiken als er een ander toestel wordt gebruikt.Alle voorzieningen worden aangesloten op de stekkers van de radio
Het geluid gaat via de speakers en schakelt meteen het geluid van de radio uit.
Enige wat zicht baar is is een schermpje Telefoon hoeft niet meer in een houder geplaatst te worden.

GR Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerup
:thumbupJack-omegax3.0xe
DeelnemerJa gelukt
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKan nog niet eens een nieuwe wachtwoord aanmaken.
#Heb zelfs een nieuw wachtwoord aangevraagd maar dat pakt ie ook niet.Hoe kun je je wachtwoord wijzigen?
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerNog maar eens een foto plaatsen.
Deze bedoel je toch wim?
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerNiemand????????
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIk zou eens alle verbindingen in de wisselaar na kijken.
Kan zijn dat een stekkertje los is.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIs een icoon van mistachterlicht.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerBen ook in het bezit van een mv6 en heb alleen de emblemen mv6 op de deuren staan,.
Mensen (vooral de petjes) vergissen zich nog wel eens.
BLijft altijd leuk de beteuterde gezichten te zien bij het volgende stoplicht:wtf
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerorigineel gepost door Vega
origineel gepost door sean
zou dat relait in de zekering kast moetten??
ik heb al gekeken maar zie daar niets aan mist verlichting bij staan.
de rest van de schakelaar werkt ,dus ook het mist achterlicht.
dit knopje gaat het lamje van branden (in het knopje)
van de voor mistverlichting gaat het lamje niet branden.Over welke type Omega praten we? hoe oud?
Nee er zit geen relais tussen
Lampjes van de voor en achtermistlampen zitten in de tellerunit (voor een Omega B ten minste)Peter
Lampje van het mistlicht voor zit bij mijn B niet op de teller unit maar op de schakelaar zelf. Dan brand er een groen lmpje op de schakelaar.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerMisschien niet geheel overbodig,
Maar als je wilt kun je de uitleg ook onder het kopje “how to” zetten???
Dan kunnen andere aan de hand van foto’s en uitleg ook zo hun probleem oplossen.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerQuote:origineel gepost door speaker1 Follow me home lights aansluiten ( Ik heb ze allang in de kast liggen )
2 Knipperlicht module ( 1x aantikken , 3x knipperen )
[/quote1 Wat is dit precies voor een verlichting??
2 is dit origineel opel te krijgen of welk merk ga je gebruiken.
(Ben dit al een tijdje aan het zoeken)Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerhow to uitleg van vacuum pijpjes in de motor ruimte
Het komt vaak voor dat door onvakkundige monteurs of hobbyisten de vacuum slangetjes verkeerd aangesloten worden.
De V6 gebruikt vacuum slangetjes voor de volgende zaken.Multiram
Airinjection
Rem bekrachtiger
Ecc/ driewegklepVerkeerd aansluiten kan leiden tot vermogens verlies.
Eerste setup heeft geen aparte vacuum tank voor de multiram maar een t-stuk op de verwarmings vacuum eaar deze door het brandschot gaat.

Het latere type heeft wel een vacuum tank aan het begin van de multiram trompet.

Een extra toevoeging.
De volgende foto laat zien waar de vacuum pijpjes door het brandschot naar de ecc gaat en terug komt naar de driewegklep
De aansluiting links is de toevoer vacuum naar de ecc aansturing en de rechtse sluit aan op de driewegklep.
Vaker wordt het t-stuk aan de aansluiting op de rem servo weg genomen. Dit is fijn maar zorgt er voor dat bij vol gas de multiram stopt met werken.
Voor mensen met een 4 cilinder is de setup gelijk met uitzondering van de multiram en voor de 2.2 de luchtinjectie).
GR Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVervangen lampjes van de ecc module
Om te beginnen heb je nodig vijf lampjes van 1,2 watt.
Maakt niet uit of ze bij de dealer of de automaterialen zaak worden gehaald.
Zijn allemaal het zelfde.
Voorbeeld alleen zijn ze voor de ecc met zwart voetje.
Verder heb je nodig:
Kruis schroevendraaier.
Pennen om je radio te verwijderen.
Torx setje
Dunne handenOm te beginnen haal je de radio eruit.
Ook de radio slede verwijder je.
Open dan je asbak en haal de inzet eruit.
Dit gebeurd dmv een palletje aan de rechterkant van de inzet.In het midden van de asbakzit een kruisschroef
Op de volgende foto is de asbak er al uit.

Tevens zie je op deze twee foto’s in de linker en rechter bovenhoek twee kruis schroeven.
Haal deze er ook uit.
Als dat is gebeurd.
Steek je je hand in de radio sleuf.
Iets boven de sleuf zit een handel.
Deze zul je naar onder moeten trekken ( Gaat lekker makkelijk ;-)) ).
Dan komt het hele paneel los.
Draai het paneel naar je toe.
Om makkelijk te werken kun je het beste plaats nemen op de bestuurders stoel.Nu kun je aan de achter zijde twee stekkers zien zitten.
Links zwart en rechts geel. Haal deze twee los

Op de gele stekker zit een zwart clipje. Trek dit van de gele stekker weg.
Dan kun je de zes torx schroeven losdraaien en het gehele ecc paneel wegpakken.

Nu kun je voorzichtig de twee witte panelen uit de zwarte houder klikken.
Dan zie je aan de achterzijde 5 lampjes (rood) deze kun je er nu uitdraaien.

Tevens zit er bij ecc een binnentemperatuur sensor. Deze zit samen met ventilator (groen).
Aan gezien altijd stof in een auto komt is het verstandig deze meteen voorzichtig te reinigen.
Inbouwen geschied in omgekeerde volgorde.
De auteur is niet aansprakelijk voor schade van eender welke soort.
Veel Suc6.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDenk dat je een massa probleem hebt ergens in de auto waardoor de massa van de antenne mee gaat functioneren,
GR Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVervangen oliekoeler V6 .
Als u merkt dat het koelvloeistof tank leeg raakt en er ligt nergens een plas onder de auto, wordt door de gerage meestal de schuld aan de koppakking gegeven.
Helaas is dit meestal de verkeerde diagnose. Hoogst waarschijnlijk is het de oliekoeler.
Deze zit verstopt midden in de V.Tip: Als u aan deze werkzaamheden begint kunt u het beste meteen de volgende onderdelen mee vervangen:
Olie en filter
Bougies.
Als u last heeft van een naar olie stinkende motor neem dan ook meteen de klepdeksel pakkingen mee.
En de driewegklep (indien airco).
Vergeet niet de o-ringen van de plenum, de aluminium ringen voor de olie koeler en nieuwe bouten voor door de olie leidingen.Dit werk is het beste te doen met koude motor.
Let op: Zorg voor een veilige ondersteuning van uw omega.
en werk veilig zorg ervoor dat er geen storing of kortsluiting
maak de massa los en zorg ervoor dat deze niet meer aan de massa aansluiting van de accu kan komen.Tap de olie af.
Verwijder de olie filter.
Draai de aftap van de radiator los ( links voor onder in een rood dopje)
en laat de koelvloeistof af.
Laat de auto weer zakken voor een beter bereikbaarheid van het blok.
Schroef de slangklemmen rood los en verwijder de slangen / buizenKnijp daarna met een tang de koelslangen los geel.
De vacuümslang van de rembekrachtiger los draaien Blauw
De voorste stekker groen los halen.
De ERG klep paars los draaien.
De gaskabel van het kogeltje los wippen.
Indien cc een veerringetje weg halen en de kabel van de kogel nemen.
Nu kun je de kabels naar achter trekken en de twee torx boutjes losdraaien en de plaat met de kabels aan de kant leggen.Draai de 4 torx bouten los op de boven zijde van de plenum.
Til de inlaat plenum voorzichtig op.(hier zitten 6 o-ringen onder)Trek de plenum naar voren en haal dan de tweede stekker groen los.
Vervolgens neem je de vier slangetjes grijs los op de achterzijde van het blok.Nu kun je de inlaat plenum weg nemen.
Nu zie je de inlaat met de injector brug.
Hier zit naast elke injector een torx bout.
Dit zijn er 6. Als deze los zijn til voorzichtig de inlaat op. En trek deze iets naar voren.
Je kunt nu de stekker rood en de vacuum slangetje los trekken.
Neem nu de brug weg.
Duw papier of iets dergelijke in de inlaatpoorten zodat hier niks in kan vallen.
Je kunt nu het zwart plastik blok los schroeven en weg nemen.
Zorg er wederom voor dat er papier of iets dergelijke in de cilinderkop zit zodat er niks in de kop kan vallen.Nu zie je de olie leidingen en de afdekkap van de olie koeler.

Draai de bouten in de leidingen voorzichtig los.(Geen ramp als ze afbreken je moet toch de koeler vervangen).
Als ze los zijn dan druk je ze naar de rechter zijde weg.
Draai nu de torx boutjes los van het deksel en neem dit weg. Je ziet nu de olie koeler.

Neem deze eruit.

Nu is het belangrijk dat je alles heel goed schoonmaakt.
Je kunt nu beginnen met het opbouwen van de motor.
Indien gebruik wordt gemaakt van vloeibare pakking is het verstandig om de volgende dag het blok pas af te vullen met koelvloeistof en niet eerder te starten dan dat het blok gevuld is.
Je kunt lst hebben van een zogenaamd “lucht slot”
Dit wil zeggen dat er geen koelvloeistof naar de kachel unit gaat waardoor deze niet warm wordt.
In dit geval de motor zonder dop op het koelvloeistof reservoir laten draaien. Er zal flink wat lucht uit komen. Tevens de ecc of draaiknoppen op max zetten.
Wil dit niet helpen, dan de auto aan de rechter voorzijde iets opkrikken.Driewegklep had ik net vervangen.
Ik had na 230 km aan eenstuk te hebben gereden nog altijd sludge in mijn olie vuldop.
Wist na zo’n lange rit dat het geen condens meer kom zijn.Heb na wat na te lezen op dit forum en het net de gok genomen dat het de olie koeler is en niet de koppakking.
Aangezien dit in 90% van de gevallen zo is.Daarbij is voorkomen beter dan genezen.
De auteur is niet aansprakelijk voor schade van eender welke soort.
Veel succes.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerWhahahaha Was van de johova
Omega zit nog wat werk aan
Maar het mooie was heb de zon gebracht en een bumper mee terug genomen.:jerry:jerry:jerry
Gr Jack
27 maart 2009 om 22:26 In reactie op: waarom plaatsen zoveel mensen dure velgen en goedkope banden #17411095Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIk heb michelin pilot op me lichtmetaal liggen. en nog wil dat niet veel zeggen.
Begin januari ook gaan schuiven met me duren banden. (nog geen half jaar oud).
Maakt volgens mij niet zoveel uit welke banden keuze je maakt. Als je maar geen banden zonder profiel erop legt.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHier vandaag op het werk ineens drie omega stations achter elkaar. Twee B1’s en een B2
Alledrie grijs,.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerBen bezig met onderhandelen.
Schade valt wel mee, komt allemaal in orde.
Dinsdag kan wel was onderweg naar nijmegen.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDenk dat ger es een Limburgs vlagske mot neer zette hie zodat jedere limburger dit topic vink.
Klasse det op ein holles forum Limburgs gemoeld wird.
Kenne ver weer get oefene.gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerWelkom op het forum.
Veel plezier gewenst.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIk heb een massa kabel van de versterker naar de accu liggen. ipv dat geklooi met zoeken naar een geschikt massa punt en daarvoor het hele intrieur van je auto te moeten mollen.
Werkt nog het beste.
Twee accu’s is in mijn ogen niet nodig.
Ik zou gaan voor een Gel accu.
Indien je toch kiest voor een zwaardere accu dan zou ik ook overwegen om een zwaardere dynamo mee te kopen.
Ik heb de zelfde versterker alleen een type ouder.
Nooit geen problemen gehad.
GR Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerhier staat wat uitleg in.
Vooral de op de uitleg van maxime 102 letten.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=86798&page=4
Gr Jack
-
AuteurBerichten