Jack-omegax3.0xe

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,595)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: De vracht van de week #17450861
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Dit heb ik er vaker achter hangen

    Mag totaal 2100 kg laden op de hanger. Omie mag 1700 kg trekken.:o en toch lekker door trekken

    Maar toch leuk als je de gezichten ziet als je andere voorbij loopt.:jerry

    Gr Jack

    In reactie op: Hoe werkt het? #17502227
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Heeft u een telefoon met Bleuthoot????
    Zo ja dan zou ik voor een parrot gaan.
    Deze is niet merk gebonden daarom ook te gebruiken als er een ander toestel wordt gebruikt.

    Alle voorzieningen worden aangesloten op de stekkers van de radio

    Het geluid gaat via de speakers en schakelt meteen het geluid van de radio uit.

    Enige wat zicht baar is is een schermpje Telefoon hoeft niet meer in een houder geplaatst te worden.

    GR Jack

    In reactie op: demonteren koppeling #17499603
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    up
    :thumbup

    In reactie op: OpelOmega forum is gehacked #17497661
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Ja gelukt

    In reactie op: OpelOmega forum is gehacked #17497660
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Kan nog niet eens een nieuwe wachtwoord aanmaken.
    #Heb zelfs een nieuw wachtwoord aangevraagd maar dat pakt ie ook niet.

    Hoe kun je je wachtwoord wijzigen?

    Gr Jack

    In reactie op: gat voor draden. #17499892
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Nog maar eens een foto plaatsen.
    Deze bedoel je toch wim?

    Gr Jack

    In reactie op: demonteren koppeling #17499602
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Niemand????????

    In reactie op: Blaupunkt CD wisselaar #17498662
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Ik zou eens alle verbindingen in de wisselaar na kijken.

    Kan zijn dat een stekkertje los is.

    Gr Jack

    In reactie op: mistverlichting voor #17497719
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Is een icoon van mistachterlicht.

    Gr jack

    In reactie op: letters kofferklep #17497808
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Ben ook in het bezit van een mv6 en heb alleen de emblemen mv6 op de deuren staan,.

    Mensen (vooral de petjes) vergissen zich nog wel eens.

    BLijft altijd leuk de beteuterde gezichten te zien bij het volgende stoplicht:wtf

    In reactie op: mistverlichting voor #17497717
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    origineel gepost door Vega

    origineel gepost door sean
    zou dat relait in de zekering kast moetten??
    ik heb al gekeken maar zie daar niets aan mist verlichting bij staan.
    de rest van de schakelaar werkt ,dus ook het mist achterlicht.
    dit knopje gaat het lamje van branden (in het knopje)
    van de voor mistverlichting gaat het lamje niet branden.

    Over welke type Omega praten we? hoe oud?

    Nee er zit geen relais tussen
    Lampjes van de voor en achtermistlampen zitten in de tellerunit (voor een Omega B ten minste)

    Peter

    Lampje van het mistlicht voor zit bij mijn B niet op de teller unit maar op de schakelaar zelf. Dan brand er een groen lmpje op de schakelaar.

    Gr Jack

    In reactie op: Hoe demonteer ik de ventilator (aanjager) #17489312
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Misschien niet geheel overbodig,

    Maar als je wilt kun je de uitleg ook onder het kopje “how to” zetten???

    Dan kunnen andere aan de hand van foto’s en uitleg ook zo hun probleem oplossen.

    Gr Jack

    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer
    Quote:
    origineel gepost door speaker

    1 Follow me home lights aansluiten ( Ik heb ze allang in de kast liggen )
    2 Knipperlicht module ( 1x aantikken , 3x knipperen )
    [/quote

    1 Wat is dit precies voor een verlichting??

    2 is dit origineel opel te krijgen of welk merk ga je gebruiken.
    (Ben dit al een tijdje aan het zoeken)

    Gr Jack

    In reactie op: How to… #17310891
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    how to uitleg van vacuum pijpjes in de motor ruimte

    Het komt vaak voor dat door onvakkundige monteurs of hobbyisten de vacuum slangetjes verkeerd aangesloten worden.
    De V6 gebruikt vacuum slangetjes voor de volgende zaken.

    Multiram
    Airinjection
    Rem bekrachtiger
    Ecc/ driewegklep

    Verkeerd aansluiten kan leiden tot vermogens verlies.

    Eerste setup heeft geen aparte vacuum tank voor de multiram maar een t-stuk op de verwarmings vacuum eaar deze door het brandschot gaat.

    Het latere type heeft wel een vacuum tank aan het begin van de multiram trompet.

    Een extra toevoeging.
    De volgende foto laat zien waar de vacuum pijpjes door het brandschot naar de ecc gaat en terug komt naar de driewegklep

    De aansluiting links is de toevoer vacuum naar de ecc aansturing en de rechtse sluit aan op de driewegklep.

    Vaker wordt het t-stuk aan de aansluiting op de rem servo weg genomen. Dit is fijn maar zorgt er voor dat bij vol gas de multiram stopt met werken.

    Voor mensen met een 4 cilinder is de setup gelijk met uitzondering van de multiram en voor de 2.2 de luchtinjectie).

    GR Jack

    In reactie op: How to… #17310888
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Vervangen lampjes van de ecc module

    Om te beginnen heb je nodig vijf lampjes van 1,2 watt.
    Maakt niet uit of ze bij de dealer of de automaterialen zaak worden gehaald.
    Zijn allemaal het zelfde.
    Voorbeeld alleen zijn ze voor de ecc met zwart voetje.

    Verder heb je nodig:
    Kruis schroevendraaier.
    Pennen om je radio te verwijderen.
    Torx setje
    Dunne handen

    Om te beginnen haal je de radio eruit.
    Ook de radio slede verwijder je.

    Open dan je asbak en haal de inzet eruit.
    Dit gebeurd dmv een palletje aan de rechterkant van de inzet.

    In het midden van de asbakzit een kruisschroef
    Op de volgende foto is de asbak er al uit.

    Tevens zie je op deze twee foto’s in de linker en rechter bovenhoek twee kruis schroeven.

    Haal deze er ook uit.

    Als dat is gebeurd.

    Steek je je hand in de radio sleuf.
    Iets boven de sleuf zit een handel.

    Deze zul je naar onder moeten trekken ( Gaat lekker makkelijk ;-)) ).
    Dan komt het hele paneel los.

    Draai het paneel naar je toe.
    Om makkelijk te werken kun je het beste plaats nemen op de bestuurders stoel.

    Nu kun je aan de achter zijde twee stekkers zien zitten.
    Links zwart en rechts geel. Haal deze twee los

    Op de gele stekker zit een zwart clipje. Trek dit van de gele stekker weg.

    Dan kun je de zes torx schroeven losdraaien en het gehele ecc paneel wegpakken.

    Nu kun je voorzichtig de twee witte panelen uit de zwarte houder klikken.

    Dan zie je aan de achterzijde 5 lampjes (rood) deze kun je er nu uitdraaien.

    Tevens zit er bij ecc een binnentemperatuur sensor. Deze zit samen met ventilator (groen).

    Aan gezien altijd stof in een auto komt is het verstandig deze meteen voorzichtig te reinigen.

    Inbouwen geschied in omgekeerde volgorde.

    De auteur is niet aansprakelijk voor schade van eender welke soort.

    Veel Suc6.

    Gr Jack

    In reactie op: draaggolf op 145.750Mhz in mijn omega #17475272
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Denk dat je een massa probleem hebt ergens in de auto waardoor de massa van de antenne mee gaat functioneren,

    GR Jack

    In reactie op: How to… #17310887
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Vervangen oliekoeler V6 .

    Als u merkt dat het koelvloeistof tank leeg raakt en er ligt nergens een plas onder de auto, wordt door de gerage meestal de schuld aan de koppakking gegeven.
    Helaas is dit meestal de verkeerde diagnose. Hoogst waarschijnlijk is het de oliekoeler.
    Deze zit verstopt midden in de V.

    Tip: Als u aan deze werkzaamheden begint kunt u het beste meteen de volgende onderdelen mee vervangen:
    Olie en filter
    Bougies.
    Als u last heeft van een naar olie stinkende motor neem dan ook meteen de klepdeksel pakkingen mee.
    En de driewegklep (indien airco).
    Vergeet niet de o-ringen van de plenum, de aluminium ringen voor de olie koeler en nieuwe bouten voor door de olie leidingen.

    Dit werk is het beste te doen met koude motor.

    Let op: Zorg voor een veilige ondersteuning van uw omega.
    en werk veilig zorg ervoor dat er geen storing of kortsluiting
    maak de massa los en zorg ervoor dat deze niet meer aan de massa aansluiting van de accu kan komen.

    Tap de olie af.
    Verwijder de olie filter.
    Draai de aftap van de radiator los ( links voor onder in een rood dopje)
    en laat de koelvloeistof af.
    Laat de auto weer zakken voor een beter bereikbaarheid van het blok.


    Schroef de slangklemmen rood los en verwijder de slangen / buizen

    Knijp daarna met een tang de koelslangen los geel.

    De vacuümslang van de rembekrachtiger los draaien Blauw

    De voorste stekker groen los halen.

    De ERG klep paars los draaien.

    De gaskabel van het kogeltje los wippen.
    Indien cc een veerringetje weg halen en de kabel van de kogel nemen.
    Nu kun je de kabels naar achter trekken en de twee torx boutjes losdraaien en de plaat met de kabels aan de kant leggen.

    Draai de 4 torx bouten los op de boven zijde van de plenum.
    Til de inlaat plenum voorzichtig op.(hier zitten 6 o-ringen onder)

    Trek de plenum naar voren en haal dan de tweede stekker groen los.
    Vervolgens neem je de vier slangetjes grijs los op de achterzijde van het blok.

    Nu kun je de inlaat plenum weg nemen.

    Nu zie je de inlaat met de injector brug.

    Hier zit naast elke injector een torx bout.
    Dit zijn er 6. Als deze los zijn til voorzichtig de inlaat op. En trek deze iets naar voren.
    Je kunt nu de stekker rood en de vacuum slangetje los trekken.


    Neem nu de brug weg.
    Duw papier of iets dergelijke in de inlaatpoorten zodat hier niks in kan vallen.
    Je kunt nu het zwart plastik blok los schroeven en weg nemen.
    Zorg er wederom voor dat er papier of iets dergelijke in de cilinderkop zit zodat er niks in de kop kan vallen.

    Nu zie je de olie leidingen en de afdekkap van de olie koeler.

    Draai de bouten in de leidingen voorzichtig los.(Geen ramp als ze afbreken je moet toch de koeler vervangen).
    Als ze los zijn dan druk je ze naar de rechter zijde weg.

    Draai nu de torx boutjes los van het deksel en neem dit weg. Je ziet nu de olie koeler.

    Neem deze eruit.

    Nu is het belangrijk dat je alles heel goed schoonmaakt.

    Je kunt nu beginnen met het opbouwen van de motor.

    Indien gebruik wordt gemaakt van vloeibare pakking is het verstandig om de volgende dag het blok pas af te vullen met koelvloeistof en niet eerder te starten dan dat het blok gevuld is.

    Je kunt lst hebben van een zogenaamd “lucht slot”
    Dit wil zeggen dat er geen koelvloeistof naar de kachel unit gaat waardoor deze niet warm wordt.
    In dit geval de motor zonder dop op het koelvloeistof reservoir laten draaien. Er zal flink wat lucht uit komen. Tevens de ecc of draaiknoppen op max zetten.
    Wil dit niet helpen, dan de auto aan de rechter voorzijde iets opkrikken.

    Driewegklep had ik net vervangen.

    Ik had na 230 km aan eenstuk te hebben gereden nog altijd sludge in mijn olie vuldop.
    Wist na zo’n lange rit dat het geen condens meer kom zijn.

    Heb na wat na te lezen op dit forum en het net de gok genomen dat het de olie koeler is en niet de koppakking.
    Aangezien dit in 90% van de gevallen zo is.

    Daarbij is voorkomen beter dan genezen.

    De auteur is niet aansprakelijk voor schade van eender welke soort.

    Veel succes.

    Gr Jack

    In reactie op: Opel Omega GESPOT #18148480
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Whahahaha Was van de johova

    Omega zit nog wat werk aan

    Maar het mooie was heb de zon gebracht en een bumper mee terug genomen.:jerry:jerry:jerry

    Gr Jack

    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Ik heb michelin pilot op me lichtmetaal liggen. en nog wil dat niet veel zeggen.

    Begin januari ook gaan schuiven met me duren banden. (nog geen half jaar oud).

    Maakt volgens mij niet zoveel uit welke banden keuze je maakt. Als je maar geen banden zonder profiel erop legt.

    Gr Jack

    In reactie op: Opel Omega GESPOT #18148478
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Hier vandaag op het werk ineens drie omega stations achter elkaar. Twee B1’s en een B2
    Alledrie grijs,.

    Gr Jack

    In reactie op: Opel Omega GESPOT #18148473
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Ben bezig met onderhandelen.

    Schade valt wel mee, komt allemaal in orde.

    Dinsdag kan wel was onderweg naar nijmegen.

    Gr Jack

    In reactie op: Limburgs – schjeale – zeiver Volume 2 #17352577
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Denk dat ger es een Limburgs vlagske mot neer zette hie zodat jedere limburger dit topic vink.

    Klasse det op ein holles forum Limburgs gemoeld wird.
    Kenne ver weer get oefene.

    gr Jack

    In reactie op: Hark stelt zich voor #17466707
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Welkom op het forum.

    Veel plezier gewenst.

    Gr Jack

    In reactie op: Masaa,Knipperende lampen #17452585
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    Ik heb een massa kabel van de versterker naar de accu liggen. ipv dat geklooi met zoeken naar een geschikt massa punt en daarvoor het hele intrieur van je auto te moeten mollen.

    Werkt nog het beste.

    Twee accu’s is in mijn ogen niet nodig.

    Ik zou gaan voor een Gel accu.

    Indien je toch kiest voor een zwaardere accu dan zou ik ook overwegen om een zwaardere dynamo mee te kopen.

    Ik heb de zelfde versterker alleen een type ouder.

    Nooit geen problemen gehad.

    GR Jack

    In reactie op: Opel TIS of andere software #17460145
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer

    hier staat wat uitleg in.
    Vooral de op de uitleg van maxime 102 letten.

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=86798&page=4

    Gr Jack

25 berichten aan het bekijken - 1,526 tot 1,550 (van in totaal 1,595)