Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerUitlaat discounter is idd goed en goedkoop. Heb er met twee midden dempers weg gehaald. Dis riem zou ik niet mee wachten.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIs er eentje van de gemeente werken.
Deze rijdt nu op de weg rond om sneeuw te schuiven.Ik hou van tuning spullen maar dit gaat mij te ver.
Lijkt op een DAF van van gansewinkel met de olie pomp op de neus.En dan die gaten in de deur net onder het stuurhuis.
Zo verkoop je geen omega.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemernou blij dat het dan goed opgelost is.
En dat je omega weer rijd als van te voren.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIk heb er geen problemen mee en ze zitten er nu al dik 20000 km opop.Dan ook het beste de draagarmen door lassen dan zijn ze steviger
gr jack.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDe automaten zijn zeker betrouwbaar maar weet niet of deze de enorme afranseling kunnen weerstaand die gepaard gaat met het terrein rijden.
Je kunt het carter van een vectra V6 monteren en ook de klepdeksels van een vectra (deze zijn van aluminium) kun je monteren.
Weet niet welk gedeelte van het schema dat je zoekt??? Het bestaat uit meerdere delen.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKop uit voor een imitatie draag arm op ong €110,- per kant.
En deze zijn zeker weten net zo goed als de originele.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemermisschien uitlaat kapot.Gr jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerals de olie koeler gaat lekken lekt deze allebei. In de koeler zit olie en ligt in een koelvloeistof bad. Het lekken waar jij het over hebt zal bijna zeker de driewegklep zijn. Deze zit achter op het blok ..Dis module is de ontstekkings moduledeze zit ook achter op het blok aan de bestuurders kant. Goed inpakken kan geen kwaad. En zo snel hebben ze geen last van vocht.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerLinks en rechts zijn het Zelfde. Heb helaas de laatste voor de kerst weg gegooid.
Gr jack
6 januari 2010 om 20:18 In reactie op: HELP! MOTOR VALT TELKENS UIT! (Dringend, ik zit zonder wagen #17580401Jack-omegax3.0xe
Deelnemerin het voeten deel van de bijrijder.
Wij kijken altijd vanuit de “bestuurders plaats”.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIs de ecu ook vervangen???
Dan kan het zijn dat de transponder niet is aangemeld op deze.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVolgens mij is dat M10 of M12 durf het niet met zekerheid te zeggen, lengte 30 mm.
Kunt toch aan de andere kant kijken?
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDe krukas draait niet ver in het bovenste deel van de carterpan.

Bij de vectra zit er alleen een stalen pan op.
De olie koeler is idd een zwak punt.

Deze zit tussen de V in waardoor je voor het vervangen het hele inlaat traject moet demonteren.
Der zijn genoeg blokken te koop Waarom dan een hele auto slopen die nog in orde is.
Gr Jack
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerWeet dat ze bij de b1 en twee in het midden zit met achter de dif.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHeb je je dynamo laten na meten?
Straks heb je weer je accu stuk doordat deze niet goed wordt bij geladen.Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDPD misschien.
gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerAls je motor loopt en je meet op de polen van de accu dan zou hier tussen de 13,5 en 14 volt op moeten staan.
Is dit niet het geval dan kun je de min pen van de multimeter van de accu op een blanc gedeelte van het motor blok houden.
Is dan de spanning hoger dan is de massa slecht.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerTen eerste stel je even netjes voor en we houden van :kewlpics.
Vermeld ook meteen even of je auto draaiknoppen verwarming heeft of ecc, airco of niet .Ten tweede je probleem komt idd vaak voor.
Vaak komt het probleem doordat er verkeerd of niet wordt ontlucht.
Ontluchten omega: Koelvloeistof met koude motor op peil brengen.
Dop van het expansievat aflaten, Zet je verwarming op heet en de ventilator op de hoogste stand, motor starten en goed laten warm draaien (thermostaat moet open zijn en fan’s moeten draaien).
Dit zal om en de nabij de 20 minuten duren. (indien niet alle lucht eruit komt de auto aan de bestuurders zijde bij de motor op de krik zetten.Met ecc even et het volgende beginnen.
met de motor lopen even de “auto en off knop tegelijk indrukken.
Alle kleppen resetten zich naar nul.Bij een omega met airco kan het probleem zitten in de driewegklep.

Deze kan stuk zijn en daardoor niet meer goed open gaan.
Dit kun je controleren door aan de slangen te voelen die naar binnen gaan

Waar de rode slang op aangesloten is.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDan vervang je dynamo maar.
Deze moet echt minimaal 13,5 volt aangeven als de motor loopt.
Laat daarbij je accu meteen even testen of hang hem minimaal 12 uur aan een acculader.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemernee een accu geeft 12 volt minimaal aan. Het laden is 14 vovolt.Kun je de accu eens meten als de motor draait? Dan weet je namelijk wat je dynamo doet. Als onder het rijden ineens de lampen minder gaan branden dan ange dat erop dat de dynamo niet genoeg spanning levert.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIs die 11.2volt. Met lopende motor?
Zo ja de dynamo is stuk. Zo nee dan is je accu stuk.
De dynamo moet met draaiende motor 13.8 volt zijn.Als de motor stilstaat dan hoort de accu 12 volt te zijn.
Je massa is ook altijd een verbeter punt bij de omega.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDe auto fabrikanten zitten met de emissie norm. Vandaar de egr klep.
.Deze verbrand nog uitlaat lucht waardoor de emissie minder wordt. Waarom de dealers hier niks over zeggen is dat een egr klep meer kost dan een pakking.Gr jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemer
Voor de omega.
Zaten idd goed dicht.Dan ga ik de egr ook afdoppen maar krijg ik dan storing??
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerde inlaat is toch al vervuild.
dan zul je deze ook moeten schoonmaken als je het goed wil doen.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerof je een plaat of pakking ertussen maakt maakt niet veel uit.
Zijn trouwens drie bouten aan de inlaat plenum.Zou de egr klep niet afdoppen als deze geen storing geeft.
Gr Jack
-
AuteurBerichten