Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerAchter de 2.5 en 2.6 hangt een R 25 bak en achter de 3.0 een R35 ik neem aan dat deze ook achter een 3.2 gehangen kan worden. Aangezien de R25 ook achter een 3.0 kan en dit ook goed houd.
Jack-omegax3.0xe
Deelnemernaast de vulhals zit een slang die zorgt ervoor dat het vacuum trekken van de tank niet zou mogen kunnen.
Voor wat betreft het niet willen starten, kan het zijn dat de opvoer pomp in de tank niet meer werkt.
Is het een station wagen of een sedan???
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKlinkt idd als een carterventilatie. Deze gaat vaak dicht zitten.
Oplossing is schoonmaken en het gaatje in het gasklep huis iets opboren 1mm geloof ik.
7 mei 2013 om 18:20 In reactie op: Verschil een x25dt en m51 25tds ( en hoe zijn deze motoren ) #18136983Jack-omegax3.0xe
DeelnemerAls ik het goed heb zijn de x2.5td en de bmw 525td het zelfde zijn 12 kleppers en dan heb je de y2.5dti en de 525 tds 24 kleppers teven bezitten deze motoren wervelkleppen die nogal eens willen loskomen en dan in de cilinder terecht komen. Bmw heeft hier een coulance regeling voor en opel doet of haar neus bloed.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerLaat meteen de luchtmassa meter nakijken. Zoals gezegd bij stotteren nrond de 4000 rpm is het deze vaak.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerALs je een goede spuiter hebt kan deze dat goed uitnevelen.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerGekend probleem vooral met klepspoilers. Probleem is dat de spoilers niet rondom gekit zit waardoor er zand en stof onder gaat zitten krijg je schuurpapier.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerStotteren rond de 4000 rpm wijst vaak op een kapotte luchtmassa meter. Zou je deze vervangen alleen door origineel imi geeft vaak problemen.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKijk eens naar de koelvloeistof sensor van de ecu. Kan zijn dat de motor op een te rijk mengsel loopt. (de vroegere choke)
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVervangen door imitatie of originele onderdelen?
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHou met lopende motor eens het rempedaal ingedrukt. Als deze weg zakt is de hoofdremcilinder slecht. zakt deze niet weg zou ik de remklauwen eens nakijken of de zuigers soepel bewegen. De remolie kun je eens laten testen of die nog wel goed is.
Jack-omegax3.0xe
Deelnemeris affabriek idd. je kunt deze als het goed is bij de vod uit laten zetten. Deze zit geintegreerd in de ecu.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIdd dat is Vega. Herken hem zo aan de chrome kofferklep greep.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerAlle schroeven die je in gesloten stand eruit kunt schroeven er uit halen. Vervolgens de bovenkant van het paneel over de rand wrikken met een schroevendraaier of wig. Dan kun je met de hand tot aan het slot komen en dan open maken.
Het is geklooi maar het gaat.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHeb je vacuum op de klep?? Als je het slangetje van de klep trekt met lopende motor en verwarming op Hi moet je deze voelen zuigen.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIs je lampje nog wel heel??
Ecc zul je door iemand met een Tech 2 moeten laten omprogrammeren.
Weet niet precies wat een sleutel kost.
Worden de slangen van en naar de kachel radiator wel warm???
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerresett je kachel eens. auto op contact, daarna off en auto knop tegelijk indrukken.
Zou dit niet werken kun je altijd nog de driewegklep kunnen vervangen.Jack-omegax3.0xe
Deelnemeromega ten allertijden kopen met apk. 141d is niet veel. Groot onderhoud komt meestal rond de 200d.
€1000 is niet veel. welk boujaar??
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDraagarmen is een bekend euvel bij de omega, net als de carterventilatie die nog al eens verstopt raakt.
Automaat of schakel?? Bij automaat opletten dat de bak goed en zonder bonken overschakeld.
Tevens goed op de demperblokken van het achtersubframe letten deze worden te vaak vergeten. Zitten net voor het achterwiel bij de chassiebalken vast.
Jack-omegax3.0xe
Deelnemer4×100?? Toch niet voor de omega hoop ik dat gaat nooit passen. Deze hebben 5×110
Jack-omegax3.0xe
Deelnemermotortje cv kost €10 ex verzendkosten als daar intresse in is.
Ik ga morgen avond even kijken of de nummers overeen komen zodat ik je niet iets toestuur wat je niet kunt gebruiken.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerEr zit een multi timer in de omega die voor de binnenverlichting zorgt.
Waar woon je ergens ander wil ik best wel eens kijken dan kan ik onderdelen uitwisselen en proberen het probleem zo te lokaliseren.
Ik heb ook nog deur motortjes liggen. De module kost €25 ex verzend kosten.Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVoorkant is idd gelijk.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDe aanstuur module voor de cv vergrendeling zal de geest gegeven hebben. Deze zit aan de bijrijderskant achter het stoot paneel rechts onder. Het is van het merk kiekert. Deze heb ik eventueel nog voor je liggen, mits je omega niet is uitgevoerd met fabrieks alarm.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIk heb ook een hekel aan die bumperklevers voor mij. :jerry
Het opgefokte wordt steeds erger op de weg. Maak daar zelf ook wel eens deel van uit, vooral als er van die personen zijn die menen dat ze alleen voor de linkerbaan wegen belasting betalen. Of nog erger op de a2 tussen urmond en maasbracht waar nu dik een jaar een spitstrook ligt en ze menen dat ze niet over de doorgetrokken streep mogen. Die lui ga ik potsierlijk en flink toeterend rechts voorbij.
Voor wat betrefd de vag rijders heb ik vaker het idee dat zij kunnen kiezen voor het optie pakket “asso gedrag” vooral bij audi merk ik dat. Is altijd wel leuk om daar een beetje mee te stoeien. Kunnen ze niet waarderen. :D
-
AuteurBerichten