Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 07:52 In reactie op: Klik te horen bij automaat ?? help!! graag advies #17710340
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerJa dat is de ontgrendeling.
Probeer maar eens zonder de rem in te trappen haar uit de P te krijgen.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHier ook geen slechte ervaring met fram.
Alhoewel ik nu mann filters gebruik hier valt de kwaliteit van de interieur filters en lucht filters wel tegen. Vooral de interieur filters deze gaan vrij snel doorhangen waardoor er toch rommel mee naar binnen komt.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemereven netjes voorstellen wordt hier zeer op prijs gesteld en we zijn natuurlijk ook dol op :kewlpics
Een rammeltje kan va,n alles zijn. Even specifieker zijn met het omschrijven wanneer hoe en met welke snelheid dit rammeltje zich voordoet.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerNee die zit onder de armsteun.
Heb je ondertussen al een foto???
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerZo heb ik ze er ook in geperst.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKnopje in het dashboard is voor de ruimte sensoren uit te schakelen als je bveen hond in de auto hebt zodat het alarm niet afgaat.
Als na een maand de batterij alweer leeg is heb je of slechte batterijen of je drukt continue op het knopje.
Sleutel synchroniseren.
in auto deur dicht auto op contact en dan knopjes inhouden deuren gaan dan dicht en open. dan is deze gesynchroniseerd.
Maar als je auto niet start en je hebt net je batterijen vervangen dan denk ik dat je de transponder kwijt bent geraakt. Dan zul je idd een nieuwe moeten bestellen.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerEen v6 is zo duur als je het zelf maakt. Als deze goed onderhouden is valt dit reuze mee.
Er zijn verschillende plaatsen waar de v6 kan lekken en als je eze kent heb je het zo gevonden.Die tableten zijn funest voor je motor en idd van korte duur.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerStaan een aantal op marktplaats Tinus.
Inbouwen schijnt een iets lastigere klus te zijn.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerkan lucht in het systeem zijn. Even dop eraf laten motor starten en een twintig tal minuten laten lopen. Eventueel met de krik aan de bijrijders kant eronder. Wachten tot er geen water meer overheen gaat en het peil controleren en eventueel bijvullen.
gr jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerde bekabeling is voor bereid en moet aan de linkerkant in je kofferbak liggen en het knopje is plug and play. Let op voor montage is een extra hulp wenselijk.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIk heb destijds met een zaagblad vanbinnen af de ring doorgezaagd aan twee kanten en dan komt de ring los.
De draagarmen zitten aan de voorkant van boven naar onder vast.(Let wel op dat de moer boven zit en deze niet in de koker schuift want dan ben je hem kwijt).
Achter van voor naar achter.
En dan aan de fuseekogel daar moet de hele bout eruit anders komt de fusee niet los.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerAan de bijrijderskant is nog te doen aan de bestuurerskant mag de motor los voor.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDe inlaat plenum is dat grijze ding met het zwarte kader met ecotec.
Deze zorgt voor de lucht verdeling naar alle zes de cilinders.
Tevens komen hier diverse vacuumslangen en carter ventilatie op aan.
De lucht komt via het luchtfilter – lucht temperatuur meter – lucht massa meter – dualram systeem via de dubbele buis in het plenum.Net voor de dubbele buis zit een gegoten aluminium stuk waar een klep in zit. Dit is het dual ram systeem.
Boven een bepaald toerental gaat deze klep open zodat de motor het maximale aan lucht krijgt.
Heb je hier geen vacuum dan gaat de klep niet open en krijgt de motor een beperkt deel lucht.
Er zit een t-stuk bij die klep en gaat daarna door naar een vacuumbox helemaal onderin.
Deze kan ook lek zijn of een slangetje kapot.
Den kdat je het beste van bovenaf kunt beginnen met het volgen van de slangetjes en dan kom je vanzelf wel bij het lek uit.
Bij de “How too” staat een hele lay-out van het vacuum systeem van een omega.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerOke dat wist ik niet.
Weer wat geleerd. Fijn dat het opgelost is.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemer
Boven de groene cirkel Zie je een wartel moer met een slang. Als je deze volgt kom je bij de rem bekrachtiger uit.
Net voor de verdikking in de slang zitten aan de onderkant twee aftakkingen.
Haal deze eens los en voel of er daar een vacuum voelt???
Zo niet kun je het inlaat plenum loshalen en een goed schoonmaken. Dan zit deze ergens verstopt.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerWelke vacuumslang heb je los gehad?????
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemernee geen airco geen driewegklep
Denk toch dat je ergens lucht in het systeem moet hebben.
tja dat krijg je als je internet op je telefoon hebt.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerof een afneembare. zoals ik heb.
Handig maar je ziet hem niet.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerlucht in het systeem??
Even laten draaien zonder dop op het expansie vat en de krik aan de bijrijders kant voor eronder en van de vloer.
Zo even laten lopen.
Niet zo’n dorst???? 3liter in 6 weken drink ik makkelijk.
Wat betreft de rijwind koeling lul je idd uit je nek:jerry
Heeft er niks mee te maken en je dop an moet het vettig aanvoelen op de expansie vat.Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerZiet er goed uut spiegelt wel een beetje.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVolgens mij is dat de krukas sensor.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVanaf boven maar blijft handen schaafwerk.
Suc6 ermee.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerja klopt want de motor moet eruit. Met een beetje moeite moet het van onderuit ook kunnen.
Gr Jack
26 juli 2010 om 17:04 In reactie op: Kaartlees lampjes achterin en binnenverlichting vraag #17704259Jack-omegax3.0xe
Deelnemerjawel in de deuren.
gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerlet wel op de nummers ben er onder tussen achter gekomen dat er rond 96 97 een wissel is geweest en ze een andere lmm zijn gaan gebruiken.
Gr jack
-
AuteurBerichten