Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerWil die dan nog niet los even voorzichtig met en rubberhamer een paar tikken geven.
Dat stuk heet trouwens het “inlaatplenum” wel even opletten aan ee achterkant zitten nog enkele slangetjes. Die er in je juiste volgorde weer opmoeten.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHeb jaren een multocon onder de vec gehad maar nooit problemen ondervonden.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDe dealers hanteren jeager. Multicon vindt ik persoonlijk beter om de simpele reden dat je geen verloop stekker nodig hebt om een 7 polige aan te sluiten.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerZijn er geen kabels stuk gebeten door een marter???
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerbij allebei de uitvoeringen liggen de stekkers voorbereid.
15 oktober 2013 om 09:19 In reactie op: bose geluidssyteem en leder interieur vraag omega b2 #18178653Jack-omegax3.0xe
Deelnemervergeet ook niet de gehele kabel boom mee te nemen vanaf de radio naar de bose proccesor.
Jack-omegax3.0xe
Deelnemer@wim-v6 wrote:
@Stender wrote:
Boeiend, die ene dag in het jaar dat ik er misschien last van heb. De rest van het jaar heb ik meer dan genoeg plezier van.
Hap hap hap..
Ik doelde op mensen die er GEEN kennis van hebben een Achterwielaandrijver te rijden…
Daarom rij ik achter aandrijving maar dan met sper. :jerry
Maar goed mijn motor en automaat bak komt ook van bmw :angel
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDat de kachel niet werk op de standen onder de negen geeft aan dat de kachel weerstand stuk is. Deze zit achter het dashboard kastje in het aanzuigkanaal van de kachel.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerJack-omegax3.0xe
Deelnemer@Klopper wrote:
Er zijn naar mijn weten geen verschillen tussen benzine – diesel auto’s
Klopt niet helemaal. Accu’s kunnen het zelfde zijn maar vergeet niet dat een diesel flink wat meer stroom trekt om te starten dan een benzine.
Heb al eens met een benzine omega een diesel busje willen overstarten met flinke startkabels maar de diesel trok zoveel stroom dat de isolatie nog smolt en mijn accu dood was.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerZijn wel de originele omega velgen. Kan zijn da ze niet fabrieks af op deze auto geleverd zijn maar horen zeker in het omega assortiment thuis.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKrukas sensor is wel makkelijk te vervangen zit goed bereikbaar naar de olie filter.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVandaar die schakelaar. Dan kun je na de start de sensor weer gebruiken.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerJe kunt dit zelf in elkaar knutselen. Heb ik toendertijd meen ik gedaan met een dubbelpolige schakelaar en een weerstand met de waarde zodanig dat de ecu denkt dat het koud is en de motor gaat voorgloeien.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDraagarmen. Sensoren,diff, klepdekselpakkingen, driewegklep zijn een paar puntjes waar je op moet letten.
Verbruik ligt helemaal aan hoe de auto is ingereden. Mijn vorige omega mv6 liep 1/5 gemiddeld maar heb er ook gezien die met gemak 1/10 haalde.
Nog een heel belangrijk aandachts punt is de distributieriem. Deze dient iedere 60.000 vervangen te worden. Er is een bepaald bouwjaar waar de interval is verlengd naar 90.000. Maar daarna ook weer snel terug gezet is naar 60k.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerEn toch is het niet direct gekoppeld aan de dieselpomp.
Kun je de motor via een doorverbinding laten voor gloeien met warme motor heb je geen problemen meer.
Tevens valt mij nu in dat ik eens een startmotor heb vervangen bij een td door het zwaardere type dat hij ook sneller start.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIS een veel voorkomend probleem. Is op te lossen door de motor te laten voorgloeien. Moet even zoeken hoe ik dat in het verleden eens heb opgelost.
Er zijn via ebay sets te koop voor een hotstart.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerRoze kv is het type G12 dat hoort er in. Heb je pb beantwoord.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDe sport stand van de bak gaat normaal uit als het lampje uit is. Dit heeft trouwens niks te maken met de motor dit is puur voor de software van de automaat bak.
Als ik dit zo lees vermoed ik dat er iets is met de thermostaat die niet of niet helemaal open gaat of er een probleem is met de radiator.
Neem aan de als je zegt “de radiator en de condensor door geblazen” je bedoeld de lucht doorgang. Wat ook wel eens wil voorkomen is de de doorstroming in de radiator niet meer goed is. Dit zijn allemaal kleine kanaaltjes die verstopt kunnen raken door het bijvoorbeeld bij vullen met gewoon kraan water waar kalk in zit. Tevens heeft deze radiator een koeling voor de automaatbak olie intern zitten. wat je zou kunnen overwegen is bij plaatsen van een nieuwe radiator eentje te nemen van een handgeschakelde en dan een externe radiator voor de koeling van de bak olie(y2.5DTi heeft deze)Heb bij intresse nog een goede radiator liggen voor een handbak. Ik wil je via deze weg tevens mijn hulp aanbieden indien er iets gedaan moet worden aan de omega. kost je een berg minder als bij de dealer.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerZuipen den stotteren doet mij vermoeden dat de koelvloeistof sensor voor de ecu gaar is. Waardoor deze op de vroeger genoemde choke blijft lopen.
Jack-omegax3.0xe
Deelnemer@Carpento wrote:
Helpt een brandblusser dan tegen dom gedrag ? :jerry
Ja daar kun je een fikse klap mee uitdelen.
Zonde man. :swear
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerBruinbrood met vleeswaren of kaas. en dan lekker besmeren met sambal :thumbup
Jack-omegax3.0xe
Deelnemerwaar blijven de :kewlpics
Zijn en blijven mooie auto’s ben nog iedere dag blij dat ik er eentje voor de deur heb staan en er van mag genieten.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerSensor schoonmaken heeft geen zin. Als deze een melding geeft is deze kapot.
Vervangen lukt niet omdat deze vast zit in het vat. Enigste remedie is het gehele vat vervangen.
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerGeloof dat deze ecu’s niet met een losse chip te chippen zijn maar dat de rom geflasht moet worden.
Volgens mij kun je bij EDS een apparaatje kopen waar de software opstaat en je dus zelf kunt flashen. Ook als de dealer er de originele software weer opzetten kun je daarna weer flashen.
-
AuteurBerichten

