Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVaak een probleem van verstoppen.
Weet uit ervaring dat spoelen niet helpt maar vervangen.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHoe zit het met de radiator?????
Kan zijn dat deze redelijkerwijs iets verstopt zit. Deze motoren staan er inderdaad om bekend zeer zwaar werk te kunnen verrichten.
Hoe zit het met de massa van het blok naar de carrosserie???
Gr jack
13 september 2011 om 16:00 In reactie op: Omega B 2.2 Aut Loopt slecht/onregelmatig bij koude motor #17918866Jack-omegax3.0xe
DeelnemerLmm vervangen dan maar.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerMag je die aan de bestuurderskant even doen.
:swear heb je 2 dagen voor nodig.
gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerDie twee slangen links en rechts naast de bak zijn van de verdamper afwatering.
Die doppen zitten in de bodemplaat waarvoor geen idee.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerPakking vervangen is niet zoveel werk denk met een dag of 2 dat je klaar bent.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerIk meende op het omega owners forum gezien te hebben dat er een ombouw set geeft voor het vervangen van het filterhuis.
Ik kan het nu niet zo 1,2,3 niet terug vinden.
gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerAls je vanuit de motor ruimte de parvaan in kijk zie je twee kunstof moeren, al je deze los maakt kun je voorzichtig de houder van de interieur filter eruit halen(let wel op de vacuum vat. Dan kun je zoo in de ventilator kijken of deze droog is.
Wat betreft de bekleding die kun je het beste eruit halen om te drogen.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemer@roce wrote:
goedemiddag allemaal,
Ik heb het volgende probleem de blower doet het prima maar geeft alleen maar koude lucht zelf als hij op het maximum staat de kachelkraan is vervangen zou het daar aan kunnen liggen ?Kan dat deze verkeerd aangesloten is. Er zitten drie aansluiting op.
Wat doet de kachel al die op low staat met de airco op eco stand?? Wordt deze dan wel warm zitten twee slangen verkeerd om.@RISL wrote:
Wordt de motor wel warm? Tenzij je een standkachel hebt, komt de warme lucht van je motor af. Dus als die niet warm wordt, heb je geen warme lucht uit de blower.
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je verteld??
Er komt geen warme lucht van de motor af. De kv die gebruikt wordt om de motor te koelen wordt dmv de driewegklep naar de kachel radiator geleid waardoor deze warm wordt en ervoor zorgt dat de lucht die erdoor gaat opgewarmd wordt.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHierbij de uitleg voor het vervangen van diverse sensoren van bij een V6. (zal binnenkort ook proberen de foto’s voor de 2.0 en 2.2 te doen).
De Krukas sensor zit onder aan de motor aan het koppelingshuis naast de olie filter en zit gelokaliseerd aan de bestuurders zijde.

De nokkenas sensor is gelokaliseerd op de vierde nokkenas (Dat is aan de bestuurders zijde)net achter de distributie kap.

Klopsensor bank 1-3-5

Gele cirkel is de stekker van de klopsensor van bank 1-3-5

Klopsensor van bank 2-4-6 zit naast de krukas sensor in de blauwe cirkel

Vervolgens gaan we de olie druk en peil sensor bekijken.
In de onderste carterpan zit de oliepeil sensor. Deze geeft een melding van een te laag olie peil. Het is vaak zo dat deze sensor stuk gaat. Deze is niet te repareren maar moet vervangen worden. De stekker is gemonteerd in het bovenste carter deel. In de blauwe cirkel.


De olie druk sensor zit aan de voor zijde van het blok. Naast de krukas poelie.

De dismodule is geplaatst achter cilinder ank 2-4-6

De vaak besproken drie weg klep is geplaatst achte cilinderbank 1-3-5


Wat ook een vaak voorkomend probleem is, is de carter ventilatie dit komt bij een V6 minder vaak voor dan bij een 4 cilinder. Het slangetje ernaar toe kan wel verstopt raken.
Deze zit aangesloten achter op de inlaat plenum. Een van de twee middelste.
Als laatste hebben we nog de vaak besproken EGR klep. Deze zit bij 4 cilinder motoren achter op het blok en bij de V6 aan de bijrijders kant. In de blauwe cirkel

Als er nog leden zijn die meer foto’s hebben of meer info willen kunnen dit altijd doorgeven.
De auteur is niet aansprakelijk voor eender welke schade dan ook.
Gr Jack
14 augustus 2011 om 10:13 In reactie op: me omega verkocht..en een omega terug gekocht…FOTOOOO 20/8 #17893293Jack-omegax3.0xe
DeelnemerZiet er net uit. Ben benieuwd naar meer foto’s
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKijk nou maar naar de driewegklep of de leidingen van en naar toe. De automaat bak heeft geen kv aansluiting. Deze heeft alleen 2 aansluitingen voor de oliekoeler in de radiator. Deze is redelijk dik uitgevoerd en gaat zelden kapot.
Jammer dat een garage deze storing al niet ziet.
Dit is de driewegklep

en deze zit hier.


gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerVolgens mij zit er geen kabel op maar een halgever.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerWelkom op het opel forum.
Nette omega alleen jammer van die ontsierende stikkers.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHeb je airco?? Zo ja dan kan de driewegklep ook lekken.
Deze spuit of lekt de kv op het uitlaat spruitstuk. Alsl het goed is zou je ook af en toe een zoete geur van kv in de auto ruiken.
De driewegklep zit helaas ook aan de achterkant van het blok.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
Deelnemer










Gr Jack
12 juli 2011 om 11:08 In reactie op: Elektrisch rolgordijn afgebroken van schuifarmen hoedenplank #17906364Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKunt het beste een andere monteren of van een defecte de onderdelen omzetten. Bespaard je een hoop elende als die weer stuk gaat maar dan in de uitgeklapte stand. Als je hem niet meer ingeklapt krijgt heb je een groter probleem.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerZal vanavond een paar foto’s hier plakken. Zit met 2 bouten m6 vast en drie schroeven.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerLaat hem eens uitlezen dan krijg je misschien meer inzicht in het probleem.
Ik begin een vermoeden te krijgen dat je richting lambda sondes moet gaan.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerKan idd zijn dat het mengsel te rijk is waardoor de motor gek gaat doen.
Gas heb ik de ballen verstand van zou je toch een expert bij moeten halen.
Weet niet of het van toepassing is maar kan het niet zijn dat de afsluiter van de gas installatie niet sluit????Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerWeet je zeker dat de lmm wel goed is. Hier kan kwaliteits verschil in zitten waardoor deze niet goed doet wat hij moet doen.
Gr Jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerWat schokt nou precies???? De motor of de automaat???
Als het de automaat is kun je het filter nog vervangen en wat vaak een probleem is bij de automaten zijn de rembanden. Deze kun je laten stellen.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerHow how how rustig aan vrind er zijn zoals bij de omega ongeveer van alles 2 uitvoeringen. Ovaal of rechthoekig.
Even zelf kijken wat bij jou omega zit.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerNou wat een ongeluk met deze auto zeg.
De temperatuur sensoren ven de v6 zitten achter op het blok (tsja ze hebben het niet echt makelijk gemaakt) als je de plenum en de injectorbrug weg hebt dan zit achter het zwarte blok een alu blok dat van de linkse naar de rechtse kop loopt hierop zitten de 2 sensoren. Bovenop enkeldraads (meter dashboard) en aan de achterkant een blauwe met seal stekker deze moet je hebben. Veel suc6 met de reparatie.
Gr jack
Jack-omegax3.0xe
DeelnemerBIj de diesel kun je deze volgens mij ook laten uitschakelen bij de vod.
Gr jack
-
AuteurBerichten