Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Dietrich Concept
ze zeggen dan vol leder
maar alleen het gedeelte waar je op zit is leer bij mij
de rest is allemaal kunstleerMijn vectra heeft halfleer, welk deel is dan leer?
Jaap
Mijn vectra uit 2003 had dit ook. Ik heb bij aankoop de kapjes bij de deurgrepen laten vervangen (was niet duur dacht ik) want die zitten vol in het zicht.
Jaap
origineel gepost door Erwin
origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door jaap968
origineel gepost door yzf1kr
Heb ook zo’n colourlock setje besteld voor mijn Vec.
Het leer is volgens mij nog nooit behandeld, en begint te slijten.Ben benieuwd naar het resultaat.
Bij mij ziet het er nog steeds goed uit. Heb je ook de fresh (kleur) besteld of alleen het onderhouds setje?. Succes.
Jaap
Hey jaap . . . hoe ben jij aan de juiste “zwart” kleur gekomen?
Ik zit ook te kijken . . . maar weet niet goed waar op die site ik mijn juiste Creme kleur kan zoeken :hmmz
Ik ben ook wel geïnteresseerd in deze producten. Ik ben ook op zoek naar de leder kleur van mijn half lederen interieur van mijn Vectra C GTS. Op de site heb je een aantal voorbeelden van de kleuren die Opel gebruikt in hun auto’s maar ik weet niet of dit nu charc of schwartz is. link naar gebruikte leder kleuren:
http://www.colourlock.nl/index.php?opel
Iemand enig idee?
De standaard opel kleuren zijn volgens mij voor nieuwere types. De dealer werkt alleen met kleurcodes en andere namen voor de vectra. Ik heb een stukje leer (1×1 cm) uit de rugleuning (uit een omgeslagen stuk van een cm of 5) opgestuurd en colourlock heeft de juiste kleur gemaakt. Was trouwens de eerste keer een beetje te grijs/zilver. Daarna kosteloos een nieuw flesje gekregen die precies goed was. Als het dus om zo’n zelfde anthraciet interieur gaat moeten ze nu als het goed is de kleur in hun bestand hebben. Ik zou even bellen met colourlock.nl
Jaap
origineel gepost door yzf1kr
Heb ook zo’n colourlock setje besteld voor mijn Vec.
Het leer is volgens mij nog nooit behandeld, en begint te slijten.Ben benieuwd naar het resultaat.
Bij mij ziet het er nog steeds goed uit. Heb je ook de fresh (kleur) besteld of alleen het onderhouds setje?. Succes.
Jaap
origineel gepost door XeRo
…achter hoef ik dus ook niet te verlagen dat scheelt me weer wat comfort :)Gaat je vectra dan niet extreem voorover staan als je nu voor nog 3,5 cm gaat verlagen?
Nog even voor de duidelijkheid; is dit nu de standaard Signum grill? Op originalcarparts noemen ze het namelijk een sport grill voor Vectra en Signum?
Jaap
Ah, dus de dealer verkoopt ook spuitbussen. Zal eens informeren.
Jaap
Mijn vectra is van begin 2003 maar ook saphire black zoals die van jou, dus misschien ligt het aan de kleur? Had niet het idee dat de blanke lak er met logo was afgegaan. Eigenlijk ging logo makkelijk los en bleef de meeste lijm/sticker zitten die ik dus met sticker verwijderaar heb wegghaald. De afdruk was vooral langs de randjes van het logo goed zicht/voelbaar alsof het was ingesneden.
Jaap
Denk dat ik een tijdje geleden het zelfde had bij mijn zwarte vectra. Na verwijderen van het logo en lijmresten bleef een duidelijke aftekening van logo over waarvan je de randjes gewoon kon voelen met je nagel. Een aantal keer polijsten hielp niet voldoende en heb zelfs nog geprobeerd het er uit te ‘wet sanden’. Uiteindelijk logo maar weer terug geplaats omdat ik het niet mooi genoeg vond en geen zin had om te laten spuiten.
Jaap
Mijn GTS heeft er ook last van. Bleek bij uitlijnen wel een beetje veel negatief camber te hebben. Achterbanden hebben nog best veel profiel dus als ik deze nu naar voor verplaats slijten ze dan weer recht af of komt dit niet meer goed?
Jaap
origineel gepost door janneman vectra c
origineel gepost door Silverspeed
binnenkort de auto door de wasstraat doen zodat de onderkant ook goed schoon word, bah vieze pekel inderdaad :SEen vec gaat niet door de wasstraat:fy1
Jan
Heb hier altijd een dubbel gevoel bij. Het liefst doe ik mijn auto’s niet door de wasstraat, maar hoe verwijder je dan na de winter al die pekel van de bodem e.d.?
Jaap
origineel gepost door Silver
mooie GTS, die andere wagen, is dat een Porsche 968?Bedankt en goed gespot Silver, hoewel mijn gebruikersnaam wel een beetje helpt ;)

Jaap
Hier is de meeste sneeuw al weer gebruikt voor het maken van sneeuwpoppen. Niet zo best voor de lak denk ik maar de kinderen hebben een hoop plezier.

Jaap
Mijn GTS 2.2 uit 2003 heeft in ieder geval TC en dus ook een controle lampje (geel/oranje). Vandaag een beetje gespeeld op een gladde maar lege weg. Merk duidelijk dat het TC ingrijpt als je te veel gas geeft. Ik dacht eigenlijk dat TC het motor vermogen terug regelt, maar ik hoor ook een mechanisch geluid uit dash/motorruimte. Is dit alleen een terugkoppeling zodat je weet dat TC ingrijpt (ook het lampje gaat aan) of is dit iets anders?
Jaap
origineel gepost door rickytt3
Vandaag de laatste werkzaamheden aan m’n vec gehad, nl. het uitlijnen. De afgelopen weken bijna failliet gegaan aan m’n auto……
* nieuwe veren (Eibach, lekkerlekkerlekker)
…
Groet, EricDie heb ik ook gebruikt om de GTS te verlagen. Bevallen inderdaad goed, net wat strakker maar nog steeds soepel gnoeg over drempels. Nou had mijn vorige vectra b al een fabrieks sport onderstel dus was daar al aan gewend geraakt.
Vorige eigenaar had hulpveren gemonteerd waardoor de vectra voor een GTS wel een beetje hoog op z’n achterpootjes stond. Wilde eerst alleen deze verwijderen, maar was bijna net zoveel werk (achter tenminste :)) om dan maar gelijk een setje verlagings veren te monteren. Achter ruim 3,5cm omlaag en voor bijna 2.

Jaap
origineel gepost door wim-v6
Afgelopen 2 dagen lekker uitgelaten in DuitslandWillem
He willem, ik zit me elke keer weer te verbazen over je onderschrift; 257 km/u :wors Is dit met de standaard v6 motor of had je veel wind mee en berg af :)?
Om de stoel op te knappen heb ik spullen van colourlock(.nl) gebruikt (mod als dit als reclame wordt gezien verwijder dan maar). Hebben een website met how2’s. Is best prijzig, maar had geen zin om een nieuw interieur (deel) te kopen voor 1 versleten instapwang.
Wordt natuurlijk niet als nieuw maar knapt er wel goed van op. Om het gat te repareren gebruik je een soort leerplamuur maar dit nog best lastig precies op zo’n ronding dus die ga ik nog een keer doen. Voor de rest hebben ze een verf speciaal voor leer waarvan je de kleur op basis van een stukje leer kan laten namaken. Ik vind zelf dat de kleur net niet helemaal goed is, dus ga ze nog vragen een kleine aanpasing te doen. Zie ik denk alleen omdat ik het weet want vriendin zag geen kleurverschil. Weet nog niet hoe duurzaam het is maar zie veel positieve reviews.Jaap
Afgelopen weekend signum mistlamp omlijstingen gemonteerd

en de instapwang van de bestuurdersstoel een beetje opgeknapt.




Die zijkant waar een stuk uit het leer was ga ik denk nog een keer proberen te verbeteren, maar ziet er toch weer aardig uit.

origineel gepost door rinuske
85 graden mag ook,niks mis meeDat vroeg ik me al af, bij mijn vectra blijft de temperatuur ook zo rond 85 hangen, maar dat is dus normaal?
Jaap
origineel gepost door cloudje
Hallo dit is mijn VectraEen 5 deurs GTS 2.2 liter met automatische transmissie
18″velgen met 235 mm brede banden
[img]
Mooie vectra, weet je misschien of deze verlaagd is of is dit de standaard GTS rij hoogte? Is dit met een 235 40 band?
Jaap
5 oktober 2009 om 13:59 In reactie op: Eindelijk strak sturen met m'n C!! Alles gemonteerd (me #17523861origineel gepost door Gts32v6
Heb een set van weitec,en de gts is standaard al 2cm lager en nu met deze verenset 2,5 cm extra.Dus 4,5 cm in zijn geheel.Ben blij dat de voorspoiler zeer flexibel is:P.Gr. Gts32v6
Ik zie dat eibach een pro kit heeft met veren die ongeveer 30 mm verlagen. Ik neem aan dat dit tov een sedan is want is een set voor vectra c sedan/hatch. Als een GTS al 2 cm lager is zal je dan nog wel verschil merken/zien vooral omdat de huidige veren natuurlijk al wat ouder/meer ingezakt zijn?
Jaap
Misschien moet ik er dan nog even aan wennen dus zal nog maar even laten zitten. Komt waarschijnlijk doordat ik ook nog een auto heb met zesbak waarbij de 6 rechts onder zit en ik dan eigenlijk tegen de linkerkant van de pook aandruk. Bedenk dat het misschien wel beter is om de beveiliging te laten zitten voor het geval ik bij de vectra ook in z’n zes probeer te schakelen:P
origineel gepost door speaker
Waarom zou je??Bij mijn vorige vectra zat de Race links boven en daardoor was het omhoog trekken van de beveiliging en in z’n achteruit zetten de zelfde beweging. Nu moet ik er steeds heel bewust aan denken om de versnellingspook anders vast te houden dan ik normaal zou doen om de beveiliging omhoog te halen. Bij de R links boven is het ook veel makkelijker om per ongeluk in z’n R te schakelen ipv 1 maar zie dit niet zo snel gebeuren met een R rechts onder.
Jaap
Vandaag de vectra weer opgehaald en inderdaad alles onder garantie vervangen. Merk nu er een nieuwe koppeling in zit dat de oude toch wel wat zwaarder ging. Ben er blij mee en nu hopelijk veel probleemloze kilometers.
Jaap
-
AuteurBerichten