Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens de VOD zijn er geen orginele GM voorruiten met zonneband meer te krijgen en leveren ze nu nog maar 1 type, die zonder band. Zou dat waar kunnen zijn of hebben ze gewoon de verkeerde ruit besteld en geplaatst? Zou iemand misschien eens willen kijken wat voor nummer(s) er op een ruit staan met zonneband?
Jaap
Vandaag een nieuwe voorruit laten monteren nadat deze van de winter gesneuveld was. Bij bestellen nog even een discussie gehad of er nu een blauwe of groene band langs de bovenkant van de ruit zat, maar als nummer maar klopte zou het wel goed komen. Net opgehaald (waren al dicht) en ja hoor; ruit zonder band :( .Morgen maar even kijken hoe dit verder gaat.
Jaap
10 februari 2011 om 19:09 In reactie op: VRAAG: Eibach – > Uiteindelijk; Caravan veren! Nu met dik #17808308Heb het nog even nagekeken:
Belasting volgens plaatje op b-stijl:
1-995 2-980Volgens kenteken
Massa leeg voertuig 1.350 kg
Toegestane maximum massa voertuig 1.945 kg
Massa rijklaar 1.450 kgRijhoogte (ongeveer):
Grond tot spatscherm 65,5 cm
midden wiel tot spatscherm 35 cmJaap
[rquote=1864860&tid=142391&author=speaker]Een engelse set past prima. ook de deurpanelen. Schakelaars ff van de ene in de andere deur klikken en klaar !!
Voordeel van een engelse is dat de bijrijdersstoel minder bezeten is en nu de bestuurdersstoel wordt, dus ZGAN !!
Heb zelf ook een engelse er in zitten ( en die had maar 20.000km gekopen ! )[/rquote]
Laat je zo’n set dan uit Engeland komen (via ebay?) of koop je die bij demontage bedrijven hier in Nederland die de auto’s laten overkomen?
Jaap
[rquote=1859989&tid=392&author=dollie]dan kan die van mij er ook bij
http://img502.imageshack.us/i/p9191274.jpg/
[/rquote]Wat voor grill heb je erop zitten, is dat een sinum grill en dan mat zwart gespoten oid?
Jaap
[rquote=1859989&tid=392&author=dollie]dan kan die van mij er ook bij
http://img502.imageshack.us/i/p9191274.jpg/
[/rquote]Wat voor grill heb je erop zitten, is dat een signum grill en dan mat zwart gespoten oid?
Jaap
10 februari 2011 om 08:08 In reactie op: VRAAG: Eibach – > Uiteindelijk; Caravan veren! Nu met dik #17808305[rquote=1864535&tid=141668&author=McLambo]
Leuk dat je even een foto plaats. Hij ziet er heel goed uit! Misschien zou je eens de moeite willen nemen om op te meten hoe hoog die van jouw vanaf de grond staat?
Ik heb aan de voorkant op dit moment zo 65/66 cm vanaf de grond, door het hart van de wielnaaf, tot aan het hoogste punt van de rand van de wielkast.
Voor hoeveel gewicht staat jouw GTS op kenteken?
Om nog even een illustratie te geven:
Met de originele veren kon ik 1 kant net een paar cm indrukken als ik met mijn gewicht op de rand van het voorscherm ga hangen.Nu kan ik gewoon met een beetje moeite de voorkant op en neer hossen.. :hmmz[/rquote]
Ik zal vanavond eens wat metingen doen. Wat wel een beetje vreemd is is dat eibach voor een 2.2 duidelijk maar 1 type veren aangeeft (die tot 1060) maar voor een 1.8 kun je blijkbaar kiezen uit twee typen (tot 965 of 1060). Geven trouwens alleen voor sedan / station, voor GTS zeggen ze helemaal niets.
Jaap
9 februari 2011 om 19:18 In reactie op: VRAAG: Eibach – > Uiteindelijk; Caravan veren! Nu met dik #17808295Ik heb zelf een 2.2 en dus de veren tot 1060 in combinatie met de standaard schokdempers en moet zeggen dat het zeer goed aanvoelt. Schraap wel eens met de spoiler lip over een hoge drempel maar heb nooit dat die doorslaat tot op veerstops. Voor een 1.8 kun je zowel de 965 als 1060 gebruiken (zal wel afhankelijk zijn van opties die voorkant zwaarder maken). Gek is wel dat je auto er niet echt laag uitziet in vergelijking met die van mij. Die winterwielen zijn natuurlijk ook iets kleiner dan de juiste zomerwielen maar dat verklaard nog niet het doorslaan. Waarschijnlijk zijn deze veren voor jou dus niet sterk genoeg.

[rquote=1845684&tid=392&author=tomahawk]hier nog een paar!!!! MIJN VECTRA !!!!!

[/rquote]Volgens mij mag je het luchtfilter wel eens schoonmaken. Als het een K&N is zou die toch roze/rood moeten zijn.
Bij mijn GTS gaat in ieder geval de kentekenplaat verlichting aan bij 2x ontgrendelen. Misschien kun je hier iets mee (extra relais aansturen voor de verlichting oid).
Jaap
origineel gepost door astropel
Vandaag wezen kijken bij de Vec die te koop stond.
Was een 2007 kenteken maar het vorige model (platgeslagen voorkant zeg maar) Dat was een beetje jammer, dus verder zoeken maar, bedankt voor al jullie input en op deze post kan een SLOTJEWaar stond deze vectra te koop?
Als je nog garantie hebt dan zou ik hem laten vervangen, maar op bovenstaande website staat ook nog een andere oplossing. Er zitten twee kunststof wieltjes in de deurvanger waarvan er een veel harder slijt. Je kan het volgende doen:
Maak deurvanger los aan autozijde en draai deze 180 graden (beetje kracht zetten).
Maak de deurvanger nu los aan deurzijde en draai geheel weer 180 graden en maak alles weer vast.
Het wieltje dat het meest belast wordt zit nu aan de andere kant. Werkt bij mij al weer een hele tijd kraak vrij voor 10 min. werk.Jaap
28 september 2010 om 18:06 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17437520origineel gepost door DOCTOR007
origineel gepost door afterburner27
origineel gepost door jaap968
origineel gepost door DOCTOR007
Weer de melding koelvloeistof te laag. Dit keer gelijk bijgevuld met een liter van Shell en nu staat het helemaal goed.Al vind ik dat mijn motor de laatste tijd wel erg snel op temperatuur is. Terwijl dat in het verleden toen ik het pas had niet het geval was. Zou dat aan de motorolie kunnen liggen, dat dit wellicht vervangen moet worden?
Dat moet pas over een km of 7DKM:hmmz
Weet je al waar de koelvloeistof blijft? Ik vind de combinatie van koelvloeistof verbruik en snel warm worden toch wel een beetje als kop pakking klinken.
Jaap
Dat lijkt mij ook…maar als hij koelvloeistof verbruikt, zou je ook uitlaatgassen in je koelsysteem moeten krijgen…slangen worden dan bijna 2x zo dik…
Je hebt daar een tester voor, die je in de radiator kan hangen…dan heb je het zo gezien…Zal wel koelvloeistof tussen een koelkanaal en cilinder lekken.
als het een benzine auto is, kun je het vaak aan de bougies zien…welke cilinder koelvloeistof verbrand.
:hmmz als het de koppakking zou zijn moet je dan olie zien lekken ergens??? Ik rij een diesel 2.0 DTI 5 bak handgeschakeld.
Niet noodzakelijk, een defect aan de pakking kan een lek tussen koelvloeistof en olie veroorzaken of tussen koelvloeistof cilinder of olie naar cilinder. Dit zie je dus niet als een olie lek aan de buitenkant. Wanneer koelvloeistof en olie mixen zou je dat wel kunnen zien als ‘mayonaise’ op peilstok.
Jaap
26 september 2010 om 17:02 In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17437506origineel gepost door DOCTOR007
Weer de melding koelvloeistof te laag. Dit keer gelijk bijgevuld met een liter van Shell en nu staat het helemaal goed.Al vind ik dat mijn motor de laatste tijd wel erg snel op temperatuur is. Terwijl dat in het verleden toen ik het pas had niet het geval was. Zou dat aan de motorolie kunnen liggen, dat dit wellicht vervangen moet worden?
Dat moet pas over een km of 7DKM:hmmz
Weet je al waar de koelvloeistof blijft? Ik vind de combinatie van koelvloeistof verbruik en snel warm worden toch wel een beetje als kop pakking klinken.
Jaap
Vanochtend na accu los was gedrag nog het zelfde maar tijdens een lange rit (lekker druk vanmorgen) kwam het toerental steeds meer omlaag en nu lijkt alles weer normaal. Lijkt erop dat de ECU zich nog moest aanpassen aan het schone gasklephuis. Vanmiddag maar eens kijken of het zo blijft.
Jaap
Nee, gewoon een doek met was benzine / carburateur reiniger gebruikt. Zolang de auto stilstaat werkt alles ook zoals ik zou verwachten. Vanavond ga ik de accu maar een tijdje los gooien om alles te resetten morgen een lang stuk rijden. Als dat niets uit maakt, toch maar even uit laten lezen bij de vod
Jaap
Ja dat even blijven hangen doen tegenwordig wel meer autos maar bij mij blijft het toerental nu hangen totdat je stil staat. Dus zolang de auto rolt blijft de motor op 1500 draaien bij gas los. Het rare is dat als je iets verandert je extra gaat opletten dus weet niet meer of het voor het schoonmaken ook zo was, maar denk het niet.
Jaap
Begin me nu af te vragen of dit misschien gewoon is zoals het hoort. Zijn er forum leden met een z22se (dus 2.2 benzine) die weten of het toerental bij gas los (bijvoorbeeld wanneer je koppeling intrapt om te schakelen) terug moet vallen naar 800 tpm?
Jaap
origineel gepost door Silverspeed
zodra er fouten optreden waarbij de computer overschakeld naar een noodstand dan gaat de MM lampje branden, het kan dus altijd voorkomen dat er wel foutcodes zijn maar niet zichtbaar op het display zijn. Uitlezen zal rond de 25 euro gaan kosten bij de vod, dan weet je wel gelijk wat het probleem is.Maar na het schoonmaken van de gasklephuis is het dus begonnen.. niet iets toevallig verkeerd terug erin gezet of een stuk doek die erin is blijven hangen?
Het is begonnen na het schoonmaken van het gasklephuis maar had ook de egr los gehad om eens te kijken hoe veel roet er in zat. Dus eigenlijk twee dingen tegelijk gedaan. Heb verder niets los gehaald van gasklpehuis en denk niet dat ik er iets in heb laten zitten. Wordt waarschijnlijk tripje naar de vod:(
Ik vind het ook een raar probleem dus fijn dat jullie even meedenken. Ik zou verwachten dat als de auto rolt en ik het gas los laat met de koppeling in (of in z’n vrij) dat er dan geen verschil zou moeten zijn met stilstaand met gas los en in z’n vrij / koppeling in. Maar de toeren blijven hangen op 1500 totdat ik tot stilstand kom waarna de toeren keurig naar 800 gaan.
Even een andere vraag: als er foutcodes zijn gaat dan altijd het waarschuwingslampje aan of kunnen er ook foutcodes zijn die je alleen ziet bij uitlezen?
Jaap
origineel gepost door CommoCruiser
Z22SE heeft elektronische gasklep, dus geen stappenmotor.Voor het schoonmaken had je dit probleem niet ?
Misschien een vacuumslangetje vergeten ?Nee, voor het schooonmaken had ik dit probleem niet. Heb niet bewust een vacuumslang los gemaakt, maar zal nog eens kijken of er iets niet is aangesloten. Het gekke is dat het stationair toerental bij stilstand keurig en stabiel rond de 800 tpm zit zoals altijd.
Als het stappen motortje stuk is zou dat dan geen invloed hebben op het verdere motor gedrag? Merk (behalve het hoge stationair toerental) geen probleem met rijden. Wordt bij dit type motor stationair geregeld door de gasklep of zit er nog een soort bypass in?
origineel gepost door gts power
hier wat foto’s met men nieuwe wielen.Is dat nog een beetje comfortabel met zulke lage banden?
Het is wel belangrijk of die 30 mm tov van een GTS is. Bij Eibach bijvoorbeeld rekenen ze die 30mm tov van een standaard vectra maar een GTS is al wat lager waardoor het uiteindelijk zo’n 15-20mm lager zal zijn. Was bij mijn GTS uit 2003 toch wel duidelijk te zien.
Jaap
Een GTS zal trouwens minder dan 3 cm zaken met eibach veren omdat de GTS standaard al wat lager staat en eibach rekent vanaf standaard model vectra.
Jaap
-
AuteurBerichten