Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zie nog iets in het interieur dat zeker niet origineel is. :P
origineel gepost door Sjors-V6
Dan ‘passen’ ze ook in een Omega B, die zijn nagenoeg hetzelfde als van de A Omega, alleen de hoeken zijn nét even iets ronder van een B.Groetss,
SjorsGeef maar toe, je hebt al 2 sets gescoord voor je Omega’s. :jerry
Stap 1 richting de I-line uitdossing is gezet: er zit een Irmscher grille in sinds gisteren. Binnenkort nog wat andere goodies ophalen. :)
Tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook maar eens een waslaag aan te brengen, dat was nog altijd niet gebeurt.. geheel tegen mijn natuur in :thumbdown







Mooie Omega, en inderdaad leuke wielen. Die staan hem zeker goed.
Er komt uiteraard een meeting!
Zie hiervoor het topic @ OpelOmegaPortal: Officiële OOP Meeting 2010. :)
Dat ‘100’ plaatje is ook gebruikt bij een Onyx. Dat was samen met de Centennial een actiemodel ter ere van het 100 jarig bestaan van Opel in 1999.
De Onyx heeft standaard leder maar geen xenon, de Centennial heeft wel xenon maar verlours bekleding ipv leder.
Heren admins / mods: martijn_maja heeft aangegeven dat hij hier niet meer kan inloggen en verzocht of iemand dat kenbaar kon maken. Bij deze.
Zou iemand hem kunnen helpen weer toegang te krijgen? Hij slaagt er niet in zijn wachtwoord te wijzigen, enkele suggesties van Ronald mochten ook niet baten.
Kunnen jullie hem verder helpen? :)
Dat poetsen kan je aan hem wel overlaten :thumbup
@ Sjors: ik zie veel bekende foto’s :jerry
Het is een mooie A2, rijdt ook nog geweldig weet ik inmiddels uit ervaring.
Gewoon omdat het kan:



Achter niet 235-45 ?
Die kans is vrij groot. ;)
Dat neemt niet weg dat ik ze waar het kon ook best aan de tand heb gevoeld, iets wat ik normaal bij regen zeker niet zal doen. Ik heb niet zoveel ervaring met allerlei banden zoals jij wel, dus ik spreek puur uit mijn beperkte referentiekader als ik zeg dat ik deze banden op zo’n moment prima vind voldoen. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ze tekort kwamen.
Mogelijk scheelt het nog dat bij de 235 maat het profiel net wat anders is dan bij 225 en smaller?
Dat laten afweten in de regen gaat voor mij niet op eigenlijk. Ik had dat voor ik ze kocht wel vaker gehoord, dus was er wat sceptisch over, maar na een aantal serieuze confrontaties met véél water kan ik niet anders zeggen dan dat het zelfs dan uitstekende banden zijn.
+1 voor de Michelins Primacy HP
Heb ze in dezelfde maat (235/45 17) op de zomerset van m’n B1, ruim 10k mee gereden zonder noemenswaardige slijtage. Erg tevreden mee.
18 februari 2010 om 20:17 In reactie op: Opel Omega 2.6i-V6 Sport Automaat 4-drs bij Opel Nijs #17617308De eerste eigenaar zal die Sport velgen wel als optie besteld hebben t.v.v. de originele 16″ wielen.
Mooie auto, al vind ik de opties wat tegenvallen. Aan de ene kant daardoor een stevige prijs, maar die km stand maakt veel goed. :)
origineel gepost door Jerremy
Zo, das lang wachten ! Ik kon nog wel direct de BPM betalen. Sterker nog, dat moest volgens mij. Naja, ik weet niet meer precies.
Was eind September 2009. Nog voorzien van Douane costums en logo’s iig. Hoe dan ook, had gelukkig me papieren met paar dagen in huis.Is veranderd sinds 1 januari. Het stomme was, ik stond daar eind januari en had nog even op de site gekeken en daar staat dus nog vrolijk dat alles direct te betalen is. Websites updaten is niet hun sterkste kant..
origineel gepost door arjontje
lopt bij “oude” auto’s hoef je niet bpm over de opties te betalen bij nieuwe auto’s wel.
Dat is uit mijn hoofd sinds 2007Wel nemen ze het mee in de waardebepaling t.a.v. de nieuwwaarde.
Nou staat er op die CVO ook een hoop dus mogelijk hebben ze daar voldoende aan.
Laatste tip: maak een afspraak als je gaat. Ik was naar keuringsstation Den Bosch en daar stond 25 man binnen. De meesten stonden er nog toen ik vertrok. Die waren allemaal zo aan komen waaien en dan gaat het op volgorde van binnenkomst. Ik had een afspraak gemaakt dus kreeg voorrang.
Beiden inderdaad.
Tja, toen ik dacht na de invoerkeuring de BPM te betalen werd me verteld dat dat sinds 1 januari niet meer ter plaatse kan. Douane is overgegaan in belastingdienst (daar gaan we al.. zucht) en die sturen ‘binnen een week een rekening’. Waardoor het verkrijgen van een kentekenbewijs weer wat langer ging duren.
De rekening was er inderdaad binnen enkele dagen, maarja als ze geld kunnen krijgen gaat dat over het algemeen ook best. Daarna nog een week kunnen wachten op post van de RDW. In totaal 5 weken zoet geweest, waarvan 3 weken wachtend op CVO.
Mijn invoerkeuring sloeg ook nergens op. Ik reed binnen, was amper uitgestapt en mij werd verteld dat ik alweer exit mocht. Hij had het wel gezien. Nou had ik er een laten doen zonder APK, maar het was toch zeker de bedoeling dat ie alle mogelijke opties ging bekijken. Die heeft ie zowiezo niet gezien.
Af en toe doen ze maar wat volgens mij.
Ik heb mijn CVO overigens wel teruggekregen na de invoerkeuring.
Bij zo’n ombouwproject zijn dat soort dingen inderdaad niet bekend. In mijn geval was het een kwestie van bij Opel Nederland een CVO (Certificaat Van Overeenstemming) opvragen (kost iets van 90 euro) waarop alle gegevens staan. Denk aan gewicht, uitstoot, enz. Daardoor hoeft de auto niet apart gewogen, wat weer gunstig is voor de wegenbelasting. Hij weegt immers een stoot meer dan het gewicht op kenteken.
Bij mij duurde het verkrijgen van dat CVO helaas vrij lang door een niet echt meewerkende dealer. Je moet het via een dealer aanvragen, kunt niet rechtstreeks bij Opel Nederland terecht helaas.
Ahja, met je Astra was het natuurlijk een ander verhaal.
Bij invoer van een standaard model is het een stukje makkelijker. Via de genoemde site van Autotelex vul je alle gegevens van de auto in (5 min werk) inclusief eventuele opties enz. Dan rolt er meteen een resultaat uit dat je tegen betaling kunt downloaden.
RDW accepteert dat zoals gezegd, dus scheelt een lading werk. :)
Voor die BPM naheffing is er autotelex.nl. Je tikt 14,95 af en je krijgt een PDF met de volledig ingevulde documenten op je scherm. Dat hebben ze bij mij en anderen keurig overgenomen, sterker nog: toen ik daar stond verwees een RDW medewerker een mevrouw naar die site.
Aanbod was voor mij de reden om daar te zoeken, qua prijs is het uiteindelijk nog wel wat meer geworden dan hier in NL denk ik. Maargoed, ik wilde een lage km stand en een zo compleet mogelijke uitvoering. Dan is Duitsland de place to be.
Hoe ik hem hierheen heb gehaald.. daar gaan we het maar niet over hebben. :angel
Bedankt heren. :)
Interieurfoto’s zijn er wel, maar nog niet echt van geweldige kwaliteit. Had bedacht eerst nieuwe te maken, maar dat gaat weer tot het weekend duren op deze manier dus here goes:


@ Hugo: die lampen heb ik van Ebay.de geplukt. Ze zijn vrij zeldzaam zoals je al zegt, dus als je ze wilt hebben is het een kwestie van Ebay goed in de gaten houden. Kosten variëren. Denk dat je grofweg tussen de 125 en 175 euro moet rekenen inclusief verzendkosten. Meer zou ik er niet aan uitgeven.
Spons? Laat het ‘m niet lezen :P
origineel gepost door Sjors-V6
Inmiddels is ze weer gewassen :wubEen keer of 10.. :jerry
Ik had het over de gaten die er niet standaard in zitten Danny. ;)
Kunnen er overigens wel ingemaakt worden. Ik heb er destijds echter voor gekozen dat ik geen gezaag wilde hebben. Deze sub is origineel van Bose, komt alleen uit een auto die een Ster voorop had. :jerry
-
AuteurBerichten