Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die blijft op deze manier wel in super staat. :)
Ik vind het een mooie dikke Omega. Duidelijk alles met liefde gedaan. Dan dondert het niet of mijn smaak op bepaalde punten af zou wijken, zoiets kan ik altijd waarderen.
Een volgende warmdraai ronde wellicht richting een OOP meeting? :D
origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door autounion
Welke Saab armpjes heb je gebruikt , type of onderdeelnummer svp
Oeh da’s een goeie ! dacht van een 1995’er Saab 95
Saab 900 of 9000 lijkt mij dan iets logischer? In ’95 was er nog geen 9-5. Die doet mee vanaf ’97. ;)
Van een 9000 hebben de koplampen ook een redelijk gelijke vorm, in tegenstelling tot die van de 9-5.
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
de omega rijd in de states rond als cadilac catara is op de grill en koffer klep na 100% omega.Gr jack
Niet helemaal. De ophanging/vering is anders (zachter afgestemd) en de motor is geknepen. Dashboard is zoals al werd aangegeevn ook afwijkend, geen Info Display maar 2 extra meters en een andere middenconsole. Andere (grotere) cd wisselaar, geen bakje linksonder het stuur.. Zo zijn er nog wat dingen te verzinnen.
Ik vind het toch wel erg leuk, zo’n Catera. :thumbup
Is inderdaad een Pool, hij is ook actief op het Omega Owners Forum.
Zo zijn er wel meer filmpjes van hem, alleen de meeste wel op een circuit of lege parkeerplaats. Zo op de openbare weg bezig zijn is nogal kansloos..
Het is inderdaad een prachtige Senator. :wors
Dat je er maar veel lol van mag hebben.
origineel gepost door Sjors-V6De volgende dag samen met een andere kameraad welke werkelijk maf (in de goede zin van het woord) is van car detailing (want ordinair poetsen zou een belediging voor ‘m zijn)
Geen idee wie die andere gek is, maar ik ken nog iemand die dat overtreft. Heet ook Sjors, toeval? :jerry
Mag ik ook nog wat foto’s delen van je? Vast wel.
En op een veel mooiere manier dan die blokkendoos van een Volvo ervoor :D

Leuk dat je weer een Omega terug hebt. Ziet er mooi uit. :)
Op Omega gebied is er genoeg activiteit, zie o.a. ons Portal. ;)
CVO (Certificaat Van Overeenstemming) opvragen bij Opel Nederland. Dat doe je via de VOD, kost je ong. 80-90 euro.
Daarmee kan je via de RDW de gegevens aan laten passen.
Jou Omega is bij het importeren gewogen waardoor er het daadwerkelijke gewicht op het kentekenbewijs is komen te staan. Dat wilde ik zelf voorkomen toen ik die van mij importeerde, dus met CVO naar de RDW gegaan, waarop ze alle gegevens netjes hebben overgenomen. Blijkbaar heeft de persoon die je huidige Omega naar Nederland heeft gehaald dit niet gedaan.
Niels heeft een setje dikke Lotus wielen te koop: Lotus Omega Velgen @ MP
Is het de originele radio, of heb je iets vervangen?
Ik denk dat dat een bezoekje aan de dealer wordt zodat ze hem met de Tech2 kunnen koppelen aan auto of evt. display.
Demonteren zal weinig zin hebben, hij zit in de beveiligingsmodus, daar kan hij alleen op bovenstaande manier uitgehaald worden.
Ik vind het juist erg geslaagde wielen onder een Senator. :thumbup
Achja, gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. Zou zo saai worden. :D
Dat waxen gaat niet helpen ze helderder te maken. Dat is wel een goede bescherming om verwering te voorkomen.
Wil je ze helder maken, dan zul je ze moeten wetsanden en vervolgens terug doorzichtig polijsten. Bij onze laatste meeting hebben we dat in de praktijk gebracht bij een workshop. Op die manier is er een erg goed resultaat te behalen. Belangrijk is wel dat je na zo’n behandeling regelmatig een vers laagje wax over je koplamp doet: je haalt de bescherm/toplaag er een stukje af.
Nu was die toch al aangetast/verweerd, dus veel verlies je er niet mee.
Wat nieuwe plaatjes van mijn Omega. Sinds de laatste foto’s hier is er behoorlijk wat aan veranderd.




Mooi dat deze eindelijk weer voorzien is van een eigenaar die er tijd en moeite in wilt stoppen. Ziet er goed uit, met de juiste aandacht heb je er vast een fijne Omega aan. :)
Officiele dealer, G2 garantie, een van de laatste modellen, relatief lage km stand en redelijk uitgebreide uitrusting.. voor een dealer is die vraagprijs zo gek niet.
Persoonlijk zou ik dat er niet voor neerleggen, als ik wederom een B2 met weinig kilometers zou willen dan zou ik m’n import avontuur herhalen.Nice ! :wors
Een Executive zo te zien. Wat zijn de specs?
Damn, dat is schrikken!
Gelukkig heeft hij zijn baas goed beschermd, zo te zien is dat toch best een heftig ongeluk geweest… Nu je het er goed vanaf hebt gebracht durf ik wel te zeggen: arme Omega. :(
Succes met de verdere afhandeling. Hopelijk niet weer het eeuwige gezeur om hoge km stand = waardeloze uitkering.
Tevens sterkte met de prive situatie. Dat zijn vervelende dingen.
Dat kan inderdaad wel voorkomen. Uitlezen met de Tech2 zou uitsluitsel moeten geven.
Ze zijn ook in 16 inch geleverd voor de Omega. Volgens mij alleen in de beginjaren (tot de facelift versie eind ’97), toen 16″ nog ‘groot’ was. :D
Klopt Jerremy, is de 16″ versie van de Twinspokes. :)
Nette Omega.
Zo is dat, sommige dingen zijn gewoon veel belangrijker. :D
Succes met de kleine, hopelijk verloopt alles voorspoedig.
Leuk. :)
Graag even (aan)melden in het OOP draadje, alsook of je mee wilt doen met avondeten. Dat moeten we vooraf reserveren, dus is het belangrijk dat te weten.
Dat was Metalrush :D
Koude lucht had ik ook een keer toen alles los was geweest. Dat lag aan een stekker die niet goed vastzat. Die zou ik dus even controleren. ;)
origineel gepost door andrew2
Op het OmegaPortal schreef je dat je o.a. de D-riem wilde laten vervangen. Maar op de foto’s meen ik toch echt te zien staan dat het een 2.4i is en dat is een CIH-motor met een ketting??*Mompelt iets over badgetuning* :angel
Ik vrees alleen dat deze Omega ook weinig vieze wegen en regenplassen gaat ervaren, die gaat net als de MV6 een luxe leventje tegemoet :D
Haha, daar gaat het uiteindelijk vast wel naartoe. Achja, we gunnen hem graag een goede reden voor een derde auto toch. :D
-
AuteurBerichten








