Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
elektrische bekrachtiging geen optie?
en dat werkt net zo goed? en waar wil je die bekrachtiger vanaf gaan halen dan? btw komt er ook stuurbekrachtiging op dan? dan zou het helemaal fijn rijden zijn met zon oldie
dus niet alleen restauratie maar ook verbetering van het orgineel, mooi man :thumb
13 september 2015 om 21:30 In reactie op: Richtingaanwijzer kraakt/zoemt bij uitzetten motor #18295968voorzichtig een platte schroevendraaier achter het kapje zetten dan klikt ie los,als ie er dan af ligt zie je boven en onder 2 pinnetjes die je moet indrukken en daarmee krijg je ze los ,ik zou het gewoon eerst even goed bekijken voordat je een nieuwe haalt
9 september 2015 om 15:51 In reactie op: Lichtmetalen velgen naafkappen/doppen bevestiging #18295707haha dat werkt zoiezo :jerry
8 september 2015 om 21:49 In reactie op: Lichtmetalen velgen naafkappen/doppen bevestiging #18295705doe t zelf altijd met een zijknip tang (voor elektro kabels) 2 puntjes vd tang in 2 gaten zetten dichtknijpen en linksom draaien en dan krijg je ze ook los (Werkte bij mij teminste altijd)
wou net zeggen en dan zeggen dat dat normaal is bij opels haha :shock:
normaal is het niet eigenlijk…..ken ook zat corsa d’s die dat niet hebben dus zou er toch maar even door een ervaren iemand naar laten kijken
oke thnx :thumb en stel nou dat die niet aangesloten zit? gaat je dynamo dan veel eerder kapot oid?
ben zelf ook in het bezit van een c25xe maar wat ik me nou afvraag links naast het moterblok zit de luchtaanzuiging vd moter maar wat is die aanzuigbuis rechts naar de moter dan eigenlijk voor?
nette corsa en een nette saxo vts :thumb
Mooi ding!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Net 3 opelforum stickers in het zwart besteld ! 1 raamband en 2 zijraam ! Zie ze wel verschijnen
ben je zelf handig? want dan zou k zeggen trek m uit mekaar en laat m nakijken dan is het leed nog enigszins te overzien
heb hier nog een goede NIET afgetrapte/olie verbruikende opgevoerde (mantzel powerbox+Spaghetti 4-2-1) staan die over een tijdje weg kan uit 2000 full option dus als je een andere gsi zoekt?
zoo das zeker een verschil zeg :vertag
bij mij valt het wel mee kwa zwaarder schakelen als je t goed invet en nylon bussen erin zet schakeld het retestrak en smooth maar idd hij moet zelf weten wat hij doet :thumb
is toch alleen maar een verbetering?als het toch kapot is doe het dan gelijk goed zou ik dan zeggen… :thumb
is het dan niet verstandig om gelijk een schakelwegverkoter erop te zetten? die zijn €60 d8 ik en schakelt hij gelijk ook met veel kortere slagen
ligt er maar net aan hoe dat er met de auto is omgegaan kwa rijden en onderhoud
Ja verkeerd getypt dan wss maar zit iig net onder of zelfs gelijk met de fabriekswaardes vd compressie
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
ik heb t er zo opgedraaid en niks afgesteld,standaard zit een corsa b x16xe op 110pk (voor t handige) ze zeggen dat een powerbox +25 pk doet op een frisse moter (dat is ie van mij want bijna GEEN olieverbruik en 14 bar op elke cilinder) dus dan zit je op 135 pk,spaghetti spruitstuk doet ongeveer 1 a 2 pk d8 ik maar wel een hoop meer koppel erbij (wat toch weer fijn is omdat een mantzel powerbox,als je die erop zet alleen maar bovenin fut heeft) en door het spaghetti spruitstuk haal je t vermogen weer een stuk naar beneden, dus laten we zeggen (theoretisch ongeveer 135 pk) op een gewicht van 1000 kg (ongeveer kwa gewicht met airco etc) dan komt dat heel aardig vooruit hoor :thumb kan in ieder geval veel snelle auto’s goed bijhouden of zelfs inhalen king: :thumb tevens ligt er bij mij ook de secundaire luchtpomp af (rotzooi wat je kat bij koude moter eerder op gang brengt) maar het eraf halen heeft geen gevolgen voor de APK en bij mij is de EGR klep ook afgedopt (wat uitlaatgassen terug je moter instuurt ) wat ook geen gevolgen heeft voor de apk,carterontluchting zit niet meer op me inlaat vanwege een cold air intake (wat zeker wel effect heeft) waardoor hij ook geen oliedampen rotzooi in de moter gezogen krijgt , dat heeft wel weer gevolgen dan voor de apk maar met de apk douw ik die slang gewoon achter het moterblok en ze keuren hem gewoon goed,dusja eigenlijk hou je dan in basis gewoon een c16xe over alleen dan met airco,abs etc etc , heb ook nog diblas nokkenassen 262 graden liggen met verstelbare tandwielen en als hij dan klaar is dan moet het wel heel erg leuk gaan lopen, mensen zeggen dat ik rond de 150-160 pk uitkom dan :jerry
nadeel van een c16xe vind ik altijd dat er bijna geen geleverd of toen nog niet werden geleverd met bepaalde opties zoals: airco etc daardoor alleen al zou ik een corsa b c16xe al voor laten staan
verstandiger is zoiezo altijd alles reviseren , maar kwa geld natuurlijk niet ik zou proberen een cilinder kop op de kop te tikken die weinig km erop heeft zitten en die er aantoonbaar goed uitziet
zoiezo nooit een open luchtfilter monteren dan is het al goed :thumb zou dan voor een vervangend inlegfilter gaan (minste werk) of voor een cold air intake (mooi geluidje en ziet er wreed uit)
-
AuteurBerichten