Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@thrashmetal:als ik op de verkeerde plekken zoek waar zou ik dan moeten zoeken?
dat het nieuw zo duur was wist ik maar dat het 2dehands al 2000 euro kost had ik niet gedacht, ik dacht als je allemaal simpele 2dehands spulletjes haalt dat je dan wel +- 500 wel klaar was maar dat kan nooit dan??:P
ja gwn dagelijks moet er wel op kunnen vertrouwen maar zou het wel leuk vinden een kleine boost erop te hebben en een dumpvalve,maar aan hoeveel geld zou ik dan moeten denken??? en lees wel is iets over diesel turbo’s erop zetten???
en als je die 2de hands dingen monteert aan wat voor bedrag zit je dan te denken??
hij heeft pas 113 xxx gelopen dusZeg dat wel zeg pfff,nouja testbank nog niet hoor zou alleen nog een spaghetti wille en een ope pijp (groep n) daarna zou ik qel een chip op maat wille (ma alles op zen tijd ( bij mij groe it het geld ook niet op me rug). ). :jerry
Mvg ivar
Nou hij zit erop hoor pfffoe!


Wat een werk zeg,vanmorgen om 10 uur begonnen waren om half 6 klaar !
luchtfilterpijp ging er gelukkig handiger af dan ik dacht,plaatje make voor bij de gasklep op t blok was ook zo gebeurd,maar toen draden solderen enz pfff..gelukkig toen alles erop zat,1 x sleutel omdraaie en hij liep meteen :thumb
maar wat een verschil vanaf de 3 a 4000 toeren tot de toerenbegrezer trekt ie als een beest!nu alleen nog de carterontluchting maken want was al laat en wist niet zo gauw een oplossing dus hem nu tijdelijk in een energy blikje gehangen,vd week krijg ik van een maat van mij een klein luchtfiltertje om erop te zetten.
alleen wat ik wel jammer vind is de afdekkap dat past nu niet meer,weet iemand toevallig waar ik zo een complete kap kan bestellen of 2e hands??
Mvg
nee helaas zoals het er nu naar uit ziet niet maja kunne we altijd nog met een lakstiftje naderhand doen toch
Gistere opgehaald ! vandaag het een maat van mij hem in de primer gespoten,morgen in de zwarte lak en zaterdag inbouwen!! foto’s volgen
Mvg Ivar
Ok dus linkse afdoppe en de rechtse aansluiting op t tuutje de map sensor en de schroefverbinding doe ik die zij slang (vacuum slang) op
thnx wim,ga hem vanavond ophalen en zaterdag gaan we eraan beginnen kijken of het lukt!
heb net de luchtfilter slangen gehaalt op de sloopt:
1 dieselslang van een combo
1 van een 8v corsa die is iets langer zou mischien mooier staan straksverderest had ik niks nodig toch??
btw die ene aansluiting die je moet afdoppe de linkse van de box,wat heb je daar ingedraait ?? of maakt het niet uit wat je erin draait als het maar afdicht? :jerry??
ok dus ik zet een klein pijpje op alle 2 de verbindingen dat is een check
dan pijpjes afzagen?? welke pijpjes bedoel je???
en welke bijgeleverde vacuumslang zit verderest niks bijzie hier
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m628462515-mantzel-powerbox-voor-x16xe-c16xe-x14xe-x16xel.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;ja die sensor bedoel ik ja :thumb ,maar hoe zit dat dan met die rembekrachtiger en me koelvloeistof van me gasklep??
en zie nu op een foto dat iemand met een mantzel powerbox de koelvloeistofslange wel had aangesloten,namelijk de linkse slang van het koelvloeistofvatje op de rechtse uitgang van de gasklep(koelvloeistof) maar waar komt die linker dan vandaan/en gaat tie naartoe?? en MOET je dit nu wel of niet aansluiten aangezien het de linkse slang is op je koelvloeistofvaatje dus neem aan dat je hem MOET aansluiten??
Mvg Ivar
Ok nu begrijp ik teminste het WAAROM omdat me uitlaatgasse anders ontsnape dus daar plaatje voor late make dan!
Dan zoals ik het begrepe heb:
Linkse aansluiting van powerbox kan ik afdoppe omdat mijn egr ook is afgedopt
De rechtse aansluiting bovenop het pilleke naar mapsensor en daaronder die grote wartel waarbij ook alle vacuumslangetjes bij zitte
En luchtfilterbuis van een corsa diesel en daarin een gaatje bore voor de luchtmassameterMaar dan begrijp ik nu eindelijk alles behalve 1 ding, de rembekrachtiger??? Zit die bij de vacuumslange of??
Mvg
Ok harstikke bedankt voor het praatje bij t plaatje maar dus ik heb wel een afdekplaatje nodig voor de oude situatie op t blok dan?? Omdat hier dan een gat/doorvoer of weet ik t wat zit ??sorry als ik het nog steeds niet helemaal begrijp,maar ik wil het zeker weten,want als daar een gat zit kan een maat van mij een ijzeren plaatje frezen en dan moet ik dat vantevore zegge tege hem
Mvg
Dus ik hoef in principe alleen de map sensor en carterontluchting aan te sluite op de rechtse aansluiting en de linkse afdoppe vanwege afgedopte egr
Gasklep hoef ik nix op aan te sluite,luchtfilterbuis van een corsa diesel gat in bore en luchtmassameter erin,verders helemaal nix dan??Kijk das info waar ik wat aan heb nu weet ik het teminste bijna helemaal moet ik alleen nog uitzoeke of die koelslange nou wel of niet op me gasklep moete icm mantzel
dan heb ik trouwens nog een vraag aangezien sommige dingen in de corsa nova handleiding niet helemaal duidelijk zijn:
als je de mantzel powerbox hebt en laten we ervanuit gaan dat alles eraf ligt en we nu gaan monteren:
je hebt de powerbox voor je en dan heb je 2 aansluitingen:
De rechtse: op dat pilleke boven gaat je slang naar je map sensor dat is duidelijk,daaronder op de wartel carterontluchting/vacuum
De linkse:die gaat ergens naartoe met een kopere leiding (god weet waarnaartoe en hoe dit ding heet,geloof rembekrachtiger??) en die zit aangesloten met een wartel, nu zit bij de powerbox aan 1 kant een wartel op de powerbox dus en aan de andere kant een rubbere slang,das nog niet echt een probleem want dan haal ik gewoon een wartel en een knelring 8 mm ??? moet het opgelost zijn neem ik aan
maar dan ga ik me gasklep op de powerbox monteren pakking ertussen en ik draai hem aan, nu zit op mijn gasklep nog 2 kopere aansluitinge,waar ook iets van slangetjes overheen moeten ?? welke zijn dit dan weer? en waarvan?? nu zal dit natuurlijk vanzelfsprekend zijn (denk ik ) als ik me oude gasklep eraf haal omdat ze daar ook op zitten,maar is niet zo 1 2 3 te zien,en wil goed voorbereid zijn!
dan ga ik me luchtfilter montere, als ik het goed heb moet ik hier een luchtfilterbuis pakken van een diesel corsa?? hierin een gat bore voor me luchtmassameter?? en dan moet het goed zijn??
zijn er verder nadat ik (denk ik) alles opgenoemt heb dinge die ik ben vergeten,zou moeten kopen?? ook al zijn het de grootste onzin dingen zoals T-stukjes of slangenklemmen of iets???
Alle hulp is welkom en alvast bedankt!
Mvg Ivar
ja ok maar ik snap 1 ding niet,ik citeer uit het corsa-novaforum handleiding:
Nu moeten we op de plek waar de gasklephouder zat het gat dicht maken in het blok.
Dit doen we met de bijgeleverde en wat vloeibare pakking tussen het bijgeleverde plaatje op het blok te bouten:Als je een Powerboxset hebt met EGR leiding, dan moet je het plaatje dicht lassen.
Dit plaatje sluit direct het kanaal van de EGR klep af, hierdoor is er geen stroming meer nodig, en zal de EGR klep niet meer vervuilen. Dit voorkomt irritante storingen en dure reparaties. Mocht de EGR al storing geven dient deze wel schoon gemaakt te worden of vervangen voor een nieuwe (goed werkende) De storing blijft hij anders wel geven
Mijn egr klep is al een tijdje afgedopt met een semi blindkap,waardoor de plunje wel werkt maar de klep niet vies wordt en hij is aangesloten (elektrisch) dus dan heb ik die blindkap toch helemaal niet nodig toch???
Of snap ik het nou niet??? er is 1 ding wat ik niet snap als ik die gasklep verplaats van het blok(oude situatie) naar powerbox (nieuwe situatie) zit ik dan met een gat in het blok??? zo als ik het nu lees (vooral begrijp) wel??als dat ding alleen maar zit ‘bevestigt’ aan het blok dus geen doorvoer/aansluiting/gat in het blok zit, dan heb ik toch nix nodig en kan ik dat ding er zo af halen en verplaatsen zonder iets af te dichtte,als dat zo is hoef ik me eige namelijk nergens druk over te maken
ja klopt had ik al gezien maar bij deze box zit geen afdekkap voor de gasklep (om af te doppen op t blok oude situatie) dus neem aan dat ik zonder dit klepje om af te dichtte nix aan deze box heb???? of kan ik ergens nog zo een ding bestellen of??
ja dat klopt heb al info aan hem opgevraagt,maar vraag me af of ik verder niet iets mis wat ik nodig heb met monteren en of dat er iemand tips/trucs weet ??
net even gekeken op de 400 club geloof ik ?? die maat van jou dat hij een die 400 <— ECHTE koeweit heeft gehaald die daar 25 jaar geleden verkocht is door die rallyrijder,en word nu helemaal op nieuw opgebouwd :thumbup is ie al af of ??
en hij is 600 watt rms en 900 piek trouwens wat zou de richtprijs zijn van zoiets 2dehands?
heb nu ook gewoon een 4 kanaals versterker zo zitten waarom zou dat niet goed gaan die vorige kon gewoon te weinig leveren daarom ging hij kapot
-
AuteurBerichten