Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 april 2013 om 17:57 In reactie op: nokkenassensor vervange!maar nu nog ergere toestand geworden #18127791
nou dacht dat het beter ging gisteravond liept hij weer gwn stationair!
maar vanmiddag reed ik terug naar huis en reed volle gas 100 op de snelweg en stotteren haperen en hij ging maar niet harder,dus vanmiddag vielt hij stil en moest ik gesleept worden.nu heb ik hem weer 2 keer uitgelezen en denk toch echt dat het de nokkenassensor is??
1e x :
Total number of fault codes: 5P0340 – Camshaft Sensor Incorrect Signal
(00) – PresentP0400 – Linear Exhaust Gas Recirculation (EGR) System
(00) – Not presentP0505 – Idle Air Control
(00) – Not presentP0335 – Incorrect RPM Signal
(00) – Not presentP0115 – Coolant Temperature Voltage High
(01) – Not present2e x :
Total number of fault codes: 3P0505 – Idle Air Control
(00) – Not presentP0340 – Camshaft Sensor Incorrect Signal
(00) – PresentP0335 – Incorrect RPM Signal
(00) – Not presentidle air control is inderdaad een los vacuumslangetje geweest en is nu opgelost maar nog geen effect met stationair lopen helaas!
hoop op antwoorden omdat ik morgen een nokkenassensor kan ophalen bij lathouwers den bosch en hij kost 104 euro dus wil wel zeker zijn van me zaak
Mvg Ivar
25 april 2013 om 09:49 In reactie op: nokkenassensor vervange!maar nu nog ergere toestand geworden #18127790@koenelsenaar: denk niet dat het me distri is aangezien hij toennet wel normaal reed toen de choke erop stond kort daarna (van net aan tot 10 min rijden) reed hij ook nog goed,toen sprong ineens me moterstoringslampje weer aan en begon het gedonder weer.
dus ik denk dat me nokkenassensor foutieve waarden geeft aan me ecu ofzo waardoor dat hij beroerd gaat lopen,zou dit dan ook met het stationair draaien te maken kunnen hebben?? hij doet tevens ook raar als ik in me versnelling gas geef dan schokt hij
Mvg Ivar
24 april 2013 om 05:24 In reactie op: nokkenassensor vervange!maar nu nog ergere toestand geworden #18127788btw hij stottert ook als ik gas geef op de snelweg dus dan is het niet me stappenmoter meen ik??
zou het toch aan me nokkenassensor moeten liggen dan denk ik anders zou hij die foutcode niet geven toch?? of geeft hij daarop storing omdat er iets anders niet goed is ??
Mvg Ivar :thumb
23 april 2013 om 21:00 In reactie op: nokkenassensor vervange!maar nu nog ergere toestand geworden #18127786als ik me auto uit zet dan verdwijnen de codes weer als ik hem weer start en ik rijd een stukje dan komen precies dezelfde codes naarboven als hierboven beschreven
wat betreft de kabels moet goed zijn —> goede kabels+gesoldeerd+krimpkousen
en denk zoiezo niet dat het hieraan ligt want na ”goed stevig rijden’ viel hij ineens uit toen ik de koppeling intrappte en sindsdien doet hij raaren neem aan (no offense sander! ) dat het me stappenmoter niet kan zijn aangezien hij dan geen foutcodes zoals nokkenassensor had moeten geven??
ik neem aan dat die code van me nokkenassensor is dus weet niet of het loont om die te vervangen?
Mvg Ivar
23 april 2013 om 16:36 In reactie op: nokkenassensor vervange!maar nu nog ergere toestand geworden #18127782pas geleden een powerbox erop gezet en het gasklephuis helemaal schoongemaakt,stappenmoter kan toch niet vervuilen?? d8 ik teminste?
btw: alle codes zijn uitgelezen met draaiende moter en ook na 10 minuten rijden omdat toen pas me moterstoringslampje ging branden
zou het dan toch me nokkenassensor kunnen zijn?
@ danny die wage van jou had ik ook nog gezien ja,echt een hele nette bak! btw van wie was die dett c coupe die bij mequirs stand stond was ook wel een apperaatje zeg!
Das wel diegene van die kadett toch?? En d8 dat hij van de opels was??
Ja klopt! Moet nog beter afgewerkt worde ( vd zomer) haha miste wel de botter kadett das die oranje kadett met achterwielaandrijving toch?? En mistte een paar corsa b’s v6e die r vorig jaar wel ware mvg
zie dit topic 2e pic op 2e pagina miss heb je hier iets aan? :thumb
viewtopic.php?f=21&t=174033&start=25waren best veel opels! vond het dit jaar redelijk gelijk op gaan opel/vw !
volgens mij was ik dat? <
had al gezien dat je een spy comfortmodule kon kopen denk dat hier ook het knipperen enzo bij zit,deze kan ik hier gewoon bij aan sluiten
Mvg Ivar
ik zou eens kijken naar je temperatuursensor van je koeling…. die van mij liep toen ook heel beroerd (bijna geen vermogen) en startte als een tractor! :jerry kan het in ieder geval proberen kost een 10tje dacht ik
@trashmetal wrote:
zou ik doen als je blok aan revisie toe is
gelijk een goede oliekoeler er op klappen :Dhaha en een turbo :jerry
das wel een idee haha:P
Nou hij werkt! En hoe dan alles is ge-edit
31 maart 2013 om 12:40 In reactie op: [HOW-TO] – Corsa B – X10XE/X12XE cruise control inbouwen #17934590paar dingen die hier niet bij staan:
diagnose kabel niet aansluiten
je + kabels op je geschakelde + zetten (anders trekt ie je accu leeg)
als je koppelingsschakelaar niet gebruikt, deze op je geschakelde + zetten
ik had een 2 polige remschakelaar,met 2 draden dus een zwarte en een geel/zwarte, je kabel bij de geel/zwarte solderenx16xe icm met mantzel is 99 % hetzelfde als de how-to als hier beschreven,normale x16xe ook alleen zit je gasklep op een lastigere plaats
btw ik heb op een makkelijke manier mijn unit en hendel van stroom voorzien! alle kabels behalve massa (op de accu of frame) diagnose/ecu (niet aansluiten) alle kabels aansluiten op de hendel,voor onder de moterkap aftakking van je 12 v + kabel naar je koppelingsschakelaar(mits je die niet gebruikt) dan solderen op de rode draad op je hendel en dan een aftakking maken bij je rempedaalschakelaar( de zwarte kabel,dat is geschakelde +) de remschakelaar op de zwart/gele draad solderen
oke harstikke bedankt man :thumb kan nu alles veranderen! ga gelijk ook de how to aanpasse dan is het voor iedereen duidelijk!
Ok bedankt dus diagnose niet aansluite,+ kabels ff op geschakelde plus zette want trekt me accu leeg nu,koppelingsschakelaar op geschakelde + zette,is allemaal duidelijk nu maar heb nog 1 vraag me kabel van de remschakelaar bij mij is die 2 polig heb hem bij de geel zwarte kabel gedaan klopt dit??
Alvast bedankt
Mvg ivar@Kleine-Paul wrote:
@ivartje wrote:
heb je ook nog wat nuttigs te melden? ga anders even ergens anders liggen vervelen
Dat heeft niks met “liggen vervelen” te maken. Ik zit hier op het forum (en denk de meeste mensen) om dingen te vragen en te leren. Ik lees graag de topics door om zo mijn kennis uit te breiden.
Als jij zo egoïstisch bent om wanneer je vraag opgelost is of beantwoord is de zooi maar leeg te gooien. Kan niemand er ooit iets na leren. Je zet in de titel dingen als “graag hulp” en post een vraag 3 keer omdat je voor je gevoel niet snel genoeg geholpen word. Doe je het dan alleen voor jezelf? Niet om de kennis te delen?
Anyway, succes.
Ps. Sorry voor de topic vervuiling.
had het weggehaald omdat het nu een handiger te lezen en begrijpen is,en ook al had ik t laten staan had je er nog niet veel van geleert,want dan moet je er een complete how to van maken
dus heb de diagnose maar ook me koppelingsschakelaar niet aangesloten,nu lees ik dat ik op me koppelingsschakelaar gwn 12 volt moet zetten?? deze hoeft er toch niet perse ertussen??en dan me diagnose wat moet ik hiermee doen?? en me remschakelaar 0 volt maar die zit tussen me remschakelaar dus daar zit geen spanning op
heb je ook nog wat nuttigs te melden? ga anders even ergens anders liggen vervelen
en mijn cruise control werdt toenstraks een beetje warm en hij trekt de accu elke x leeg zou dat kunnen omdat hij geen diagnose heeft ?? tevens de plus van me accu naar me cruise control en van me cruise control naar me hendel
is al aangesloten en het werkt (de ruitenwisser dan teminste) heb nu de cruise control aan gesloten en had betreft de cruise control nog een aantal vragen omdat ie het nog niet doet heb het nu zo aangesloten:
snelheidssignaal op rood blauwe kabel onder me tid
remschakelaar tijdelijk ff tussengestoken zonder te solderen maar bij de geel-zwarte kabeldan
ecu is een pinnetje met niks erin dus niet gebruikt
diagnose (dacht dat ik die niet moest aansluiten,omdat hier niets over vermeld werd zo wel waar moet ie dan op aangesloten worden??)
en t kabeltje van de remschakelaar gwn tussen me schakelaar gepropt tijdelijk
f aan de massa
a t/m c aan de hendel
e aan de massa
en me koppelingsschakelaar niet aangeslotenwat doe ik nu verkeerd?
is al gelukt toch bedankt!
-
AuteurBerichten