Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
P.M
mooi kan ik weer een beetje ruimer zoeken ! :thumb
kan ik ook knoppen + maskertjes toepassen van een calibra en een astra f??
kan alleen nergens de knoppen vinden…..heb zelfs al verschillende slopen afgebelt en op onderdelenlijn geplaatst maar zonder succes….. misschien iemand hier die nog over die knoppen bezit??
8 december 2013 om 23:27 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193603heb er nog een paar keer overheen gelezen maar als ik het dus nu goed begrijp moet ik me kleppendeksel ontluchting verbinden met mijn benzine druk regelaar en dit is alles??
de rest vd slangetjes kan ik gewoon bij de contineu vacuum doen of mag ik dat gewoon weghalen maakt dat niks uit?
8 december 2013 om 18:58 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193602Wim het spijt me heel erg maar snap r geen bal van,,,waar moete de carterventilatie en benzinedruk nou op??
8 december 2013 om 12:09 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193600Waar moet ik dat potje en me kleppendekselontluchting en die dikke zwarte slang dan op aansluiten?? Op dat kastje met dat blauw/rode stekkertje ?? Maar die zit verders nergens op aangesloten dus waar moet ik die dan weer op aan sluiten??
7 december 2013 om 19:27 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193597volgens mij zit alles goed dan?? heb me carterventilatie,brandstofdrukregelaar en die dikke zwarte vacuumslang aangesloten op het pinnetje bij de rembekrachtigingsslang (contineu vacuum)
ik durf niet te zeggen dat ik calibra stoelen heb! maar ik heb wel een lederen interieur met stoelverwarming :jerry maar zoals ik het nu begrijp:
knoppen inclusief het *maskertje*(wat je erachter op klikt) met een beetje kabel eraan om op te solderen?
dan is dit wat ik er allemaal op aan moet sluiten en wat op de achterkant van het maskertje staat aangegeven pen1 of 2 of 3?
pen1: massa verlichting schakelaar en indicatielampje(intern doorgelust)
pen2: schakeldraad stoelverwarming 1mm2 en voeding indicatielampje (intern doorgelust)
pen3: geschakelde 12Vspanning 1mm2 afgezekerd met 20A
pen4: voeding verlichting schakelaar.hoe moet ik dit zien alle pennen + aansluiten bijvoorbeeld of?? als iemand mij dat zou kunnen vertellen is mij alles zeer duidelijk!
en elke stoel apart zekeren met 20A zekeringen en de voeding rechtstreeks vd accu?? of vd sigaretteaansteker?
en moet ik hier nou wel een relais tussen zetten of niet??
En in ieder geval alvast bedankt voor de info! :wors5 december 2013 om 22:13 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193595De tankbentilatieklep is dat die dikkere Zwarte slang?? Heb ik dan als ik t aansluit alles aangesloten?? Klopt dan de rest ook vd kleine slangetjes?? want heb r ook blauwe tusse lope waarvan ik niet weet wat waar moet of hoeft dat niet perse goed te zitte?? Zit op die sensor met die zwart rode stekker
5 december 2013 om 18:59 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193592Die van mij heeft airco ja! Maar hoe moet ik t nou aansluiten dan?? Snap r helemaal niks meer van
5 december 2013 om 15:39 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #181935901: van de Rembekrachtigerslang naar vacuum actuator (grijs) en dan naar ???3wegklep???
2: van de Rembekrachtigerslang naar Vacuum actuator (zwart), en dan naar potje op uitlaatspruitstuk (niet nodig bij mij want die is eraf)
3: van Gasklep / Inlaat (let op moet NA de gasklep zitten) naar tankventilatie klep (met blauw-rode stekker op de foto), en dan naar rechter spatscherm
4: van Gasklep / Inlaat (let op Moet NA de gasklep zitten) naar MAP sensor (zit aangesloten)
5: van Inlaat naar Kleppendeksel (zit ook aangesloten)
dus wat ik nog aan moet sluiten denk ik?
1: van de Rembekrachtigerslang naar vacuum actuator (grijs) en dan naar 3wegklep
2: van de Rembekrachtigerslang naar Vacuum actuator (zwart)
3: van Gasklep / Inlaat (let op moet NA de gasklep zitten) naar tankventilatie klep (met blauw-rode stekker op de foto), en dan naar rechter spatschermnu snap ik bij 1 het verhaal van remslang naar vacuum actuator (grijs) met die grijze stekker erop toch? maar wat is dan die 3 wegklep?? is dat dan met dat wit/gele ding erop een 3-wegklep??? en moet hij dan erop zij op of onderop??
stap 2 snap ik ook,teminste als dat da vacuumpotje is met een zwarte stekker of?
maar stap 3 hoe zit het daarmee dan??”
als ik dit goed heb zitten is dan alles kwa vacuum aangesloten??
5 december 2013 om 12:15 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193589Dus ik moet me brandstof druk regelaar en carterventilatie op me motervacuum zetten? Maar welke slang is dat??
En de rest moet de continue vacuum??
4 december 2013 om 21:47 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193587heb het nu zo aangesloten:
carterontluchting kleppendeksel naar brandstofdrukregelaar en dan een t-stukje en stuk slang naar de rembekrachtigingsslang op dat nippeltje en weer een t-stuk naar een dikke zwarte vacuum slang en vanuit daar naar dat wit/gele sensortje
klopt dit zo??
bij mij was het de massa ja hiervoor heb ik toen een nieuwe kabel gelegd
4 december 2013 om 12:06 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193586haha sorry ! :thumb maar ik stuurde toch dat me topic in ecotec stond?? als je dan erachter leest ivartje,moet je dat wel kunnen vinden lijkt me??
3 december 2013 om 17:31 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193583blokje loopt weer perfect!!! beter zelfs nog als eerst !!! :D :D het was me powerbox die niet goed afsloot op me inlaatspruitstuk! dus mijn dank is heel erg groot VANNOS :thumb
maar nu wil ik alleen nog even me vacuüm checken omdat ik bijna zeker weet dat het niet klopt!
iemand misschien die me hiermee kan helpen??
3 december 2013 om 02:38 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193581Klopt die pagina had ik al gelezen,maar snap jij iets vd beschrijving vd vacuum?? Ik niet :jerry de foto kan ik helaas niet hier plaatse met de nr’s vanwege te lage resolutie….
Maar hier de beschrijving wat bij de foto staat:
Punt 1: vastmaken aan het blok > de kleine carterontluchting
Punt 2: deze komt van rechts vanaf de sensor bij het wit/gele vandaan
Punt 3: deze zit vast aan de kleine aansluiting aan de dikke slang die van Powerbox naar hoofdremcilinder loopt.
Punt 4: deze zit vast aan het slangetje die vanaf de sensor met de blauw/rode stekker komt
Punt 5: deze zit vast aan het slangetje die vanaf het ronde ding aanIk snap hier nog niet veel van! :shock:
2 december 2013 om 23:11 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193579maar iemand een schema misschien voor het aansluiten van me vacuüm slangen en dan voor een x16xe met powerbox en ZONDER secundaire luchtpomp?? krijg het echt nergens gevonden en wil het toch even na-kijken of dat alles wel zit zoals het hoort
2 december 2013 om 22:34 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193578@vannos bedankt voor je filmpje en de moeite!
ik heb overal nieuwe pakkingen tussen gezet en oude goed verwijderd op de kop zit alles goed strak vastgedraaid dat heb ik toen expres gedaan omdat ik er naderhand bijna niet meer bij kan als het lekt :thumb ,ik vermoed dat het in me powerbox/onderhelft zit,zal morgen wel is kijken,me neef had t erover met remreiniger op me inlaat spuiten en als hij dan anders gaat lopen weet ik dat het hieraan ligt? maar kan dus al met bijna 100 % zekerheid zeggen dat het hieraan ligt!?
maar dat verklaart toch nog niet die moterstoring?? of is dat een gevolg vd valse lucht( miss dan)
hoe dan ook baal er flink van dat me op-com kapot is…
kan nu als een kip zonder kop gaan zoeken ( op de ouderwetse manier :jerry )laat morgen wel weer wat van me horen
grtz
2 december 2013 om 19:16 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193575Hoop niet da t dat is want dan kank r bijna niet meer bij,maar dan moet ie toch als ik gas geef ook fluiten/piepen?? En dat doet ie niet
2 december 2013 om 16:15 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193573Hij piept alleen maar als hij stationair loopt het lijkt onder me inlaatspruitstuk vandaan te kome,kan dit ook me distributieriem zijn?? En als t de distri-riem is wat kan ik hier aan doen?? Het kan niet kone door een tandje verkeerd toch?? En wat zou ik aan me multiriem moeten doen ?? Stel dat deze t is?? Naar lijkt me nogal gek want t komt temidde van me blok,
Sensore op me gasklep al gecheckt = oke
Valse lucht lijkt me sterk heb alles gecheckt
Map sensor zou kunne maar heb moterstoring zou hem graag eerst willen uitleze voordat ik lukraak dinge ga doen
2 december 2013 om 15:53 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193571hierbij het filmpje
nu loopt hij dus weer WEL stationair…… en gister NIET
nieuwe opcom is besteld en vrijdag binnen…
mischien geeft jullie dit een verfrissende kijk?? dat zingen is wat ik bedoelde,duidelijk te horen
waar zouden jullie aan denken??
btw voordat de kop eraf ging heb ik hem nog laten lopen en hij liep perfect! ook al lekte hij kvs dus dit is pas nadat hij weer voor het eerst liep toen de kop gefixt was[youtube:3ipf77zz]http://www.youtube.com/watch?v=6i6qawrQxPQ[/youtube:3ipf77zz]
bij mij deed hij het ook niet heb voor de verotte stekker een nieuwe kabel getrokken naar me schakelaar op de achterklep,zo had ik alles uitgesloten en in 1 keer goed
2 december 2013 om 12:03 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193569mijn egr klep is afgedopt dus deze zou geen problemen moeten opleveren,maar miss moet ik meer in de richting gaan kijken van map sensor/vacuum??
-
AuteurBerichten