Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
welkom hoor :D
11 augustus 2013 om 19:27 In reactie op: sevenum 2013 16-17 en 18 augustus 20 jaar OPN [x] #18111058Dit weekend ff echt met me meisje besproken, en we komen savonds (ivm de muziek :thumb ) Rode opel tigra komt mee uiteraard :D
*edit* als in zaterdagavond :P
Was er eigenlijk nog wel iemand? Ik was er om 19:45 – 20:30 ofzo, ff wezen eten met me meisje.
kijk, handig :thumbup
10 augustus 2013 om 17:58 In reactie op: 3000 toeren zonder gasgeven en tijdens koppelen, stationair #18165742@wim-v6 wrote:
Slang tussen inlaat en gasklep
was het bij mij ook. ging er bij jouw ook een oranje motor lampje branden trouwens?
@Vannos wrote:
@Ivanos wrote:
ik moet toch zeggen dat ik dit eigenlijk beste een grappige thread vind, met de “stand van de pot” bijhouden :D
Nu bijna een jaar mijn rijbewijs, en nog steeds geen boete gehad, uiteraard zijn jullie de eerste die het horen…als het zover is ;)pas maar op. je weet tegenwoordig niet waar ze staan !
Klopt, ik probeer er zoveel mogelijk op te letten. en eigenlijk nooit meer dan max 30km te hard op de snelweg. (wil geen punt he :P )
En uiteraard in de bebouwde kom netjes rijden ;)Te straks om 20:00 uur in Eindhoven in mijn achteruitkijkspiegel een blauw / paarse tigra ter hoogte van de rotonde bij Het Goed (kringloopwinkel). Ik in de rode Tigra, iemand van hier? :D
@Lange Henk wrote:
Hallo, hier lange Henk. Sinds een aantal weken in het bezit van een Tigra 1.4 van bj ‘95.200K op de teller en gekocht met leuke voorschade. Misschien vragen jullie je af wat ik met de aanhef bedoel? Wel, het zit zo: ik ben 2.06 meter en ik pas in een Tigra. Niet in een Corsa of een Astra, maar hier wel in. Raar, maar waar. In het verleden een Ascona 1.2N gehad, een Omega 2.4 en een Omega 2.6 6 cylinder lijnmotor.
Gelijk maar een paar vraagjes eraan koppelen. Aangezien ik niet alleen lang ben, maar ook niet meer echt de jongste, (54), vraag ik me af of er niet iets soepelere schokdempers zijn? En welke prut moet er eigenlijk in? 95 of 98? Heb er nu 98 inzitten en dat loopt erg lekker, 95 is tie een beetje sloom en reageert niet lekker op het gas.
Vr gr Henk
Echt geweldig om dit te lezen! Iemand van 54 in een Tigra, super!! Niet alleen een leuke auto voor de jongere generatie dus ;) :thumb
Ik tank er eigenlijk altijd 95 in, dacht dat dat eigenlijk in 9/10 auto’s standaard is. Soms shell v power, en anders gewoon bij de bp. Maar om nou te zeggen dat ik verschil merk met v power en normale, nee niet echt.
oke, mooi om te weten. tnx
mhm staat genoteerd, goeie tip tnx :D :thumb
ik moet toch zeggen dat ik dit eigenlijk beste een grappige thread vind, met de “stand van de pot” bijhouden :D
Nu bijna een jaar mijn rijbewijs, en nog steeds geen boete gehad, uiteraard zijn jullie de eerste die het horen…als het zover is ;)welkom hoor :D
@otdh wrote:
Maarja, je mag na t monteren eigenlijk wel weer naar UT want bij elke wijziging aan de motor moet
De chip eigenlijk herschreven wordenTjah, hier was ik al bang voor, voelde het al aan komen. Maar iig goed dat ik het weet.
Dank allemaal voor de reacties.hij deed dat bij mij af en toe. heb hem uiteindelijk vervangen door eentje die niet alleen een cassettespeler of radio had :P
maargoed om je vraag te beantwoorden, geen id hoe en wat. leeftijd van de radio misschien?wel 3 in een straal van 500m. eentje is de mijne :P andere staat 1 huizenblok verder in de straat, en gisteren een hele zielige…verweerd geel bovenop 2 andere sloopauto’s op een trailer bij het autobedrijfje in woensel west midden in de wijk :D
@Andre_Ede wrote:
al je muziek bestanden kan ik zo downloaden, wil ik niet hebben op mijn server.
ghaha, oh dat. dat is juist de bedoeling. het is toch allemaal niet copyrighted materiaal. Heb de domein naam ivanos.nl al meer dan een jaar of 12, en het genereerd via de muziek nog steeds dataverkeer van mensen die die url gebruiken.
Dus niks illegaals, en idd, gewoon te vinden. Maar tnx voor het melden anyway :D@Andre_Ede wrote:
Wil me nergens mee bemoeien en misschien heb je er een reden voor maar vindt dat je de toegang tot je NAS wel erg open hebt staan.
En wat versta jij onder de toegang erg open staan? Zolang je me root login niet heb, kan je eigenlijk niks aanpassen.
@Geeviz wrote:
hmm.. zal wel even kijken.. en ja ik heb gelukkig wel alle stekkers vast .. en de snoertjes er – vind ik – netjes achter weggewerkt..
Het was mijn eerste autoradio die ik ooit had ingebouwd, en het koste mij 1 a 1,5 uur. Deels uit voorzichtigheid en deels uit onervaren. Maargoed, als het dan lukt, is het ook extra fijn aangezien je het zelf heb gedaan.
Succes iig, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel en probeer ik een goed antwoord te geven.@Geeviz wrote:
het originele witte clipje – dat gat is in principe niet groot genoeg voor het pinnetje van de radio. Sony gaf daarom eentje mee van rubber die er wel om kan.. maar hoe krijg ik die achter dat ijzeren schutje.. zodat de radio vast blijft zitten?
Weet wel, ik heb mijn radio niet muurvast zitten. Je trekt hem zo los, maar hij zit ook weer niet zo los dat hij wiebelt etc. Bij mij was het een qwestie van passen en meten.
Beetje het ijzeren frame-pje waarin de radio zit bijbuigen waar nodig om het wat strakker te laten zitten.
Eerst het frame in je dashboard zonder radio, pinnetjes ombuigen met een schroevendraaier (kan je net iets meer kracht zetten en gerichter) en dan de radio erin. Dat is iig hoe het bij mij werkte.Ohja, tip, sluit alle kabels aan VOORDAT je de radio in dat ijzeren frame in je dashboard zit!!! Erg frustrerend als hij perfect zit, maar je vergeet wat :P
Neehoor, ik spreek niet uit ervaring :P ECHT niet!
ik zeg chiptunen (bij UT ;) ). vind het persoonlijk best waard. rij zoiezo 1 km zuiniger per liter.
Oke is niet zo heel veel, maar moet ook zeggen dat ik niet op de zuinigheid let. Denk wel, ik bespaar met mijn rijstijl zeg maar 5 euro per tank.300 euro gedeeld door 5 = 60 volle tanken. en aangezien ik er 2 minimaal per maand vol gooi, heb ik mijn geld eruit na 30 maanden. krappe 2,5 jaar dus :D
En dan is het op vermogen getuned :D@Geeviz wrote:
O,ja als het daglicht het morgen toelaat zal ik de radio er ‘even uithalen’ en foto’s maken van de situatie.. maak ook even foto’s van het pinnetje bij de radio..
De originele radio is er uit..
Ik moet zeggen het koste mij ook veel moeite om de radio fatsoenlijk genoeg erin, en aangesloten te krijgen. Vond het allemaal erg net aan / krap aan bij een Tigra.
Begrijp ik goed dat je bedoeld het vastzetten van je radio in dat ijzeren omhulsel wat je in je dashbord steekt?@audioot wrote:
@Heks wrote:
Als je een laptop hebt en een china clone opcom. Kan je voor 25 euro hem zelf uitlezen.
Kan een laptop uit het stenentijdperk zijn.Er is geloof ik een 2011 china clone op de markt gekomen. Maar voor een auto van ruim voor 2011 maakt dat weinig verschil vermoed ik.
Ik weet niet waar je +/- vandaan komt. Misschien is er wel iemand in de buurt die een handje kan helpen met uitlezen. Ik heb er hier 1 liggen, vandaag nog aan de auto van de overbuurman gehangen.
Ik woon zo,n 30 KM onder Eindhoven.
Misschien zijn er inderdaad forumleden die ook in die regio wonen en anders schaf ik mijzelf een opcom aan.
Tips naar verkoop punten of online bestellen zijn natuurlijk ook zeer welkom.Bij mij ging een tijd geleden ook het motorlampje branden, weet dat het niet de goedkoopste optie is, maar ben naar Driessen Opel gegaan in Helmond (was de enige Driessen Opel open op zaterdag) en kwestie van uitlezen…probleem verhelpen…foutmeldingen wissen en rijd super weer sindsdien.
bij mij was het omdat er valse lucht werd aan gezogen bij een slangetje van de inlaat oid. en mijn gasklepbuis was vervangen. ik kan er qwa termen een klein beetje naast zitten, maar wie weet, weet je wat ik bedoel.
Lees ook net ergens anders:
4-1: maximale vermogenswinst bij hogere toeren
4-2-1: maximale vermogenswinst bij lagere toerenweet iemand of dit waar is?
@2000 wrote:
Plaatje even uploaden naar imageshack?
jep, heb ik maar gedaan, zo kon ik toch mijn tigra in de show je tigra draad zetten :D
tnx iig voor de info mensen.
-
AuteurBerichten