iuza

Aangemaakte reacties

12 berichten aan het bekijken - 51 tot 62 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974839

    Gt2871 heeft ook intern wastegate. Bijna elke garrett turbo is verkrijgbaar met internw. Kijk ff op de site van atp. Mahle zuigers zijn goed. Drijfstangen kunnen max 350 hebben.

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974837

    @Corsa_GSi wrote:

    @iuza wrote:

    Het kan ook zo maar mismatch turbo zijn zoals gt3082. Turbine en compressor wiel combinaties hebben invloed met elkaar. Bij gt3082 is de comp wiel veel te groot ten opzichten van de turbine. De lucht die geperst word door de comp is te veel voor de kleinere turbine wiel. Dat veroorzaakt wat meer turbogat als verwacht.

    We zullen zien heb hier een GT3040 (aka GT3082) liggen die op een C20LET moet komen, wel in combinatie met nog veel meer spullen natuurlijk ;)
    Hopelijk rijdt de auto dit jaar weer, dan kan ik mijn ervaringen posten.

    Vriend van me heeft hem op zijn evo9 zitten. Opspoelen valt tegen bij hem. Gewicht van de auto heeft ook invloed natuurlijk. Je hebt een corsa c20let (ik ook :D) dacht ik. Je zal wat minder last van hebben denk ik. Omdat de corsa stuk minder weegt. Komt goed :thumb

    In reactie op: Methodes voor selecteren turbo #17965739

    Vergeet een ding niet! meer vermogen= steeds grotere turbo= meer turbogat en minder response. Om dat te verminderen= Grotere blok. Dit laatste houdt ook een keer op.

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411507

    @KaRaKaN wrote:

    @iuza wrote:

    van wie is die corsa :thumb Nog afstellen en dan eindelijk normaal(hard) kunnen rijden :D na al die turbo druk problemen.

    Van een of ander rare gozer die al een jaar niet naar kapper is gegaan :afro

    Hey gozer. Hoe gaat het met je VR6TURBO. :agent

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974834

    Neem in plaats van gt2860 een gt2871 of gt2876. Hiermee zit je zeker goed. :thumb

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974832

    @jason wrote:

    @iuza wrote:

    Atp maakt ze eigen compressor wielen voor die turbo’s. Dus geen originele garrett. En zo bestaan er meer zoals, forced performance, hta, turbo dynamics etc….
    Bv. Garrett gt3082 wordt inelkaar gezet door forced performance; ze zetten gt35 comp wiel op gt3076 en custom turbine huizen…
    Dat bedoelde ik dus ;) ;)

    :thumbup :thumbup
    dat is duidelijk.

    zou hier nog heel veel meer winst mee te halen zijn op een gt28rs?

    http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=GRT-TBO-201&Category_Code=GTX” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Ik durf nog niks te zeggen over atp gtx28xx. Want er zijn nog geen flowmaps beschikbaar. Het kan ook zo maar mismatch turbo zijn zoals gt3082. Turbine en compressor wiel combinaties hebben invloed met elkaar. Bij gt3082 is de comp wiel veel te groot ten opzichten van de turbine. De lucht die geperst word door de comp is te veel voor de kleinere turbine wiel. Dat veroorzaakt wat meer turbogat als verwacht. Het zelfde nadeel kan je ook bij deze turbo’s hebben. Als je op zoek bent naar een turbo die meer vermogen levert kan je beter voor een gtx3071 .63a/r gaan. Die spoelt redelijk snel op een 2L blok. En levert ongeveer net zo veel vermogen als ze grotere broer gt3076. Afwachten, ik ben ook benieuwd :thumb

    In reactie op: K26 turbo ervaring gezocht #17975132

    @jef wrote:

    @iuza wrote:

    Er zijn heel veel soorten k26’s met verschillende wiel diameters. K26_200(audi) is de kleinste uit de serie met 42,7mm compressor wiel en 54,4 turbine wiel. Dat is niet veel groter dan een k16 dus. Het is niet proberen waard want hij gaat niet effectief meer pk’s leveren dan een gemiddeld k16. Max flow capaciteit rond de 30l die goed is voor 290-310pk als ik me goed kan herinneren. Dus denk goed overna.

    Ahha Ik vond het al zo tegen vallen hoeveel groter het huis was vergeleken met de K16….in dit geval bijna niks groter dus.
    Dan zet ik hem weer tekoop voor de audi 200 mannen hij zal best wel weer verkocht worden voor 50,- of meer

    bedankt

    Compressor cover van k26-200 is .48 a/r turbinehuis .60 a/r. K16 comp .45a/r turbine weet ik niet uit me hoofd. Hij is niet zo opmerkelijk groter inderdaad. Maar uiterlijk grootte zeg niks over een turbo. Vergis je niet wat dat betreft.
    Geen dank,

    In reactie op: K26 turbo ervaring gezocht #17975130

    Er zijn heel veel soorten k26’s met verschillende wiel diameters. K26_200(audi) is de kleinste uit de serie met 42,7mm compressor wiel en 54,4 turbine wiel. Dat is niet veel groter dan een k16 dus. Het is niet proberen waard want hij gaat niet effectief meer pk’s leveren dan een gemiddeld k16. Max flow capaciteit rond de 30l die goed is voor 290-310pk als ik me goed kan herinneren. Dus denk goed overna.

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974827

    Atp maakt ze eigen compressor wielen voor die turbo’s. Dus geen originele garrett. En zo bestaan er meer zoals, forced performance, hta, turbo dynamics etc….
    Bv. Garrett gt3082 wordt inelkaar gezet door forced performance; ze zetten gt35 comp wiel op gt3076 en custom turbine huizen…
    Dat bedoelde ik dus ;) ;)

    In reactie op: Kadett Turbo Insanity #17411505

    van wie is die corsa :thumb Nog afstellen en dan eindelijk normaal(hard) kunnen rijden :D na al die turbo druk problemen.

    In reactie op: Gt28rs goede keuze op een C20LET? #17974825

    voor de duidelijkheid! gtx28xx bestaat niet. Het begint vanaf gtx30xx tot en met gtx45xx :thumb

    In reactie op: goed keuring C20XE of C20LET #17391892

    Eigenlijk geen probleem. Want c20xe 150pk naar c20let 204pk. En dat is niet eens 35% man. Niks aan de hand dus.

12 berichten aan het bekijken - 51 tot 62 (van in totaal 62)