Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2012 om 21:54 In reactie op: hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let #17997726
Ik zou zeggen de kant van intercooler 76mm houden en de andere kant de diameter van het gasklep. Ik dacht dat het gasklep van een c20let 67mm was van binnen. Maar meten is weten!
24 februari 2012 om 21:33 In reactie op: hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let #17997724Het is nu duidelijker. :thumb Ziet er goed uit. Hoeveel mm gasklep heb je?
24 februari 2012 om 18:43 In reactie op: hoe dik de intercooler slangen naar het blok c20let #1799772276mm intercooler? Meeste intercoolers hebben een diameter van max 63mm! Inlaat hoedje op het gasklep is 45mm. Tenzij je een grotere versie hebt van eds etc…
Hoeveel vermogen moet hier uitkomen? Motor ruimte ziet er geweldig uit :thumb
succes met je project.23 februari 2012 om 11:27 In reactie op: Welke downpipe/katvervanger ist beste, pasvorm kwaliteit enz #17996246Waarom denk je niet aan een custom downpipe?
Neem desnoods contact op met Andre Botter. Die maakt hem mooie opmaat.Andre Botter te duur? :hmmz Vooral zo een goed werkende dumpvalve koop je voor de prijs van zak patat bij hem. Aangezien tial en turbosmart zo goedkoop(te duur dus) is, is dit een hele goeie optie.
Succes Ravi,
Er zijn nog leukere manieren! +600pk op dood normale euro98. Dat is pas leuk en uitdagend.
Laat die subaruboys mar hun motoren opblazen zonder aanpassingen. Hou jij je motor nog heel? Want we gaan nog racen :D
Motronic is een beetje oude opa van ecu’s helaas. Die lust niet veel van die energie drinks.Opel corsa B x16xe
Bouwjaar: 1999
Km stand: 168.xxx km
Gekocht 1,5 jaar geleden km stand toen: 158.xxx kmHoe zit het met de prijzen van bp ultimate 98 bij jullie in de beurt? Hier betaal je gemiddeld 1.77-1.80 :shock: :argue
Bij mij zie ik ook constant witte rook(condens) onder de nul graden. En de meeste auto’s eigenlijk.
Mijn corsa c20let vind het niet echt lekker! schakelen is krakend tot de motor zijn bedrijfstemperatuur bereikt; typisch f28 kwaal. En ik hoor de kleppen bewegen eerste 3-5 minuten. Zodra de boel warm wordt loopt ie weer goed.
Het kan ook zijn dat een van je remklauwen vastzit. Oftewel hij laat niet helemaal los. Is je rempedaal keihard? Ik had het zelfde probleem dacht ook schijven krom! Kwam achter dat de klauw links voor versleten was(rem zuiger) waardoor hij vast zat.
Ik heb bijna overal van die rode polyurethaan bussen/rubbers onder me corsa b. Hij kraakt altijd. Dat lijkt me een beetje logisch want ze zijn veel stijver als de originele rubbers. Af en toe vet of kruipolie helpt voor een tijdje.
Beste keuze ligt aan je doel! Als je doel 330pk is kan je voor gt2871 of gt2876 gaan. Als je voor kleinere turbo gaat lever je in met je toeren boven in. Onder andere niet genoeg flow waardoor je in hogere toeren(6500-7000rpm+) druk afneemt. Wanneer je te grote turbo neemt zoals, gt30 of gt35 zit je te vechten met de turbogat (too laggy). Kortom je kan beter net een stapje grotere turbo nemen om het te optimaliseren. gt2871 of gt2876 vind ik goede keuze voor je setup.
Laatste 2 cijfers zijn exducer maat van de compressor wiel. Bv. gt2871 heeft 71mm compressor wiel exducer en 51,2mm inducer. Eerste 2 cijfers zijn iets minder of meer van de turbine wiel maat exducer. Gt30 is 60mm turbine exducer. Maar gt35 is 68mm exducer. :thumb
edit: Ik heb me vraag aangepast :thumb
Corsa_gsi welke merk drijfstangen zijn dat? Zijn ze zeker weten up to 700hp voor zo een lage prijs? Ik kan helaas niet genoeg specs vinden op txautosport over die stangen. ik zie alleen dat ze i-beam zijn en thats it :hmmz
Hoeveel vermogen zal deze motor leveren of levert al?
Bij een stroker hoeft je niet op te boren. Je krijgt kortere zuigers en langere drijfstangen. Opmaat gemaakte billet krukas vereist. Kortom je vergroot de slag. Met Stroker engine bedoeld: long stroke engine- lange slag motor. ;)
@Corsa_GSi wrote:
Tsja ik heb gekozen voor JE zuigers met een thermal top coating.
Dat was voordeliger dan nieuwe Mahle zuigers kopen.
Daarnaast gebruiken ze bij JE een ander aluminium type (als ik het goed begrepen heb) waardoor de zuigers ook weer sterker zijn.
En mijn grens ligt ook niet bij 400 pk :jerryWanneer is je auto af corsa_gsi. Lijkt me mooie setup wat je hebt :thumb . Met die turbo van jouw kan je 600bhp uitpersen op pompgas(ron98-100).
@Corsa_GSi wrote:
Of je stopt er wat lachgas bij om de turbo wat sneller te laten spoelen.
Daarvoor moet 35pk droog (of nat) voldoende zijn.Maar je hebt ook wel gelijk, hoe groter de turbo, hoe beter de intercooler + buizen moeten worden.
of je moet overgaang op een charge cooler of zelfs water metanol erbij gaan stoppen om je inlaatluchttemp. te verlagen!Het beste lijkt me stroker engine(c20let) 2.35lt met wat je allemaal noemde king:
@ISH wrote:
@KaRaKaN wrote:
@iuza wrote:
van wie is die corsa :thumb Nog afstellen en dan eindelijk normaal(hard) kunnen rijden :D na al die turbo druk problemen.
Van een of ander rare gozer die al een jaar niet naar kapper is gegaan :afro
Grijze wolf…. :D :D :jerry :jerry
Liever op een grijze wolf dan in een grijze golf…
Ravi wanneer zie ik je bij :jerry@lemmuh wrote:
Stalen drijfstangen stonden sowieso op het verlanglijstje, had Geert666 al ge pm’ed maar krijg geen reactie meer…
Alleen wat betreft die zuigers, heb eens ergens gelezen dat er maar weinig zuigers zo goed waren als de originele mahle zuigers. Hier had ik toch graag wat meer info over…In Engeland rijden x aantal mensen met 400-500hp rond met die zuigers. Dit heb ik gelezen op de engelse fora.
ik heb een hpi trophy nitro met lrp zr30x motor. Roelof jouw ken ik van modelbouwforum :D. Ben je ook een opel liefhebber :wub
-
AuteurBerichten