Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:thumbup:thumbup:thumbup
2.4????
Damn!! :o:o
[rquote=1908706&tid=120646&author=Andre Botter]Ik heb vandaag even de hele motor uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet.
Alles zag er nog super uit.
Dus ik zet het blok er weer in en dan zien we wel.
En dan kan ik als ik weer tijd heb een nieuw 2.2 of zelfs 2.4 blok bouwen.
En voor het 2.4 blok moet ik drijfstangen laten maken:D [/rquote]6 april 2011 om 17:27 In reactie op: Cheungy.Astra.F.GSI.Turbo Laatste Update..!! Staat Te koop #17599860:wors:wors:wors
Waarom niet meteen 2.3?
Of is dat geen optie?
Groet, Ravi
[rquote=1907364&tid=120646&author=Andre Botter]De motor loopt nog steeds niet sterker nog ik heb net het hele blok er uit gehaald.
Ik liet de olie er uit lopen en dat zag er uit als ruwe olie:o
Dus ga ik eerst de hele zooi uit elkaar halen en misschien gelijk een nieuw 2.2 blok bouwen.:D [/rquote]::wors:wors:wors
Wat een gruwelijke bak zeg!
Groet, Ravi
ERG duur!
:D
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=114622&page=2
Vanaf de 2e pagina staat er een uitleg met foto’s en al, hopelijk heb je er wat aan…
Groet, Ravi
[rquote=1859727&tid=120646&author=Andre Botter]
[/rquote]:wors:wors:wors:wors:wors:wors
Gruwelijk weer!
We zien mekaar binnenkort!
Groet, Ravi
Zover ik weet zitten alle stekkertjes er correct op, maar zal dat inderdaad nog even nazien.
Sterkere bobine? Waar moet ik dan aan denken? Heb je een tip daarvoor?
Groet, Ravi
[rquote=1853686&tid=141366&author=giuliettaevo]Kun je niet ergens een stekker verkeerd hebben zitten? Toevallig heb ik iets soortgelijks bij een andere auto van mij gehad en toen bleek ik de stekker van de temperatuursensor verwisseld te hebben met die van de stationairregelklep.:( Auto wilde erg slecht starten koud en hoe warmer hij werd hoe hoger hij stationair ging lopen.:hmmz Maar bij die auto zaten die stekkers op dezelfde plek in de bkabelboom en waen de kabels beide even lang. dat de ene stekker blauw was en op een blauwe sensor kwam was mij niet opgevallen.;)
Een betere bobine is ook een goed idee, dan hebben je bougies het ook makkelijker.[/rquote]
[rquote=1852308&tid=141366&author=sw16v]
4 vacuumlekje ergens? hoe hoog loopt die dan?[/rquote]1300/1400 toeren… Zou best eens iets met het vacuum gedeelte te maken kunnen hebben, maar zou graag willen dat iemand dat even naziet, want heb ook geen koude start. Bij koude start draait ‘ie ook onder de 1000 toeren, tot een bepaald moment, en dan klimt ‘ie eerst naar 1200 toeren en na stukje rijden naar 1300/1400 toeren.
Groet, Ravi
u2u back… :D
[rquote=1852866&tid=141366&author=armando]u2u
[/rquote]Ik wou net vragen of je de bestuurder van die Polo nog totallos had geslagen, maar blijkt dus een maatje van je te zijn… :D
Succes met het herstellen!
Groet, Ravi
[rquote=1846151&tid=140836&author=custom]Zonder reclame t emaken, ik heb nog zo een complete set liggen, rubbers.stokjes en stang zelf..[/rquote]
Haha, ben je er nog steeds niet van af?
Groet, Ravi
:o
Dynamo ontspannen…
Dus de bout waarmee de dynamo vastzit losdraaien, dan komt er speling in de snaar, dan vervangen en dynamo weer aanspannen.
Op zich niet heel moeilijk als je mijn verhaaltje snapt. Anders zou ik er iemand met ervaring naar laten kijken.
Groet, Ravi
Ik heb er nog geen Xenon inzitten, dat komt nog wel..
Vandaag had ik een off-day, kreeg gisternacht een uitlaat op m’n hoofd gedonderd, toen ik wakker werd was ik nogal een beetje groggy… Dus ben ’s avonds pas aan de gang gegaan..
Onderkant zit helemaal in de verse tectyl, dus hopelijk krijg ik niet al te snel meer last van roest en rottigheid..
Morgen gaan we verder met de verlichting, als dat klaar is, dan achterbank en passagiersstoel er nog in, en dan kunnen we naar de apk boer..
Groet, Ravi
origineel gepost door Tyrese
verlichting heb je er xenon in zitten?zo ja draai eens je massa van je xenon goed aan.
ik had het met kniperlicht naar rechts.
gooide hij me rechter lamp uit en ging me linker lamp met groot en dim licht mee knipperen.draaide de massa’s van de xenon goed aan en toen was het over
Zo, z’n ogen zitten er weer in!


Helaas wat gezeik met de koplampen zelf, want bij dimlicht staan ze op groot licht, en bij het inschakelen van het grote licht, gaat de rechterkoplamp naar dimlicht toe en de linkerkoplamp valt uit..
Iemand een idee??
Verder nog een eersteversnellings herkennings sensor geprobeerd te vervangen, maar bij rustig aandraaien brak ‘ie alweer af.. Kwam nota bene nieuw bij de dealer vandaan..
Nu maar gewoon een M12 bout ingekort en erin gedraait, dat ging goed, dus voorlopig even oppassen in z’n eerste versnelling..
Straks gaan we weer verder, even het verlichtingsgezeik proberen op te lossen..
Groet, Ravi
:D:D:D:D:D
Echt super om de verschillende reacties te lezen!!
Thanks allemaal voor de complimenten uiteraard, en degenen die mijn kentekenplaat niet vinden kunnen, tja, ieder z’n smaak zeg ik maar…
Straks maar ff de koplampen erin bouwen en de rest, en dan kijken of dinsdag of woensdag een apk gaat lukken.
Zal later vandaag nog wel even wat foto’s plaatsen!
Groet, Ravi
Thanks voor de complimenten!
Er zit een Mantzel chip verwerkt in de computer, welke phase en dat soort dingen weet ik eigenlijk zelf niet, maar hij zou nu goed moeten zijn voor een kleine 300 pk..
Wil overigens volgend jaar overstappen naar een K26/29, dus we gaan voor wat meer serieuzere vermogens.
Maar eerst maar eens gaan rijden, wennen aan hoe de auto nu gaat zijn. Heb er ruim 3 jaar niet meer in gereden, en nu is het inmiddels geen 2.0 16V meer, dus zal vooral veel wennen worden!
Mijn nieuwe koplampen zijn eindelijk binnen, dus hoop van de week een apk erop te krijgen, dan kunnen we eindelijk een beetje gaan rijden!!! :P
Groet, Ravi
origineel gepost door sw16v
Die wastegate actuator lijkt een best eind opgedraaid?? wat voor vermogen rij je?vind het uiterlijk echt:wors:wors:wors
Hey Dennis,
Had gekund, maar het was een beetje een dof en niet mooi gebeuren meer, dus vandaar dat de spuiter besloot dat ‘ie eerst maar eens strak moest worden, alvorens hij (mat)zwart gespoten gaat worden..
Geen zorgen, komt goed!
Iedereen in mijn omgeving raadde me van alles ten sterkste af: De witte kleur, kentekenplaat aan de voorkant, en nog wat dingen, eigenlijk bijna alles wat ik in mijn hoofd had..
En nu staan ze erbij te kwijlen.. ;)
Het eindresultaat heb ik allang in mijn hoofd! Gaat nog wel een tijdje duren echter voordat ‘ie helemaal naar mijn smaak is.. :D
Groet, Ravi
origineel gepost door jblfreak
ravi ff over de klep je had de zwarte band toch kunnen afplakken ?:D
origineel gepost door JvV
:o GANZ GEIL!!Ik weet ’t jongens, maar de planning liep niet helemaal zoals het moest, blok lag er al in, helemaal afgemonteerd, en toen was ik eigenlijk al te laat..
Maar dat komt wel in de toekomst, ben nog lang niet klaar joh… ;)
origineel gepost door jblfreak
vette shit ravik had alleen de motorruimte ook mee genomen
Zo, in de tussentijd weer een beetje bezig geweest, daarvan hier de foto’s:
Voorbumper even netjes maken, gaas ingeplakt en netjes matzwart gespoten

Intercooler ook even netjes gemaakt

Resultaat

“coole pic” van de motorruimte, moet nog netjes gemaakt worden

Achterkantje zo goed als af, zwarte band moet nog gespoten worden

Eenarmige ruitenwisser

Ramen zijn geblindeerd: Achterraam en achterste zijruiten 95% getint en voorste zijruiten en voorruit (!) 30% getint

Dit was het even voor nu, ik wacht nog op een setje koplampen, dan nog een paar attributen aan de binnenkant inbouwen, en dan kan ik ermee naar de apk boer. Dan wordt de binnenkant nog verder aangepakt.
Groet, Ravi
Turbo natuurlijk!!! ;)
origineel gepost door jblfreak
motorisch ben ik er nog niet uit
de c20xe die k nog heb uit de rode of ook een V6 in bouwen :hmmz
eerst maar even de c20ne er in laten voor evt apk
Hehehe, toch weer bordeaux rood?
Je achterklep is in ieder geval spierwit geworden!
Je vroeg nog naar de zwarte band, die wordt er binnenkort weer opgespoten.. Auto moest voor de handigheid eerst even af..
U ben weer goed bezig!!! Ga je je ramen zelf blinderen, of laat je dat doen?
Ik heb een superadresje voor je!
Groet, Ravi
-
AuteurBerichten