irfan

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201782

    Hallo All,

    foto’s Day 72:

    Achter onderstel gemonteerd.

    foto’s Day 73:

    Koplampen zijn binnen :D .
    Voorscherm gemonteerd en geprobeerd de koplampen er tussen te krijgen, :swear komen tegen de radiateur.
    voor grill /koplamkap, niks past, nog niet een 1 ding wat in de buurt komt :???:
    :hmmz hoe gaan we het oplossen , terwijl we brainstormen gaan we gewoon verder met iets anders :D

    foto’s Day 74:

    :idea: , besloten om gewoon een nieuwe neus te maken :D . We gaan wel proberen het Manta look te houden.

    Waar de schermen tegen het chassis vast worden gezet, tijdelijk op verschillende punten gelast.

    Van de voorscherm hebben we allen nog maar de buitenste gedeelte gehouden, de rest weg geslepen.

    Neus weer de mooie V vorm gegeven. :thumb

    foto’s Day 75:

    Nieuwe beugels gelast voor de Radiateur/Airco en deze gemonteerd, beugels gelast voor de koplampen

    Een stuk van de rand weg geslepen, kwam tegen de radiateur.

    Ik heb nog geen kachelhuis kunnen vinden in de buurt. :(

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201780

    Hallo All,

    Deze week niet veel kunnen doen aan de Manta, meer brainstormen :hmmz :hmmz :D

    foto’s Day 70:

    Het aanpassen van het schutbord moesten we stil leggen, kachel-/vent-/aircohuis gaan van het midden naar links, niet goed….
    Deze komen tegen de stuurstang. Ik ben nu op zoek naar een Europese. Ik mis ook heel veel bouten/moeren van de onderstel, helaas zaten ze er niet bij toen ik ze had gekocht. Komt goed :D :thumb

    foto’s Day 71:

    Gat gemaakt om de brandstofslang te routen/aansluiten.

    De radiateur weer compleet gemaakt.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201775

    Hallo All,

    usbstick ==> Ja dezelfde vouw/knik komt er later in :thumb

    foto’s Day 67:

    De Manta neus stralen is klaar :D

    foto’s Day 68:

    De bevestigingsgaten van de stuurstang komt goed uit, ik hoef niks aan te passen :D .
    Het stuurhuis onder het subframe gemonteerd. We komen 7,5 cm te kort… stuurhuis moet even wachten ;)

    De radiateur/airco tijdelijk gemonteerd om te kijken hoe de Manta neus komt.
    Hmmmm… het gedeelte waar de koplampen bevestigd worden komt tegen de radiateur.
    Weg slijpen dus :D . We moeten nu even wachten met de neus,
    nieuwe blak angel eyes van en BMW e30 besteld.

    foto’s Day 69:

    Terwijl we wachten op onderdelen gaan we gewoon verder :thumb :D
    Ruitenwissermotor!, besloten om de Subaru ruitenwissermotor te gaan gebruiken.
    de bevestiging gedeelte aangepast.

    :swear :swear heel de dag bezig geweest om de ruitenwissermotor goed op zijn plek te krijgen.

    Eindelijk zit de ruitenwissermotor zit nu goed en mijn ruitenwissers werken goed :D :thumb

    Nieuwe remleidingen en brandstofleidingen zijn binnen.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201770

    Hallo All,

    RamSwa72 ==> Ik heb alleen de brandstofpomp vervangen, voor de rest is het de originele tank van de subaru.

    foto’s Day 65:

    Achter/kofferruimte is dicht gelast

    Begonnen met het stralen van de Manta neus, zodat we eens dezer dagen de neus aan de Manta kunnen lassen.

    foto’s Day 66:

    Brandstoftank eronder gemonteerd om te kijken hoe we de brandstofslang gaan leggen. :hmmz

    Brandstofklep van de Subaru :D

    Het gat waar de stuurstang doorheen gaat en waar de rembekrachtiger gemonteerd
    wordt tegen het schutbord omgebouwd.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201768

    Als de chassis helemaal klaar, wil ik het chassis misschien laten ontroesten/beitsen.
    Iemand ervaring met ontroesten/beitsen?

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201766

    Hallo All,

    olafspoolder ==> Momenteel staan ze er nog bijde nog in :D .
    Die van de Manta zit aan de onderrand van de voorraam en die van de Subaru tegen het schutbord.
    Ik hoop dat ik komende week of die week met de schutbord ga beginnen rechts/links ombouw. ;)

    De eerste eigenaar van de Mercedes was helemaal gek van DTM en zelf werkte bij Mercedes.
    Hij had toen de Mercedes 190E 2.3 16v nieuw gekocht, en bouwde het in de loop der jaren helemaal om tot DTM, op motor na.
    bodykit compleet, motorkap en kofferbak met spoiler waren van carbon. :thumb :D
    Voor de motor had hij een turbo pakket gekocht bij Albert tuning wat volgens mij niet meer bestaat. Albert tuning kocht in die jaren nieuw Mercedessen en BMWs en bouwde hem tot turbo en verkocht ze. volgens mij kostte die turbo pakket compleet zo’n 26000 Duitse mark.
    Hij had alle papieren wat gedaan was aan de auto, en dat was heel veel :shock: :D .

    Toen we de Mercedes 190 invoerden stond er ook maar alleen Mercedes op de kenteken.
    Laten we hopen dat ze bij de RDW het op Manta gaan zetten.

    Jo1 ==> ja de originele stat er nog in. :thumb
    pierrekrik ==> Gaaf!! die kende ik nog niet.
    steefopel ==> paar maanden terug had je gevraagd welke bak ik heb.

    foto’s Day 60:

    Ik had een hele mooie set remklauwen met schijven nog liggen van een Infinity G37 coupe.
    Nieuwe gaten laten zetten in de remschijven. Nu moet ik nog een adapters maken om de klauwen te verzetten.
    Dus ik was er aan begonnen en zag dat hier best wel wat tijd in gaat zitten :???: , dus wacht ik effe hiermee :D
    remmen, wordt vervolgd ;)

    foto’s Day 61:

    foto’s Day 62:

    brandstofpomp upgraded met Walbro 255

    foto’s Day 63:

    foto’s Day 64:

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201762

    Sinds maandag volop bezig geweest met de Manta.
    zondag avond update ik topic (foto’s :thumb )

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201757

    Sorry All, dat ik jullie heb moeten laten wachten.
    Ik was een paar weken in het buitenland voor mijn werk.
    But Irfan is back in town :D
    Hopelijk pak ik mijn werk weer op de komende week en zal ik de topic weer updaten.

    mvg Irfan

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201747

    Hallo All,

    Tiedo => een TE 2800 uitbouw is heel wel mooi :thumb , alleen bij deze gaat het niet uitkomen. Al je goed kijkt op de foto’s zie je
    het voorscherm waar de radiator in komt te hangen uit steekt aan de voorkant. Deze steekt behoorlijk uit.
    We gaan een bumper maken die in verbinding gaat komen met de schermverbreders. Precies hoe weet ik zo nog niet.
    Ben nog aan het brainstormen :hmmz :D .
    lenn0 => 15 inch gaat niet passen over mijn remschijven. Er komen de complete remmen van een Infinity G37 Coupe.
    Hiervoor heb je minimaal 18 inch velgen voor nodig. Foto’s van de remmen komen nog. ;)
    sjoerdie => :D
    lenn0 => leuke voorbeeld :D
    louwe 16 klepper => schermen van deze worden ook aangepast, dus ik denk wel dat het goed gaat komen.
    Manta-aero => Gaaf!

    Achter veerpoten ruimte gemaakt. Van binnen ook dicht gelast.

    foto’s Day 58:

    Diff uit elkaar gehaald, keerring was lek, deze vervangen en klaar gemaakt om de behuizing te stralen en te spuiten

    foto’s Day 59:

    “louwe 16 klepper” hier wat foto’s van de Mercedes 190E 2.3 16v Turbo
    Mijn neef in Belgie rijdt er nu in

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201729

    Hallo All,

    Kadett1.2 => Ik wil hem uit eindelijk als Manta :thumb op kenteken hebben. De bodem is Subaru chassis en aandrijflijn is ook Subaru.
    We gaan een custom dashboard maken.
    kadett4x4 => Dat je hem op kenteken als Opel hebt geloof ik zeker. Want in het verleden hadden we een Mercedes 190E 2.3 16V
    helemaal opgebouwd tot EVOII ingevoerd, niks was meer orgineel. Op kenteken stond alleen Mercedes. Ik hoop dat het
    bij de Manta hetzelfde wordt.
    giuliettaevo => Laten we hopen dat bij de RDW de eerste wordt :D
    gose91, Kadett1.2 => Ik ga hem zelf spuiten, kleur weet ik nog niet :hmmz . Manta wordt erna gewrapped, welke kleur ben ik ook
    nog niet uit :hmmz
    RamSwa72 => :thumb
    Jo1 => :D
    2000 => inderdaad

    kofferruimte bodem gelast

    foto’s Day 52:

    De bodem van de kofferruimte verbonden met de achterkant. Balken doorgetrokken ( Manta kont langer ;) ).
    De eerste onderdelen in de epoxy primer gespoten.

    foto’s Day 53:

    De auto weer op de draai mal geplaatst om de onderkant van de kofferruimte te lassen.
    De onderdelen zwart gespoten.

    foto’s Day 54:

    Niet zo veel gedaan deze dag, researchen op internet.

    foto’s Day 55:

    geen foto’s :D

    De subframes zwart gespoten. En nog meer plekken wat nog gelast moest worden gelast.
    Zo nu kunnen de tijdelijke dunne balken verwijderd worden (niet meer bang dat de die doorzakt :D )
    Compleet de voor subframe met de wielen gemonteerd.

    foto’s Day 56:

    Compleet de achter subframe met de wielen gemonteerd.
    Tijd om hem op z’n wielen te zetten :D .
    Nu hebben we meer overzicht van wat er allemaal weg of gelast moet worden.
    Achter veer hoogte gemeten en afgetekend waar de verbindingen plaats gaan vinden
    tussen de bonden en de Manta chassis.
    Overbodige van de schermen weg geslepen.

    weer een mooie week achter de rug :thumb

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201709

    Hallo All,

    Helaas is het niet gelukt hem op z’n wielen te krijgen, misschien komende week dan :D

    Terwijl ik aan het zandstralen was van de onderdelen, was mijn vader begonnen met het verstevigen tussen de
    Subaru neus en de Manta, het 1 geheel maken.

    foto’s Day 48:

    foto’s Day 49:

    Buitenste gedeelte is klaar en binnenste gedeelte hebben we ook 1 geheel gemaakt.
    Zandstralen van de onderdelen zijn ook klaar :thumb .
    Tijd om een spuit ruimte te maken :D

    foto’s Day 50:

    Ik wil achter 2 einddempers, alleen het reservewiel bak zat in de weg :hmmz , reservewiel bak verwijderd :D ,
    Het reservewiel gaan we later verzetten naar een andere plek.
    De onderdelen afgeplakt, klaar om gespoten te worden.

    foto’s Day 51:

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201704

    Hallo All,

    Ook deze week zijn we volop bezig geweest met de Manta.

    Tiedo => Ik wil graag de elektrische ramen en centraal deurvergrendeling graag in mijn manta deuren wil hebben.
    Sommige gedeeltes van de subaru scherm gebruiken. maar hoe ik het ga doen weet ik nog niet :D , zie ik later wel.
    We zijn momenteel met andere dingen bezig.

    Zo eindelijk klaar met het zandstralen van de Manta chassis

    foto’s Day 42:

    Subaru en de Manta chassis buiten gezet om ze helemaal schoon te spuiten (stof/korrel vrij).
    Nadat ze helemaal schoon waren gespoten hebben we de beide delen weer binnen gezet.
    Achterkant Van de Manta hebben we nog overbodige (rotte plekken) weg geslepen.
    Manta chassis is nu klaar om op de bodem gezet te worden. :thumb
    De 2 nieuwe dorpels hebben we op de bodem gelast, die nu verbonden zijn met de voor- en achterbalken.
    De voor complete subframe uit elkaar gedraaid, klaar om gestraald te worden.

    foto’s Day 43:

    Eindelijk is het zo ver om de 2 delen 1 te maken :D
    De Manta chassis op de bodem geplaatst en nu tijd om te meten en weer meten en weer meten
    totdat we hem goed hebben liggen. Bovenste gedeelte ligt nu goed. We hebben de bovenste gedeelte aan de
    onderkant op meerdere plekken gepuntlast zodat deze niet verschuift.
    De zij schermen even ertegen gezet om te kijken hoe ze uitkomen.
    Achterkant lassen en de achter wielkasten aan de binnenkant lassen wachten we even, we weten niet hoe de wielen gaan uitkomen.
    Besloten om eerst de voor en achter subframes te gaan stralen, in de primer zetten en te gaan monteren.
    daarna de nieuwe wielen, 19 inch :thumb

    foto’s Day 44:

    Zo, nieuwe velgen gekocht :D .
    Begonnen met het stralen van de voorste draagarmen.
    Toen we de voorscherm hadden gemonteerd zagen we dat de onderkant waar de radiator komt er er behoorlijk uitsteekt.
    Eerste instantie wilde ik de voorkant hetzelfde laten, maar nu zijn mijn plannen veranderd.
    We gaan compleet de voorkant, motorkap zij schermen en neus en voorbumper van polyester maken.
    Ook natuurlijk de achterkant, achterbumper kofferbak en sideskirts. ;) :D
    De lak van de voorscherm er af gestoken. :hmmz volgens mij heeft die voor schade gehad voor mijn tijd,
    heel veel plamuur op de scherm. Deze delen hebben we nog nodig om de mallen.
    Polyesterren komt later. Nu eerst zorgen dat de Manta op zijn wielen komt te staan.

    foto’s Day 45:

    Tijdelijke beugels gemaakt die er voor zorgen dat de zijschermen op de goede hoogte komen te staan.
    Deuren even terug gezet om te kijken of de schermen goed komen te liggen.
    De schermen komen hoger te liggen. Hiervoor moeten we een nieuwe strip gaan lassen waar we uiteindelijk de
    nieuwe schermen moeten bevestigen.
    Voorste subframe klaar met lassen.

    Beide lucht tunnels waren goed rot. 2 nieuwe stukken erin gelast. :thumb
    Ondertussen voorste meerdere onderdelen aan het zandstralen.

    Ik hoop dat ik hem komende week op zijn wielen kan zetten. :D

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201699

    Hallo All,

    Deze week niet zo veel kunnen doen, mijn vader had een splinter in zijn oog gekregen :( .
    Gelukkig is de splinter er uit en alles weer normaal :D :thumb .
    Paar dagen alleen gesleuteld terwijl mijn vader wat rust nam.

    Subaru tank uit elkaar gedraaid

    foto’s Day 37:

    Subaru rechter deur uit elkaar gedraaid. Plan is later de binnenscherm van de deuren eruit te slijpen en deze
    op de Manta deuren te lassen. :hmmz , wordt een uitdagen. ;)

    foto’s Day 38:

    Mijn vader is weer beter en weer samen begonnen met het stralen

    foto’s Day 39:

    foto’s Day 40:

    Alle randen zijn klaar. Nu nog de rechte stukken. De rechte stukken wilden we eigenlijk schuren, alleen dit ging niet echt makkelijk.
    3-4 lagen over elkaar gepoten :???: .. niet leuk. de brander maar gepakt en de lak afgestoken :thumbup
    En nu maar weer lichtjes verder stralen.

    foto’s Day 41:

    de ene kant is nu helemaal klaar. Nu nog de andere kant lichtjes stralen.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201694

    Hallo All,

    Ben ik weer, tijdens het zandstralen van de Manta was de kogelkraan van de straalketel kapot gegaan.
    Nieuwe kogelkranen besteld. Manta moet even wachten, hmmmm :hmmz wachten is niet mijn ding besloten om een straalcabine te maken terwijl handig voor kleine onderdelen :thumb

    foto’s Day 31:

    foto’s Day 32:

    foto’s Day 33:

    foto’s Day 34:

    foto’s Day 35:

    foto’s Day 36:

    Straalcabine is klaar en werkt perfect :thumbup .
    Nieuwe kogelkranen zijn binnen.
    Ik ga proberen de komende week de Manta volledig te stralen.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201689

    Hallo All,

    foto’s Day 26:

    De reservewielbak ben ik nog aan het twijfelen of ik deze laat zitten of weg haal (verplaats). Ik wil achter links en rechts een einddemper :thumb . Voorlopig laat ik hem zitten en ga verder..

    foto’s Day 27:

    Bodem vast gemaakt aan de motor montage steunen.

    foto’s Day 28:

    Laatste stukken nog gelast van de vloer.

    foto’s Day 29:

    Bodem is klaar voor nu en zijn begonnen met het zandstralen van de Manta.
    De binnenkant van het dak stralen was lastig. We kregen last van ons nek en zagen ergens in de hoek een oude matras liggen.
    We dachten van waarom niet de Manta op zijn kop leggen :thumb :D .

    foto’s Day 30:

    Zandstralen van de binnenkant is nu klaar. Komende week proberen de buitenkant af te maken, zodat we de 2 delen
    aan elkaar kunnen lassen :thumbup .

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201686

    Hallo All,

    Ik had een drukke week gehad, maar hier zijn de updates :D

    Haasje17 => Er komt de complete onderstel van de Subaru er onder. Enige wat ik ga inkorten is de cardanas.
    Spoorbreedte wordt inderdaad groter, ook ik ga de wielkasten verbreden.

    foto’s Day 21:

    Dorpels van de Manta zagen er niet zo best uit van binnen en om deze te lassen aan de nieuwe balken (bodem) zagen we niet echt zitten. Dus maar besloten om deze ook te verwijderen en een nieuwe balken te plaatsen. De nieuwe balken gaan hebben we doorgetrokken naar de achterste (stuk) balken van de Subaru.

    Manta chassis ligt nu mooi op de onderste gedeelte. :thumb

    foto’s Day 22:

    Voordat we deze 2 delen aan elkaar gaan lassen besloten om de bodem roest- tektiel vrij te maken nu we er makkelijk bij kunnen. (minder leuke werk :thumbdown :D ). Het stralen was wel grappig, beetje bij beetje onder een grote zak. De bodem is nu bijna klaar.

    foto’s Day 23:

    foto’s Day 24:

    foto’s Day 25:

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201674

    Hallo, ben ik weer.

    2000 => Ja, het is de bedoeling dat het op kenteken gaat komen, maar hoe zie ik wel :D .
    Wagnas => Ik heb nog een set voor en achter remmen liggen van een Infiniti G37 coupe, die ik ga proberen te monteren,
    maar dat komt later. Dus minimaal 18″ wielen. :thumb
    Jo1 => chassisnummmer staat net onder mijn voorruit, waar ik helemaal niet aankom. :thumbup

    foto’s Day 17:

    Lente 9 cm ingekort en nu de breedte inkorten.
    Zo de ene kant is klaar en morgen de andere kant.

    foto’s Day 18:

    Tijdens het lassen kwamen we erachter dat we ergens iets niet goed hadden gedaan.
    De neus stond een cm naar links :( .
    We hadden de bodem een heel stuk losgemaakt en recht gezet. Op sommige plekken punt gelast en weer gemeten.
    Uit eindelijk na een hele dag aanklooien alles goed recht gekregen.

    Einde van de dag nog overbodige stukken weg geslepen.

    foto’s Day 19:

    Manta time. Begonnen met het verwijderen van de bodem van de Manta.

    foto’s Day 20:

    Manta boven de Sub. geplaatst en gekeken wat er nog meer weg moet.

    Manta ligt bijna goed op zijn plek. :thumb

    In reactie op: manta-A brown sugar foto update 20-01-2014 #18196081

    Gave manta, hij staat er inderdaad zeer mooi op :thumb

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201663

    Hallo all, ben ik weer.

    Ik was een beetje te fanatiek bezig geweest, waardoor ik een beetje vermoeid raakte ;) , besloten om een paar dagen niet te gaan sleutelen.

    Asko => :D , Ik ga proberen het zo veel mogelijk manta te laten, en ZEKER het uiterlijk.
    Jo1 = > komt eraan
    miral astra = > Thanks
    steefopel => Volgens het chassis is het een V2. Het was een complete auto geweest, weet ik zo niet. Ik kom later terug op je vraag.
    Hulkie = > Klopt, had ook wel gekund ja :thumb . Ik loop steeds tegen problemen (uitdagingen :D ) aan waardoor ik
    moet veranderen van het originele plan. Het maakt eigenlijk nu niet mee uit omdat ik
    sowieso het onderstel 9 cm moet inkorten om mijn wielbasis te halen.

    foto’s day 12:

    De neus van de Subaru is korter dan die van de Manta. :hmmz . Ik wil dat mijn wielbasis klopt.
    Besloten om de neus van de manta tijdelijk weg te halen. Hiervoor heb ik tijdelijke strippen gelast op mijn uiterste punten van mijn binnenscherm, hierdoor weet ik waar mijn voorscherm, moterkap komt.

    foto’s day 13:

    Eerste instantie wilden we de neus er tegen tegen zetten, en daarna de achterkant. Maar besloten toch eerst de onderstel af te maken.

    foto’s day 14:

    Verhuizen, Yeah!! :D .
    In dezelfde loods kon ik verhuizen naar een grotere plek. Dus effe bezig geweest om mijn nieuwe werkplek in te richten.

    foto’s day 15:

    Subaru Impreza 555 Spoorbreedte voor 1,46 m Spoorbreedte achter 1,455 m
    Wielbasis 2,52 m
    Opel Manta A Spoorbreedte voor 1,32 m Spoorbreedte achter 1,32 m
    Wielbasis 2,43 m

    9 cm moet ik hem inkorten. Helaas kan ik hem niet in korten waar het nu doormidden is. Ik kom niet uit met mijn bak en bevestigingspunten van mijn aandrijfas. Ik moet hem een stuk naar achteren inkorten. Dus eerst maar is zorgen dat het weer 1 onderstel wordt :D .
    Alleen het waterpas en recht in 1 lijn krijgen duurde wel lang, meten,meten, meten :sleeping , haha

    Done.

    foto’s day 16:

    9 cm inkorten

    Op paar plekken gelast zodat deze niet verschuift.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201655

    Verder gegaan met het demonteren van het dashboard.

    Kabelboom gaat van rechts naar links :hmmz , ben benieuwd hoe het uit gaat komen als ik stuur rechts ga monteren, maar dat zien we dan wel weer :D .

    Alles verwijderd tot de laatste boutje.

    foto’s day9:

    Het subframe verwijderd van het motorblok en deze terug gemonteerd om de wielbasis te bepalen.

    We gaan proberen om deze zo goed mogelijk gelijk te krijgen met die van de Manta.

    foto’s day 10:

    Na heel veel meten en brainstormen besloten om een achterkant van een Subaru Impreza te vinden en zoveel mogelijk ervan te gebruiken.

    Dezelfde dag nog 1 gevonden :thumb . Yeah!!

    Alle overbodige weggeslepen/verwijderd.

    foto’s day 11:

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201650

    jethro => filmpje gevonden, eerste keer dat ik hem zie. :thumb
    kadett4x4 => nog geen tegenslagen gehad :thumb , maar ik kom het vast wel tegen. Ik ga er alles aan doen om hem “goed” af te krijgen.
    RDW gebeld en verteld wat ik van plan ben. Ze vertelden met dat het degelijk vast moet zitten en mag niet lekken
    , b.v. brandstof.
    Volgens mij heb ik ergens wel is gelezen dat er voor 1976 geen typekeuring bestond, hierdoor heb je minder problemen
    bij de RDW. Ik kan het ook mis hebben, weet het niet zeker.
    Ok ik zal niet naar Den Bosch gaan :D .

    Vandaag een dagje vrij, s’morgens vroeg op en verder met sleutelen.
    Motorblok met bak eronderuit gehaald.

    foto’s Day 8:

    onder het rechter spatscherm iets gevonden wat voor mij nieuw is :hmmz, een lege tank dat aangesloten is op mijn
    luchtfilterhuis

    Morgen chassis laten laten zakken en meten, meten, meten :hmmz

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201648

    Ten eerste beste wensen nog allemaal.

    2000 => De eerste keer kantelen hebben we met een paar man gedaan, ook ik dacht van dat de zijdelingse stabiliteit een probleem zou zijn.
    Geen problemen gelukkig :thumb .
    fluks => Klopt goed gezien. Ik moet hem inderdaad verzetten nog.
    jethro => Ik hoor het van jouw voor het eerst, ik ga is zoeken op google. :D

    foto’s Day 6:

    Vandaag STI opgehaald en meteen begonnen met het demonteren.

    foto’s Day 7:

    Morgen weer verder demonteren.

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201642

    Haasje17=> weet ik nog niet, ik denk dat ik alles bij elkaar weg doe.
    het is een 1.7 record blok met automaat.

    foto’s Day 5: Vandaag nog een paar uurtjes nog gewerkt

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201639

    Nova=> Klopt ik woon in Strijp.

    Steefopel=> Boxermotor is inderdaad breder, hij gaat zeker niet passen tussen mijn orginele balken.
    Als de boxor eruit is ga ik ze chassis langs elkaar zetten en kijken wat het beste is om te maken. :hmmz
    1- complete binnenscherm van de STI met balken overzetten.
    2- nieuwe balken lassen.

    foto’s Day 4:

    motor montage steunen moest ik aanpassen ivm met breedte van de chassis

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201629

    mr-turbo=> Ik zou niet weten maar 1 ding is zeker, ik probeer het zo snel mogelijk af te krijgen.
    nova…. => Eerste foto die ik ga plaatsen is hoe die eruit zag.

    foto’s Day 1:

    Verwijder van het interieur, dashboard en kachelhuis

    foto’s Day 2:

    Alles rondom de motor verwijderen

    foto’s Day 3:

    motor, bak, aandrijfas, ophanging verwijderen

    En wat foto’s van de Subaru:

    Morgen staat er in de planning de carrosserie ophangen in een motor montage steun

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 52)