iquick

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,655)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Originele xenon inbouwen voor de Astra H #18105082

    Heb je bij de schakelaar zo een verstel knopje voor de hoogte, waar je aan kan draaien van 0 naar 3. Zo niet dan zit je hoogte er al op heb je alleen xenon koplampen en twee ballasten nodig. Maar ballasten heb je al van vorige xenon neem ik aan, die kan je eventueel proberen over te zetten. Anders word het andere ballasten kopen. Nu zitten ze bij mij affabriek er op, heb het zelf nooit gedaan. Zal vast en zeker iets kleins vergeten zijn. Maar je hebt alvast info wat je nodig hebt.

    En hier een how to:

    http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?p=1787714″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Is wel engels maar je hebt dan wat.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Originele xenon inbouwen voor de Astra H #18105080

    De moeite zeker waard, origineel xenon koplampen staat altijd beter. Ligt er net aan wat je wilt. Je hebt twee soorten koplampen. De normale originele en de AFL type. Voor de normale heb je alleen ballasten en de AHL (Automatische hoogte regeling) nodig, AHL hoeft niet perse maar completer is mooier. Voor de AFL type koplampen idem. alleen moet je nog extra de AFL module kopen. En als je AHL wilt zou je voor beiden een nieuwe schakelaar moeten kopen zonder de verstel knop.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Chippen Opel Vecta #18106033

    Tja wat doe je dan in zo een situatie, toch een keuze maken. Ik ben ook 200km gaan rijden naar EDS. Je kan anders naar ATM gaan in Belgie, Sint-Lenaarts (Brecht).

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Het Nurburgring/Nordschleife topic #18051719

    Geloof mij gamen helpt hoor, ik raadde mijn vriend aan om GT5 te spelen met een Logitech G25 of G27 stuurtje. Goede positie instellen en online spelen. Door sommige bochten durfde die gast echt niet vol gas te gaan. Die filmpje is echt de hell curve, daar gebeuren de meeste ongelukken. Nu gaat hij gewoon vol gas door dat bocht. Veel gamen helpt wel alleen de realiteit is anders. Elke beetje helpt.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Pre-cat /Down-pipe 1.9cdti dtl #18105616

    DTJ is 8 klepper
    DTH is 16 klepper

    Beiden zijn zelfde alleen de 8 klepper is gedownsizde versie van de DTH. Dus wat er op de website van TXAutosport staat is de 8 klepper DTJ. Dus M-Tech heeft gelijk. Als je de website van EDS checkt leveren ze ook geen downpipe aan de DTL en DT. En als je de DTH en DTJ gedeelte bekijkt dan staat er wel een downpipe tussen. Waarschijnlijk te maken met de pasvorm. Ben er verder ook geen tegen gekomen voor de DT en DTL. Ben wel van plan om de downpipe en intercooler bij TX te bestellen dus maar even een mail gestuurd.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: inkoopactie HappyLightShow -module #17972392

    Ja dat gaat dus alleen met een HLS module. Als je die hebt ben je van die hendel gezeik af :lol: probeer het maar even

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Z19DTH begrensd? #18104783

    Ja ik weet echt niet WTF ze hebben gedaan, eerste keer kwam ik lekker door tot de 240 nu niet meer ik ga morgen even wat schoonmaak werkzaamheden uitvoeren :-(

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: inkoopactie HappyLightShow -module #17972390

    @DOCTOR007 wrote:

    @iquick wrote:

    @DOCTOR007 wrote:

    @iquick wrote:

    Je bedoeld toch die deur op slot bij 15kmh? Heb je een cv knop op je dashboard naast de driehoek schakelaar.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    Ja die knop heb ik.

    Dan hoort het te werken, REC of UEC, variant config, code invoeren en dan snelheidsafhankelijke nog wat. Op aanwezig en dan opslaan. Daarna de cv knop zo lang mogelijk indrukken tot je een piep hoort. Officieel moet het kunnen.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    Waar zit dat REC of UEC? Wat bedoel je met variant config(ureren)? Waarmee doe je dat OPCOM of Tech2?

    De beschrijving is voor op-com maar kan ook met de tech. En die coming leaving home wat wil je daarmee bereiken, werkt alleen als je de auto uitzet deur opent en de hendel naar je toetrekt. Dan blijven je lampen 30 sec. branden, zit er dus niet standaard op bij opel. Met HLS heb je de functie dat ze wel aan gaan als je bijv. de deuren opent met je cv. En variant config is idd configuratie maar dat zie je vanzelf wel als je een opcom aansluit. REC en UEC zit onder carroserie.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Z19DTH begrensd? #18104781

    Maar de Vmax hebben ze bij mij niet gedaan :hmmz dat meld ik dan wel even, hoezo nou dubbele turbo, gooi er een Z19DTR motor van een Saab erin. Kost je wel wat euro’s maar heb je dus wel een dubbel diesel turbo motor, en dan tune the hell out of it. Of een hybrid turbo met 56mm turbine wiel. Met de DPF wacht ik nog even, tot alles duidelijk is.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: inkoopactie HappyLightShow -module #17972384

    @DOCTOR007 wrote:

    @iquick wrote:

    Je bedoeld toch die deur op slot bij 15kmh? Heb je een cv knop op je dashboard naast de driehoek schakelaar.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    Ja die knop heb ik.

    Dan hoort het te werken, REC of UEC, variant config, code invoeren en dan snelheidsafhankelijke nog wat. Op aanwezig en dan opslaan. Daarna de cv knop zo lang mogelijk indrukken tot je een piep hoort. Officieel moet het kunnen.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: inkoopactie HappyLightShow -module #17972380

    Je bedoeld toch die deur op slot bij 15kmh? Heb je een cv knop op je dashboard naast de driehoek schakelaar.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Verzadiging DPF #18105100

    Is niet nodig gewoon in z’n vier, hoppa doortrekken die handel. Dat is genoeg sportschool voor de blok. Even paar minuten lang.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Z19DTH begrensd? #18104779

    Doen ze ook aan Vmax test bij EDS, dat word dus meteen melden om dat even te testen nadat de intercooler en downpipe eronder hangen. Maarja dat roetfilter blijft een apart verhaal, kan je er wel mee door de APK of niet, word je nou getest op Eobd of niet :hmmz

    In reactie op: Verzadiging DPF #18105098

    Opzich is 78% nog goed beter als een kapotte DPF, ok het is bijna vol, maar dan moet je wel doorkarren, heb vaak de 70% gezien via op-com, maar als ik goed doorkar en doortrek, dan is die zo weer veel minder. Mijne stond vandaag richting Amersfoort op 77%, komt door te korte ritten, heen en weer gereden staat nu op 15%, maar dan heb ik em wel even flink in de toeren gejaagd in z’n vier. Zolang er niet doorgereden word, dan blijft dat roetfilter vol zitten. En dat is zonde want zo een systeem gaat kapot. Daarom kan de TS het beste even kijken of de auto zichzelf regenereert, zo niet dan even met de Tech-2 of op-com geforceerd regeneren. Dan ben je er zeker van dat de DPF werkt, kwestie van een lange rit maken, dus als die nu op 78% staat, op hoeveel staat die na 100km. Even verglijken. Maar toch blijft de blauwe rook een probleem.

    In reactie op: Verzadiging DPF #18105096

    Als ik het goed begrijp staat de auto meer stil dan dat die rijd. Op zich maakt het niet uit, het gaat om de rit lengte die je maakt in het weekend. De DPF heeft tijd nodig om een goede regeneratie procedure van begin tot eind af te maken. Het blijft een klote filter helaas. In principe hoort de auto zichzelf te regenereren maar omdat de auto meer stil staat dan rijd merk je daar niks van, denk ik dan. Normaal regenereert de dpf zichzelf om de 1000km, merk je door hoog verbruik dan normaal en een zwaardere geluid en je ruikt nog eens gesmolten rubber. Dit duurt dan zo een 20 minuten. En handmatig zou ik alleen doen als de auto in de noodloop schiet en een foutcode P1901 of 2 hebt, want dan heb je echt een probleem met je filter en dan is die dus ook echt naar de hemel of hel. 78% is normaal maar je zou er echt een keer lange ritten mee moeten maken tot je filter bij 30% procent is. Een diesel met DPF is helaas niet gemaakt om stil te blijven. En als jij telkens de regeneratie afbreekt dan krijg je problemen. Maar zoals ik al zei dit hangt van de rit lengte af. Korte ritten moet je er niet mee maken en dan vooral niet laag in de toeren rijden. Die van mij straf ik soms af door deze hoog in de toeren te jagen en even de top aantikken in Duitsland, dan is de filter van 70% gedaald naar 14%. In zo een situatie zou ik dus echt niet gaan dieselen. Ik zou zeggen rijd een keer een lange rit, kijk of de auto zichzelf regenereert. Dan ben je daar zeker van. Heb je die blauwe rook vaker of was dat gewoon eenmalig? Want dit lijkt sprekend op de situatie van de Engelse fora. Diesel in carter doordat de regeneratie te vaak is afgebroken :hmmz

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Z19DTH begrensd? #18104777

    @Spacejam wrote:

    Ze zijn origineel inderdaad begrensd:

    https://www.youtube.com/watch?v=4FeuQYtJcd8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    https://www.youtube.com/watch?v=RFFSHCPTflE” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Denk je :hmmz

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Verzadiging DPF #18105094

    Dat blauw roken moet je na laten kijken. Het is i.i.g. slecht verbranding. Wanneer heb je voor het laatst de olie ververst? Ik las ooit op een Engelse fora een vergelijkbaar blauwe rook en DPF situatie maar dan bij een astra. Kan dus zijn dat er een DPF sensor kapot is en dat de carter gevuld is met diesel, meestal doordat de regeneratie faalt en niet lukt. Maak je korte ritten van <10 minuten want dat is slecht voor de DPF.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Verzadiging DPF #18105092

    Schiet de auto in de noodloop dan? Als de auto gewoon werkt is er niks aan de hand. Wat is het probleem precies?

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Z19DTH begrensd? #18104775

    Ja dat ga ik even nakijken, maar ik dacht meer aan de brandstof pomp die de toevoer afsluit bij 4000 toeren. Dan heb ik dus niks meer. Zal een aangepaste pomp nodig hebben of de fase 1 chip laten aanpassen. Maar dan kan ik net zo goed wachten tot de intercooler en de downpipe eronder zitten en dan meteen de fase 2 chip laten aanpassen.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: op-com aangekomen zonder cd #17998814

    Nee is niet mogelijk, voor de VW heb je vagcom met hun eigen software. Die van mercedes weet ik niet.

    Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

    In reactie op: Zafira opc Gekocht en wat vragen #18104564

    Dat chippen van vroeger slecht was oke maar de technologie vliegt vooruit hoor. We leven in 2013. Heb de mijne 2 jaar geleden gechipt nog steeds tevreden. Maar dat is iedereen zijn eigen mening natuurlijk. Zo een blok kan ik dus niet standaard laten :jerry Welkom op het forum en veel plezier :)

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Z19DTH begrensd? #18104770

    Dat is goed mogelijk, heb ook standaard astra’s gezien die gewoon de 240kmh klokten laat staan getuned

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Z19DTH begrensd? #18104768

    Vriend getuned gaat die mijne richting de 240 op gps en die hele teller loopt uit bij 4200 toeren, de begrenzer kunnen ze er vanaf halen wat EDS dus bij mij deed, heb nu het probleem dat ik niet hoger dan de 230 kom dan eerst. Op een of ander manier neemt die gas terug, en lijkt het alsof de begrenzer ingrijpt alsof de begrenzer er weer opgesprongen is :hmmz Stock deed die mijne 220 op gps. Heb het ook opgenomen tegen een gechipte 1.8T 210pk, hij had alleen moeite om mij bij te houden :jerry

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: Slechte service ANWB wegenwacht #18104699

    Hij geeft correcte adres en kenteken op plus hij heeft autopapieren bij zich. Daarbij wilt hij vriendelijk aantonen door naar huis te rijden en zich te identificeren. Je moet het maar treffen met die klote ANWB. Wij stonden ook langs de weg, mijn neefje had verkeerd getankt. Eerst kregen we een vrouw aan de lijn. Auto stond op de naam van zijn vader en is lid van de ANWB. Deze beste vrouw zij nee kan niet omdat je niet lid bent, maar hij zei de auto staat op de naam van mijn vader. Luisteren kunnen ze ook niet. Blijkt dus dat de pa aanwezig moest zijn. Maar ja pa is thuis op 2.5 uur rijden afstand zonder vervoer. Dus een lang verhaal kort te maken ze wilden 250 euro. En hij moest ter plekke lid worden. Hij was het er dus niet mee eens en hingen op maarja geen keus en na een half uur twijfelen terug gebeld en toen kregen we een man aan de lijn, deze zei alleen maar kan jij je identificeren, ja ik heb rijbewijs bij me hij dus ok geen probleem over half uur word je geholpen. Half uur later komt een medewerker heel behulpzaam en begon meteen te helpen, hij vroeg id en hoe oud hij was. Hij is zelf 23 maar je moet dus 21 zijn om geholpen te worden, wat ik dus bullshit vind. Dan kan je deze regel net zo goed helemaal niet invoeren, uiteindelijk zei hij ik snap die jongeren wel kan gebeuren laat dit een lesje zijn, moesten wel geld betalen voor de bijgetankte diesel. Als ze nou altijd zulke aardige mensen hebben dan word ik weer lid maar ik ben sinds 2008 geen lid meer beter ook anders ga ik echt vechten met de ANWB :jerry

    Galaxy Nexus Tapatalk

    In reactie op: wat is dat toch met die VAG rijders #18098526

    Tussen de Quattro en de voorwiel aangedreven versie scheelt toch 110kilo. Gewicht speelt een belangrijk rol. De Hatchback is lichter dan de sportback. Maar toch blijft de Vectra lichter dan de Audi. Maar gezien de A3 lichter is dan de A4 zou je toch een ander situatie krijgen, zou idd niet veel schelen maar het zou zomaar kunnen dat het de voorloper is, de opgegeven opgave zegt ook niet altijd iets. Ik heb A3’s gezien die de 260 makkelijk hebben geklokt. Met de GTI 5 klokte een maat de 270 op gps, teller liet 280 zien. Op papier is de GTI 6 sneller dan de Astra van mij, maar in praktijk kan die auto mij alleen bijbenen met handgeschakeld. Hierdoor kreeg ik nou een conflict met die GTI rijder. Als het een DSG was toen, had ik ook geen kans. De gewicht van de Astra is gelijk aan de handgeschakeld GTI 6 en hebben bijna dezelfde top, gechipt dan, maar ik heb meer Nm.

    Galaxy Nexus Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 1,655)