Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Er is een uitgebreide topic aanwezig hier op het forum in de Astra gedeelte. Neem die eens door dan heb je veel meer informatie. Als het een mooi auto is die je wilt kopen is de 6 bak dus wel een aandachtspunt. Link naar het topic:
Tja zoals je al aangeeft onderhoud is heel belangrijk. Meeste problemen komen vaak tussen de 1.5 a 2 ton. De 1.3 raad ik zoiezo af, EGR problemen hebben all diesels, als je zuinig rijd tenminste. Moderne diesels moet je soms flink doortrappen zodat ze van binnen schoon branden. De 1.7 is een aanrader maar ook deze heeft zijn kwaaltjes waar je rekening mee moet houden o.a. EGR, startmotor, slangen die wel eens lek kunnen raken, M32 6 bak, injectoren. Problemen hoeven niet altijd het geval te zijn, er zijn forumleden die gewoon probleemloos tonnen rijden met een 1.7. Als ik jou was zou ik kijken naar een 1.7 met 5 bak. Dan heb je gelijk 1 probleem minder want de M32 6 bak is zoiezo niks.
4 september 2014 om 13:11 In reactie op: Adies gevraagd : Astra H 1.3 cdti genoeg vermogen? #18250900De 1.9 150pk heeft zijn kwaaltjes zoals DMF, EGR, inlaatspruitstuk, de M32 6 bak, verstuivers en dynamo, deze beginnen meestal bij 150000km en eindigen bij de 200000km.
De 1.7 motoren worden omschreven als de onverwoestbare blokken, maar ook deze hebben zijn kwaaltjes. Bekende kwaaltjes: dynamo, startmotor, hier en daar een paar slangen, de M32 6 bak (de 1.7 is ook geleverd met een 5 bak, deze zijn sterker), EGR en verstuivers.
Je moet deze motoren soms goed doortrekken zodat ze van binnen schoon blijven.
3 september 2014 om 11:05 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095014Die speling kan van alles zijn, van een losse kabel tot de versnellingsbak zelf. De M32 word vanaf de versnellingspook aangedreven met kabels. Mijn auto heeft al bijna 2 ton gereden. Helemaal niks aan de hand.
3 september 2014 om 08:43 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095012Die speling heb ik na revisie nog steeds. Vooral in versnellingen 2, 3, 6, dit zijn ook de versnellingen die je het meest gebruikt, 2 en 3 stad en 6 snelweg. Bij 2 en 6 heb ik een mm speling bij de 3 heb ik een halve cm. Zolang die er niet uitschiet kan het geen kwaad. Achja wil je een opel rijden moet je er een hebben met een F40 bak. Die zijn sterk genoeg king:
3 september 2014 om 08:21 In reactie op: Adies gevraagd : Astra H 1.3 cdti genoeg vermogen? #18250898Ben het volledig eens met wim. Ik zou ook voor een 1.7 of een 1.9 gaan. De 1.3 mag dan wel hetzelfde vermogen hebben als de 1.7, maar een 1.3 moet veel harder werken, en dan moet je deze motor vooral boven in de toeren jagen als je vooruit wilt komen. Een 1.7 en een 1.9 hebben het makkelijker. Heb zelf ook een 1.3 gereden tijde als vervangende auto, was niks, echt drama, leek alsof ik niet vooruit kwam, was blij dat ik weer met mijn eigen auto mocht rijden, ik stap toch liever in mijn 1.9 :wub
Dit heb ik ook met mijn Z19DTH. Is normaal. Zelfs na het wisselen van de injectoren heb ik het nog.
Wat is de foutcode die je krijgt?
3 september 2014 om 07:24 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095010Ik zou er ook niet mee wachten. M32 bak is al niet zo sterk, je moet wel heel veel geluk hebben gehad dat je met dat geluid 40k heb gemaakt. Als je dat met een Z19DTH zou hebben, was er gegarandeerd een van de lagers gebroken.
Het blok en de aandrijving kan tot 230pk aan. Zolang je rustig rijd is er niks aan de hand. De koppeling krijgt wel iets meer op z’n donder dan normaal als je vaker een stoplicht sprint gaat trekken maar bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand.
Dat ligt er aan hoe ver je wilt gaan, de 150pk versie kan je goed chippen tot 200pk en 420nm zonder verdere aanpassingen. Je kan zelfs verder gaan tot 270pk maar daar heb je dan ook de benodigde aanpassingen voor nodig. De bekende problemen zijn, zoals eerder aangegeven, de thermostaat, de DMF, de wervelkleppen maar ook de dynamo, DPF en de injectoren. Als je handig bent kan je dit zelf ook doen natuurlijk.
Op Ebay staan de platen wel te koop voor een Z17DTH maar of het werkt weet ik niet, kan er ook niet veel over vinden als ik via google zoek naar de mogelijkheden. De Z17DTH schijnt moeilijker te zijn.
Idd, gewoon afdoppen, mijne heeft geen enkel probleem, eerste EGR zit er nog op. Houd er wel rekening mee dat deze ook softwarematig uit de ECU geschreven moet worden. Veel bedrijven doen dit inclusief met een chiptuning, dus niet als service. Uit mijn hoofd doet KCPerformance dit ook zonder tuning als service, dus als je geen chiptuning wilt kan je bij hun terecht voor het uitschrijven en afdoppen van de EGR. Het heeft alleen maar voordelen.
Dat het lampje uit gaat wil niet zeggen dat je EGR niet stuk is, het kan zijn dat de klep slecht open en dicht ging op dat moment door vervuiling en slijtage, en daarom de auto in noodloop schoot (Mechanische probleem). Wellicht functioneert die nu weer goed en is de lamp uit, maar straks weer niet bijvoorbeeld, het kan dus goed vol zitten met roet. Probeer de auto goed door te trekken en vervolgens schoon te maken met een reiniger, dan weet je het zeker dat het door roetaanslag kwam dat de EGR niet functioneerde, als die daarna weer in de noodloop schiet dan blijft er maar 1 optie over en dat is de EGR vervangen.
Kan ook zijn dat je EGR kapot is, dan heeft doortrekken geen zin, je kan het proberen. Op de snelweg in de derde versnelling goed doortrekken 10 a 15 minuten lang. Je kan daarna eventueel de EGR demonteren en met een reiniger de klep reinigen. Als de auto daarna toch in de noodloop schiet, is je EGR daadwerkelijk stuk.
Ik had je zo een adres in Rotterdam kunnen geven, voor €170, 2 x Philips inclusief inbouw, origineel. Wel zonde van je 250 euro voor 15 minuten werk :???:
@ Spacejam, ik heb die van 30 euro binnen, ze lijken origineel maar er zit toch wat afwijking in de lampen, bovenkant is ietjes mat, de rondingen zijn dun en niet dik. Ze zaten in een witte doos en in een orginele Philips doos. Dit zijn dus duidelijk namaak lampen. Die van 45 euro, die ik destijds had gekocht en die er nu in zitten, zijn wel orginele lampen.
8 augustus 2014 om 10:37 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095006Astra Owners Network is er een en de andere weet ik niet meer, zal vast tussen mijn favorieten staan op pc. Ben lid van die AON en had destijds ook mijn vraag gesteld over problemen met de M32 toen ik de auto net had. Mijne was goed, na vervangen lager 6, had er geen problemen mee, maar omdat de DMF kapot was heb ik deze uit voorzorg ook gereviseerd, totale kosten was toen 2200 euro. Zolang je geen volle vermogen gaat vragen in lage toeren kan de bak lang mee.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
8 augustus 2014 om 08:59 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095004Voor zover ik het weet van de engelse forums betekent een speling van een halve cm of meer dat de bak aan het einde is van zijn levensduur maar dan bij een 1.9. Het kan ook aan de kabels liggen. Zolang die niet uit de versnelling schiet is er niks aan de hand. Hou dat gewoon in de gaten. Als de pook hevig schud en trilt dan is je bak gewoon kapot.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Zonder enig twijfel de OPC.
Wellicht is je vloeistof oud of de radiator van binnen vuil, koop een reiniger, gooi deze door de huidige koelvloeistof, een eind rijden, ververs de vloeistof, kijk of deze dan wel schoon blijft. Kijk ook of de viezigheid binnen de pot vettig is, ik ga er niet van uit maar misschien heb je wel een lekke koppakking, controleer je oliepeil voor olieverbruik.
Ja de lampen zaten toen in een Philips doos, en die zaten weer in een wit pakje, zo werd het afgeleverd. Als dat zo is dat 90% namaak is ga ik even opletten als ik de reserve binnen krijg die ik voor 30 heb besteld. Zal deze vergelijken met de document die jij hebt gedeeld. Mijne zitten er nu iets meer dan 2 jaar in, ik lees dat ze 1.5 jaar max meegaan die neppe troep, mijn lichtbeeld is perfect nog, met die van 45 euro 2 stuks die ik 2 jaar geleden heb gekocht. :hmmz
Ik bestel ze altijd via Ebay, voor 45 euro had ik origineel Philips. Nu heb ik van de tweede link een set besteld als reserve, kijken of ik echte binnen krijg.
@TigraTripleT wrote:
Ik ga ervan uit dat je een Astra H hebt(aan de foto te zien). dus heb een link voor een lamp:
http://www.well-done-xenon.nl/Opel-astra-H-,-G-Xenon-lamp-?gclid=CPfXn_Ga9b8CFU7MtAodqH0AVQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
50 euro per stuk is te duur!! Ik haal 2 stuks voor 45 euro, je hebt ze zelfs voor 30 euro. Bij de dealer kosten deze lampjes 300 per stuk inclusief inbouw. Op Ebay kan je ze voor 45 euro krijgen en dan 2 stuks, origineel Philips 4300k. Unit vernieuwen is bij deze echt bullshit, dit is puur het D2S lampje of de ballast.
http://www.ebay.de/itm/2x-Original-Philips-D2S-85122-Brenner-4300K-Opel-BMW-Mercedes-VW-Audi-Porsche-/261550801624?pt=DE_Autoteile&hash=item3ce5a482d8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/2x-Original-Philips-D2S-85122-Brenner-4300K-Opel-BMW-Mercedes-VW-Audi-Porsche-/371089795426?pt=DE_Autoteile&hash=item5666ace962″ onclick=”window.open(this.href);return false;
In mijn Astra H heb ik zo een chinese kast. Werkt perfect dat ding. Films muziek navi heb je direct bij de hand.
30 mei 2014 om 23:49 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094992De 1.6 CDTI is ook met een M32 geleverd.
-
AuteurBerichten