Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2015 om 11:05 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274414
@TedMechanic wrote:
@iquick wrote:
Ik betaal liever meer aan een gespecialiseerd bedrijf dan aan een Opel dealer zelf want ik weet niet hoe zij die bakken reviseren. De ene dealer doet het beter dan de ander
Ik geloof nooit dat de dealer die bakken zelf reviseert. Die hebben ook gewoon een revisiebedrijf op speeddial op het moment dat er iemand binnenkomt met bakproblemen. Ze krijgen een gereviseerde bak binnen, wisselen ‘m en sturen die van jou terug.
Dat klopt, maar niet alle dealers doen dit, merendeels besteed grote werkzaamheden zoals revisie versnellingsbak, motor en spuitwerk uit aan specialisten, ze voeren deze werkzaamheden zelf niet uit. Maar als je voor een tweede keer de versnellingsbak moet wisselen dan is er iets mis met de specialist op de speeddial.
27 februari 2015 om 09:46 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095057Zo is mijn M32 dagelijks, ik ga wel binnenkort de olie van mijn bak verversen, ook al zeggen ze dat de M32 onderhoudsvrij is, nieuwe olie is altijd goed. Zolang die van jou geen bijgeluiden vertoont is er niks aan de hand. Die van jou is van 2014 met de herziene lagers.
27 februari 2015 om 09:38 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274410@iquick wrote:
Voor zover ik het weet is de coulance regeling bi Opel 90/10, een vriend van mij heeft zijn J bij de dealer laten reviseren, auto is ouder dan 2 jaar en was uit de garantie, Opel gaat tot 3 jaar en 150000km en lager. Hij betaalde 10% van het totaal bedrag inclusief btw, 450 euro.
@fisherman wrote:
793 bij een gespecialiseerd bedrijf of 4500 via de opel dealer is nogal een verschil.
De mijne is 2 keer open geweest nog in de garantieperiode, dus weet niet precies wat dat heeft gekost.793 vind ik trouwens een behoorlijk schappelijke prijs, als is die paar honderd euro natuurlijk een leuk meevallertje als je het toch vergoed krijgt.
Je moet het zo zien, als je €793 euro betaalt dan ben je er zeker van dat die bak ook goed is gereviseerd en heb je komende jaren geen problemen meer, betaal je die 450 euro van de 4500 (90/10) dan heb je de kans dat die bak gewoon minimaal die twee keer open gaat in de garantie periode of net er buiten. Ik betaal liever meer aan een gespecialiseerd bedrijf dan aan een Opel dealer zelf want ik weet niet hoe zij die bakken reviseren. De ene dealer doet het beter dan de ander, het is een stuk vertrouwen en met de tijd wat ik met de dealers heb meegemaakt is mijn vertrouwen toch zo goed als weg gezakt. Het is “kosten zo laag mogelijk houden in de garantie periode” politiek daar binnen, wat krijg je dan, een ruilbak of een revisie, waar ze bij een ruilbak meer kwijt zijn dan bij een revisie en waar ze bij een revisie wellicht half werk verrichten. Vervangen ze alleen het kapotte onderdeel bijvoorbeeld. Zo werkt garantie. En dit resulteert in ontevreden klanten.
Wat is de bouwjaar en km stand van de auto? Onder de 1.6 cdti zit de nieuwe M32 bak en is in 2014 afgeleverd met de herzienen cq vernieuwde sterkere lagers.
Precies wat Opeltje17 zegt, het bespaart je een hoop ellende. Het verwijderen van je DPF verlengt alleen maar de levensduur van je auto.
Met een opcom kan dat niet, dit is echt iets waar een tuner bij moet springen. Als je geen kennis hebt raad ik jou aan om gewoon drie offertes aan te vragen bij goede en bekende tuners hier op het forum en dan kijken welke het gunstigste voor jou is. We hebben KCPerformance, ATM tuning en Unlimited Tuning.
23 februari 2015 om 22:34 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095052Als die speling in de bak meer dan een cm is dan kan het je lager zijn, maar, het kan ook de kabel zijn. Zolang die geen geluid maakt is je bak gewoon in orde. Ik heb het vermoeden dat de dealer waar jij langs bent geweest jou kaal wilt plukken. Ga voor een second opinion naar een ander dealer.
Ik heb er ook nooit van gehoord, en dat terwijl ik er wel vaak mee bezig ben, forums afgespeurd helemaal niks. Ook niet op de Duitse forums gewoon niks.
De DPF is de roetfilter onder je auto. Deze moet om de 1000km zichzelf schoonmaken en tijdens het schoonmaken word de hele uitlaatsysteem dus meer dan 600 graden. De monteur waar ik altijd terecht kom koppelde dit probleem aan de regeneratie van het roetfilter systeem. Achteraf logisch, kan er zelf ook niks anders van maken door dit probleem daar aan te koppelen.
Je bent niet de enige, mijne was vast gesmolten, heb het met een stanleymes los moeten snijden. Komt doordat de uitlaat met regenereren meer dan 600 graden word, en waar dient een hitteschild dan voor? In dit geval nergens voor dus. Heb voor dit probleem contact gehad met Opel Nederland, om een lang verhaal kort te maken kwam het antwoord er op neer dat mijn auto lekker in de fik mag vliegen, het is hun een zorg minder. Heb er geen last meer van gehad sindsdien maar ik los dit binnenkort permanent op door de DPF er onder vandaan te halen, heb ik ook een zorg minder.
23 februari 2015 om 21:40 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274387Voor zover ik het weet is die 80/20 eigen voorstel omdat elke opel dealer individueel opereert. Met 90/10 zou je op 400 euro moeten uitkomen er van uitgaande dat jou reparatie 4000 euro gaat kosten incl. btw.
Als je met Opel Nederland contact opneemt moet je i.i.g. aangeven dat het hun fout is. De auto staat op 40k, en is niet eens 3 jaar oud. Het is de fout van GM dat zij 10 jaar lang de M32 met slechte lagers in productie hebben gehad waar de consument nu, met die regelingen, voor op moet draaien. Gaan ze niet akkoord kan je die 800 euro beter ergens anders besteden, bij van Loon ofzo, dan ben je gegarandeerd dat de bak niet zo snel nog een keer kapot gaat.
23 februari 2015 om 11:25 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274379Voor zover ik het weet is de coulance regeling bi Opel 90/10, een vriend van mij heeft zijn J bij de dealer laten reviseren, auto is ouder dan 2 jaar en was uit de garantie, Opel gaat tot 3 jaar en 150000km en lager. Hij betaalde 10% van het totaal bedrag inclusief btw, 450 euro.
Heel mooi ding, was ook naar deze auto wezen kijken, uiteindelijk toch afgehaakt en niet gekocht.
24 november 2014 om 11:35 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095041Dan zou het wel eens de kabel kunnen zijn. Soms willen de kabels ook stuk gaan of uitstrekken. Dit las ik ergens op de engels forum kan het zo even niet vinden. Dit is wat ik mij nog goed kan herinneren.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
23 november 2014 om 23:09 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095039Als het een 1.9 is, ga ik er van uit dat je die 50dkm niet gaat maken, en al helemaal niet als die moeilijk in z’n 5 gaat, die lagers zullen gegarandeerd in stukken breken, of je moet een leven lijden met veel geluk. Ik had het niet gedaan, het is een keuze die je moet maken en dit is geen verstandige keus in mijn oog.
Daarom, ik zou eerst bellen met de dealer, GM nummer van de DMF en de OEM nummer van LUK reparatieset opvragen, vervolgens vergelijken. Als je toch perse van deze verkoper wilt kopen, zou ik deze eens mailen voor meer info.
Afwijking kan ook kleiner zijn dan 10%, mijne is bijvoorbeeld ~5%, als ik met procenten zou rekenen.
Zoals het er nu naar uit ziet zou dit moeten passen, bouwjaar 2005 staat ook in de lijst.
Dan heb je de verkeerde bestand gebrand of de cd is niet goed of je hebt de cd verkeerd gebrand. Gebruik poweriso. Die gebruik ik ook altijd en werkt perfect. Gebruik een verbatim cd, kwaliteit speelt een rol. De datum van die files kunnen overeenkomen, heb er nooit op gelet, maar om exact alles te zien moet je het openen met een hex editor dan kan je pas zien wat anders is.
28 oktober 2014 om 13:56 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095032Vibraties heb ik hier ook al bijna een ton, zelfs na revisie van de bak, niks mis mee zolang die niet uit de versnelling schiet.
De airco zorgt voor warme en koude lucht. Doe ze beiden, zonder airco en met airco aan even.
Ontluchten doet die zelf, gewoon goed warm draaien, blijven bijvullen tot vloeistof op peil is en klaar, je zal blijven bijvullen tot al het lucht er uit is, waarschijnlijk krijg je daarom telkens die melding. Volgens mij moet je de kachel ook nog op z’n warmst zetten en vol uit laten blazen om het lucht makkelijker uit te krijgen. Kwam dit laatste nog ergens tegen. Als je hierna nog de melding krijgt dan is je sensor stuk. Het is een gevoelige sensor. Ik heb die melding al bijna een jaar, moet het ook vervangen.
11 september 2014 om 21:57 In reactie op: Aanschaf Astra H met 1.7 CDTI 110 pk / Z17DTJ / 6-bak #18252117Laten we nu niet discusseren hier op het forum, we zijn hier om elkaar te helpen. Als iedereen met “het staat allemaal op het forum, zoek het maar uit” mentaliteit rond loopt, dan verdwijnt de kwaliteit van opel-forum. Zo steekt het forum niet in elkaar. Reactie van Pixels66 is te begrijpen maar dit is simpel op te lossen als de moderators een aparte ruimte openen in de index gedeelde met als titel “Aankoopadviezen”. Dit soort problemen zijn dan meteen opgelost.
Terug komend op de vraag van de TS, als de auto de 2 ton bereikt heeft, zal deze vast een keer gereviseerd zijn met sterkere lagers, of misschien niet. Ze gaan wel vaak kapot. Het is en blijft een aandachtspunt. Topic over de M32 bak: viewtopic.php?f=5&t=172835
Onderhoud is heel belangrijk. Meeste problemen bij diesels komen vaak tussen de 1.5 a 2 ton. De 1.7 is een aanrader, wat je kan verwachten en waar je rekening mee zou moeten houden is o.a. de EGR, startmotor, slangen die wel eens lek kunnen raken, M32 6 bak, roetfilter en injectoren. Wellicht zijn deze al gerepareerd of juist niet omdat ze nog prima werken, want problemen hoeven niet altijd het geval te zijn, er zijn forum leden die gewoon tonnen neer zetten zonder problemen. Diesel motoren moet je soms even flink doortrappen zodat ze van binnen niet vast gaan roeten.
Meer kan ik er niet over melden. Ik wens jou heel veel succes met de aankoop.
Dat is een keus die jij zelf moet overwegen. Ik zou ook liever preventief gaan vervangen maar wat nou als de boel blijft werken en niet kapot gaat. Als er niks aan de hand is op dit moment, dan zou ik deze zo laten en pas vervangen als de wagen stottert. Misschien krijg je helemaal geen problemen. Dan vervang je het dus voor niks. En met wat Mark schrijft ben ik het ook wel eens, alles kan kapot, het hoeft niet. Veel fijne en probleemloze km’s toegewenst met je nieuwe aankoop.
Thermostaat is gewoon kapot, vervangen en je probleem is opgelost.
Het is maar hoe je de inschatting bekijkt, ik bedoel, als je de M32 topic doorleest, dan hebben veel forumleden het probleem. Misschien is 9 van de 10 keer hoog ingeschat, wellicht zal je dan op 6 of 7 van de 10 keer zitten. Zoals ik al eerder zei, het is een aandachtspunt.
@Bjorn, meestal als de auto stottert. Je krijgt dan een van deze foutcodes:P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-045
P0302 Cylinder 2 Misfire Detected B-045
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-045
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected B-045Bullshit? Er zijn ook M32 bakken die gewoon goed zijn maar 9 van de 10 keer gaan ze gewoon stuk, het is en blijft een aandachtspunt die M32. Deze bak staat gewoon bekend om zijn zwakke lagers. Als jij dit niet hebt gehad, zal je het nog krijgen of de bak is al eerder gereviseerd bij die van jou met sterkere lagers, ik weet niet op welke stand jij je auto hebt gekocht, ik heb mijn auto bij 105000km aangeschaft, bij aankoop lag lager 6 er uit (bijna), deze maakte geluid, na revisie heb ik NOOIT meer een probleem gehad, tot 150000km, hierna lag mijn DMF er uit, bak was nog perfect, helemaal niks mis mee, maar toch preventief gereviseerd, je weet maar nooit, want die monteur had destijds alleen lager 6 vervangen, daar kwam ik dan ook later pas achter, het probleem zit in lager 4, 5 en 6. Een M32 bak ligt er al vroeg uit, er zijn mensen die na 16000km al problemen hebben gehad met hun bak, meestal tussen de 20000km á 160000km. Pas na 2014, zo even uit mijn hoofd, zijn de bakken aangepast met sterkere lagers.
En oh ja, ik ga gewoon normaal om met mijn auto hoor, ik trap deze zoiezo niet af, de M32 bak kan prima 430nm aan, staat allemaal vermeld in de link die ik eerder heb gegeven. Als je die topic doorleest, heb je genoeg informatie. De TS vroeg om informatie over de gebreken bij de genoemde motorisatie, en die info geef ik door aan hem zodat hij er wat aan heeft.
@Bjornn wrote:
Het wordt waarschijnlijk een 1.6i met 87.000 km op de teller. Goed onderhouden en rijkelijk uitgerust, kan hopelijk niets mee misgaan.
Bjorn, als je een 1.6 neemt, hou er rekening mee dat de Twinport modellen, Z16XEP 105pk, bekend staan om de inlaat problemen, meestal rond de 120000km á 130000km. De Z16XER 115pk staat bekend om de bobinebrug die wel eens stuk kan gaan. Voor de rest is de XER een prima blok.
-
AuteurBerichten