Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Duidelijk de stappen motor. Dit heb ik ook gehad en na het schoonmaken van de stappen motor (eventueel vervangen) bleef hij alleen hoger in de toeren hangen om een beetje warm te worden. Daarna zakken de toeren weer. (x16szr)
viewtopic.php?f=5&t=180673
Er word door iemand binnenkort een how-to gemaaktWacht ff.. lees ik het nou goed?
De garage zet het koel systeem onder druk voor 2 uur en er komt een heel klein druppeltje uit maar jij hebt het er over dat je 4 dagen later je reservoir kan bij vullen?
Klopt niet helemaal naar mijn idee.
Zoals al eerder vermeld lijkt er toch echt een lek ergens te zitten.Rookt de auto niet meer dan voorheen?
In je tank zit een brandstof pomp welke ook een filter heeft.
Ik denk gelijk aan de brandstof pomp maar ik ben geen monteur :DKorte how-to om er bij te komen:
Bank open klappen
plastic kap weg halen
een paar tikjes op een platte schroevendraaier op de grote ring
Goed schoonhouden ivm directe opening in de tank,
brandstof pomp incl het hele setje er langzaam uit halen.Vanaf hier moet je het zelf doen helaas want verder ben ik niet geweest..
Ik weet niet of de 1.4 versie hetzelfde is als de 1.6 8v maar zoals het er naar uit ziet is dit onderdeel los te krijgen.
Zoals het op het plaatje er uit ziet moet je het bij je motor (na je spruitstuk) los schroeven en voor de katalysator zou een klem zitten.
Nogmaals, weet niet of het bij jou ook zo is.
Ga btw langs de sloop ipv duur bestellen (of je moet geld te veel hebben :D )Ps: Laat het even weten hoe het verder is gegaan aangezien ik ook mogelijk mijn flex pijp moet vervangen.
Kijk even naar de stappen motor (zie mijn topic eerder op het forum) toen ik deze had vervangen was ik de stekker vergeten. Hij schoot toen in toeren omhoog.
Mogelijk is deze stuk of staat het pennetje vol open en vast.Ik heb een beetje hetzelfde (zoek mn topic maar op: stotteren tijdens het rijden)
Ik ben er nog niet echt achter maar ik kijk de laatste tijd ook naar de brnadstof pomp. Ik heb deze er uit gehaald en even bekeken. Hierna deed hij het ietsje beter dus misschien maar even wat beter naar kijken binnenkort.
Brandstof pomp demonteren is makkelijk te doen :)Maak er anders een filmpje van, zet hem op youtube en deel het met ons.
We zien dan meer dan alleen de tekst: Echt donkere rook als ik gas geef.Zojuist getest voor en achter.
Achter: Indrukken, opkomen naar de top en terug vallen in de positie waar hij hoort.
Voor: Indrukken, opkomen naar de top, terug vallen naar onder normaal en weer opkomen naar normaal.Het scheelt minimaal maar voor doet idd wat meer dan achter..
Wat was het probleem dan?
Kan me namelijk niet voorstellen dat hij het niet doet met een stukke egr klep.Hoi Chantal,
Deze werkt gelijk en zal niet moeilijk doen.
Oude er af, nieuwe er op en rijden maar!Gr youri
Yep.. helaas wel anders had ik het allang gevonden.
Heel misschien zit er wat speling in de rubbertjes waarbij ze vast gezet zijn maar het zijn niet voor niets rubbers..Dus met een tech 2 uitlees module kunnen wij dus wel onze x16szr uitlezen?
Haha ja dat is een beetje lastig bij deze auto :p
Ik heb namelijk ook een gat moeten boren.
Dit heb ik overigens gedaan tussen de linkerdeur en de auto. Daar achter zit schuim en de wielkast. Daar kan je omhoog naar de motor ruimte.Wel even je kabel intapen op het punt van dat gat. Je wil niet dat deze kortsluiting gaat maken. Ook regelmatig dit gat in de gaten houden op vuil en roest (mijn type roes niet iig)
Uhm.. de datum gaat altijd weg bij het aanzetten van je radio (mits je de orginele stekkers hebt gebruikt icm een verloopje)
Dus je zet de auto op het contact, radio gaat aan en je datum gaat weg. Dit is normaal :)
Druk de radio maar eens uit dan zal de datum weer terug komen.Het kan idd geen kwaad om even te kijken naar je stappen motor. Zoals ik daar al beschreef, klusje van niks.
Dat bokken tijdens het weg rijden heb ik ook. Echter ik kan het verwijten aan verkeerd gebruik van mn koppelingspedaal.
Als ik dat heb heb ik gewoon te weinig gas gegeven en mijn koppelingspedaal wat te ver los gehad.@robert_corsa wrote:
Hoelang heb je de astra? Moter? Wat voo. Banden? Oude banden? Denk ook de spanning.
Schokbrekers lek?Ik heb de auto al sinds 70000km, x16szr, 2 goodyears voor en 2 Minerva’s achter. (185, 65 r15)
De banden spanning zojuist goed gezet (2.4 voor 2.7 achter) maar alsnog schud hij zoals in het filmpje te zien
De schokbrekers zijn iig niet lek maar misschien ook niet super meerNieuwe :O die dingen kosten een godsvermorgen en zeker om het maar naast je blok te hebben hangen….
Ga anders ff naar de sloop en haal er daar een voor een paar tientjes ;)Ps die van mij hangt in de stekker en dus werkend naast mijn blok. Nergens last van en doet gewoon wat hij moet doen, namelijk helemaal niks :D
Ik heb hier ook een ODB2 met BT liggen (ELM 327) alleen pakt die ook niet mijn astra g x16szr uit 2000….
Ben benieuwd wat de ombouw mogelijkheden zijn want ik wil hem graag op mn auto hebben..Hmm lijkt op een alarm systeem :D
16 november 2013 om 10:37 In reactie op: Brandstofverbruik ’95er Astra F Stationwagon x1.6sz #18191234Ik haal met mijn astra g 5 a 600km op 45 liter.
Ik rij hem wel wat door in het rode en daar onder dus laatst kreeg ik er 47 liter in :PMaar mijn astra is volgens mij zwaarder dus klopt er iets niet idd. Ja of je moet echt alleen maar stad rijden en korte stukjes
Heb het boekje even niet bij de hand maar daar staat het bij.
Ps: Doe je er wel een beetje redelijk merk in ;)
Ik heb 2 buurmannen (broers dus kopen altijd dezelfde Mercedes) en bij hun is het een simpel klein geluidje en totaal niet storend.
Ik denk dat de ts dit ook wil bereikenHet gaat hem er denk ik om dat de puls te lang is en daardoor dus de claxon te lang af gaat (wat bij een astra natuurlijk niet wenselijk is)
Je kan het natuurlijk makkelijk zelf doen om te proberen :)
Misschien valt het uiteindelijk mee@black_astra wrote:
@inzane19 wrote:
Beste leden,
De weg ligging in de bochten voelt sinds een tijd vreemd aan. Hoe is niet makkelijk te omschrijven maar ik heb een filmpje gemaakt van hoe de auto schudt bij het stil staan. Misschien dat dit er ook mee te maken heeft?
Het lijkt net of de auto milisecondes moet denken voordat hij door de bocht gaat. En zeker met de wind word hij alle kanten op gegooid.
Nou moet ik wel zeggen dat de schokbrekers misschien niet helemaal super meer zijn (70000km ?)haha je schopt er zelf tegen aan. Als je naar de bumper kijkt zie je dit ook in de reflectie
dus jij laat je astra schudden. Ik zal eens kijken hoe de mijne schudBlack astra, al gekeken?
Te lage banden spanning zal niet het grote probleem zijn omdat ik die slechte wegligging ook al had toen de banden spanning net goed was gezet..Let alleen wel op dat de astra g 2 claxons heeft en dat het geluid wel erg hard is :D
Leuk voor de buren snachts TUUUT TUUUT (2x op slot ivm binnen vergrendeling) -
AuteurBerichten